Zobacz pełną wersję : Canon EOS 5D Mark II
Strony :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
16
17
oskarkowy
25-11-2009, 16:42
Gdyby - na odwrót - użyć takiego "slangu" w anglojęzycznym kraju, to nawet hot doga trudno byłoby zamówić :mrgreen: :mrgreen:
A ja przez te zachodnie fora łapię się na tym, że nie wiem, jak niektóre terminy brzmią po polsku. I to wcale śmiesznie nie wygląda, jak ktoś się pyta o jakiś detal techniczny, a jedyne co mogę wyartykułować to "yyyyyy".
czytałem.. z grubsza można się zorientować o co chodzi bez przekłamań..
bo są też takie kwiatki ;):
stąd:
http://jeffascough.typepad.com/jeff_ascough_blog/2009/11/canon-1dmkiv-at-a-wedding.html
tłumaczenie :
http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fjeffascough.typepad.com%2Fjeff_asco ugh_blog%2F2009%2F11%2Fcanon-1dmkiv-at-a-wedding.html&sl=en&tl=pl
a konkretnie Jeff napisał jakim to jest wybrańcem dla Canona:
Canon only allow a very select group of photographers to use their pre-production cameras, and I belong to that group - which I find very humbling.
Co przetłumaczone zostało:
O ile wiem to pierwsze zdjęcia ślubne zdjęcia i opublikowane z nowego aparatu w dowolnym miejscu w Europie i prawdopodobnie na świecie. Canon pozwalają jedynie bardzo wybierz grupę fotografów do wykorzystania ich przed kamerami produkcji, i ja należę do tej grupy - co uważam bardzo upokorzenia.
i to jest super ;)
Kolekcjoner
25-11-2009, 18:01
Może prawda wyszła na jaw :lol:.
Wiem! To tajny szyfr marketingowców Canona :lol:
Mam dziwny problem z Mark II + 430EX, chodzi o bardzo czesto wychadzace potwornie czerwone oczy. Wczesniej sporo robilem 20D+430EX w trybie doswietlania w dzien i nigdy w zyciu nie widzialem czerwonych oczu. Z 5Dm2 o 430ex normalnie plaga...
Widocznie o czyms nie wiem, wiadomo piatke mam od niadawna i moze wypada o czyms sie dowiedziec :)
Kilka sampli (sory za ostrosc, to akurat byly nietrafione foty)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img341.imageshack.us/img341/1645/blablax.jpg)
w dzień źrenice sa bardziej przymknięte, dlatego nie miałeś czerwonych oczu na 20D. A wieczorem gdy się błyska lampą na body i to teleobiektywem to raczej norma.
Widocznie o czyms nie wiem, wiadomo piatke mam od niadawna i moze wypada o czyms sie dowiedziec :)
Im dalej od lampy, im ciemniejsze warunki, tym większa szansa na czerwone oczy nawet z lampą zewnętrzną.
I to niezależnie od body.
Hmm faktycznie te zdjecia byly robione tak chwile po 15, a w jasny dzien nawet nie mialem okazji 5d. A 20D to zazwyczaj w jasne dni. Niedopatrzenie. Ok dzieki za info, nigdy nie mialem okazji miec wczesniej red-eye z 430 :)
Jakaś mydelniczka typu Stofen może odrobinę pomóc, ale nie wyłaźmy już poza temat, bo to na pewno nie wina 5D MkII że Ci się czerwone oczy pojawiły.
No wlasnie z dyfuzorem bylo.
Może ktoś z użytkowników 5d2 może polecić jakiś mikrofon, ale nie profi za 1600 zł (taki znalazłem w jakimś poście) tylko coś tańszego. Kamerę używam tylko do nagrywania dziecka.
Kazdy jaki stosuje sie w sprzecie audio/komputera z wtyka mini jack :) Ja juz testowalem kilka komputerowych i naprawde zaskoczyla mnie jakosc.
W szafie znalazlem u siebie calkiem nowy mic stereo, dodawany do plyt glownych asusa - wyglada moze smiesznie, ale przydal sie juz mase razy :)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img20.imageshack.us/img20/2272/20091130878.jpg)
Chyba przydały by się jakieś gąbki lub inne wytłumienie, bo jak wiatr zawieje, to cóż że obraz hd, jak dźwięk do kitu. Polecam raczej coś z wygłuszeniem albo jakąś samoróbkę wygłuszenia.
Potrzebuję dokupić kolejną kartę do 5DII, ktoś pisał w tym wątku o problemach z SanDisk 16GB III.
Jaką kartę wobec tego możecie polecić z wystarczającym transferem do video a tym samym bez ryzyka zapchania buforu serią RAW-ów
Kingstony 133x, zdecydowanie za mało, ma ktoś doświadczenie z Pretec 233x np. http://www.allegro.pl/item830615717_pretec_cf_cheetach_16_gb_233x.html ?
a tym samym bez ryzyka zapchania buforu serią RAW-ów
Serią RAW'ów zawsze zapchasz bufor jak będziesz trzymał spust odpowiednio długo...
Serią RAW'ów zawsze zapchasz bufor jak będziesz trzymał spust odpowiednio długo...
:) wiem, ok inaczej:
Jaką macie sprawdzoną alternatywę dla SanDisk Extreme III, mam na myśli trwałość, niezawodność karty?
:) wiem, ok inaczej:
Jaką macie sprawdzoną alternatywę dla SanDisk Extreme III, mam na myśli trwałość, niezawodność karty?
Osobiście mam same Extreme III i niespecjalnie widzę potrzebę jakiejś alternatywy, jakbym miał kupować coś nowego to ewentualnie jakąś szybszą - Extreme IV czy jak się tam jej odpowiednik aktualnie nazywa...
:) wiem, ok inaczej:
Jaką macie sprawdzoną alternatywę dla SanDisk Extreme III, mam na myśli trwałość, niezawodność karty?
To cos nie tak z SanDisk Extreme III?
Jesli sie kupi oryginalna to nie...
moim zdaniem alternatywą SanDisk 16GB Extreme III
jest SanDisk 16GB Extreme III
Mam tą kartę i spisuje się doskonale. Kupując aparat niezłej klasy chyba głupio wkładać badziewiastą kartę.
Mam EXTRIII 8GB, wersja 30mb/s, uzywalem z 20D, teraz jest w 5D. Nie widze wogole z nia problemow, sprawdzila sie pieknie w 20, teraz slicznie i szybko dziala z markiem. Wogole chyba nawet szybciej chodzi, bo 20D raczej szybkosci extreme III (zwlaszcza tej przyspieszonej 30mb) nie wykorzystywal. Mam oryginal oczywiscie.
Wogole jest sens kupna extreme 4 do 5D mark II? Zastanawia mnie czy 40mbit/s a 30 bedzie w piatkach zauwazalne znaczaca.
Slyszalem opowiesc o SD Extrim III ze komus wypadal w bloto chyba i nadal dziala tylko chyba jeszcze byla robierana?
oskarkowy
01-12-2009, 10:01
Wogole jest sens kupna extreme 4 do 5D mark II? Zastanawia mnie czy 40mbit/s a 30 bedzie w piatkach zauwazalne znaczaca.
Na logikę: jeśli zapełnienie bufora w 5II zdarza się tylko tym, którzy sprawdzają czy się uda, a w normalnych warunkach pracy tym aparatem EXIII wyrabia się z ogromnym zapasem, to po co? W starszych aparatach (gdzie najpierw zapisywało, a później był podgląd a do tego wciśnięty spust przerywał zapis), miało to sens, teraz paląca się lampeczka w niczym nie przeszkadza. Kupowanie szybszej karty służy chyba tylko po to, żeby się kolegom pochwalić.
Jaką kartę wobec tego możecie polecić z wystarczającym transferem do video a tym samym bez ryzyka zapchania buforu serią RAW-ów
Kingstony 133x, zdecydowanie za mało, ma ktoś doświadczenie z Pretec 233x np. http://www.allegro.pl/item830615717_pretec_cf_cheetach_16_gb_233x.html ?
Ja korzystam z Preteca. Bez problemów.
Jaką kartę wobec tego możecie polecić z wystarczającym transferem do video a tym samym bez ryzyka zapchania buforu serią RAW-ów
Błąd w rozumowaniu. Do video wystarczy nawet stosunkowo wolna Sandisk Ultra II (15MB/s). Jeśli strzelasz RAWy seriami, to nawet najszybsza Extreme PRO (90MB/s) nie uchroni przed zapchaniem bufora.
No nie wiem czy błąd w rozumowaniu.
Proste porównanie Pretec 133x na video przytyka zapis, Extreme III chodzi całkiem ok.
Podobne parametry do tego SanDiska ma przywołany Pretec 233x, a ponieważ jest o 1/3 tańszy zastanawiałem się czy warto "przepłacać"
No i Preteca chyba nie podrabiają :)
A nie martwisz się że za puszkę też przepłaciłeś?
Te o 1/3 tańsze też robią zdjęcia :)
adi760303
01-12-2009, 11:56
moim zdaniem alternatywą SanDisk 16GB Extreme III
jest SanDisk 16GB Extreme III
Mam tą kartę i spisuje się doskonale. Kupując aparat niezłej klasy chyba głupio wkładać badziewiastą kartę.
Dokładnie - jak dla mnie SanDisk 16GB Extreme III oraz SanDisk 8GB Extreme III
rewelacyjne
Słyszałem ze z nowym rokiem bedą modyfikowane w/w modele na transfer 40 z obecnych 30
Posiadam kilka kart SanDisk Extreme III prawdopodobine oryginały i podróbki, bo różnice w szybkości są zauważalne. Teraz czekam na targi foto w Łodzi, aby kupić coś na 100% oryginalnego. Jeżeli można mam jeszcze jedno pytanie dotyczące podróbek baterii do 5d2, czy ktoś użytkuje i jak się spisują? No i może przy okazji opinie na temat zamienników gripa. Wiem możecie napisać, że przy tym body nie ma co oszczędzć stosując zamienniki, ale czasami po co płacić za logo canona.
