Zobacz pełną wersję : Sprzęt do ślubów
Raz sobie podpiolem 85L i bylem zaskoczony jak powolny jest AF w porownaniu do 1.8
Ale ten obrazek... warto miec obydwa szkla.
No kiedyś faktycznie przyjdzie czas, żeby w torbie pojawił się ten potwór, póki co cieszę się światłem 1.8 i nie narzekam :) dzięki Pank za info, może w przyszłym roku zainteresuje się DS-em, póki co 5-tka wystarcza.
Macky Bucon
30-06-2010, 15:53
85L + 24L + fisz to mój główny zestaw, właściwie nic innego nie jest potrzebne z jednym wyjątkiem, tańce, 85L jest n a to za wolne, dla tego zostawiłem sobie 85/1.8.
85/1.8 mozna bedzie dokupic z czasem, chociaz na tance szykowal bym sie na 50/1.4. co myslicie ? dobre rozwiazanie. ?
Dla mnie tańce to mniej więcej 75% 35L, 15% UWA i 10% coś dłuższego niż 35mm.
Ja głównie na tańcach używam 24, 35 i UWA.
Przy tancach 35mm jest chyba idealne.
Przy tancach 35mm jest chyba idealne.No mi też pasuje - można zrobić i poziom od pasa w górę, i pion 2 sylwetki od góry do dołu i poziom kilka par od góry do dołu. Przerysowań nie ma, szybko, jasno i ostro.
Macky Bucon
30-06-2010, 20:57
No świetnie, właśnie 135l i 17-40 znalazły nowy dom ( troche bedzie mi brakowało 135, zacne szkiełko) i trzeba znaleźdź dobre 85LII pozniej tylko zamiana body i tego obawiam się najbardziej. Pank jak wygląda Twój zestaw? Moj ma wygladać 5dmkII 5d 85LII 24L 15FISH 580exII i gripy. Brakuje jakiegoś istotnego elementu który bije w oczy czy jest ok ?
Misiek87
30-06-2010, 23:05
14L ;) albo 50 1.4 zamiast gripow ;)
Macky Bucon
30-06-2010, 23:27
14L odpada, może poźniej, jak szkiełka na siebie zapracują. Szeroki załatwie fishem i jak bedzie trzeba to go później rozwałkuje. Coś czuje, że zorientuje sie czego brakuje po kilku ślubach, i to bedzie najlepsz metoda ale z drugiej strony wolał bym się przygotować za wczasu. Jeśli pracujecie na dwóch body na jakich paskach nosicie puszki? Bo mam przeczucie, że z 85L standardowy bedzie uciążliwy.
nie trzeba 14, fisheye hemi załatwi sprawę.
Macky Bucon
01-07-2010, 02:16
http://cpn.canon-europe.com/content/education/masterclass/shooting_weddings.do
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
nie trzeba 14, fisheye hemi załatwi sprawę.
o takim wałkowaniu właśnie mówiłem :D Pank, jak nosisz sprzet podczas pracy? torba? pas? dwa body jednocześnie? jakie paski?
MM-architekci
01-07-2010, 07:34
14L odpada, może poźniej, jak szkiełka na siebie zapracują. Szeroki załatwie fishem i jak bedzie trzeba to go później rozwałkuje. Coś czuje, że zorientuje sie czego brakuje po kilku ślubach, i to bedzie najlepsz metoda ale z drugiej strony wolał bym się przygotować za wczasu. Jeśli pracujecie na dwóch body na jakich paskach nosicie puszki? Bo mam przeczucie, że z 85L standardowy bedzie uciążliwy.
to chyba jedyna metoda
o takim wałkowaniu właśnie mówiłem :D Pank, jak nosisz sprzet podczas pracy? torba? pas? dwa body jednocześnie? jakie paski?
Wielką torbę zostawiam w samochodzie, na jednym body 85L na drugim 24L, do tego mam na pasie sakwę Lovepro 200AV gdzie ląduje fisz, 14 i 35. Jeżeli kościół jest ogromny, zabieram też 70-200 i stawiam gdzieś w kącie.
Wielką torbę zostawiam w samochodzie, ...
z ciekawości - jaką masz torbę ?
Bo dosyć sporo Ci się w nią musi zmieścić :)
Lowepro Commercial AW (http://products.lowepro.com/product/Commercial-AW,1920,20.htm)
Blindseeker
01-07-2010, 10:56
14L odpada, może poźniej, jak szkiełka na siebie zapracują. Szeroki załatwie fishem i jak bedzie trzeba to go później rozwałkuje. Coś czuje, że zorientuje sie czego brakuje po kilku ślubach, i to bedzie najlepsz metoda ale z drugiej strony wolał bym się przygotować za wczasu. Jeśli pracujecie na dwóch body na jakich paskach nosicie puszki? Bo mam przeczucie, że z 85L standardowy bedzie uciążliwy.
Ja równiez zainwestowałbym w 50/1.4 zamiast gripów.
A 24L jako szeroki obiektyw spokojnie da radę (szczególnie, jak masz fisza - zawsze kilka ujęć nim możesz zrobić).
Do tańców 24 + czasem fisz, do ciaśniejszych kadrów w tańcu 50 /1.4
Ja osobiście zamiast 14L chyba skłaniałbym się ku 16-35 II - cena za 14L (oczywiście wersja II) jest trochę przesadzona.
Samyang 14 :D
Nie zapomnij o zapasowych aku, kartach pamięci i ewentualnym laptopie do backupów.
Szanowni Panowie i Panie:)
Co byście zrobiliście na moim miejscu jeśli mielibyście gołego 5dmark II i do wydania 7 tyś na resztę? Zastanawiam się jednak nad zoomem 24-70 2,8 i tu mi pozostanie 3 tyś np na lampę i jakąś jasną 50tkę czy może przemeblować zestaw właśnie pod kontem ślubów i weseliska. A może jakieś tele np 85. Przechodzę z innego systemu więc stąd te pytania.
Lampa (EX580II) i jasna 50 (Canon EF 50mm f/1.4) zjedzą Ci ok 3 tys z podanej przez Ciebie kwoty 7 tys. Zostaje 4 tys, które możesz zagospodarować - szaleństwa to nie robi ale np Canon EF 85 f/1.8 + Canon EF 28 f/1.8 w tej kwocie się zmieści. W ten sposób masz jakiś zakres ogniskowych do użycia jednak trochę niewygodny (trzeba przepinać szkiełka).
No chyba, że np. EF 35mm f/1.4 +zumik 24-105mm (bez EF 50mm f/1.4)?
streaker
01-07-2010, 13:33
Jedno body ?
Blindseeker
01-07-2010, 13:34
28/1.8 + 50/1.4 + 85/1.8 + lampa (na początek może być 430ex). Jak ci kasy zostanie to drugie body - najlepsze możliwe w budżecie, jako pozostanie po zakupie szkieł i lampy.
Potwierdzam - el' cheapo zestaw ślubny USM (28, 50, 85) + 580II będą ok. Rozważyłbym jeszcze opcję zamiany 28 na 24L albo 35L i wtedy 50, ale 1.8 :D
http://cpn.canon-europe.com/content/education/masterclass/shooting_weddings.do
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
o takim wałkowaniu właśnie mówiłem :D Pank, jak nosisz sprzet podczas pracy? torba? pas? dwa body jednocześnie? jakie paski?
Nie martw sie o twoje 135L ja sie nim dobrze zaopiekuje i bedzie bardzo kochane a i na wspolnej sesji pewnie je zobaczysz :mrgreen:
Co do nosidel to jak chcesz to mam lowepro 300 ta najwieksza gdzie zmiescisz 2 body i kilka szkiel do tego wlasnie zakupilem pas i pouche na lensy. Wezme ze soba jak chcesz to zobaczysz sobie wieczorem.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No świetnie, właśnie 135l i 17-40 znalazły nowy dom ( troche bedzie mi brakowało 135, zacne szkiełko) i trzeba znaleźdź dobre 85LII pozniej tylko zamiana body i tego obawiam się najbardziej. Pank jak wygląda Twój zestaw? Moj ma wygladać 5dmkII 5d 85LII 24L 15FISH 580exII i gripy. Brakuje jakiegoś istotnego elementu który bije w oczy czy jest ok ?
Co do gripow to ja bez nich zyc nie moge. Zreszta przywioze do ciebie moja piatke to sobie pomacasz.
24-105 kompletnie nie nadaje się do ślubów. 28/1.8, 50/1.4 i 85/1.8 to najlepsze rozwiązanie pod warunkiem że masz już backup, jeżeli nie, to jakieś 40D trzeba by było kupić.
no właśnie nie mam backupu więc chciałem się odpychać wspomnianym przeze mnie zoomem 24-70 2,8 On pożera jakieś 4300 zł do tego lampa i jasna stałka np 50 1,4. Jak taki zestaw się ma do waszej propozycji (28, 50, 85) + 580 II jeśli chodzi o ergonomie to nie mam wątpliwości że zoom, ale jakość zdjęć i łapanie światła najchętniej bez lampy?
Jeżeli chodzi o jakość zdjęć i łapanie światła, zwłaszcza bez lampy to stałki, nawet nie L są bezkonkurencyjne, choćby ze względu na światło.
Misiek87
01-07-2010, 15:49
Moze rzeczywiscie dla Ciebie lepszym rozwiazaniem bedzie 24-70. Da sie tym obleciec nawet caly slub od biedy!
Ale z tego powodu, ze slub wymaga drugiego korpusu to duzo lepiej byloby przypiac tam rowniez stalke - 28 na jednym, 85 na drugim. No i pamietaj, ze jak Ci strzeli 24-70 to zostajesz bez niczego ;). A tak zzawsze 50 1.4, moze nawet jakos grupowe foto ustrzelisz :)
1. 24-70 + 430 exII + 40d back up
2. 28 1.8 + 50 1.4 + 85 1.8 + 430exII + 40d backup
Popieram drugi zestaw ;).
No w porządku tylko czy nie lepiej mieć praktyczny zoom i do tego jakąś jasną 50 tkę na trudne sytuacje?
Blindseeker
01-07-2010, 15:51
Potwierdzam - el' cheapo zestaw ślubny USM (28, 50, 85) + 580II będą ok. Rozważyłbym jeszcze opcję zamiany 28 na 24L albo 35L i wtedy 50, ale 1.8 :D
No tak, ale 24L czy 35L to nie ta liga cenowa co 28/1.8.
A 50/1.8 na śluby to raczej nieporozumienie.
Misiek87
01-07-2010, 15:52
A nie lepiej miec same stalki na trudne sytuacje? :)
Przemysl sprawe backupu bo chyba nie liczysz tego do swoich 7k.
No w porządku tylko czy nie lepiej mieć praktyczny zoom i do tego jakąś jasną 50 tkę na trudne sytuacje?
Nie. Nie potrzebujesz praktycznego zoomu jak masz dwa body. Jak masz 2 body i dwie stalki to samo w sobie jest praktyczne :-D
Przemysl sprawe backupu bo chyba nie liczysz tego do swoich 7k.
No właśnie liczę to poza tą cenę nie wyjdę
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a może inaczej sam sobie odpowiem ale musicie mi Panowie podpowiedzieć czy między zoomem a stałkami jest kolosalna różnica jeśli chodzi o jakość zdjęć (np ostrość) i jak pracuje fokus na tych szkłach i czy zgodnie z moimi domyśleniami na stałkach jest szybszy?
Raczej jak coś kupować to jak najszybciej się da. Ceny idą ostro w górę. Mi udało się kupić u Towersa ostatnią 28/1,8 po 1790 zł. Z analizy cen u konkurencji wynika że trudno będzie chyba utrzymać tę cene.
Co do zestawu ślubnego to mam obecnie polecany tu wariant 28, 50, 85 na 5D i 50D (narazie na 30D bo 50D jest na Żytniej po nowa migawkę) i po pierwszym ślubie na ff widze że najbardziej mi brak drugiego body ff :mrgreen:
Obrabiam zdjęcia i na te z cropa nie mogę patrzeć :cry:
dreamstorm
01-07-2010, 16:30
Mam podobnie różnica między 40D a 5D w ostrości i obrazku jest dość duża, za to fotki trzeba robić zupełnie inaczej. 40D można śmiało przepalać o 2 EV. W 5D przepał o 1EV jest już nie do odratowania, co w sumie nie jest nawet takie złe.
Drugie FF jako backup to by była fajna sprawa - najlepiej z założonym 16-35 :)
Najbardziej rozsądny cenowo zestaw to właśnie taki jak mam czyli:
5D + 28 1/8 , 50 1.4 (AF kiepski dość, więc o 1.8 to nie ma mowy!), 85mm lub 100mm - Różnica między 50 a 85 na FF wg mnie jest bardzo mała i lepiej mieć setkę. Oczywiście lepiej mieć 85 i 135, ale potem trzeba to wszystko dźwigać.
Zoomów żadnych na ślubach nie używam. Światło 2.8 w wielu kościołach to za ciemno.
Zdarzają się co prawda i jasne (tydzień temu robiłem na ISO 200 w kościele:), ale zwykle robi się na ISO 400 stałkami a różnica w jakości między ISO400 a ISO1600 jednak jest (kolory, rozpiętość tonalna - bo szumy to nie jest główny problem na wysokim ISO).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
AHA...oczywiście C40D + 10-22 jako drugie body pod ręką
Blindseeker
01-07-2010, 16:34
Mam podobnie różnica między 40D a 5D w ostrości i obrazku jest dość duża, za to fotki trzeba robić zupełnie inaczej. 40D można śmiało przepalać o 2 EV. W 5D przepał o 1EV jest już nie do odratowania, co w sumie nie jest nawet takie złe.
Drugie FF jako backup to by była fajna sprawa - najlepiej z założonym 16-35 :)
Najbardziej rozsądny cenowo zestaw to właśnie taki jak mam czyli:
5D + 28 1/8 , 50 1.4 (AF kiepski dość, więc o 1.8 to nie ma mowy!), 85mm lub 100mm - Różnica między 50 a 85 na FF wg mnie jest bardzo mała i lepiej mieć setkę. Oczywiście lepiej mieć 85 i 135, ale potem trzeba to wszystko dźwigać.
Zoomów żadnych na ślubach nie używam. Światło 2.8 w wielu kościołach to za ciemno.
Zdarzają się co prawda i jasne (tydzień temu robiłem na ISO 200 w kościele:), ale zwykle robi się na ISO 400 stałkami a różnica w jakości między ISO400 a ISO1600 jednak jest (kolory, rozpiętość tonalna - bo szumy to nie jest główny problem na wysokim ISO).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
AHA...oczywiście C40D + 10-22 jako drugie body pod ręką
No ja ostatnio miałem taki kościół, że ISO 1600 i f 1.8 - f2.
Za to na weselu ISO800 ;)
Podczas całego reportażu może 5-6 razy błysnąłem lampą.
Raczej jak coś kupować to jak najszybciej się da. Ceny idą ostro w górę. Mi udało się kupić u Towersa ostatnią 28/1,8 po 1790 zł. Z analizy cen u konkurencji wynika że trudno będzie chyba utrzymać tę cene.
Co do zestawu ślubnego to mam obecnie polecany tu wariant 28, 50, 85 na 5D i 50D (narazie na 30D bo 50D jest na Żytniej po nowa migawkę) i po pierwszym ślubie na ff widze że najbardziej mi brak drugiego body ff :mrgreen:
Obrabiam zdjęcia i na te z cropa nie mogę patrzeć :cry:
Jak bym slyszal siebie :)
Niestety obrazowanie cropa a ff to inna bajka.
dreamstorm
01-07-2010, 16:41
Niezła ciemnica ;-)
Takie warunki w kościele to nie jest aż taka tragedia. Najgorzej jak ostre światło wali z okien. Przy takiej rozpiętości tonalnej to se ne da.
No właśnie liczę to poza tą cenę nie wyjdę
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a może inaczej sam sobie odpowiem ale musicie mi Panowie podpowiedzieć czy między zoomem a stałkami jest kolosalna różnica jeśli chodzi o jakość zdjęć (np ostrość) i jak pracuje fokus na tych szkłach i czy zgodnie z moimi domyśleniami na stałkach jest szybszy?
Swiatlo, glebia to cos czego niestety zoom nie ma. Podpiolem raz 24-70 pod moja piatke i po 3 fotkach odpiolem i wrocilem do stalek. To nie to.
Jak bym slyszal siebie :)
Niestety obrazowanie cropa a ff to inna bajka.
Dokładnie dlatego też chyba sprzedam 50D, dołożę trochę i kupię drugie 5D mk1 a jak za rok wyjdzie mk3 to rozejrze się za 5D mk2. A jeszcze mała ciekawostka - po ilu strzłach padła mi migawka w 50D? Z info z Żytniej wynika że po 13 800. To się nazywa japońska jakość :-D
W zasadzie zdaje sobie sprawę że te stałki są lepsze, ale czy z jednym body(przynajmnej na początek) ogarnę temat w czasie takiej mszy? przekładanie itd Utrudniał już sobie ktoś z was tak życie?
Blindseeker
01-07-2010, 16:53
W zasadzie zdaje sobie sprawę że te stałki są lepsze, ale czy z jednym body(przynajmnej na początek) ogarnę temat w czasie takiej mszy? przekładanie itd Utrudniał już sobie ktoś z was tak życie?
Ja bym w ogóle sie nie wybrał do kościoła z 1 body. Co zrobisz w przypadku awarii? Zawsze warto mieć drugie body jako backup (lub pracować równolegle na 2 body), chociażby 350d.
dreamstorm
01-07-2010, 16:55
Na pierwszy raz trudna sprawa. Musisz dokładnie znać przebieg ceremonii i wiedzieć co się za chwilę będzie działo, żeby wybrać odpowiedni obiektyw. Sprzęt musisz mieć zawsze gdzieś blisko pod ręką, żeby szybko zmienić obiektyw. Na 2 puchy jest znacznie lepiej, bo co najwyżej wybierasz mniejsze zło :)
Stałki są trudniejsze do opanowania od zooma, ale się opłaci. Jak masz mniejszą torbę na aparat to schowaj do niej zapasowy obiektyw lub 2 i trzymaj na ramieniu. Będziesz miał wtedy szybki dostęp do obiektywów jak coś się będzie działo.
Najlepiej mieć założony standard (na cropie 28 mm, lub 50 mm na ff) tym da się zrobić najwięcej dobrych ujęć.
Misiek87
01-07-2010, 17:02
Niech ceny wszystkiego ida w gore bo chce sprzedac swoje 40d ;)...
Az tak szybko sie w kosciele wszystko nie dzieje, wiec na wszystko jest czas. 1-2 sluby i poznasz przebieg ceremonii.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Zreszta w sobote idz do kosciola jakiegos, na pewno beda sluby. Zostan sobie na dwoch, usiadz w ostatniej lawce. Zobaczysz jak przebiega ceremonia, do tego nawet podejrzysz bardziej doswiadczonego fotografa jak pracuje, jak sie porusza, jak uzywa 2 korpusow nawet jesli bedzie to robil.
W zasadzie zdaje sobie sprawę że te stałki są lepsze, ale czy z jednym body(przynajmnej na początek) ogarnę temat w czasie takiej mszy? przekładanie itd Utrudniał już sobie ktoś z was tak życie?
ja niedawno zacząłem focić ceremonie i powiem ci ze początki są trudne szczególnie jeśli nie masz za wiele sprzętu..
ja robiłem 350 +24-70 i 50 1,8 szału nie było ale jakos musiało wystarczyć a efekty były zadowalające
jeśli chodzi o sam kościół to radzę pochodzić troche na sucho i popatrzeć co i jak po kolei idzie bo mozesz się pogubić :P a lepiej wiedziec co będize za chwile :)
sprawa drugiego bbody... ja nie wiem zawsze miałem jeden i nie myslałem ze moze się popsuć :P
teraz chodzę z 7D +500D(zawsze coś tam jest wpięte) 24-70+ 50 1,8 no i 430ex no czasami też C10-20
musi wystarczyć puki co bo biedny student ze mnie :P
ale myśle ze w ciągu roku przybędzie 5D no i pewnie dodatkowo 28 1,8 i 85 1,8 :))
Mr_Black
01-07-2010, 17:44
W zasadzie zdaje sobie sprawę że te stałki są lepsze, ale czy z jednym body(przynajmnej na początek) ogarnę temat w czasie takiej mszy? przekładanie itd Utrudniał już sobie ktoś z was tak życie?
Będąc pod zachwytem pełnej klaty i stałek utrudniłem sobie życie. Na szczęście mam jeszcze Tamiego 28-75 i średnio wypada, że 30-50% robię nim, bo jeszcze nie nauczyłem się dobrze przebierać nogami z dwoma aparatami na szelkach, dwoma lens cesami przy pasku, jednocześnie pamiętać i jeszcze zdążyć na czas zmienić szkło. Ale cały czas więżę, że się nauczę. Niby mam dwa aparaty ale pokochawszy 5D, 40D głównie zwisa i czeka na 5% zdjęć, które nim robię. Zoomować zawsze łatwiej, zwłaszcza w kościele gdzie nie lubię się rzucać w oczy, a ze stałkami, kroki w tył i do przodu itd
MM-architekci
01-07-2010, 18:40
bo używając stałek po jakimś czasie wiesz gdzie stanąć i jaki będziesz miał kadr
dominikb
01-07-2010, 18:42
Czy podczas pleneru preferujecie naturalne zastane światło, czy używacie lamp studyjnych? Ostatnio spotkałem fotografa, który twierdzi, iż nie wyobraża sobie pozowanych zdjęć w plenerze bez chociaż jednej lampy studyjnej i blendy. Podobnie podczas zabawy weselnej.
MM-architekci
01-07-2010, 19:01
No to pierdoła z niego jest :D , zresztą ja tam nie wiem bo pozowanych w plenerze nie robie...
Macky Bucon
01-07-2010, 19:17
Jeżeli chodzi o jakość zdjęć i łapanie światła, zwłaszcza bez lampy to stałki, nawet nie L są bezkonkurencyjne, choćby ze względu na światło.
Tylko stalki jesli chodzi o mnie. Przerobilem zoomy, sa lepsze i gorsze ale jakos mi nie pasuja do mojej filozofii. Nie musze chodzic do przodu czy do tylu bo mniej wiecej wiem odrazu gdzie stanac, pozniej tylko czekam na wlasciwy moment. Apropo 135L jest mi jej szkoda ale 85L bardziej potrzebuje bo czasami jest za ciasno aby odejsc a 85L bylo by w sam raz, no i 1.2:idea::idea::idea:. 135L natomiast spisalo by sie podczas ceremonii gdzie bylbym zmuszony pracowac z dystansu i pewnie jak nastana czasy bogactwa jakies sobie sprawie. Narazie plan wyglada tak ze, dwa body z 85L i 24L w akcjii plus torebeczka z 15FE i duperelami. Mysle ze macie racje co do gripow, 50 byla by lepsza + dodatkowe baterie. Grip mi sie podoba jak cholera ale nie chce wygladac jak PAN FOTOGRAF z WIELKIM APARATEM tylko jak niepozorny czlowieczek przez nikogo niezauwazony. To pozwoli mi na naturalne pozy gosci. Nie lubie jak goscie na mnie reaguja robiac dziwne miny albo wstydzac sie Aparatu odwracaja sie. Jesli bede cos od nich chciał to grzecznie zapytam a tak to wole aby nie zwracali na mnie uwagi.
wystarczy, poza tym jak się za bardzo odejdzie w tył to zaraz ktoś w kadr wejdzie Prawda prawda i tylko prawda
Wiec podsumowujac to zostane bez gripow, 24L a na drugi podpiete 85L lub 50 zaleznie od miejsca i akcjii. w torebeczce 15FE do ciekawostek i lampka w razie ostatecznej koniecznosci. Skromnie mobilnie i dyskretnie. Mobilizuje bardzie do myslenia i analizowania niz walenia pustakow na prawo i lewo i pozniej sie cos wybierze. Paski dlugie przez ramie, ze skory w stylu Leici tylko dluzsze, torebeczka od Billego chyba ze znajde jakis elegancki pas.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
cos w tym stylu
http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Antenna-Brown-Camera-Strap-Leather-case-Canon-/380243855214?cmd=ViewItem&pt=UK_CamerasPhoto_CameraAccessories_BagsCases_JN&hash=item58884cc76e#ht_8612wt_913
http://cgi.ebay.co.uk/Leather-Camera-Neck-Strap-fr-Nikon-Canon-Sony-Pentax-/180527278816?cmd=ViewItem&pt=UK_Photography_DigitalCamAccess_RL&hash=item2a0843aae0#ht_1073wt_1139
musze tylko znalezdz odpowiednia dlugosc aby starczy azeby go przez ramie przelozyc i miec aparat na biodrze
Co sądzicie o takim zestawie 5D MKII - 16-35, 50 1.4, 85 1.8 + EX580II, 50D - T17-50, S8 backup
Co sądzicie o takim zestawie 5D MKII - 16-35, 50 1.4, 85 1.8 + EX580II, 50D - T17-50, S8 backup
A co Ty sądzisz?