SanDisk Extreme seria 30MB/s jest zupełnie wystarczająca do JPG (video i tak dużo mniej potrzebuje). W serii RAW dość szybko się tnie...Szybsza karta, szczególnie z UDMA pozwala zapisać kilka rawów więcej. Mam taką Lexara 16GB i jest różnica. Nie mówie o późniejszym zgrywaniu zdjęć czy ich przeglądaniu na kompie prosto z karty...tu różnica jeszcze większa. Generalnie jednak, przy dużej ilości fot, szybsza karta daje zawsze przewagę. Gdzieś w tym wątku o tym było i o teście karcioch Roba Galbraith'a - ale gdzie?
mate00sh
01-12-2009, 12:11
Posiadam kilka kart SanDisk Extreme III prawdopodobine oryginały i podróbki, bo różnice w szybkości są zauważalne. Teraz czekam na targi foto w Łodzi, aby kupić coś na 100% oryginalnego. Jeżeli można mam jeszcze jedno pytanie dotyczące podróbek baterii do 5d2, czy ktoś użytkuje i jak się spisują? No i może przy okazji opinie na temat zamienników gripa. Wiem możecie napisać, że przy tym body nie ma co oszczędzć stosując zamienniki, ale czasami po co płacić za logo canona.
Rozumiem podróbki kart, ale podróbki baterii? Może chodzi o zamienniki?
adi760303
01-12-2009, 12:19
Posiadam kilka kart SanDisk Extreme III prawdopodobine oryginały i podróbki, bo różnice w szybkości są zauważalne. Teraz czekam na targi foto w Łodzi, aby kupić coś na 100% oryginalnego. Jeżeli można mam jeszcze jedno pytanie dotyczące podróbek baterii do 5d2, czy ktoś użytkuje i jak się spisują? No i może przy okazji opinie na temat zamienników gripa. Wiem możecie napisać, że przy tym body nie ma co oszczędzć stosując zamienniki, ale czasami po co płacić za logo canona.
Jak chcesz kupić orginały to polecam CyberShop z Krakowa.
Co do gripów - mialem i zamienniki i orginały - ale orginał to zawsze orginał. Zamiennik się poprostu zepsuł.
Jak chcesz kupić orginały to polecam CyberShop z Krakowa.
Co do gripów - mialem i zamienniki i orginały - ale orginał to zawsze orginał. Zamiennik się poprostu zepsuł.
a ja miałem oryginał i tez sie popsuł i czemu to dowodzi..? :D
a tak na powaznie to masz kase kup org nie masz to kup zamiennik cena gripa do nowej 5 jest spora
moim zdaniem alternatywą SanDisk 16GB Extreme III
jest SanDisk 16GB Extreme III
Mam tą kartę i spisuje się doskonale. Kupując aparat niezłej klasy chyba głupio wkładać badziewiastą kartę.
jedna z kart jakie posiadam to kingston 16gb elite pro x133 - kupiona z potrzeby chwili. Jak pozostale regularnie formatowana dziala odpukac niezawodnie.
Handelson
01-12-2009, 12:59
Używam 3 kart Sandisk Extreme III 30 MB (2x4GB i 1x8GB). Pracują z nową piątką i nie narzekam na zapychanie bufora. No, ale ja 5D seriami nie walę ;)
Co do oryginałów to nie kupuję*na allegro tylko w fotojokerze - jeszcze się nie naciąłem ;)
Używam dwóch Preteców 32 GB 233x. Bardzo solidnie wykonane, zero problemów, bardzo przyzwoity transfer z dobrym czytnikiem kart, przy filmowaniu dają radę bez zadyszki ;)
Handelson
01-12-2009, 13:14
Aaa... i jeszcze dodam, że odkąd zrzucam "po kablu" z nowej piątki to często zrywało mi transfer (na 40D i 50D tak nie było) - miał ktoś podobnie?
Kupiłem więc czytnik: http://www.allegro.pl/item810644998_dlazawodowca_czytnik_firewire_udma_k art_cf_lexar.html
... i jestem meeega zadowolony z szybkości :D
Aaa... i jeszcze dodam, że odkąd zrzucam "po kablu" z nowej piątki to często zrywało mi transfer (na 40D i 50D tak nie było) - miał ktoś podobnie?
Kupiłem więc czytnik: http://www.allegro.pl/item810644998_dlazawodowca_czytnik_firewire_udma_k art_cf_lexar.html
... i jestem meeega zadowolony z szybkości :D
masz zdrowie zeby po kablu foty zrzucac. co do zrywania transferu- patrz wieksze pliki...
Handelson
01-12-2009, 13:23
masz zdrowie zeby po kablu foty zrzucac. co do zrywania transferu- patrz wieksze pliki...
No właśnie zdrówka coraz mniej :) - naczytałem się więc rad mądrzejszych kolegów z forum i stąd decyzja o kupnie czytnika. Pozostaje podziękować ;)
Aaa... i jeszcze dodam, że odkąd zrzucam "po kablu" z nowej piątki to często zrywało mi transfer (na 40D i 50D tak nie było) - miał ktoś podobnie?
Kupiłem więc czytnik: http://www.allegro.pl/item810644998_dlazawodowca_czytnik_firewire_udma_k art_cf_lexar.html
... i jestem meeega zadowolony z szybkości :D
Działasz na maku, czy też masz szybsze USB w PC?
Handelson
01-12-2009, 13:36
Działasz na maku, czy też masz szybsze USB w PC?
Mam macbooka pro i to szczęście, że gniazdo firewire to standard w apple ;)
cytat:
A nie martwisz się że za puszkę też przepłaciłeś?
Te o 1/3 tańsze też robią zdjęcia
:) tym bardziej, że nie taki fajny jak miał być :)
Mam macbooka pro i to szczęście, że gniazdo firewire to standard w apple ;)
Nie fetyszyzujmy :mrgreen: Firewire to standar również w wielu laptopach PC, akurat mak wymienił go na nowszy i szybszy FW800...
Mam macbooka pro i to szczęście, że gniazdo firewire to standard w apple ;)
tylko co jeśli jedno firewire w MBP jest już zajęte przez dysk zewnętrzny na który zwykle zrzucam materiał...:)
może ktoś wie czy w tym dysku http://www.komputronik.pl/index.php/product/62609/Notebooki_i_netbooki/Akcesoria/WD_My_Book_Studio_II_2TB_USB_2_0_FireWire_400_800_ eSATA.html do drugiego portu FireWire można podłączyć np drugi dysk albo włąśnie czytnik
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Nie fetyszyzujmy :mrgreen: Firewire to standar również w wielu laptopach PC, akurat mak wymienił go na nowszy i szybszy FW800...
i to już parę lat temu :mrgreen:
Handelson
01-12-2009, 14:12
tylko co jeśli jedno firewire w MBP jest już zajęte przez dysk zewnętrzny na który zwykle zrzucam materiał...:)
Hmmm... w czytniku o którym pisałem wcześniej są dwa gniazda firewire, żeby można je łączyć szeregowo (czytniki). Nie wiem tylko czy można do niego podłączyć np. dysk zewnętrzny.
Hmmm... w czytniku o którym pisałem wcześniej są dwa gniazda firewire, żeby można je łączyć szeregowo (czytniki). Nie wiem tylko czy można do niego podłączyć np. dysk zewnętrzny.
nie wiedziałem, że są dwa gniazda, hmmm jak dla mnie bardziej praktyczne jest podłączenie właśnie dysku
...po co drugi czytnik? tak jest to przedstawione w instrukcji czytnika ?
Handelson
01-12-2009, 14:20
nie wiedziałem, że są dwa gniazda, hmmm jak dla mnie bardziej praktyczne jest podłączenie właśnie dysku
...po co drugi czytnik? tak jest to przedstawione w instrukcji czytnika ?
Promują je jako "dla zawodowców" ;) W instrukcji są rysunki przedstawiające połączenie szeregowe wielu czytników (mają nawet możliwość spięcia ich razem). Też się zastanawiam właśnie nad możliwością podpięcia zewnętrznego. Niestety mój seagate nie ma wejścia firewire więc na szybko nie sprawdzę :(
a warto zainwestować właśnie w FW800 - wyraźnie szybciej trwa proces zrzucania na czytniku podłączonym przez USB i materiał ląduje na zewnętrzym po FW800.
Pewnie jeszcze szybciej byłoby po eSata, ale do MBP trzeba dokupić przejściowkę ExpressCard - eSata - i tu wyższość niektórych PC :)
Handelson
01-12-2009, 14:29
Nie wiem tylko czy można do niego podłączyć np. dysk zewnętrzny.
Można podłączyć do jednego gniazda komp (za pośrednictwem jednego z kabli dostarczonych z czytnikiem) a do drugiego dysk zewnętrzny (drugi kabel - oba w komplecie z czytnikiem)
Info za:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=5506
ja znalazłem coś takiego http://digitalphoto.maccreate.com/2009/11/30/hands-on-–-wd-my-book-studio-2tb-external-hard-drive/
w szczegolności: "I measured impressive write speeds of 40MB/sec when copying images from a Lexar 300x UDMA card using the Lexar UDMA FireWire 800 reader connected directly to the My Book Studio drive. I was able to transfer 2.62 GB of RAW image files (14-20 MB each) in just 65 seconds. A huge time savings for any photographer using large UDMA cards."
co prawda nowszy dysk ale powinno być podobnie
Kolekcjoner
01-12-2009, 16:43
Niedługo będzie USB 3.0 i dopiero się zacznie ;).
koledzy mam pytanie. Czy to prawda, ze Photoshop nie widzi rawow z 5D II?
wersja CS3 nie widzi, Bridge CS3 tylko miniaturki i to nie wszystkie w folderze. Pozstaje konwersja przez Adobe DNG Converter
Dopiero CS4, ale w tej chwili warto poczekać na CS5 ma być w pierwszym kwartale 2010.
wersja CS3 nie widzi, Bridge CS3 tylko miniaturki i to nie wszystkie w folderze. Pozstaje konwersja przez Adobe DNG Converter
Dopiero CS4, ale w tej chwili warto poczekać na CS5 ma być w pierwszym kwartale 2010.