Sądze że dobry, każda przydatna ogniskowa jest, która będzie można wykorzystać na weselu. Najchetniej bym wzioł same stałki ale nigdy nie robiłem śluby samymi stałkami wiec na początek nie chce ryzykować.
canonfun
01-07-2010, 20:17
Sądze że dobry, każda przydatna ogniskowa jest, która będzie można wykorzystać na weselu. Najchetniej bym wzioł same stałki ale nigdy nie robiłem śluby samymi stałkami wiec na początek nie chce ryzykować.
to kup i zaryzykuj - moze warto ?
mam coś podobnego ;) i zdaje egzamin :-D
zamiast 16-35L mam 24-70L ... no i w planach UWA + 85 1.8
24-70L jako "wół roboczy" na piątce :-D
trochę żal mi 50d + T17-50 i 580exII, od czasu zakupu 5dmkII leżą bezużytecznie w torbie :-(:mrgreen:
Macky Bucon
01-07-2010, 21:50
od czasu zakupu 5dmkII leżą bezużytecznie w torbie :-(:mrgreen:
Mam cos podobnego
Mój equipment w czasie ceremonii :
torba lowepro - zazwyczaj leży tam UWA
5d2 na szyi - na nim defaultowo 35L
50d na biodrze (po ukosie) - 70-200 2.8
No i szkła sobie latają po tych trzech slotach. Najbardziej problematyczną sytuacją jest taka, kiedy pierwszym krokiem była zamiana 35 i 70-200, a drugim jest chęć zamiany 70-200 na coś w lowepro. Wtedy trzeba zrobić przepięcie powrotne (70-200 wraca na biodro) i dopiero UWA z 35ką. (bo 70-200 w lowepro osadza się na tyle niepewnie, że nie chcę ryzykować - przy kucaniu mogłoby wypaść)
Patent się sprawdza, bo backup jest gotowy od razu do działania i mamy przy sobie wszystko co trzeba. Minusy :
-50d nie do użytku od razu (mając 5d2 na szyi ciężko jest wziąć 50d spod pachy, bo paska nie starcza (pasek nie ślizga się po szyi bo jest zablokowany przez pasek od 5d2)
-torba lowepro na pasku od garnituru nie mieści się pod marynarkę, marynarka jest zatem zagięta/odchylona i strasznie głupio to wygląda :D
Dawno temu lowepro zastępywałem Canonem 300v, ale zrezygnowałem z rozwiązania, bo srebrny głupio wygląda, a 3 aparaty to już za dużo i ludzie się dziwują, a księdzu też może coś nie grać :D
Blindseeker
01-07-2010, 22:43
Co sądzicie o takim zestawie 5D MKII - 16-35, 50 1.4, 85 1.8 + EX580II, 50D - T17-50, S8 backup
To nie lepiej zamiast 50D i tego tamrona kupić drugie 5D? Nawet wersję I, używaną?
Wtedy na jednej piątce masz 16-35, na drugiej 50 lub 85 i pozamiatane.
rafalp88
01-07-2010, 23:25
Albo nie lepiej sprzedac tego 5dmk2 i 50d i kupic 2x5dmk1 , 2 rozne stalki podpiac do nichi masz duza wygode :)
Macky Bucon
02-07-2010, 00:24
Albo nie lepiej sprzedac tego 5dmk2 i 50d i kupic 2x5dmk1 , 2 rozne stalki podpiac do nichi masz duza wygode :)
Ja za nic bym 5dmkII nie wydał w obce ręce.
50D strasznie potanialo i zal mi go sprzedawac a od kiedy mam 5dmkII to lezy w torbie caly czas. Narazie popstrykam tak jak jest a pozniej kupi sie mkII a idealne 50D dostanie ktos z rodziny
Od zakupu 5d mk2 sigma 24-70/2.8 ex postanowiła być ostra z tym body, af zaczął trafiać, ogniskowe zrobiły się normalne :)
Ze szkieł obecnie posiadam 20/1.8, 50/1.8, 24-70/2.8, 70-200/2.8 - przy czym ten ostatni nie bardzo mi się na ślubach przydawał (za wąsko na cropie było). 50/1.8 mam od kilku dni, trzeba się przebujać kilka miesięcy - później wymienię na 85/1.8 lub 50/1.4, wcześniej mam zamiar kupić 28/1.8 - na FF ta ogniskowa mi bardzo pasuje.
PS. Syndrom FF: od zakupu 5d2 moje 30D ma fatalne wysokie iso, które wcześniej było dla mnie dobre :( a różnica w obrazku... ehh - co ja będę pisał - znacie to!
PS. Syndrom FF: od zakupu 5d2 moje 30D ma fatalne wysokie iso, które wcześniej było dla mnie dobre :( a różnica w obrazku... ehh - co ja będę pisał - znacie to!Wyrzuć wp**du :D
krzychoo
02-07-2010, 10:41
Wyrzuć wp**du :D
Ja bym tak na tego cropa nie psioczył. 85L na 50d też potrafi dać ładny obrazek. Może to nie to samo co 135L na 5d ale się sprawdza. Ja potrzebuję cropa do ptasiej fotografii, do wszelkich innych celów wyłącznie FF ale posiadanie 3 korpusów (2xFF i crop) wydaje się nie mieć ekonomicznego sensu. Więc postanowiłem spróbować znaleźć miejsce dla cropa w fot. ślubnej. Spisuje się. Głównie jako backup ale w gorących momentach jest na nim zwykle 85L podczas gdy na 5d 35L. Oczywiście w luźniejszych sytuacjach lepiej 85L podpinać do FF. Procentowo po imprezie mam 3 karty z 5d i jedną niepełną z 50d (tu głównie zdjęcia z fisha i "gorące momenty" z 85L).
Jeśli ktoś utrzymuje się wyłącznie z fot.ślubnej to dla niego nie ma kompromisów: pasjonaci nie muszą się spinać żeby za wszelką cenę mieć 2xFF, crop też robi zdjęcia.
No ja jeszcze trochę pomęczę bułę....bo na pewno jest tutaj sporo osób budujących zestaw, tak jak ja przechodząc z innego systemu albo z innych powodów.
Przypomnę, że buduje zestaw pod gołego 5dm2 mam do dyspozycji 7tyś i z myślą o fotografii ślubnej i na początek niestety bez backupu:
-albo proponowany zestaw przez kolegów 35mm, 50mm, 85mm plus lampa
-24-70 2,8 50 1,4 i lapma
A teraz chodzi mi po głowie więcej stałek np 50 1,4 85mm 1,8 coś szerokiego i jakiś tani zoom np tamron czy sigma. Czy ktoś się z tym buja i psioczy?
Mr_Black
02-07-2010, 11:20
A teraz chodzi mi po głowie więcej stałek np 50 1,4 85mm 1,8 coś szerokiego i jakiś tani zoom np tamron czy sigma. Czy ktoś się z tym buja i psioczy?
Tak - patrz stopka. Psioczę tylko na swoją nieudolność w posługiwaniu się różnymi stałkami w krótkim przedziale czasowym. Tyle, że mam drugie body, tam siedzi zazwyczaj 85,18 a na FF zamiennie 50,18 i tamron 28-75 (ups tak, mam zooma).
a ja odczuwam brak czegoś w zakresie pomiędzy 20-50mm crop
co lepiej 35 2.0 czy tami 28-75 2.8 ?
ale to się mało różni od 20mm 2.8
ale to się mało różni od 20mm 2.8
Jeśli chodzi o mm to o 8mm ;) ... no ale obrazek lepszy i stąd sugestia Miclesa.
czy ja wiem czy aż tak bardzo lepszy...
czy ja wiem czy aż tak bardzo lepszy...
Porównaj oba obrazki przy f/1.8 ...
I co, nie da się? No widzisz ... jest pewna różnica, z EF 20 f/2.8 nie masz nic do porównania.
ale ja nie potrzebuje 1.8
To przymykaj do ilu tam potrzebujesz. 20 i 28 to 2 różne szkła i dwie różne ogniskowe. Nie ma żadnych podobieństw.
ale ja nie potrzebuje 1.8
Przewrotnie zadam pytanie ... skąd wiesz czy nie potrzebujesz jeśli nie masz 1.8? ;)
(to w stylu "Jak ja mogę przejechać matkę na szosie, jak moja matka siedzi z tyłu?" ;)).
a ja odczuwam brak czegoś w zakresie pomiędzy 20-50mm cropJak dla mnie to 28mm e <20mm,50mm> no ale wiesz...
Vulpes chcesz startować bez back-upu? Elektronika jak każda inna rzecz psuje się. Pewnego dnia padła mi migawka w 40D, na szczęście na wakacjach, ale i tak byłem zesrany. Pomyśleć jak to by było na zleceniu, nie mając drugiego body? Wiem, że 5d mk II nowa pucha, ale nie można ufać sprzętowi. Ja w tej chwili robię głównie zoomami śluby 16-35 i 24-70 + 2 stałki 50mm 1,4 i 85mm 1,8. W przyszłym sezonie planuje dokupienie 24mm i myślę że ten zestaw będzie optymalny. Do szczęścia będzie brakować tylko drugiej puchy FF no i ewentualnie 85 f1,2.
Bez backupu na śluby chodzą chyba tylko samobójcy.
ale to się mało różni od 20mm 2.8
Na cropie to 13mm roznicy przy szerokim to juz spora roznica.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ale ja nie potrzebuje 1.8
To kup sobie 28 2.8 heheheh
Sorry ale troche glupie to twoje stwierdzenie jesli twierdzisz ze do slubow nie potrzebujesz 1.8
Blindseeker
02-07-2010, 15:58
Sorry ale troche glupie to twoje stwierdzenie jesli twierdzisz ze do slubow nie potrzebujesz 1.8
Może do tej pory nie spotkał na prawdę ciemnego kościoła i/lub sali weselnej.
Nie odważyłbym sie póść na ślub i wesele nie mając przy najmniej jednego jasnego szkła (czyli 1.8 lub lepiej).
Jakbym miał 7k do wydania to na Twoim miejscu wziąłbym 24L (wersja I), 50/1.4 i 85/1.8. 24L to mi śnić zaczyna... :D
Lulu1988
02-07-2010, 20:53
Czy mógłby mi ktoś podesłać sampelki z FF + 28 1.8 @ 1.8 (lulu19-88[at]tlen.pl) ? :)
W planach mam zamianę 35/2 na 28 1.8, ale do podjęcia ostatecznej decyzji brakuje mi kilku jpegów i słów poparcia ;)
Jpegów Ci nie podeślę, ale masz moje poparcie.
Spróbuję coś podesłać w wolnej chwili
Czy mógłby mi ktoś podesłać sampelki z FF + 28 1.8 @ 1.8 (lulu19-88[at]tlen.pl) ? :)
W planach mam zamianę 35/2 na 28 1.8, ale do podjęcia ostatecznej decyzji brakuje mi kilku jpegów i słów poparcia ;)
Na 1.8 nie da się tego szkiełka używać, chyba że lubisz mydełko.. :wink:
Chyba żartujesz. Oczywiście że da się używać.