Ciekawe , jaka będzie cena CS5 w porównaniu z CS4 ?. CS4 czyta wszystkie RAW-y , pod warunkiem wgrania najnowszego oprogramowania , jak na razie w wersji beta .
Właśnie sobie skopałem matówkę a nowej piątce. Często zmieniam szkła. Ale robię to bardzo uważnie. Niemniej dziś zauważyłem olbrzymi paproch na matówce .Wyjąłem wiec matówkę i przetarłem chusteczką i się zaczęło . Paprochów przybyło z dziesięć dodatkowo al już nie na matówce lecz chyba gdzieś na pryzmacie nie wiem jak je usunąć a na matówce nie wiem skąd pojawiła się ryska. wprawdzie niewielka ale jednak, mimo że obchodziłem się z nią bardzo ostrożnie. nie chcę dmuchać teraz na pryzmat żeby znowu jakieś kropelki śliny tam się nie dostały ale co z tym dalej robić ?
Właśnie sobie skopałem matówkę a nowej piątce. Często zmieniam szkła. Ale robię to bardzo uważnie. Niemniej dziś zauważyłem olbrzymi paproch na matówce .Wyjąłem wiec matówkę i przetarłem chusteczką i się zaczęło . Paprochów przybyło z dziesięć dodatkowo al już nie na matówce lecz chyba gdzieś na pryzmacie nie wiem jak je usunąć a na matówce nie wiem skąd pojawiła się ryska. wprawdzie niewielka ale jednak, mimo że obchodziłem się z nią bardzo ostrożnie. nie chcę dmuchać teraz na pryzmat żeby znowu jakieś kropelki śliny tam się nie dostały ale co z tym dalej robić ?
robic zdjecia.
matówka jest strasznie delikatna... nawet palcem możesz ją popsuć
Też tak myślę. Na jakość zdjęć to żadnego wpływu nie ma. Ale się wkurzyłem.
Spoko, rób foty.
Ale...
... nie chcę dmuchać teraz na pryzmat żeby znowu jakieś kropelki śliny tam się nie dostały ale co z tym dalej robić ?
... nie masz gruszki?
... nie masz gruszki?
Nie mam ale zamierzam kupić takie ,,powietrze w sprayu.
Nie mam ale zamierzam kupić takie ,,powietrze w sprayu.
:shock:
Gruszka najlepszym przyjacielem fotografa :mrgreen:
A z powietrzem w sprayu, to trzeba uważać żeby (tak jak w kompie) nie zamrozić i nie uszkodzić jakiejś części
sebcio80
02-12-2009, 15:53
Nie mam ale zamierzam kupić takie ,,powietrze w sprayu.
to wielki blad, czesto z takich puszek wydobywa sie plyn
tylko gruszka, bez talku w srodku
to wielki blad, czesto z takich puszek wydobywa sie plyn
Dokładnie.
bez talku w srodku
Tylko po przegotowaniu ;)
Dokładnie.
Tylko po przegotowaniu ;)
Przegotowaniu ?:shock::shock::shock:
Właśnie sobie skopałem matówkę a nowej piątce. Często zmieniam szkła. Ale robię to bardzo uważnie. Niemniej dziś zauważyłem olbrzymi paproch na matówce .Wyjąłem wiec matówkę i przetarłem chusteczką i się zaczęło . Paprochów przybyło z dziesięć dodatkowo al już nie na matówce lecz chyba gdzieś na pryzmacie nie wiem jak je usunąć a na matówce nie wiem skąd pojawiła się ryska. wprawdzie niewielka ale jednak, mimo że obchodziłem się z nią bardzo ostrożnie. nie chcę dmuchać teraz na pryzmat żeby znowu jakieś kropelki śliny tam się nie dostały ale co z tym dalej robić ?
Ja zalatwilem sobie tak w 40D matowke, troche sie zezlilem, ale da sie z tym zyc, problem moze byc przy sprzedazy chyba ze wymienic na nowa?
Ile kosztuje nowa?
Właśnie sobie skopałem matówkę a nowej piątce. Często zmieniam szkła. Ale robię to bardzo uważnie. Niemniej dziś zauważyłem olbrzymi paproch na matówce .Wyjąłem wiec matówkę i przetarłem chusteczką i się zaczęło . Paprochów przybyło z dziesięć dodatkowo al już nie na matówce lecz chyba gdzieś na pryzmacie nie wiem jak je usunąć a na matówce nie wiem skąd pojawiła się ryska. wprawdzie niewielka ale jednak, mimo że obchodziłem się z nią bardzo ostrożnie. nie chcę dmuchać teraz na pryzmat żeby znowu jakieś kropelki śliny tam się nie dostały ale co z tym dalej robić ?
Podobno myjka ultradźwiękowa potrafi tutaj pomóc.
Macie jakieś sprawdzone zamienniki Canon LP-E6?
Macie jakieś sprawdzone zamienniki Canon LP-E6?
Z tego co wiem to trochę z nimi słabo, można kupić od razu z ładowarką (też nieoryginalną) na niej ładować i wtedy aparat działa.
sprawdził ktoś taką http://www.allegro.pl/item831905653_akumulator_lp_e6_z_ladowarka_canon_5 d_mk_ii.html
Zastanawiam się czy można faktycznie bezpiecznie ładować oryginalną - wyjeżdżam daleko na zdjęcia i nie mam ochoty zabierać dwóch ładowarek...
i czy można ładować inne zamienniki LP-E6?
Oryginalna ladowarka laduje wylacznie oryginalne akumulatory.
Aparat z zamiennikiem nie pokazuje stanu naladowania baterii, nie wiemy czy mamy 100% czy 10%.
Ja posiadam taki zestaw:http://www.allegro.pl/item831670960_akumulator_lp_e6_do_7d_5d_mark_ii_la dowarka_w_wa.html
do tego dodatkowa bateria. Wole kupic trzy zamienniki niz oryginal za prawie 300PLN.
Oryginal za krotko trzyma by wydawac na niego $$$.
Oryginalna ladowarka laduje wylacznie oryginalne akumulatory.
Aparat z zamiennikiem nie pokazuje stanu naladowania baterii, nie wiemy czy mamy 100% czy 10%.
Ja posiadam taki zestaw:http://www.allegro.pl/item831670960_akumulator_lp_e6_do_7d_5d_mark_ii_la dowarka_w_wa.html
do tego dodatkowa bateria. Wole kupic trzy zamienniki niz oryginal za prawie 300PLN.
Oryginal za krotko trzyma by wydawac na niego $$$.
Ja laduje zamienniki (ansmann i jakis drugi) w oryginalnej ladowarce canona tylko ze to inne akumulatory do canonow XXD
Ja laduje zamienniki (ansmann i jakis drugi) w oryginalnej ladowarce canona tylko ze to inne akumulatory do canonow XXD
Temat dotyczy akumulator LP-E6 uzywanych w 5DmkII i 7D.
Nowy tym, z procesroem i innymi bajerami.
Plusem jest rozszerone raportowanie w body, minusem to co napisalem wyzej.
znalazłem coś takiego niby jest potwierdzenie stanu naładowania w aparacie
http://www.allegro.pl/item829893529_akumulator_phottix_lp_e6_canon_5d_ma rk_ii_2_lad.html
ciekawa propozycja, sprawdzał ktoś, jak z trwałością?
szkoda że i tak musi być osobna ładowarka...
To jest raczej mało prawdopodobne, żeby ten akumulator dawał informację o stanie naładowania, pewnie po prostu pomyłka w opisie aukcji. Nie ukrywam, że chciałbym się mylić.
Pisałem do sprzedawcy, twierdzi że podaje informację, ale ładować trzeba załączoną ładowarką.
jest w opisie coś takiego :
"Kompatybilny z oryginalnymi ładowarkami oraz zamiennikami" oraz "UWAGA AKUMULATOR można ładować tylko przy uzyciu dołączonej ładowarki" jak dla mnie jedno wyklucza drugie
też zwróciłem mu na to uwagę oto odpowiedź:
"Kompatybilny z oryginalnymi ładowarkami oraz zamiennikami"
Prawda
W zestawie jest ładowarka wiele osob chce kupic sam akumulator bez ładowarki ale zdarzały się przypadki ze oryginalna ladowarka nie ladowała i dlatego jest komplet
Dla mnie tez jest to dziwne ale tak podaje producent
też zwróciłem mu na to uwagę oto odpowiedź:
"Kompatybilny z oryginalnymi ładowarkami oraz zamiennikami"
Prawda
W zestawie jest ładowarka wiele osob chce kupic sam akumulator bez ładowarki ale zdarzały się przypadki ze oryginalna ladowarka nie ladowała i dlatego jest komplet
Dla mnie tez jest to dziwne ale tak podaje producent
Wiec tylko zestawy sprzedaje? Bez sensu.
Chce trzy zamienniki to musze placic za trzy ladowarki :lol:
dla mnie też absurd, ale nie znalazłem zamienników bez ładowarek.
już jeden mam, teraz kupię innego producenta i kolejna ładowarka, trochę to chore, szczególnie kiedy się dźwiga wszystko na plecach :)
no cóż, gdyby cena nie była aż 6 razy wyższa za oryginał, nie było by tematu
Nie rozumiem ludzi którzy wywalają 9k na samo body, drugie tyle na szklarnie, a potem jęczą, że bateryki za drogie. To jest dopiero absurd. Ja tam bym w życiu nie wpychał do 5-ki jakiegoś chińskiego syfu.
Nie rozumiem ludzi którzy wywalają 9k na samo body, drugie tyle na szklarnie, a potem jęczą, że bateryki za drogie. To jest dopiero absurd. Ja tam bym w życiu nie wpychał do 5-ki jakiegoś chińskiego syfu.
To nie tak. Jeżeli baterie działałyby podobnie jak do starej piątki, to nie widzę problemu. Jeżeli coś jest przecenione przez producenta to po prostu szkoda kasy.
Natomiast nowe LP-E6 jest naprawdę dobre, trzyma w nieskończoność, dokładnie pokazuje poziom, ładuje się b.szybko..więc imo warto za to zapłacić i nie szukać odpowiedników, które od 1,5 roku jakoś nie działają w pełni...
Ten "chinski syf" w 40D trzymal znacznie lepiej niz oryginal.
Seryjna bateria 5D trzyma mi srednio 300zdjec, zamiennik za 30PLN nie wiem ile bo jeszcze robie, ale 500 juz wykonal.
Mnie w 40stce też zamiennik wytrzymywał dłużej ale szybciej rozładowywał się samoistnie tzn. w oczekiwaniu na sezon. Tylko kwestia czasu kiedy wyjdą do nowej piątki zamienniki w pełni kompatybilne . Ale uwaga na opisy. To że bateria pokazuje stan naładowania , to może być prawda , tyle że na dołączonej ładowarce.
vivacolor
03-12-2009, 18:09
"Ten "chinski syf" w 40D trzymal znacznie lepiej niz oryginal.
Seryjna bateria 5D trzyma mi srednio 300zdjec, zamiennik za 30PLN nie wiem ile bo jeszcze robie, ale 500 juz wykonal."
Kolego jeśli nowy i oryginalny akumulator wytrzymywał Ci tylko 300 zdjęć, to należało go oddać do reklamacji.
Co do zamienników do 5D Mk II to raczej są marne szanse, aby się szybko ukazały i były w doberj cenie.
Technologię, którą zastosował Canon, od lat z powodzeniem stosuje Sony i dopiero od niedawna można kupić poprawnie działające zminniki, ale są one produkowane przez firmy, które płacą Sonemu za używnie ich technologii.
Nie rozumiem ludzi którzy wywalają 9k na samo body, drugie tyle na szklarnie, a potem jęczą, że bateryki za drogie. To jest dopiero absurd. Ja tam bym w życiu nie wpychał do 5-ki jakiegoś chińskiego syfu.
Zamiennik jako zasilanie "alarmowe" - tak na w razie czego - dlaczego nie . Skoro do Soniaka już są pełne zamienniki , to może dogadają sie też z Canonem !?. Patrząc jednak na współpracę Canon - Sigma to ??? - czarno widzę .
To ja nie zorientowany jestem ze LP-E6 ma jakie "udziwnienia", moge dostac jakiegos linka zeby sie oświecić?
A czy na akumulatorach AA do koszyczka do gripa da sie troche popracowac?
da sie ale niewiele zrobisz na tym fotek ... okolo 200-300 u mnie wyszło, co do oryginalnych aku do piątki to sa z prockiem w środku
Piotr_0602
04-12-2009, 14:34
Canon 5DmkII kręci filmy.
W EU obowiązuje standard PAL, w USA NTSC.
Czy 5DmkII ma możliwość wyboru w menu w jakim standardzie kręci film? Czy aparat kupiony w USA będzie przydatny w tym temacie w UE?
Czy każdy egzemplarz może zapisywać w PAL oraz NTSC, czy może egzemplarze z USA mają tylko NTSC, a te w UE tylko PAL?
Ktoś wie jak to wygląda? Czy (biorąc na razie pod uwagę tylko możliwości video) jest sens kupować aparat w USA?
Ktoś wie jak to wygląda? Czy (biorąc na razie pod uwagę tylko możliwości video) jest sens kupować aparat w USA?
O ile się nie mylę to 5DII ma tylko 30kl/s więc w czym problem (oprócz konwersji 30-25 ;) )?
Canon 5DmkII kręci filmy.
W EU obowiązuje standard PAL, w USA NTSC.
Czy 5DmkII ma możliwość wyboru w menu w jakim standardzie kręci film? Czy aparat kupiony w USA będzie przydatny w tym temacie w UE?
Czy każdy egzemplarz może zapisywać w PAL oraz NTSC, czy może egzemplarze z USA mają tylko NTSC, a te w UE tylko PAL?
Ktoś wie jak to wygląda? Czy (biorąc na razie pod uwagę tylko możliwości video) jest sens kupować aparat w USA?
Soft jest zawsze jednakowy - bez względu na to gdzie kupisz .
Używacie może jakiś osłonek na LCD w 5DII, zauważyłem że ten ekran jest delikatniejszy niż w starej piątce.
Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item831975986_oslona_lcd_dedykowana_canon_5d_mark_ ii_mk2_szklo.html
warto?
Ja to mam i jest super. Polecam
jarek
Używacie może jakiś osłonek na LCD w 5DII, zauważyłem że ten ekran jest delikatniejszy niż w starej piątce.
Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item831975986_oslona_lcd_dedykowana_canon_5d_mark_ ii_mk2_szklo.html
warto?
a ja nie używam..
wg mnie nie jest delikatniejszy - może specjalnie się nie przyglądam ale po 9 miesiącach użytkowania nie widzę problemów z rysowaniem wyświetlacza itp.
jest delikatniejszy o czym miałem okazje się już przekonać, nakleiłem możne nie tyle folie co szklana płytkę .. i po problemie :)
To oczywiscie kwestia sposobu uzywania aparatu. Ja czesto zabieram go w rozne miejsca bez torby i kupilem, bo w poprzednim porysowalem troche szybke tylnego wyswietlacza i wygladalo to niefajnie.
jarek
no tak ... u mnie trochę kurzu trochę wilgoci, za mocno potarłem chusteczka i ... porysowało się, możne nie makabrycznie mocno ale już sam fakt ze do tego doszło w tak prostacki sposób skłoniło mnie do zakupu ochrony
Używam 2 lata ( na róznych puszkach) folii z poliwęglanu (gruba) i jest bardzo ok.
zatem "zainwestuję" :)
pod tą wersję szklaną nie dostają się na krawędziach paprochy? - jak to mam miejsce z poliwęglanem na np. komórkach - niby fajnie, ale na rogach jest tendencja po odklejania i zaczyna się tam dostawać syf
...w starej po dwóch latach zero rysek, w nowej po pierwszym zleceniu małe otarcie, oj ale to bolało :)
Kolekcjoner
05-12-2009, 02:32
Canon 5DmkII kręci filmy.
W EU obowiązuje standard PAL, w USA NTSC.
Czy 5DmkII ma możliwość wyboru w menu w jakim standardzie kręci film? Czy aparat kupiony w USA będzie przydatny w tym temacie w UE?
Czy każdy egzemplarz może zapisywać w PAL oraz NTSC, czy może egzemplarze z USA mają tylko NTSC, a te w UE tylko PAL?
Ktoś wie jak to wygląda? Czy (biorąc na razie pod uwagę tylko możliwości video) jest sens kupować aparat w USA?
5D mkII "kręci filmy" w standardzie HD używając kodeka H.264 nie PAL więc nie bardzo wiem o czym piszesz.
zatem "zainwestuję" :)
pod tą wersję szklaną nie dostają się na krawędziach paprochy? - jak to mam miejsce z poliwęglanem na np. komórkach - niby fajnie, ale na rogach jest tendencja po odklejania i zaczyna się tam dostawać syf
...w starej po dwóch latach zero rysek, w nowej po pierwszym zleceniu małe otarcie, oj ale to bolało :)
zupelnie nie bo przykleja sie to znakomicie. prawde mowiac dopiero jak przeczytalem pytanie, to przypomnialem sobie ze przeciez mam taka szybke od nowosci :) ale tak idealnie pasuje ze zapomina sie o niej.
jarek
zupelnie nie bo przykleja sie to znakomicie. prawde mowiac dopiero jak przeczytalem pytanie, to przypomnialem sobie ze przeciez mam taka szybke od nowosci :) ale tak idealnie pasuje ze zapomina sie o niej.
jarek
Nie wiedziałem, że będę tego potrzebował. Kupuję na pewno. Dzięki za opinie.
w poprzednim porysowalem troche szybke tylnego wyswietlacza i wygladalo to niefajnie.
Aparat ma robić zdjęcia, nie wyglądać.
A przy sprzedaży ... cóż - kupujący ma świadomośc że kupuje sprzęt używany. Wystarczy odpowiednią cenę dać. A gdyby kupujący się upierał o kilkaset zł obniżki "bo proysowany" to powiedziałbym mu to co wyżej i szukał innego kupującego :twisted: .
hmmm:)
http://inspiredbylife.pl/2009/12/07/pierwsze-spojzenie-na-nowy-firmware-do-5d/
A jednak 1x Digic4 starczy do 720p/60 :}
hmmm:)
http://inspiredbylife.pl/2009/12/07/pierwsze-spojzenie-na-nowy-firmware-do-5d/
A jednak 1x Digic4 starczy do 720p/60 :}
Nie rozumiem dlaczego miałby nie starczyć, 720/60 to dokładnie taki sam strumień danych jak 1080/30. Bardziej obawiałem się, czy matryca wyrobi z odczytami @60fps, widać, że da. Jestem w szoku jeżeli Canon da to co obiecał.
Nie rozumiem dlaczego miałby nie starczyć, 720/60 to dokładnie taki sam strumień danych jak 1080/30. Bardziej obawiałem się, czy matryca wyrobi z odczytami @60fps, widać, że da. Jestem w szoku jeżeli Canon da to co obiecał.