Pewnie że się da, ale przynajmniej jeśli chodzi o moją sztukę zawsze przymykam do 2.2-2.8 i z tego co wiem nie tylko ja.. ;)
Oczywiście że przymknięta jest ostrzejsza, ale 1.8 jest jak najbardziej używalne.
moja 28/1.8 jest w sumie używalna od 1.8 jeśli chodzi o ostrość, gorzej że ma kilka milimetrów BF, ale idzie do kalibracji soon =)
dreamstorm
02-07-2010, 23:07
To ja mam chyba jakiś felerny egzemplarz, bo od 1.8 jest bardzo ostro na FF. ;)
No na FF jest generalnie ok, ale jak już 100 razy pisałem im dalej od centrum, tym gorzej.
Na 1.8 nie da się tego szkiełka używać, chyba że lubisz mydełko.. :wink:
Znajdz mi tu mydelko. Crop z 21mpixow
https://canon-board.info/imgimported/2010/04/28mm1-1.jpg
źródło (http://www.precious-moment.co.uk/private/forum/28mm1.jpg)
https://canon-board.info/imgimported/2010/04/28mm-1.jpg
źródło (http://www.precious-moment.co.uk/private/forum/28mm.jpg)
Misiek87
03-07-2010, 08:52
To tlo jakies takie nieostre...
;)
To tlo jakies takie nieostre...
;)
No coz chyba mam walnieta sztuke :mrgreen:
A tak na powaznie to wydaje mi sie ze to szkielko ma rozbieznoc jakosciowa jak sigmy bo niektorzy narzekaja inni chwala(to moj oboz).
Przewrotnie zadam pytanie ... skąd wiesz czy nie potrzebujesz jeśli nie masz 1.8? ;)
(to w stylu "Jak ja mogę przejechać matkę na szosie, jak moja matka siedzi z tyłu?" ;)).
może dla tego że mam 1.4 ?
może dla tego że mam 1.4 ?
A masz je na innej ogniskowej? Wszystkie szkla powinienes miec jak najjasniejsze!
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jak z ciebie taki specjalista to smialo rob sluby na kicie i tamronie 4-5.6 skoro swiatlo to zbedna rzecz.
a ja odczuwam brak czegoś w zakresie pomiędzy 20-50mm crop
co lepiej 35 2.0 czy tami 28-75 2.8 ?Lepiej 35 2.0. Dziękuję, dobranoc.
A masz je na innej ogniskowej? Wszystkie szkla powinienes miec jak najjasniejsze!
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Jak z ciebie taki specjalista to smialo rob sluby na kicie i tamronie 4-5.6 skoro swiatlo to zbedna rzecz.
Czy ja mówię że jestem specjalista - nie wiem po co te uszczypliwości i wyśmiewanie się z kita i tamrona. Chyba każdy od czegoś zaczynał. Polecam zluzować poślady.
Poza tym jakoś jest elka 24-70 2.8 i nikt nie jęczy że to ciemnica niesamowita 2.8 i tym się nic nie da zrobić.
i nikt nie jęczy że to ciemnica niesamowita 2.8 i tym się nic nie da zrobić.No to lepiej Tamron 28-75 2.8. Dziękuję, dobranoc.
streaker
04-07-2010, 12:26
No to lepiej Tamron 28-75 2.8. Dziękuję, dobranoc.
No idź już spać i takich głupot już nie pisz :mrgreen:
Tamron jest konkurencyjny (i to bardzo konkurencyjny) tylko ceną i rozmiarami :)
No idź już spać i takich głupot już nie pisz :mrgreen:
Tamron jest konkurencyjny (i to bardzo konkurencyjny) tylko ceną i rozmiarami :)
Myślę, że jest na tyle konkurencyjny ceną i tym co z niego potrafi sie wycisnąć, że nie ma sensu dopłacać do 24-70. A zaoszczędzone pieniądze radzę dokupić jakąś stałkę.
Tak uważam bo miałem je obydwa, obydwa bardzo dobre egzemplarze, i jak ktoś gwożdzi obiektywem nie wbija to tamron jest ok.
Nie mówie tutaj, że ela jest zła, tylko nie ma aż tak znacznej różnicy w efekcie finalnym jaka jest w cenie.
streaker
04-07-2010, 21:56
Nie mówie tutaj, że ela jest zła, tylko nie ma aż tak znacznej różnicy w efekcie finalnym jaka jest w cenie.
Oczywiście - prawo malejącej użyteczności końcowej działa i tutaj :) Więc każdemu wg. potrzeb i grubości portfela - dla jednego decydujące może być 4mm na szerokim końcu, dla innego kultura pracy AF (sam często chwaliłem zachowanie AF w Tamronach, jednak USM elki to inna liga), a dla innego jeszcze zaoszczędzone 3k zł.
Choć rzeczywiście chyba się trochę zapędziłem i dla kolegi, który chce skompletować sprzęt na śluby w budżecie 7k zł Tamron na start będzie lepszym wyjściem.
dominikb
05-07-2010, 21:31
Ostatnio znowu jest moda na zdjęcia pozowane w plenerze więc lampy studyjne raczej są wskazane. Co sądzicie?
Polecam systemowe - HSS niezastąpiony.
Po co ciągnąć ze sobą graty studyjne jak można spokojnie poradzić sobie z lampami systemowymi? Warunek, raczej nie w południe i w pełnym słońcu.
michal_sokolowski
06-07-2010, 10:38
przypomnijcie mi please który wyzwalacz przenosi HSS ?
zamierzam na razie podpinać 2x430 EX do parasolki - czy to wystarczy żeby w cieniu doświetlić ładnie dwie osoby ? Ewentualnie w słońcu ale powiedzmy późno popołudniowym ?
Parasolka będzie odbijająca biała albo srebrna żeby nie tracić mocy lampy - duża - 150 cm.....
a bez HSS ? ciężko będzie jeśli będę chciał na otwartych dziurach pracować....
?
W cieniu nie będziesz potrzebował hss. Przenoszą to PW radiopoppery i te chińskie pixelcośtam. Jak już będziesz potrzebował hss to 2x430 to raczej mało, mi w 3x580 czasami brakuje mocy. Wszystko zależy od tego jak krótkie czasy będą potrzebne.
michal_sokolowski
06-07-2010, 10:45
W cieniu nie będziesz potrzebował hss. Przenoszą to PW radiopoppery i te chińskie pixelcośtam. Jak już będziesz potrzebował hss to 2x430 to raczej mało, mi w 3x580 czasami brakuje mocy. Wszystko zależy od tego jak krótkie czasy będą potrzebne.
no to jeszcze trochę lamerskie pytanie:
przy HSS im krótszy czas migawki tym więcej mocy trzeba na lampie ?
:-/
michal_sokolowski
06-07-2010, 10:47
Dokładnie tak.
kurna olek, ale czemu ? jak to wytłumaczyć ?
:-/
A w zasadzie, im krótszy czas z tym mniejszą mocą lampa błyska, więc im większa moc wyjściowa tym lepiej. Gdzieś w necie jest relacja gościa który w pełnym słońcu robił zdjęcia deskorolkarzowi, użył 12 580tek na radiopopperach.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Nie chce mi się rozpisywać, lampa musi błysnąć kilka razy, w necie gdzieś to na pewno jest opisane, nawet na tym forum zdaje się.
michal_sokolowski
06-07-2010, 10:54
A w zasadzie, im krótszy czas z tym mniejszą mocą lampa błyska, więc im większa moc wyjściowa tym lepiej. Gdzieś w necie jest relacja gościa który w pełnym słońcu robił zdjęcia deskorolkarzowi, użył 12 580tek na radiopopperach.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Nie chce mi się rozpisywać, lampa musi błysnąć kilka razy, w necie gdzieś to na pewno jest opisane, nawet na tym forum zdaje się.
spoko, dzięki.
już czaję.
Parasolka będzie odbijająca biała albo srebrna żeby nie tracić mocy lampy - duża - 150 cm.....
Ja mam 120 cm ale bede kupowal mniejsze bo juz przy lekkim wiaterku chce latac. Ale fakt - nie bralem obciaznikow.
michal_sokolowski - w większości przypadków wystarczy 1 lampką - jak będziesz miał młodych w cieniu albo będziesz robił foty w godzinach popołudniowych.
Tu masz przykład 1x580 1/1 odbite od parasolki 140 cm (jakieś 3m od młodych) praktycznie pod światło - tyle że już bardziej delikatna zachodnie.
https://canon-board.info/imgimported/2010/07/plener0086-1.jpg
źródło (http://i703.photobucket.com/albums/ww36/yerzu/plener0086.jpg)
Ja jadę 90 % fot z 1 lampą, jeśli używam więcej to nie w tym samym źródle światła tylko jako kontr lub doświetleń.
Robiąc w słońcu to tak jak Pank mówił HSS i kilka lamp. Ja hss'a nie używam i zawsze się mieszczę w synchro 1/250.
michal_sokolowski - w większości przypadków wystarczy 1 lampką - jak będziesz miał młodych w cieniu albo będziesz robił foty w godzinach popołudniowych.
Tu masz przykład 1x580 1/1 odbite od parasolki 140 cm (jakieś 3m od młodych) praktycznie pod światło - tyle że już bardziej delikatna zachodnie.
https://canon-board.info/imgimported/2010/07/plener0086-1.jpg
źródło (http://i703.photobucket.com/albums/ww36/yerzu/plener0086.jpg)
zaj..ste foto :)
po twojej wypowiedzi wreszcie zajarzylem, dlaczego nie jestem w stanie osiagnac podobnych rezultatow korzystajac z 430ex oraz softbox 60x60cm..
MM-architekci
06-07-2010, 14:03
yy niby czemu nie jesteś ? może 60x60 ciut ograniczać ale raczej to samo da się uzyskać
Softbox zachowuje się inaczej niż parasolka, przez materiał dyfuzyjny zabiera trochę światła, światło jest bardziej kierunkowe przez co czasami trzeba się bardziej odsunąć. Wolę softbox niż parasolkę właśnie dla tego że daje większą kontrolę, zwłaszcza ze stripem, no ale potrzeba większej mocy. W zeszłym roku też pracowałem z parasolką i też wystarczała mi jedna lampa.
430 ex za slabo doswietla jednak.
ja uczylem sie swiecic/doswietlac lampa w fotografii portretowej na modelkach, kadrujac dosyc ciasno - wtedy mocy blysku bylo az za nadto i stosunkowo mala powierzchnia rozpraszajaca kompletnie nie dala sie we znaki.
w przypadku doswietlenia calych sylwetek zaczynaja sie schody ;]
Ja hss'a nie używam i zawsze się mieszczę w synchro 1/250.No tak, ale powyższa fota jest na f9, co nie przy wszystkich sytuacjach jest pożądane. Płytka GO + miękki offshoe błysk z softboxa dają fantastyczne efekty wizualne :D
No tak, ale powyższa fota jest na f9, co nie przy wszystkich sytuacjach jest pożądane. Płytka GO + miękki offshoe błysk z softboxa dają fantastyczne efekty wizualne :D
Ja to wiem :) ale na 14mm to nie ma znaczenia czy mam 2,8 czy f9 :)
Poniżej fota na 35mm @1,8 te same warunki kilka minut wcześniej:
https://canon-board.info/imgimported/2010/07/plener0082-1.jpg
źródło (http://i703.photobucket.com/albums/ww36/yerzu/plener0082.jpg)
jest exif - f1,8 1/100 sek parasolka 140 cm 580 1/1 -0,7 EV w środku
super fotka, śliczna!
Micles - ale w tym przypadku chodziło właśnie o to żeby GO nie była płytka, aczkolwiek faktycznie zastosowanie HSS przy tym ujęciu, dało by inny również ciekawy efekt, tu f9 zupełnie racjonalne.
michal_sokolowski
06-07-2010, 15:34
dobrze no to powiedzcie mi please jak się ma moc jednej 580 EX do dwóch 430 EX ?
bo mam już 2 x 430 EX, do tego parasolka 150 cm (odbijająca - biała lub srebrna), statyw solidny też mam, zostanie mi kupić uchwyt do parasolki i lamp - podwójny uchwyt.
chciałbym doświetlać lekko młode pary, nie chcę walić mocno fleszem.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja to wiem :) ale na 14mm to nie ma znaczenia czy mam 2,8 czy f9 :)
Poniżej fota na 35mm @1,8 te same warunki kilka minut wcześniej:
https://canon-board.info/imgimported/2010/07/plener0082-1.jpg
źródło (http://i703.photobucket.com/albums/ww36/yerzu/plener0082.jpg)
jest exif - f1,8 1/100 sek parasolka 140 cm 580 1/1 -0,7 EV w środku
i tu chyba miała znaczenie literka L w obiektywie - mogę się założyć że moja 28 mm 1.8 miałaby słabszy kontrast w tej sytuacji.
i tu chyba miała znaczenie literka L w obiektywie - mogę się założyć że moja 28 mm 1.8 miałaby słabszy kontrast w tej sytuacji.
to zdjecie robil nikonem - sprawdzales exif?
zeby bylo smieszniej, obiektyw nikkor 35/1.8 jest na cropa.
chyba za bardzo wierzysz w sprzet ;)
co do kontrastu nie demonizowalbym, ten skladnik akurat latwo podkrecic na kompie.
gorzej z moca i rozproszeniem blysku.. tego juz sie na kompie nie "naprawi" :]
MM-architekci
06-07-2010, 15:56
430 ex za slabo doswietla jednak.
ja uczylem sie swiecic/doswietlac lampa w fotografii portretowej na modelkach, kadrujac dosyc ciasno - wtedy mocy blysku bylo az za nadto i stosunkowo mala powierzchnia rozpraszajaca kompletnie nie dala sie we znaki.
w przypadku doswietlenia calych sylwetek zaczynaja sie schody ;]
Jakie za słabo... no bez jaj.
Bez plastra taki soft 60x60 da sobie rade podobnie jak parasolka małego rozmiaru , na pewno będzie swiatło bardziej miękkie ale można podobny efekt osiągnąć.
dobrze no to powiedzcie mi please jak się ma moc jednej 580 EX do dwóch 430 EX ?Nie zapominaj, że to nie takie hop siup wyzwolić 2 lampy w HSSie - albo kabel ettl, albo radiopoppery, albo nowe PW, albo Pixele. Wszystko kurna działa, ale nie w 100% tak jak powinno działać, by się człowiek nie musiał tym wszystkim przejmować :D
chciałbym doświetlać lekko młode pary, nie chcę walić mocno fleszem.Lekkie doświetlanie w dzień = walenie z pełną mocą :D
i tu chyba miała znaczenie literka L w obiektywie Ta, szczególnie że focone nikonem :D
MM-architekci
06-07-2010, 15:57
to zdjecie robil nikonem - sprawdzales exif?
zeby bylo smieszniej, obiektyw nikkor 35/1.8 jest na cropa.
chyba za bardzo wierzysz w sprzet ;)
co do kontrastu nie demonizowalbym, ten skladnik akurat latwo podkrecic na kompie.
gorzej z moca i rozproszeniem blysku.. tego juz sie na kompie nie "naprawi" :]
łatwo podkręcić ? :mrgreen: to ja ci dam zdjęcia z wejścia młodej do kościoła - droga do ołatarza - kiedy robisz pod słonce i z iso 1600-3200 , nie ma zmiłuj
michal_sokolowski
06-07-2010, 16:10
a to było nikonem ? no proszę...
:-)
no dobrze, chyba juz wszystko wiem.
HSS nie będę na razie używał, będe szukał cienia, ewentualnie późniejsze godziny.
parasolka 150 cm da ładne światło.
zresztą i tak będę się opierał głównie na zastanym - flash to bardziej awaryjnie lub w formie doświetlenia.
no i lans - bo jednak pan z parasolką to nie ziutek bez parasolki :mrgreen:
łatwo podkręcić ? :mrgreen: to ja ci dam zdjęcia z wejścia młodej do kościoła - droga do ołatarza - kiedy robisz pod słonce i z iso 1600-3200 , nie ma zmiłuj
to jest przyklad sytuacji ekstremalnej :)
ale chetnie rzucilbym okiem na to zdjecie i sprobowal odzyskac co sie da.
jezeli mozna to poprosze wyslac raw fotki o ktorej piszesz MM-architekci na foto.kozlowski(at)gmail.com
btw jaki obiektyw daje kiepski kontrast?
Jeżeli już robić z otwartymi drzwiami w tle, to ekspozycję ustawiać i tak tak jak zawsze, czyli do prawej. Niedoświetlone podbić i odszumić idzie, a przepalone to możemy sobie co najwyżej dorysować.
Ale nie każdy przepał jest wrogiem, czasem potrafi budować klimat zdjęcia. Osobiście wolałbym w takiej sytuacji przepalone wejście niż poprawnie naświetlone plus kasza na twarzy panny młodej.
Wiadomo. Ja mówiłem o rozwiązaniu w sytuacji, gdy zależy nam zarówno na wnętrzu jak i zewnętrzu. No albo robić wejście jakąś dłuższą ogniskową i jeszcze przed wejściem zrobić sobie jedną klatkę z ekspozycją na zewnętrze, przy wejściu robić już na wnętrze i w domku połączyć.
michal_sokolowski
06-07-2010, 17:35
Jeżeli już robić z otwartymi drzwiami w tle, to ekspozycję ustawiać i tak tak jak zawsze, czyli do prawej. Niedoświetlone podbić i odszumić idzie, a przepalone to możemy sobie co najwyżej dorysować.
można nawet lekko prześwietlić, zwłaszcza że histogram w aparacie zawsze kłamie i pokazuje bardziej prześwietlone niż rzeczywiście w pliku.
ostatnio tak staram się robić - znaczy, nie bać się lekko prześwietlać.
MM-architekci
06-07-2010, 18:28
Ja też wolę przepał za plecami , ale bardziej boli kwestia kontrastu
https://canon-board.info/imgimported/2010/05/4592472365_9c7ee0d0ae_o-1.jpg
źródło (http://farm2.static.flickr.com/1120/4592472365_9c7ee0d0ae_o.jpg)
przepal jest chamski, to fakt - ale odnoszac sie do powyzszego zdjecia, nie czaje o co chodzi z ta kwestia kontrastu?
można nawet lekko prześwietlić, zwłaszcza że histogram w aparacie zawsze kłamie i pokazuje bardziej prześwietlone niż rzeczywiście w pliku.
ostatnio tak staram się robić - znaczy, nie bać się lekko prześwietlać.Zależy jaki picture style zastosujesz.
migawkanatalia
06-07-2010, 19:35
To i ja się przyłączę do rozmowy bo widzę tutaj profesjonalistów... nie to co ja ;)
Słuchajcie w jaki sposób wy zakładacie parasolke na lampę 580EXII?
I drugie pytanie... czy w pochmurny dzień jeśli zdecyduję się użyć powyższej lampy to nie lepiej użyć jeszcze dodatkowo drugiej lub blendy? :)
MM-architekci
06-07-2010, 20:21
Ilość lamp zależy od efektu jaki chcemy osiągnąć i jakie potrzeby mamy.
Uchwyty na statyw masz do lamp z możliwością montażu parasolki - Allegro
migawkanatalia
06-07-2010, 20:39
Myślicie, że warto używać w plenerze lamp np 580ex z parasolką + ewentualnie blenda? Czy w pochmurny dzień skóra nie będzie wyglądać nienaturalnie/płasko?
Nie, jeżeli będziesz świecił z boku, to będzie wyglądało zarąbiście :D
migawkanatalia
06-07-2010, 21:00
A lampa w ttl? czy manual?
Ja osobiście wolę sobie ręcznie ustawić moc i mieć pewność, że nie będzie mi się ona zmieniała w czasie robienia tego samego kadru tylko z minimalnie innymi pozycjami itp.
ETTL jest użyteczny jak nie ma czasu na foty testowe (wszelkie momenty, w których nie jesteś w stanie przewidzieć w jakiej odległości od lampy będzie obiekt w momencie robienia zdjęcia)
migawkanatalia
06-07-2010, 21:56
A lepiej sprawdza się parasolka biała przepuszczalna, czy srebrna odbijająca? Chodzi o plener
Patryk_mirek
06-07-2010, 22:17
A lepiej sprawdza się parasolka biała przepuszczalna, czy srebrna odbijająca? Chodzi o plener
Kupujesz na allegro uniwersalną parasolkę 10w1 złoto-srebrno-białą przepuszczalną za 29,99 zł i testujesz ustawienia...
Co do instalacji parasolki na lampę wielkości 580EX to ja wolę mieć lampę w jednym kawałku i wolałbym jednak zainstalować lampę do parasolki na statywie, a nie na odwrót.
Są do tego specjalne statywy i uchwyty...
(najbardziej Słodowy sposób to montaż parasolki do statywu pod aparat (od czegoś jest ta wystająca rączka do blokowania pozycji w pionie) przy pomocy taśmy izolacyjnej i przykręcenie lampy za pomocą podstawki do gwintu na statywie. Jest to sposób niezły, ale nadaje się bardziej do przepuszczania światła przez parasolkę niż odbijania ponieważ źródło światła powinno być jak najbliżej środka/osi parasolki bo się nierówno odbija i rozprasza)
A lepiej sprawdza się parasolka biała przepuszczalna, czy srebrna odbijająca?Softbox :D
migawkanatalia
06-07-2010, 22:24
A co jest praktyczniejsze w plenerze? Softbox czy parasol:) ? Jeśli możesz to podaj link, gdzie można nabyć statyw na 580 i odpowiedni softbox który dobrze oświetli całą postać lub nawet dwie:)
Uchwyt (http://www.foto-ivy.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=414&category_id=59&option=com_virtuemart&Itemid=64)
Softbox (http://afe.pl/catalog/softbox-60x90cm-mocowanie-bowens-p-958.html)
Statyw (http://afe.pl/catalog/statyw-oswietleniowy-295cm-glowica-16mm-p-719.html)
migawkanatalia
06-07-2010, 22:35
Bardzo dziękuję za pomoc:) Mam nadzieję, że już wkrótce będę mogła zamieścić link do mojej strony.... Może skomentujecie moje wypociny;) Pozdrawiam i życze dobrej nocki... rano do pracy... ;(
michal_sokolowski
06-07-2010, 22:52
Nie, jeżeli będziesz świecił z boku, to będzie wyglądało zarąbiście :D
"świeciła" a nie "świecił" - to jest chyba kobieta ? migawka natalia.........:-/
nikt mi nie odpowiedział na pytanie odnosnie mocy 2x430 EX a jednej 580 EX...
Micles pokaż na co Cię stać.......
jeśli chodzi o softbox kontra parasolka to ja myślę chociaż nie mam "expierence" w błyskaniu że duża parasolka 150 cm a mniejszy softbox to plus dla parasolki.......... miększe światło ?
:-)
nikt mi nie odpowiedział na pytanie odnosnie mocy 2x430 EX a jednej 580 EX...
jeśli chodzi o softbox kontra parasolka to ja myślę chociaż nie mam "expierence" w błyskaniu że duża parasolka 150 cm a mniejszy softbox to plus dla parasolki.......... miększe światło ?
:-)
Różnica w mocy między 430 a 580 to chyba 1EV, więc dwie 430 będą tak samo mocne, jak jedna 580.
Duża parasolka da bardziej miękkie światło niż mniejszy softbox, ale za to rozsieje światło dookoła, a soft je ukierunkuje. Ale ja teoretyzuję i opieram się na filmikach z YT i info ze stron typu strobist.com. Sam używam srebrnej parasolki i jet ok.
mastercheat
06-07-2010, 23:04
jeśli chodzi o softbox kontra parasolka to ja myślę chociaż nie mam "expierence" w błyskaniu że duża parasolka 150 cm a mniejszy softbox to plus dla parasolki.......... miększe światło ?
:-)
Ja też nie mam "experience" ale zdaje się że przy tych samych rozmiarach softbox daje miększe światło niż parasolka (gładsze przejście cienia)
Z tym ze mowa tu o odbijaniu od wnętrza parasolki, gdy światło się niejako skupia.
natomiast przy parasolce przepuszczającej pewnie będzie miększe światło z parasolki, bo się jakby rozprasza.