To nie jest ten sam strumien danych. W 720p/60 bedzie troche mniej.
1080p/30 ma 2mln pixeli, 720p/30 ma 900k, 720p60 ma 1.8mln
To nie jest ten sam strumien danych. W 720p/60 bedzie troche mniej.
1080p/30 ma 2mln pixeli, 720p/30 ma 900k, 720p60 ma 1.8mln
No to chyba tym lepiej prawda? Dlatego nie rozumiem zdziwienia, że 1 digic da rade.
Ze specyfikacji 7D:
"File size: 5.5 MB/sec (1080P), 5.5 MB/sec (720P), 2.8 MB/sec (VGA)"
Powiedzcie mi cos.. AF w 5DMkII jest duzo szybszy od 40D?
sebcio80
08-12-2009, 18:29
Powiedzcie mi cos.. AF w 5DMkII jest duzo szybszy od 40D?
jest sporo wolniejszy
Nie no... bez przesady . Trochę wolniejszy.
Bo to taki wyjatek. Moze cos konkretnego wniesie takie porownanie:
Przesiadlem sie na 5D II z Alfy 700. Moje spostrzezenia sa takie, ze na centralnym jest w miare podobnie. Boczne za to sa jednak lepsze w 5D. W Canonie AF jest jednak pewniejszy, szczegolnie w slabym swietle.
no i wlasnie.. jak z celnoscia?
AF w nowej piątce może nie jest za szybki ale na pewno bardzo powtarzalny. Ja wielkiej różnicy w stosunku do 40d nie widzę ,ale mój syn zauważa . tylko że ja robię śluby a on sport.
ferrari_alex
09-12-2009, 20:32
Mam pytanie do użytkowników 5D MKII, szczególnie do tych, co mieli 40D.
Kupiłem dzisiaj 5D MKII i wydaje mi się, że mam bardzo dziwny dźwięk migawki. Jest głucha, jak by ten dźwięk się donosił z dużego plastikowego pudła i migawka miała zaraz wypaść. Porównuję do 40D, może dlatego.
Czy tak ma być?
Dzięki.
Też miałem obiekcje w pierwszej chwili porównując dzwięk do 5dmkI i 30D, ale spoko przywykniesz;-)
Miałem 40stke i mnie mówiąc szczerze to bardziej mi się podoba praca (dźwięk) nowej piątki.
Dzisiaj testowalem swoja nowa Sigme 20 1.8 ze starym AF (bez HSM) szklo niby bardzo slabe pod wzgledem af, jednak nawet w slabym swietle marek z sigma pieknie celowal. To, ze wolno i glosno to inna sprawa, ale jak wycelowal to bylo bardzo ok.
A dziwiek lustra w 5dm2 faktycznie taki dziwny nieco, jednak urok swoj ma;)
dla pewności proponuje sobie porównać dźwięk migawki ze strony http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS5DMarkII/Samples/Audio/5D2_Lexarpr_Raw.mp3
pozdrawiam
Pawel
ferrari_alex
09-12-2009, 21:14
dla pewności proponuje sobie porównać dźwięk migawki ze strony http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS5DMarkII/Samples/Audio/5D2_Lexarpr_Raw.mp3
pozdrawiam
Pawel
No tak, mój działa tak samo....ale co za dziwny dżwięk:-)))))))) trochę w szoku jestem.....ale niech im będzie....:-) Smieszny jest ten 5D MKII.....
Mam pytanie do użytkowników 5D MKII, szczególnie do tych, co mieli 40D.
Kupiłem dzisiaj 5D MKII i wydaje mi się, że mam bardzo dziwny dźwięk migawki. Jest głucha, jak by ten dźwięk się donosił z dużego plastikowego pudła i migawka miała zaraz wypaść. Porównuję do 40D, może dlatego.
Czy tak ma być?
Dzięki.
Dźwięk kłapiącego lustra jest też trochę zależy od obiektywu... razem z 24-105 jest mniej więcej podobny do dźwięku zamykania klapy od śmietnika ;-) Zdecydowanie lepiej brzmi ze stałkami :-)
ferrari_alex
09-12-2009, 21:30
Szczerze, to trochę plastikowo jest zrobiony ten 5D MKII, ale oczywiście rozumiem strategię Canona - jalpesze dla 1D/1Ds.
Do wszystkiego można się przyzwyczaić.....podobno robi super zdjecia i dlatego go kupiłem:-)
Szczerze, to trochę plastikowo jest zrobiony ten 5D MKII, ale oczywiście rozumiem strategię Canona - jalpesze dla 1D/1Ds.
Do wszystkiego można się przyzwyczaić.....podobno robi super zdjecia i dlatego go kupiłem:-)
Jedyne co jest wkurzające, to skrzypiąca klapka od kart pamięci, ale albo po pewnym czasie się "wyskrzypia", albo się człowiek przyzwyczaja, bo ja po roku używania 5d2 już tego nie słyszę, reszta obudowy - rewelacja, bardzo solidna i żadne gumy się nie odklejają ;-)
Robi super zdjęcia - nadal :-)
Witam a ja od wczoraj jestem "szczęśliwym" posiadaczem 5D mark II z 24-70 L, porobiłem sobie troszkę testów w studio i nie tylko i z ostrością nie bardzo. założyłem obiektyw 70-200 f4 L i żyleta;-) takiej samej spodziewałem się z 24-70 a tu lipa. Czy mój obiektyw coś nie bardzo czy one tak mają. Znajoma też narzeka na nieostre foty ale z innym body. Została mi wymiana na inny egzemplarz czy model?? ;-( z góry dzięki za pomoc
ferrari_alex
10-12-2009, 15:31
Witam a ja od wczoraj jestem "szczęśliwym" posiadaczem 5D mark II z 24-70 L, porobiłem sobie troszkę testów w studio i nie tylko i z ostrością nie bardzo. założyłem obiektyw 70-200 f4 L i żyleta;-) takiej samej spodziewałem się z 24-70 a tu lipa. Czy mój obiektyw coś nie bardzo czy one tak mają. Znajoma też narzeka na nieostre foty ale z innym body. Została mi wymiana na inny egzemplarz czy model?? ;-( z góry dzięki za pomoc
Chciałem kupic ten obiektyw, ale strasznie duzo "quality control problems" z tym szklem. Ludzie bardzo czesto zwracaja na kalibracie. Dlatego wybralem 24-105, zeby nie ryzykowac. Gdybym zyl w USA, to wiem, ze mozna pojsc i wymienic, ale w Polsce jest trategia, wiec wybralem opcje z mniejszym ryzykiem.
Mam nadzieje, ze u ciebie to sie jakos w prosty sposob rozwiaze. Powodzenia i przykro mi, ze tak sie stalo. Bardzo mozliwe, ze nie uzywasz go tak jak rzeba. Jesli mozesz, pokaz zdjecie i zalacz EXIF zeby mozna bylo sprawdizc co nie tak.
w sklepie zamówili już drugi egzemplarz i koło wtorku mam się zjawić i jak faktycznie będzie różnica to wymiana jak nie to się pochlastam... ;-(
Oba obiektywy mają 70mm. Spróbuj może ustawić ostrość ręcznie w trybie LV x10, robiąc zdjęcie raz jednym raz drugim. Jeśli jakość będzie zbliżona, to znaczy, że jest nadzieja, że da się zgrać obiektyw z aparatem za pomocą mikroregulacji AF.
będę musiał spróbować dodam jeszcze że zrobiłem kilka na manualu i było ok, ale AF by sie przydał ;-)
Jeśli w manualu jest ostro to spróbuj się pobawić sam kalibracją AF-a. Powinno pomóc - jak nie to wymiana lub kalibracja w serwisie.
milkyway
12-12-2009, 12:22
to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich, zakupiłem
piątkę i mam trzy pytania:
- czy w trybie "live view" działa AF?
- do czego służy plik THM zapisany na karcie
- body kupiłem nowe a numeracja plików zaczęła
się od _0441 - czy to zasługa karty czy może
ktoś się bawił aparatem i napsztrykał zdjęć i klipów
Jestem zadowolony ze zmiany ze starej piątki.
Pozdrawiam
a ja mam pytanie czy da się ustawić żeby body korzystało ze wspomagania AF lamy ale żeby jej nie wyzwalało?? (mark II + 580 II)/ być może gdzieśto już było poruszane jeśli tak to przepraszam ;-)
milkyway
- tak, dziala (polecam instrukcje)
- nie wiem
- moze byc to i to, ale raczej karta.
- czy w trybie "live view" działa AF?
- do czego służy plik THM zapisany na karcie
- Pamietaj, ze trzeba to w menu wlaczyc. Dziala takze w trybie filmowania (podczas film.)
- zmien rozszerzenie THM na JPG i odpal ;) Zobaczysz i zgadniesz od czego;)
(thumbnail:razz:)
milkyway
12-12-2009, 14:24
Panowie, a gdzie się włącza AF w trybie LV i czym go uruchamiać?
spustem? wiem że instrukcja itd, ale nie mogę się do tego dokopać,
please help :)...
AF-ON? :) jeśli dobrze kombinuję to funkcja AF podczas robienia
video jest nieprzydatna ponieważ rozjaśnia kadr w trakcie ostrzenia.
to mój pierwszy post na forum, witam wszystkich, zakupiłem
piątkę i mam trzy pytania:
- czy w trybie "live view" działa AF?
- do czego służy plik THM zapisany na karcie
- body kupiłem nowe a numeracja plików zaczęła
się od _0441 - czy to zasługa karty czy może
ktoś się bawił aparatem i napsztrykał zdjęć i klipów
Jestem zadowolony ze zmiany ze starej piątki.