No i do większej ilości osób to zdaje się właśnie przepuszczająca parasolka się lepiej nada.
ale jak wspomniałem wcześniej, tylko teoretyzuję ;)
Micles pokaż na co Cię stać...Nie pokażę, bo nikt nie ma 430tki, a co dopiero dwóch, więc nie porównam. Parasolka moim zdaniem za bardzo rozlewa światło, dlatego od razu postawiłem na softboxa i teraz świecę tylko tam, gdzie chcę.
blackninja
07-07-2010, 01:25
Różnica w mocy między 430 a 580 to chyba 1EV, więc dwie 430 będą tak samo mocne, jak jedna 580.
Zależy jak pojmujesz moc. Liczba przewodnia (moc) dwóch 430 nie będzie większa niż jednej 580. Zwiększy za to się ilość światła (jego objętość) bez wpływu na moc. Kadr zostanie równomierniej pokryty światłem. Łatwiej też uzyskać światło bardziej miękkie (większe źródło światła - w przypadku lamp ustawionych bardzo blisko siebie).
streaker
07-07-2010, 01:45
Gratuluję panowie i panie - 666 strona tematu :D
michal_sokolowski
07-07-2010, 10:25
Gratuluję panowie i panie - 666 strona tematu :D
"Fall to your knees
and bow to the PhantomLord"
(Metallica)
:-)
No to na tej stronie chwalimy nikony, soniaki i inne pentaki.
pentaki mają ładne opakowania, kup białego, będzie elegancki i pasowal do sukni panny mlodej:)
Widziałem gdzieś całego w kryształkach, to dopiero lans.
pentaki mają ładne opakowania, kup białego, będzie elegancki i pasowal do sukni panny mlodej:)
I do L zoomow!!! :twisted:
Diabelska strona w temacie slubnym to ci dopiero :twisted::twisted::twisted:
michal_sokolowski
07-07-2010, 12:15
PILNE PILNE !!!!
co sądzicie o Sunpak 622 ????
liczba przewodnia 200 !!!
canon 580 EX ma 58............
????
Jakaś ściema, ktoś się w opisie pomylił pewnie.
michal_sokolowski
07-07-2010, 12:18
no to może nie być ściema, ta lampa jest ogromiasta......
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
http://www.photographyreview.com/cat/flash-and-lighting/flashes/sunpak/PRD_84013_3121crx.aspx?TabID=3
michal_sokolowski
07-07-2010, 12:21
Łojezu.
nieźle co ?
:-/
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Oskarkowy napisz coś o sunpaku please.
oskarkowy
07-07-2010, 12:27
Gratuluję panowie i panie - 666 strona tematu :D
I do tego ile użytecznej treści :-D
co sądzicie o Sunpak 622 ????
Mnie zwykle brakuje korekcji poniżej -3EV a Ty potrzebujesz większej mocy? Jeśli nie zauważyłeś, to teraz z owadami walczy się boecnie w subtelniejszy sposób. Ta lampa to chyba dla tych z małym ptaszkami, bo innego zastosowania to raczej nie widzę.
No i oczywiście trzeba doczytać, czy LP nie podali dla ISO800.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Aha, no i z pośpiechu zapomniałem dopisać: oni chyba powinni iść w stronę lepszego magazynowania energii tak, żeby można było odbłysnąć 5te zdjęcie w serii kiedy trzeba, a nie udowodnić kolegom, że dam radę zdjąć komara z 3metrów.
michal_sokolowski
07-07-2010, 12:40
I do tego ile użytecznej treści :-D
Mnie zwykle brakuje korekcji poniżej -3EV a Ty potrzebujesz większej mocy? Jeśli nie zauważyłeś, to teraz z owadami walczy się boecnie w subtelniejszy sposób. Ta lampa to chyba dla tych z małym ptaszkami, bo innego zastosowania to raczej nie widzę.
No i oczywiście trzeba doczytać, czy LP nie podali dla ISO800.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Aha, no i z pośpiechu zapomniałem dopisać: oni chyba powinni iść w stronę lepszego magazynowania energii tak, żeby można było odbłysnąć 5te zdjęcie w serii kiedy trzeba, a nie udowodnić kolegom, że dam radę zdjąć komara z 3metrów.
liczba przewodnia jest 200 dla iso 100 - tak znalazłem w sieci.....
nie wiem o co biega z komarami, ale ja pomyślałem sobie o dużym softboxie - powiedzmy wielka octa - 150 cm pwoiedzmy, na tym ten sunpak - zakładając że nie będę używał HSS i będę robił zdjęcia w cieniu albo w późnych/bardzo wczesnych godzinach - to mam ładne światełko do oświetlenia 2 osób - jeżeli liczba przewodnia jest 200 dla iso 100 to ta lampa jest prawie 4x mocniejsza od 580 EX.......
czas ładowania spory, ale przy pozowanych fotach to nie problem - a tylko o takich myślę......
poza tym miałbym też na plus do lansu - bo jednak softbox to softox, a nie parasolka........ ;-)
dodam jeszcze że w kwestii błyskania jest zielony. - błyskania plenerowego znaczy się.
Jak wyjdziesz w plener ze 150 cm oktą też będziesz zielony, z wysiłku żeby nie poleciała i ze złości że musisz targać takie wielkie bydle.
michal_sokolowski
07-07-2010, 12:46
Jak wyjdziesz w plener ze 150 cm oktą też będziesz zielony, z wysiłku żeby nie poleciała i ze złości że musisz targać takie wielkie bydle.
no dobra, ale pomyśl o jakości światła z takiej octy....... albo dobra, z dużego softa....
sam przecież używasz 3x580 EX, a ja bym miał 4x580 EX za kilkaset zł.....
źle myślę ?
Myślę że wielka okta jest mega niewygodna i do pleneru się średnio nadaje. Mam zapas mocy tylko do HSS, gdyby nie to spokojnie wystarczyła by jedna lampa w tym softboxie.
michal_sokolowski
07-07-2010, 12:50
w takim razie zostanę przy moich dwóch 430 EX........
irytuje mnie tylko to, że nie ma takich mocowań na DWIE 430 EX + soft box, na jedną jest - widziałem, ale nie na dwie.....
mocowanie bowensowskie znaczy się.
To kup sobie jedną 580tkę i będzie problem z głowy.
oskarkowy
07-07-2010, 12:54
Ja to chyba ewoluowałem w drugą stronę. Jak nie mam miękkiego światła w plenerze, to siadam i czekam aż będzie. Już mi się nie chce dźwigać gratów (dorobiłem się kontuzji barku, ale nie od torby foto), wystarcza mi jedna puszka, parę szkiełek i lampka do hss.
Opis Michała fajnie wygląda do zastosowania przy makrofotografii na kontrowe światło, ale chyba nie do tego planował je wykorzystać.
nikt nie chce?
http://allegro.pl/item1117358007_canon_580ex_ii_580_ii_bracket_kabel _e_ttl_nowa.html
(to nie moje)
MM-architekci
07-07-2010, 12:59
okta 150 w plenerze o mateńko skichał byś się :D
michal_sokolowski
07-07-2010, 13:02
To kup sobie jedną 580tkę i będzie problem z głowy.
no tak......... ale porównaj ceny.
:-?
Osobiście nie używałem dużej okty, ale znam kogoś kto używał i widziałem jak to robił. Jednym słowem - da się używać choć nie jest to łatwe. Taka powierzchnia oświetlenia daję też znakomite efekty w plenerze. Są też okty i okty. Jedne rozkłada się 1/2h a inne jednym ruchem jak parasolkę w kilka sekund.
michal_sokolowski
07-07-2010, 13:27
okta 150 w plenerze o mateńko skichał byś się :D
nie wiem czy bym się skichał, być może.
wiem, że chciałbym tak błyskać żeby to światło było pięknie rozproszone, żeby błysk był "niewidoczny".
a takie światło tylko z czegoś duzego może być. - mówię o fotach całych postaci.
zapewne zostanę przy 2x430 EX + parasolka 150 cm biała odbijająca, jednak szukam różnych rozwiązań.
MM-architekci
07-07-2010, 13:28
która okte 150 rozkłada się jednym ruchem ? ;] chętnie zobacze
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
no tak......... ale porównaj ceny.
:-?
proszę Cie , pracujesz i nie mów że jest tak duża różnica w cenie 430ex a 580ex ... to 5000 zł
michal_sokolowski
07-07-2010, 13:29
która okte 150 rozkłada się jednym ruchem ? ;] chętnie zobacze
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
proszę Cie , pracujesz i nie mów że jest tak duża różnica w cenie 430ex a 580ex ... to 5000 zł
różne są patenty.......
są przecież ogromne parasole - takie quasi softy, zaraz poszukam.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
poza tym wiecie - muszę mieć większy namiot od Panka, żeby na mieście jak się spotkamy było widać kto lepszy, hehhe :)
Już mnie powoli irytują te twoje pytania o światło i modyfikatory :D
Kup w końcu cokolwiek i zobacz czy działa, co ci w tym przeszkadza i co potrzebujesz. Statyw musisz mieć na 100% tak czy siak. Lampę doradzałbym jedną, 580tkę, bo z dwoma 430kami będzie duużo stresu (a to czy odpalą razem, a to czy obie naładowane, a to czy slave wybudzony, zmienianie mocy na obu i to jeszcze jakimiś guzikami a nie kółkiem...). Parasolka tania, więc weź ją na początek.
Z parasolką 150 cm też nie raz można się skichać jeśli się pracuje bez asystenta :)
Nie dość, że parasol wygina się pod swoim ciężarem to lekki podmuch wiatru powoduje niezły odlot statywu...
która okte 150 rozkłada się jednym ruchem ? ;] chętnie zobacze
Przez Ciebie muszę przy okazji zareklamować pewną firmę, no ale sam chciałeś:
http://fripers.pl/product_info.php/info/p820_Softbox-osmiokat-150-cm-moc--Bowens---szybki-montaz.html
michal_sokolowski
07-07-2010, 14:08
Już mnie powoli irytują te twoje pytania o światło i modyfikatory :D
Kup w końcu cokolwiek i zobacz czy działa, co ci w tym przeszkadza i co potrzebujesz. Statyw musisz mieć na 100% tak czy siak. Lampę doradzałbym jedną, 580tkę, bo z dwoma 430kami będzie duużo stresu (a to czy odpalą razem, a to czy obie naładowane, a to czy slave wybudzony, zmienianie mocy na obu i to jeszcze jakimiś guzikami a nie kółkiem...). Parasolka tania, więc weź ją na początek.
spoko, jeszcze troszkę i przestanę zawracać gitarę.
580 EX nie kupię na razie - brak kasy, więc pozostaje mi parasolka + 2 razy 430 EX, mam nadzieję że będą błyskały razem...... znaczy - byleby się zmieściły razem w czasie synchro :-)
wyzwalał będę tym:
http://www.mega-pixel.pl/product-pol-178-YongNuo-RF-602-3w1-Wyzwalacz-Radiowy-Lamp-Blyskowych-Studyjnych-oraz-Pilot-do-Nikon-N1.html
MM-architekci
07-07-2010, 14:22
Przez Ciebie muszę przy okazji zareklamować pewną firmę, no ale sam chciałeś:
http://fripers.pl/product_info.php/info/p820_Softbox-osmiokat-150-cm-moc--Bowens---szybki-montaz.html
Dzięki , fajne to to nie powiem , cena też znośna , kwestia ile wytrzyma.
Btw , taką oktę też zwieje , ciut trudniej niż parasol ale jednak.
Kup pan cegłę. (ciężarki).
Billboardów jakoś nie zwiewa, a o wiele większe są :D Parasolów ogródkopiwnych też nie
michal_sokolowski
07-07-2010, 14:29
Dzięki , fajne to to nie powiem , cena też znośna , kwestia ile wytrzyma.
Btw , taką oktę też zwieje , ciut trudniej niż parasol ale jednak.
ale to przecież obciążać trzeba ? mam taki metalowy jebutny statyw, i jeszcze go będę obciążał - nieważne czy parasolka czy okta czy soft.....
zresztą jak jest asystent, to może trzymać żeby nie zwiało...
MM-architekci
07-07-2010, 14:45
ale 30kg worka dźwigać nie będziesz , wiem że trzeba dociążyć , plecak ze sprzętem dobrze się nawet sprawdza jak nie jest zbyt duży wiatr
dominikb
08-07-2010, 23:19
Przeglądałem ostatnio sporo portfolio z kategorii "ślubne" i stwierdziłem, że na wielu zdjęcia odcień skóry jest dziwnie biały.. sinawy.... Mój monitor dobrze odwzorowuje kolory dlatego zastanawiam się czy zapanowała moda na nienaturalny kolor skóry?
O ile na zdjęciach, które wiem, iż były doświetlane lampą z softboxem (przez asystenta w sali, gdzie odbywało się wesele) taki odcień chyba jest ok to na zdjęciach z kościoła takie pastelowe kolory chyba wyglądają nienaturalnie. Co sądzicie?
Sądzę że bez przykładu to sobie można gdybać.
streaker
09-07-2010, 00:20
Chyba wiem o co Ci chodzi... i jeśli myślimy o tym samym, to zgadzam się. Ogólnie taka obróbka mi się podoba, ale nie chciałbym mieć całego reportażu w ten sposób zrobionego. Dlatego ja idę w ciepłe kolory :)
no tak jest to efekt obróbki rawu, mieszania kolorów, bardzo często wynika to z powodu różnego oświetlenia zwłaszcza na parkiecie, światło kolorowe z reflektorów od kapeli/dj, światło zastane z okien no i lampa kazde inne dlatego tez nie zawsze odpowiednio ustawimy WB , pozostaje obórbka na poszczególnych kolorach a i to czasem nie wystarcza, warstwy itp, duzo zabawy jak ktoś chce można
kondeusz
12-07-2010, 12:48
Jako, że mi się trochę nudzi w pracy, to rzucę temat dla sprzętowców :-P
Jakiś czas temu przebrnąłem przez ten mega-wątek i zauważyłem dwojaką tendencję wśród ślubnych fotografów korzystających ze stałek.
Pierwsza, to praca głównie zestawem 24/1.4 oraz 50/1.4. Druga to 35/1.4 oraz 85/1.8 lub 1.2. Co mnie zdziwiło to przy pierwszym wariancie bardzo mało osób korzysta z szerokiego kąta (albo prawie wcale). Przy drugim wariancie większość osób posiada coś szerszego w postaci 17-40 lub 16-35.
Teraz chciałem się zapytać grupy fotografów używających zestawu 24 + 50 czy rzeczywiście nie mają potrzeb sięgać po coś szerszego? Pank jako jedyny się wychyla ze stawki ze swoją Sigmą 14, ale pozostali?
Ale ja jestem trzecią grupą bo pracuję głównie 24+85, 50 używam sporadycznie.
czy rzeczywiście nie mają potrzeb sięgać po coś szerszego?IMO 24 nie da efektu UWA z widokiem na cały kościół, co jest dość popularnym zdjęciem w dzisiejszych czasach, zatem albo 14/16/17mm, albo fish jest raczej konieczny, do kilku ujęć.
streaker
12-07-2010, 13:12
albo 14/16/17mm, albo fish jest raczej konieczny, do kilku ujęć
A najlepiej to i to... tylko portfel i plecy muszą to jeszcze udżwignąć ;)
Ja po wczorajszym weselichu wiem jedno. Na dniach 40d z gripem i fishem idzie do zyda i kupuje 5d mkI. Po prostu szlak mnie trafial. Potrzebowalem 28 i 85 ale jak to pogodzic jak masz 1xFF i 1xcropa. Albo mi sie robilo 45mm z 28 albo 136 z 85. Do tego jakosc wogole mnie juz nie zadowala.
Takze 2xFF must be.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
A najlepiej to i to... tylko portfel i plecy muszą to jeszcze udżwignąć ;)
Polecam pas. Przetestowalem wczoraj i bez niego juz sie nie ruszam.
1 body szyja, 2 body ramie a na pasie 20, 28, 85 i 135 + karty.
Wszystko Lowepro.
dominikb
12-07-2010, 13:35
Ja może z innej beczki. Pytanie pewnie padło nie raz ale zapytam: czy warto wydawać pieniądze na 70-200 4 IS? Czy taki obiektyw sprawdzi się w ciemnych kościołach z witrażami? (np stare gotyki) albo na koncertach? Wiele osób twierdzi, że stabilizacja zrekompensuje słabe światło ale ja mam jednak wątpliwości. Doświadczony fotograf niedawno mi powiedział, że lepiej brać 70-200 ze światłem 2.8 (w moim przypadku bez is ze względów finansowych) Co sądzicie?
każdy Ci powie że światło jest nieocenione wiec minimum 2.8
Stabilizacja może się przydać przy fotografowaniu architektury i wszystkiego co się nie rusza, człowiek się rusza i tu stabilizacja nic nie zrekompensuje, potrzebne są odpowiednio krótkie czasy.
streaker
12-07-2010, 14:17
Mad_mac - albo może 50mm 1.4 - dobre szkło w przystępnej cenie, a na cropie zrobi sie z tego 80mm.
A za paskiem reporterskim o którym było parę stron temu i pasem na lensy już się rozglądam - muszę tylko konkretnie rozplanować przyszłe zakupy
dominikb - jw. światło przy fotografowaniu ludzi jest nieocenione, jeśli nie dopalasz lampą mocno to i tak koło 1/100 trzeba, żeby nie było widocznego ruchu (wesele, zabawa, koncerty) - przy takim czasie ja np. spokojnie utrzymuję taki zakres, a w kościele to zazwyczaj można znaleźć ścianę/barierkę/ławkę albo i przyklęknąć i się podeprzeć - 3 strzały w serii i co najmniej jeden przy 1/50 jest ok. Opcja 3-cia to poczekać, dozbierać i kupić f/2.8 IS. Opcja czwarta to kupić jaśniejsze stałki (85/1.8 albo 135/2) - teraz musisz się tylko zdecydować xD
Mad_mac - albo może 50mm 1.4 - dobre szkło w przystępnej cenie, a na cropie zrobi sie z tego 80mm.
Mam 50 1.8. Juz mnie obrazek z cropa nie satysfakcjonuje. :(
mastercheat
12-07-2010, 14:51
a ja właśnie ze względu na brak budżetu myślę nad tą 50/1,4.
Na drugie ff prędko mnie stać nie będzie, a 40D przydało by się jeszcze trochę wykorzystać.
Ja jak już będzie drugie ff to 50 tez się przecież przyda :) bo jakoś tak zauważyłem, że czasem na 5D I brakuje mi czegoś pośrodku.
a potem to już tylko 28-> 24 i 135 do kompletu :)
Po sobotnim ślubie - po prostu się załamałem. Kosciół piekny (stary, cały drewniany -ale piekny), jak sie wchodziło było wrażenie że cały jest w słońcu skapany, świetny ksiądz (po melduneczku - mówi rób wszystko co chcesz tylko młodych nie wywróć :)). Ale... ten kościół jest ciasny jak wszyscy diabli i słońce rozkładało się w ten sposób, że o ile tam gdzie siedzieli świadkowie było jasno, to tam gdzie PM to ciemno, że oko wykol i nie było jak podejść - tylko długie czasy:(. Masakra. W każdym bądź razie miałem ochotę na 70-200 4L IS, ale teraz li i jedynie 2.8, światło to światło i nic go nie zastapi.
diplo, kiedy kupisz szklarnię 2,8 to stwierdzisz, że dopiero 1,X to jest to.
Więc proponuję pominąć etap 2,8 i od razu przejsć do stałek :mrgreen:
Blindseeker
12-07-2010, 15:02
Ale ja jestem trzecią grupą bo pracuję głównie 24+85, 50 używam sporadycznie.
To ja chyba też do tej grupy należę ;)
Głównie 24 + 85, czasem fisz, trochę częściej 50mm. Mój kolejny zakup to coś na prawdę szerokiego - typu 14mm / 16-35.
diplo, kiedy kupisz szklarnię 2,8 to stwierdzisz, że dopiero 1,X to jest to.
Więc proponuję pominąć etap 2,8 i od razu przejsć do stałek :mrgreen:
Mam 50f1.4 i wiesz co... podoba mi sie zaj...ście, ale zoomy to jednak wygoda :)
Jest to sprawą przyzwyczajenia.
Używając 2 aparatów pracuje się dość wygodnie :ok:
Mam 50f1.4 i wiesz co... podoba mi sie zaj...ście, ale zoomy to jednak wygoda :)
A stałki to większe możliwości pracy z zastanym.
Blindseeker
12-07-2010, 15:13
Mam 50f1.4 i wiesz co... podoba mi sie zaj...ście, ale zoomy to jednak wygoda :)
No może i wygoda, ale jak jest ciemnica, to wtedy tylko stałki. Zuma bardziej niż 2.8 nie otworzysz....
Jest to sprawą przyzwyczajenia.
Używając 2 aparatów pracuje się dość wygodnie :ok:
Mam dwa aparaty, co prawda to cropy. Ale juz lada chwila 5dMk2 :), ale później pewnie będę marudził, że chce 2xFF :)
Mnie w ta sobote naprawde przydala by sie 50 1.4 na ff. Czulem jej brak ale to pewnie tylko dlatego ze sala byla waska wiec z 85 i 135 musialem oddalic sie wzdluz sali zeby cos lapnac.
2 x FF to dobre rozwiązanie.
A jeszcze najlepiej jak są to dwa identyczne aparaty.
A po co identyczne?
Zeby sie nie motac gdzie jaki guzik. Choc to chyba kwestia przyzwyczajenia.
Zeby sie nie motac gdzie jaki guzik. Choc to chyba kwestia przyzwyczajenia.
No właśnie żeby się nie pozajączkowało :mrgreen:
Ale może nie każdemu się zajączkuje, ale profilaktycznie ...
streaker
12-07-2010, 15:19
Mam 50 1.8. Juz mnie obrazek z cropa nie satysfakcjonuje. :(
Też tak mam ;)
Wołos - najlepiej to mieć i jasnego zooma i jasne stałki - zoom to wygoda i szybkość (na zabawie albo albo przy wykupinach potrafią człowieka nieźle przegonić ;) ), a jak mamy czas (plener, kościół, większość wesela), albo warunki zmuszają (kościół) to wyciągamy stałki
Pewnie, że najlepiej być młodym, pięknym i bogatym :)
No a to, że zoomy są wygodniejsze to oczywista oczywistość i nikt tego chyba nie będzie próbował kwestionować.
Zeby sie nie motac gdzie jaki guzik. Choc to chyba kwestia przyzwyczajenia.
Ds II ma klawiszologię z przysłowiowej d... i zupełnie inną od 5D, ale w sumie logiczną i nie mam zupełnie problemu z operowaniem obiema puchami, natomiast plus jest taki, że czasem, jak wystarczy tylko jedno body to są sytuacje w których potrzebny jest AF Dsa a są takie w których zaletą jest lekkość 5D bez gripa.
kondeusz
12-07-2010, 15:36
IMO 24 nie da efektu UWA z widokiem na cały kościół, co jest dość popularnym zdjęciem w dzisiejszych czasach, zatem albo 14/16/17mm, albo fish jest raczej konieczny, do kilku ujęć.
To ja chyba też do tej grupy należę ;)
Głównie 24 + 85, czasem fisz, trochę częściej 50mm. Mój kolejny zakup to coś na prawdę szerokiego - typu 14mm / 16-35.
No ja jestem z opcji pt 35 + 85, ale ostatnio doskwiera mi brak szerokości, pomimo, że 35 na FF obskakuję prawie 80% reportażu.
Nie wiem czy np. taki zestaw Sammy 14 + C 24/1.4II z 5DI będzie lepszy do pary dla 5DII z 35L i 85L, od takiego Nikkora 14-24 z D700.
Światło kontra AF... a poza tym dwu-systemowość będzie bolesna i kosztowna, chociaż zakres ogniskowych ciekawy - N14-24 + C35 + C85. Ale, co by nie pisać 1 bagnet to 1 bagnet. Gdyby 1DsII miał normalny wyświetlacz, to bym się w ogóle nie zastanawiał... ech ten niekończący się onanizm sprzętowy ;)
No tak, bo ty nie czujesz 100% tego wewnętrznego FE! dla nikona :D
Ja teraz mam Sam14, 35L i 70-200 i następnym krokiem będzie "drugi przelot" po ogniskowych (24, 50, 85?, 135?) i drugie FF, ale to już wyłącznie dla przyjemności, bo czuję, że wyżej wymienione 3 szkła w zupełności podołają w większości przypadków (jedynie 70-200 takie trochę wielkie i ciemne, no ale to pewnie 85 załatwi sprawę, z resztą goomis ma dokładnie to samo (14, 35, 70-200 i 85) i też mówi, że styka (aczkolwiek ślini się do 24 :D))
dominikb
12-07-2010, 16:50
Więc wychodzi na to, że lepiej nie kupować 70-200 zarówno ze światłem 4 IS oraz 2.8 bez IS bo w kościele i w ciemnych pomieszczeniach bez lampy lub wysokiego ISO zbyt wiele się nie zdziała...