Pozdrawiam
1. Nie działa
2. nie wiem
3. kwestia włożonej do "czystego" aparatu karty
i jak nie potrzebujesz to przestaw sobie przestrzeń kolorów z adobergb na srgb bo zaraz będziesz pisał że Ci brzydkie kolory wychodzą ;) (chyba że to świadomie masz ustawione to wtedy ok)
milkyway
12-12-2009, 18:46
adobe RGB mam swiadomie ustawione :) dzięki AF działa na LV - jak przyciśniesz AF-ON tylko to kiszkowato działa
AF w LV/VIDEO rozjasnia obraz bo taka jest zasada focusa opartego na detekcji kontrastu. Body sobie rozjasnia obraz aby uzyskac lepszy kontrast i aby AF lepiej "widział". Niestety nie wyglada to ladnie podczas filmowania, ale tak jest i nic nie poradzisz.
AF-ON? :) jeśli dobrze kombinuję to funkcja AF podczas robienia video jest nieprzydatna ponieważ rozjaśnia kadr w trakcie ostrzenia.
Czy rozjaśnia również na nagranym filmie, czy tylko na podglądzie LV?
milkyway
12-12-2009, 19:33
niestety na filmie :(
http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e/eos5dmk2/firmware.html
nowy fw
Ciekawe gdzie te szumnie zapowiadane, nowe funkcje nagrywania video..? :twisted:
1. Supports the WFT-E4 II wireless file transmitter that was released in December 2009.
2. Corrects a phenomenon in which visible noise may appear in images taken by continuous Bulb shooting.
... kpina jakaś...
... a ciekawe gdzie te szumnie zapowiadane, nowe funkcje nagrywania video..? :twisted:
W następnym :mrgreen:, o tym FW czytałem parę dni temu.
jajcarze z tym nowym firmwarem. Ciekawe po co wypuścili coś, co praktycznie nic nie zmienia... sztuka dla sztuki.
I znowu nie ma nowego firmware'u do 500d :lol:
Ciekawe po co wypuścili coś, co praktycznie nic nie zmienia...
Ciekawe co byś mówił, gdybyś miał WFT-E4 II :mrgreen:
Oj będzie się działo .
http://web.canon.jp/imaging/eosd-e.html
Oj będzie się działo .
http://web.canon.jp/imaging/eosd-e.html
A możesz troszkę jaśniej?
A możesz troszkę jaśniej?
Nowa wersja firmware.
Ale chyba nic o 24 klatkach przy filmowaniu nie ma.
http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e/eos5dmk2/firmware.html
Nowa wersja firmware. :razz:
a ty czytasz to forum i posty, czy tylko piszesz? :roll: patrz post gietrzy #2392 sprzed kilkudziesięciu minut 8)
bartmika
17-12-2009, 11:15
Pytanie z innej beczki..
Na jak dlugo starcza wam oryginalny akumulator w 5d mk2 przy kreceniu filmow? Zauwazylem ze bardzo szybko sie rozladowuje, nawet w cieplych pomieszczeniach. Zapewne przez LCD ktory jest non stop wlaczony.
pozdr!
Nowa wersja firmware.
Ale chyba nic o 24 klatkach przy filmowaniu nie ma.
http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e/eos5dmk2/firmware.html
aaaa, no to prawie 2 godziny za późno ;-) Popatrz wyżej :-)
jesli ktos jeszcze nie widzial:
http://www.canon-europe.com/takestories/
bardzo fajne filmiki pokazujace warsztat foto/wideo. nie tylko w zakresie 5D
pytanie do analityków i jasnowidzów:
-jakie są rokowania na spadek ceny 5d mkII w najbliższych 4 miesiącach?
obecnie za body trzeba liczyć ok. 8000zł, czy jest szansa, że granica ta naciągnie się tak do bliżej 7k pln ?
gdzie najtaniej dorwać aparat? allegro/ceneo sprawdzone, ewentualny zakup w usa lub uk nieopłacalny, gdyż cena nie rzadko wychodzi większa, niż w PL.. jakiś sprawdzony sklep z dobrymi promocjami?
i ostatnie pytanie, bo ciężko mi ogarnąć temat, który z poniższych obiektywów NIE BĘDZIE kompatybilny z 5d mkII? :
- canon 50mm 1.4
- canon 10-22
- tamron 28-75
z mojej wiedzy tylko 50mm będzie kompatybilny, a reszta do wymiany, tak?
jest gdzieś spis wszystkich obiektywów (różnych producentów) kompatybilnych z danymi modelami aparatów? FullFrame ma mocowanie EF, mniejsze EF-s ale często te informacje na stronach z obiektywami są nieczytelne i nie chciałbym popełnić gady
dzięki, pozdrawiam
sebcio80
29-12-2009, 04:08
i ostatnie pytanie, bo ciężko mi ogarnąć temat, który z poniższych obiektywów NIE BĘDZIE kompatybilny z 5d mkII? :
- canon 50mm 1.4
- canon 10-22
- tamron 28-75
z mojej wiedzy tylko 50mm będzie kompatybilny, a reszta do wymiany, tak?
tylko Canona 10-22 nie podepniesz do pelnej klatki
polecam http://www.canon-board.info/showthread.php?t=5917
jest gdzieś spis wszystkich obiektywów (różnych producentów) kompatybilnych z danymi modelami aparatów? FullFrame ma mocowanie EF, mniejsze EF-s ale często te informacje na stronach z obiektywami są nieczytelne i nie chciałbym popełnić gady
dzięki, pozdrawiam
Mozna rozpoznawac skroty w nazwach szkiel i lista nie bedzie potrzebna. Canon EF-S (EF), Sigma DC (DG) a Tamron sam nie wiem jakie literki ma zmienione :)
czyli, jeżeli obiektyw ma napisane EF-S (EF) to będzie kompatybilny, tak?
druga sprawa, czy to prawda, że w przypadku FF należy zastąpić 50mm obiektywem 85mm?
i jaki dokładnie model jest zamiennikiem 10-22?
ktoś ma jakąś wizję co do cen? :)
pozdrawiam
czyli, jeżeli obiektyw ma napisane EF-S (EF) to będzie kompatybilny, tak?
druga sprawa, czy to prawda, że w przypadku FF należy zastąpić 50mm obiektywem 85mm?
i jaki dokładnie model jest zamiennikiem 10-22?
ktoś ma jakąś wizję co do cen? :)
pozdrawiam
Wizje sa tutaj: www.wrozka.pl
EF-S NIE PASUJA DO FF, pasuja jedynie EF
Nie nalezy zastepowac 50-tki niczym innym.
Swiadomie kupujesz 5D?
i jaki dokładnie model jest zamiennikiem 10-22
W sensie ogniskowych 16-35/2,8L
Zawsze mozna tanio Sigme 15-35 DG. Glosny i wolny AF, ale w takich ogniskowych nie wadzi.
maxpawel
30-12-2009, 17:05
Zawsze mozna tanio Sigme 15-35 DG. Glosny i wolny AF, ale w takich ogniskowych nie wadzi.
Albo krócej: SIGMA 12-24 DG (używałem z 5D i używam z 1D)
kurcze, miałem kiedyś sigmę i tak się zraziłem, że nie chcę miec więcej doczynienia z tym szmelcem..
Handelson
30-12-2009, 21:59
To jeszcze wątek o 5D MkII? ;)
Ktos sie pyta o Marka II. Ktos sie pyta o zamienniki cropowysz szkiel np. 10-22 na FF, wiec sie mu odpisuje np. S15-35 czy 12-24 :)
Wszytstko na tamat:)
Ja ostatnio bawilem sie w ISO compare marka i 20D. Fajnie to wyszlo, bo 8mpix z 1.6x i 21mpix z ff to patrzac do 1:1 identyczne powiekszenie. To samo gestosc pixeli taka sama, wiec ciekawy bylem. Zrobilem test iso 400, 800, 1600 i nawet sztuczne 3200 z 20D. Rawy wywolane w LR 2.5 i doszedlem do wniosku, ze oba body maja identyczne szumy...
Dam sampla 1600, innych nie wstawiam bo roznice sa tak samo minimalne:
5dm2/20d/5dm2/20d:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img707.imageshack.us/img707/2415/160015d2.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img526.imageshack.us/img526/4426/1600120d.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img707.imageshack.us/img707/6716/160025d2.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img6.imageshack.us/img6/503/1600220d.jpg)
sebcio80
31-12-2009, 00:36
Rawy wywolane w LR 2.5 i doszedlem do wniosku, ze oba body maja identyczne szumy...
Dam sampla 1600, innych nie wstawiam bo roznice sa tak samo minimalne:
minimalne roznice ale jednak minimalnie na korzysc 20D, oznacza to mniej wiecej tyle ze ta technologia wlasciwie skonczyla sie juz na starcie, a teraz mamy tylko upakowywanie pikseli i soft ktory to odszumia robiac ze zdjec papke
3200:
5d2/20/5d2/20d:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img130.imageshack.us/img130/5586/320015d2.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img695.imageshack.us/img695/4760/3200120d.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img138.imageshack.us/img138/8109/320025d2.jpg)
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img130.imageshack.us/img130/9214/3200220d.jpg)
i nawet sztuczne 3200 z 20D.]
Z tego co Pamietam to 5d i 20d maja 3200 tak samo realizowane przez puszke softowo uzywajac C.F. 5d ma dodatkowo 50 ( L) ktorego 20d nie ma...
Handelson
31-12-2009, 12:51
Z tego co Pamietam to 5d i 20d maja 3200 tak samo realizowane przez puszke softowo uzywajac C.F. 5d ma dodatkowo 50 ( L) ktorego 20d nie ma...
Ale Siudym dał przykłady z 5DMkII vs 20D a nie 5D :)
EDIT:
No chyba, że Mark II ma też 3200 realizowane softowo...