Więc wychodzi na to, że lepiej nie kupować 70-200 zarówno ze światłem 4 IS oraz 2.8 bez IS bo w kościele i w ciemnych pomieszczeniach bez lampy lub wysokiego ISO zbyt wiele się nie zdziała...
to zbyt daleko idące uproszczenie (no może jeśli chodzi o kościół), ale pozostaje jeszcze plener na którym ja bardzo czesto używam własnie 70-200, a dobre szkło lepiej jest miec, niz go nie mieć:mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=TytlVEWX0SY&feature=player_embedded przyznać się, który z was to był? :D
oskarkowy
12-07-2010, 17:35
http://www.youtube.com/watch?v=TytlVEWX0SY&feature=player_embedded przyznać się, który z was to był? :D
Z dwoma ciemnymi zoomami f/2.8? To na pewno nikt z naszego forum :mrgreen::mrgreen:
BTW jak widać nie tylko kamerzyści mają wszystko gdzieś i włażą innym w ujęcia. Pies ganiał co z tym sprzętem, zwróćcie uwagę na to, jakie wyjście z kościoła miał dla Młodych kamerzysta.
Sprawa z 70-200 2.8 jest taka, że w stosunku do 1.4-1.8 jest ewidentnie ciemniejszy. Co za tym idzie, iso na zdjęciach z 70-200 będzie co najmniej o jedną działkę większe (jak nie więcej, bo pamiętajmy, że 200mm łatwo poruszyć). A prawie zawsze bardziej podoba nam się zdjęcie z mniejszymi szumami, zatem oglądając foty z 70-200 2.8 widzimy, że są jakoś tak "gorsze" od tych ze stałek 1.4-1.8 :P
Ale do pleneru jest niezastąpione, to prawda.
W jakim wątku jeszcze tego filmu nie było?
oskarkowy
12-07-2010, 18:02
Sprawa z 70-200 2.8 jest taka, że w stosunku do 1.4-1.8 jest ewidentnie ciemniejszy. Co za tym idzie, iso na zdjęciach z 70-200 będzie co najmniej o jedną działkę większe (jak nie więcej, bo pamiętajmy, że 200mm łatwo poruszyć). A prawie zawsze bardziej podoba nam się zdjęcie z mniejszymi szumami, zatem oglądając foty z 70-200 2.8 widzimy, że są jakoś tak "gorsze" od tych ze stałek 1.4-1.8 :P
Ale to 70-200 ma IS, czyli przynajmniej 3EV gratis. Czy to sobie odliczysz od czasów, czy od szumów, to już Twoja sprawa.
Ale do pleneru jest niezastąpione, to prawda.
Wielkie, ciężkie, nieostre, ciemne.. Same zalety :-?
Nic się nie zmieniłeś. Dalej podejmujesz się argumentacji każdej głupoty.
Wielkie, ciężkie, nieostre, ciemne.. Same zalety :-?możesz zamiast 70-200 nosić 50 + 85 + 135 + 200 - spoko. Para czekająca aż przepniesz szkło, "bo ogniskowa nie taka" - spoko.
Wielkie - tak. Ciężkie - tak, ale mi ten ciężar zaczyna dokuczać dopiero po 6h robienia pionowych kadrów bez gripa. Nieostre? Do bannerów 3x5m może i tak. Ciemne? 2.8 w plenerze wystarcza w zupełności. Wiadomo, że stałki fajniejsze, ale na + dla 70-200 jest to, że jest jeden, jest w miarę tani i jest bardzo dobry optycznie (jak na zooma).
Z nowym 70-200 jest to trochę mniej oczywiste,ale co tam,mnie bardziej interesują wrażenia z Sama 14.Używalne to w ślubnym interesie?
oskarkowy
12-07-2010, 18:26
możesz zamiast 70-200 nosić 50 + 85 + 135 + 200 - spoko. Para czekająca aż przepniesz szkło, "bo ogniskowa nie taka" - spoko.
No i popatrz: tyle pisania, szukania argumentów na siłę (szczególnie mi się podoba porównywanie 70-200 do 50tki). A ja wszystko to, co napisałem odniosłem do zwykłego 135L.
Aha, zanim zaczniesz wymyślać bajki o ogniskowych, do 135L dołącz proszę obrotnego operatora, który wie, gdzie stanąć ze szkłem bez mierzenia.
Wielkie - tak. Ciężkie - tak, ale mi ten ciężar zaczyna dokuczać dopiero po 6h robienia pionowych kadrów bez gripa. Nieostre? Do bannerów 3x5m może i tak. Ciemne? 2.8 w plenerze wystarcza w zupełności. Wiadomo, że stałki fajniejsze, ale na + dla 70-200 jest to, że jest jeden, jest w miarę tani i jest bardzo dobry optycznie (jak na zooma).
I znów: zestaw to z prostym 135L, zobaczysz jak przy f/2.8 to szkło jest nieostre. Czasem subtelności rzęs czy welonu tworzą klimat zdjęcia, zoom tego nie oddaje. A w wielu przypadkach f/2.8 to już baaardzo przymknięte szkło.
I żeby nie było: ja często używam 70-200IS i doskonale mi się sprawdza. Zwyczajnie bardzo mi się podoba, jak Micles się miota w swoich nabitych suchą teorią rozważaniach i nie potrafi znaleźć właściwego rozwiązania, które sprawdzi się w praktyce.
Zwyczajnie bardzo mi się podoba, jak Micles się miota w swoich nabitych suchą teorią rozważaniach i nie potrafi znaleźć właściwego rozwiązania, które sprawdzi się w praktyce.Sadysta :)
oskarkowy
12-07-2010, 18:52
Sadysta :)
Koneser :mrgreen:
70 - 200 niezależnie od światła to super szkło ale na plenery ... kościół i reszta repo wole inne szkła, zresztą jest tu tyle samo zwolenników zastanego co i używania dodatkowego światła, coraz częściej wymagana jest ode mnie czytelność i 2 i 3 planu wiec i tak przymykam do 5.6 - 6.3 szczególnie podczas zabaw aby każdy rozpoznał sie na zdjęciu wiec w sumie kto co woli lub inaczej jak klient sobie życzy
Hej, ale nie przesadzajmy znowu - 70-200 to fajne szkło do zbliżeń we wnętrzach, kościołach, etc. A to, że trzeba lampą dopalić. Pracując na stałkach robimy dokładnie to samo, przynajmniej w większości.
allxages
12-07-2010, 20:19
Ale to 70-200 ma IS, czyli przynajmniej 3EV gratis.
Moge wiedzieć po czym poznałeś na tym filmie? Jestem ciekawy którą wersje używa jeden fotograf na innym filmie, ale dla mnie to nie do odgadnięcia bez zbliżenia na napis 'image stymulator'
dominikb
12-07-2010, 20:25
Myśle jednak, że w wielu sytuacjach trudno będzie zrobić ostre zdjęcia bez stabilizacji (70-200 bez IS) biorąc pod uwagę zasadę czasu naświetlania do długości ogniskowej... niestety.
Hehe dobry ten filmik.
Ja tam uwielbiam 135L choc przyznam ze jak by mnie bylo stac to kupil bym tez 70-200 2,8 IS ale do reporterki wewnatrz bo mi wczoraj na weselichu troch stoliki przeszkadzaly w poruszaniu sie w tyl i przod. Jesli chodzi o plener to zoom nie byl by mi wogole potrzebny.
mastercheat
12-07-2010, 22:28
http://www.youtube.com/watch?v=TytlVEWX0SY&feature=player_embedded przyznać się, który z was to był? :D
No i idea backup-u poszła w pi.....
:roll:
dominikb
13-07-2010, 08:21
Czytając zagraniczne fora zauważyłem, że wymagania co do ślubnych zdjęć się zmieniają. Podobno coraz częściej PM życzą sobie aby na zdjęciach była stosunkowo duża głębia ostrości (chodzi o reportaż z ceremonii i wesela).
Czytając zagraniczne fora zauważyłem, że wymagania co do ślubnych zdjęć się zmieniają. Podobno coraz częściej PM życzą sobie aby na zdjęciach była stosunkowo duża głębia ostrości (chodzi o reportaż z ceremonii i wesela).
Jak moda ta do nas dotrze (czyli za jakieś 10 lat) to niektórzy będa mieli kłopot: nad kompozycją będzie trzeba myśleć a nie nad rozbebłanym tłem z f 1,4 czy 1,2 :mrgreen:
jak oglądacie ten filmik to tez wam kulą sie kolana jakby ktoś zamachną sie w krocze - ból podobny :x:-x:-x
nie wiem czy to moda ? z ta duża głębią ? najczęściej słyszany tekst to :Panie a u tego fotografa to wszystko widać a u pana takie to rozmazane i wszystkich ciotek nie widać
streaker
13-07-2010, 09:52
moregun - bo grupowego nie robi się na f/1.4 ;)
ale chodzi im o fotki z reportażu nie grupowe . dzięki za poradę :)
a poiwaznie to masa klientów jest nie wybredna - preferuja płaskie zdjęcia z dużą głębokościa - pocztówkowe
No to niech korzystaja z kit'a lokalnego fotografa pana Zbyszka :D
No i idea backup-u poszła w pi.....
:roll:
Filmik niezły, ale gość chyba w wojsku nie był: jak się wpada do wody to broń do góry.
Albo mało pił. Wiozłem kiedyś flaszkę rowerem, do rowu wpadłem ale flaszka cała :D
migawkanatalia
13-07-2010, 15:43
Piotrze jestem zachwycona Twoim portfolio. Oj gdybym mojemu chłopakowi zrobiła takie fotki, jak Twoje w kategorii "narzeczeńskie" to z pewnością nie wstydziłby się ustawić takich zdjęć na biurku w pracy:-)
Proszę Cię napisz w jaki sposób uzyskałeś podobny efekt postarzonego zdjęcia. Będę stokrotnie wdzięczna:-)
Natalio nie jestem zachwycony twoją świadomością. Oj gdybyś napisała w odpowiednim wątku, tak jak inni użytkownicy na "canon-boardzie" to z pewnością twój chłopak nie wstydziłby się ustawić takich zdjęć na biurku w pracy:D
Proszę Cię napisz w odpowiednim wątku. Będę stokrotnie wdzięczny:D
Natalia, dzięki, ale tak jak zauważył Micles, to nie jest miejsce na takie sprawy, poza tym trzeba by było duuuży tutorial napisać, a niespecjalnie mam na to czas, szczyt sezonu.
Wypada zamówić sobie małą sesję i zdjęcia dostaniemy gotowe wprost na biurko. Może będzie mała zniżka jako, że forumowiczka ;)
Wejdź sobie w galerię Panka na tym forum i tam możesz coś podpatrzyć, czasem zapytać, ale myślę, że nie ma nikt instrukcji w kilku punktach jak się robi TAKIE zdjęcia.
No to niech korzystaja z kit'a lokalnego fotografa pana Zbyszka :D
albo jeffa ascough :twisted:
For the photographers - my 24-70L was used for the majority of these images, with a 16-35LII for the wider images, and a 70-200 for some of the ceremony and speeches.
http://jeffascough.typepad.com/jeff_ascough_blog/2010/07/jenny-stus-liverpool-wedding.html
Kurdę, gdyby ktoś na tym forum pokazał coś takiego: http://jeffascough.typepad.com/jeff_ascough_blog/2010/07/jenny-stus-liverpool-wedding.html to by mu się nieźle dostało.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
O, adres nie ten, chodzi o trzecie zdjęcie od końca w drugiej linijce, para pod arkadami.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.