Ale Siudym dał przykłady z 5DMkII vs 20D a nie 5D :)
EDIT:
No chyba, że Mark II ma też 3200 realizowane softowo...
oki zgoda. moja pomylka
Coś mi się tu nie zgadza....
Miałem kiedyś 20D i pamiętam jeszcze jaki miała użyteczny zakres ISO. Jak kiedyś robiłrem Chrzest na Jasnej Górze (tam nie wolno dopalać lampą)to klient bardzo kręcił nosem. Teraz z nowej piątki w tej samej kaplicy fotki miodzio wychodzą. Zresztą z czterdziestki też szumiało bardziej niż z piątki. Jak będę miał chwile to poszukam tych starych plików.
Handelson
31-12-2009, 15:46
Focę ostatnio Markiem II w ciemnych klubach na ISO 6400 (3200 to marzenie) i nie mogę powiedzieć żeby było gorzej niż na 40D i 50D :D
Ale ja testy przestałem już robić i po prostu cieszę się fotografią :)
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku wszystkim forumowiczom :)
sebcio80
31-12-2009, 16:04
Coś mi się tu nie zgadza....
Miałem kiedyś 20D i pamiętam jeszcze jaki miała użyteczny zakres ISO. Jak kiedyś robiłrem Chrzest na Jasnej Górze (tam nie wolno dopalać lampą)to klient bardzo kręcił nosem. Teraz z nowej piątki w tej samej kaplicy fotki miodzio wychodzą. Zresztą z czterdziestki też szumiało bardziej niż z piątki. Jak będę miał chwile to poszukam tych starych plików.
to tylko i wylacznie złudzenie, od jakiegos czasu pisze ze od ery 350D na szum ma wplyw tylko gestosc pikseli, zadne nowe technologie, ktorych po prostu poki co od wielu lat nie ma
oczywiscie 5D2 ma od 20D 2,5 razy wieksza matryce wiec zysk z iso bedzie 2,5EV
wiec mimo identycznej jakosci zdjec 1:1 to rzeczywiscie bedziesz mial w 5D2 ISO 4000 rowne ISO 1600 z 20D
to tylko i wylacznie złudzenie, od jakiegos czasu pisze ze od ery 350D na szum ma wplyw tylko gestosc pikseli, zadne nowe technologie, ktorych po prostu poki co od wielu lat nie ma
oczywiscie 5D2 ma od 20D 2,5 razy wieksza matryce wiec zysk z iso bedzie 2,5EV
wiec mimo identycznej jakosci zdjec 1:1 to rzeczywiscie bedziesz mial w 5D2 ISO 4000 rowne ISO 1600 z 20D
Ale ja i tak nie korzystam przecież z całej matrycy. Zwykle sRAW-1. Czyli tyle co w 40D.
sebcio80
31-12-2009, 16:24
Ale ja i tak nie korzystam przecież z całej matrycy. Zwykle sRAW-1. Czyli tyle co w 40D.
no to na jedno wychodzi przeciez, zmniejszone zdjecie = zmniejszony szum, wiec jak robisz w sRAWie to od razu w 1:1 widzisz roznice realna 1 - 1,5EV w stosunku do 40D
to tylko i wylacznie złudzenie, od jakiegos czasu pisze ze od ery 350D na szum ma wplyw tylko gestosc pikseli, zadne nowe technologie, ktorych po prostu poki co od wielu lat nie ma
oczywiscie 5D2 ma od 20D 2,5 razy wieksza matryce wiec zysk z iso bedzie 2,5EV
wiec mimo identycznej jakosci zdjec 1:1 to rzeczywiscie bedziesz mial w 5D2 ISO 4000 rowne ISO 1600 z 20D
2.5x wieksza matryca i 2.5 razy wiecej pixeli, wiec nie mozna od tak mowic 2.5x lepsze iso :)
Oczywiscie, ze zmniejszajac zdjecia tego szumu juz nie widac. Tak juz jest, majac tylko 20d zawsze te 1600/3200 moglo przeszkadzac, ale juz w 5d2 w jakis dziwny sposob wogole nie razi :)
sebcio80
31-12-2009, 18:27
2.5x wieksza matryca i 2.5 razy wiecej pixeli, wiec nie mozna od tak mowic 2.5x lepsze iso :)
oczywiscie, piszac to bralem pod uwage ilośc pikseli, no i po zmniejszeniu zdjecia nie ma wcale rownicy 2,5EV, praktycznie jest gora 1,5EV
Idąc tym tokiem myślenia można założyć ryzykowną hipotezę że im więcej pikseli tym mniej szumów po sprowadzeniu rozdzielczości zdjęcia do rozsądnych wymiarów. Czyli czym większa rozdzielczość matrycy tym lepiej ! ???
sebcio80
31-12-2009, 21:38
Idąc tym tokiem myślenia można założyć ryzykowną hipotezę że im więcej pikseli tym mniej szumów po sprowadzeniu rozdzielczości zdjęcia do rozsądnych wymiarów. Czyli czym większa rozdzielczość matrycy tym lepiej ! ???
raczej im wieksza matryca tym mniejsze szumy
a z rozdzielczoscia jest na odwrot, 10 Mpix na cropie bedzie mniej szumiec niz 18 Mpix zmniejszone do 10,
a do tego dochodzi jeszcze samo obrazowanie, plastyka i DR
Idąc tym tokiem myślenia można założyć ryzykowną hipotezę że im więcej pikseli tym mniej szumów po sprowadzeniu rozdzielczości zdjęcia do rozsądnych wymiarów. Czyli czym większa rozdzielczość matrycy tym lepiej ! ???
Tak.
zdRAWki
sorry za lamerskie pytanie ale ... nie mogę w instrukcji znaleźć jak wykonać wielokrotna ekspozycje 5d2
A jest jakiś sens robić wielokrotną ekspozycję cyfrą?
...to tak,jakby kilka obrazów,które można oddzielnie zrobić na nowej klatce,zastapić jednym trudniejszym do późniejszego wyedytowania.
Jeden spłaszczony obraz ,czy kilka na osobnych warstwach-taka parafraza w odniesieniu do PSa...
nie pytam o sens czy inna filozofie, pytam o sposob
iktorn92
01-01-2010, 20:48
Odnosze wrazenie ze nie da sie tego zrobic mozesz zrobic np. 3 zdjecia po rzad z ekspozycja + - ev ale nic poza tym przynajmniej nie kojarze tego z menu 5d2.....
sorry za lamerskie pytanie ale ... nie mogę w instrukcji znaleźć jak wykonać wielokrotna ekspozycje 5d2
Nie ma takiej opcji. W dobie cyfry jest zbędna. Nie ma też opcji edycji fotografi w aparacie.....
sorry za lamerskie pytanie ale ... nie mogę w instrukcji znaleźć jak wykonać wielokrotna ekspozycje 5d2
jak chodzi o fajerwerki to czas na bulb, migawkę wężykiem zablokować i zasłaniać obiektyw ;)
albo w fotoszopie nałożyć na siebie
zakopiec
02-01-2010, 00:16
nie pytam o sens czy inna filozofie, pytam o sposob
W cyfrówkach jest, Nikon D3 posiada, bo znajoma robiła takie foty.
Canoniki nie mają a szkoda
sebcio80
02-01-2010, 00:18
Nie ma takiej opcji. W dobie cyfry jest zbędna. Nie ma też opcji edycji fotografi w aparacie.....
pamietam ze w Fuji S7000 to mialem, w lutrach Canona tego sie nie uswiadczy
a szkoda, nie kazdy ma photoshopa i wie jak pracowac na wartwach
oskarkowy
02-01-2010, 09:17
W cyfrówkach jest, Nikon D3 posiada, bo znajoma robiła takie foty.
Canoniki nie mają a szkoda
Zauważ jednak, że to byłby naprawdę zbędny detal. W 99% przypadków dla niedoświadczonego fotografa wystarczy zrobić "ctrl-c ctrl-v" tyle razy, ile ma być ekspozycji. Do tego odpada kłopotliwość z prześwietleniem czy niedoświetleniem planu.
Bardziej doświadczeni docenią pewnie możliwość twórczego wpłynięcia na losowość takiego naświetlania i ingerencji w "czas naświetlania" mniej lub bardziej potrzebnych klatek. Same plusy.
vivacolor
02-01-2010, 15:49
Zauważ jednak, że to byłby naprawdę zbędny detal. W 99% przypadków dla niedoświadczonego fotografa wystarczy zrobić "ctrl-c ctrl-v" tyle razy, ile ma być ekspozycji. Do tego odpada kłopotliwość z prześwietleniem czy niedoświetleniem planu.
Bardziej doświadczeni docenią pewnie możliwość twórczego wpłynięcia na losowość takiego naświetlania i ingerencji w "czas naświetlania" mniej lub bardziej potrzebnych klatek. Same plusy.
Kolego może nie do końca rozumiesz idę wielokrotnej ekspozycji. Zwyczajne ctrl-c i ctrl-v nie wystarczą, trzeba by się jeszcze pobawić przenikaniem warstw, a nie tylko zaklejaniem. Są też pewne specifczne sytuacje, jak fotografowanie zatłoczonego miasta, tak aby zarejestrować tylko architekturę, których nie można wykonać twoją metodą.
Kolego może nie do końca rozumiesz idę wielokrotnej ekspozycji. Zwyczajne ctrl-c i ctrl-v nie wystarczą, trzeba by się jeszcze pobawić przenikaniem warstw, a nie tylko zaklejaniem. Są też pewne specifczne sytuacje, jak fotografowanie zatłoczonego miasta, tak aby zarejestrować tylko architekturę, których nie można wykonać twoją metodą.
O RLY?
Wręcz odwrotnie - vide http://www.snapmania.com/info/en/trm/
zdRAWki
mieszko_1vp
02-01-2010, 23:45
Dobra panowie-mam inne pytanie-czy wasze PIĄTKI mają idealne AFy? ja się przekonałem ostatnio dopiero że moja dobrze pracuje jak każde szkło skalibruję na "minus 10".na 24-105/4.0 nie było widać,dopiero jak kupiłem 135-okazało się że jest coś nie halo-zaczęły się jakies małe testy-wynik-jak wyżej
Moja jest naprawde ok. Jak juz nieudane zdjecie to zawsze poruszenie, a nie nietrafienie af.
mieszko_1vp
03-01-2010, 00:00
a próbowałeś w body przekalibrować jakieś ultra jasne szkło ?
Ja dla 35L mam +7, ale na 40D L-ka też miała lekkiego FF. Z kolei 85 1.8, które poprawnie ostrzyło na 40D, równie dobrze ostrzy z 5D. Ogólnie póki co, jestem bardzo zadowolony z AF-a 5D, jest moim zdaniem dokładniejszy od 40D. Szybkość mi nie przeszkadza (jest trochę wolniej), bo servo prawie w ogóle nie używałem. A AF microadjustment to już w ogóle świetna sprawa.
a próbowałeś w body przekalibrować jakieś ultra jasne szkło ?
albo jasny zoom?
Konrado84
03-01-2010, 02:30
Ja wszystkie szkła mam na ok. +8. Z wyjątkiem 85 1,8 bo tą mam na +8 ale jak robię zdjęcia z większej odległości to przestawiam na ok. +13.
To jedno szkło mi tak świruje i nie ma jednego uniwersalnego ustawienia.
Wyszło w praktyce i potwierdzone onanistycznymi testami.
AF: celniejszy i dokładniejszy, choć wolniejszy na środkowym punkcie niż w 40D. Mniej narowisty, że tak to określę :-P
Boczne wyraźnie gorzej od czterdziestki.
Ogólnie nie jest tak źle z tym AFem, choć w tej klasie sprzętu chciałoby się lepiej.
Ale to już setki razy było...
Witam
Moglibyście napisać na czym i testowaliście, FF lub BF.
czyli jak przekonaliście się że wasza puszka ma problemy z AF
Moja jest naprawde ok.
Moja również... chyba kiedyś pisałem w tym wątku ;-)
Szkła 1.2-1.8.
mieszko_1vp
03-01-2010, 10:33
Witam
Moglibyście napisać na czym i testowaliście, FF lub BF.
czyli jak przekonaliście się że wasza puszka ma problemy z AF
ja jak sprawdzałem na miarkach to miby szkła były okej-dopiero jak zacząłem robić testy-3 fotki na "-10","0" ,"+10" to sie okazało że najostrzerjsze mam na "-10"
Witam
Moglibyście napisać na czym i testowaliście, FF lub BF.
czyli jak przekonaliście się że wasza puszka ma problemy z AF
Najlepiej chyba korzystając z LV. Statyw. Podgląd LV. Powiększenie 10x, ustawić ostrość AF ON i sprawdzasz ręcznie przesuwając pierscien ostrości na obiektywie. Jak się pogarsza zarówno w lewo jak i w prawo wszystko jest ok.
mieszko_1vp Arek_Gd
Bardzo ciekawe A jak inni?
mieszko_1vp i tak ze wszystkimi obiektywami?
mieszko_1vp
03-01-2010, 21:03
no moje dwie Elki mam na "minus 10" miałem kiedyś 24-135 i 70-200/4.0 ale tam nie było tego widać-praktycznie dopiero na 135/2.0 przy minimalnej GO-widać że jest moja piątka rozkalibrowana na AFie
a po regulacji w puszce zauważyłeś później różnicę robiąc normalne fotki?
mieszko_1vp
03-01-2010, 21:26
tak-na maximum powiększenia widać róznicę-przy cropowani jest to dosyć ważne
Mój 35L "na linijkę" ostrzył w punkt na ustawieniu 0. Ale na normalnych fotach jest lepiej z korekcją (dobrana empirycznie). Co prawda na wykresie powoduje to minimalny BF, no ale trudno, wybieram priorytet real-life ;-). Myślę, że ma to związek z charakterystyką samego szkła, na 40D na teście też było niby idealnie, a z paru metrów FF.
Sam mam za to inne pytanie. Rozgryzł ktoś już może pomiar matrycowy? Jak mocno ważony jest punkt AF, a jak reszta kadru? Jak duże korekcje należy stosować (chodzi o sam zakres, czy zdarza się w ogóle konieczność użycia +/- 2EV czy raczej są to subtelniejsze wartości)?
Na 40D używałem głównie spota, czytałem, że w 5-tce evaluative jest bardzo dobry, więc chciałem wypróbować. Foty żony w czarnym płaszczu na śniegu. EC w okolicach +1 (bo śnieg) - raz dobrze, raz przepał. Ok, pewnie czarna kurtka dominuje pomiar... No to EV bliżej 0 (czarny temat, wokół biel, więc uśredniam) - czasem prawie dobrze, zwykle niedoświetlenie (0,5 -1 EV). Grrr... Jak to ugryźć? Będę wdzięczny za rady.
Za to w świetle żarowym przy evaluative EC na stałe +2/3EV (czasem +1/3EV) inaczej zawsze niedoświetlenie. Też tak macie?
Konrado84
04-01-2010, 01:56
Ja zarówno na czterdziestce jak i na piątce korzystam w 90% z matrycowego.
W 5D wydaje mi się dużo dokładniejszy.
Mam również wrażenie, że nie wprowadzam tak często ujemnej korekty jak w 40D.
Ale to wszystko to mogą być jakieś subiektywne odczucia, poza tym, nie twierdzę, że naświetlam zawsze poprawnie ;)
Pkt ostrzenia w piątce jednak mocno wpływa na ogólny pomiar. Nie wiem w jakim stopniu ale mocno.
Ja zawsze robię na czuja, mniej więcej wiem jak to wypadnie w zależności od sceny i wyboru pkt. ostrzenia. Korekta raczej nie większa niż -1 EV; +2/3 EV
oskarkowy
04-01-2010, 08:19
Mój 35L "na linijkę" ostrzył w punkt na ustawieniu 0. Ale na normalnych fotach jest lepiej z korekcją (dobrana empirycznie). Co prawda na wykresie powoduje to minimalny BF, no ale trudno, wybieram priorytet real-life ;-). Myślę, że ma to związek z charakterystyką samego szkła, na 40D na teście też było niby idealnie, a z paru metrów FF.
Na chyba 10 szkieł żadne nie potrzebowało najmniejszej korekty. Ale fajnie jest mieć narzędzie na wszelki wypadek.
Za to w świetle żarowym przy evaluative EC na stałe +2/3EV (czasem +1/3EV) inaczej zawsze niedoświetlenie. Też tak macie?
Ja na matrycy zwykle w dziennym 0 - -2/3EV (łatwiej pociągnąć cienie niż likwidować wypały), w ciepłym sztucznym od +1/3 do +1,2/3EV (analogicznie, tylko w drugą stronę). Ale to oczywiście schemat, wszystko zależy od sytuacji.
bartmika
04-01-2010, 11:04
Ja w piątce w większości przypadków używam matrycowego. Kiedyś w Nikonie używałem centralnego, więc na początku miałem problemy. Ogólnie matrycowy działa poprawnie, choc wszystko zależy od sceny, no i trzeba pamiętać, że jest podpięty pod punkt ostrzenia. Jak mam jakiś ponury, pochmurny dzień i robię potret to zazwyczaj daję na +. W przypadku jeśli w kadrze mam ciemny/czarny kolor - wiadomo daje korekcje na minus i odwrotnie.
W ustawieniach własnych (Tryby C1, C2, C3) mam ustawiony pomiar matrycowy oraz na stałe -1/2 EV korekcji - tak na dobry początek.
N.b. mam uwagę co do tych trybów własnych - Canon bardzo szanuje te predefiniowane ustawienia, aż tak bardzo, że gdy po uruchomieniu dajmy na to trybu C3 zmieniamy te predefiniowane przysłonę czy korekcję EV, potem przez kilka minut kombinujemy coś z przygotowaniami do zdjęcia (aparat zdąży przejść w "spoczynek") i naciskamy spust uruchamiając znów pomiar, to nasze zmiany szlag trafił i widzimy znów pierwotne predefiniowane ustawienia. Parę razy się już na to naciąłem, bo w końcu nie zawsze śledzę w celowniku numer ustawionej przysłony.
Kolekcjoner
05-01-2010, 03:47
Ale jednak te ustawienia może niezbyt doskonałe, parę razy "uratowały mi życie". Przez to, że jest to na gałce, a nie w menu można błyskawicznie się przełączyć i to jest IMHO największa zaleta tego rozwiązania :).
Ja się bardzo cieszę z tych C1, C2, C3 na gałce i jak sobie pomyślę, że w ich miejsce miałbym jakieś tryby "tematyczne", to mi zimno po plecach powiewa :P.
Natomiast automatyczne kasowanie zmian wprowadzonych przeze mnie, tylko dlatego, że przez kilka minut nic nie dotykam - to już bardzo źle oceniam.
W końcu, jeśli chcę wrócić do wartości wyjściowych, to wystarczy mi przesunąć tę gałkę w inne położenie i wrócić.
Szybkie pytanko, bo zanim znajde i wygrzebie info to zleci:
- czy tryb video zawsze przymyka przyslone szkla? Filmowalem ostatnio nieco 70-200 2.8 IS i zawsze widac mocne przymkniecie na oko z 2.8 na F5.6.
- mozna ustawic nagrywanie video z przycisku SET na spust (nie zauwazylem w menu)?
Takie szybkie pytanka, bede wdzieczny na szybka odpowiedz ;)
1. 5dm2 może filmować w trybie ręcznego ustawiania parametrów czułości/czasu/przysłony i wtedy nic sam nie będzie przymykał.
2. Nie, spust służy podczas filmowania do przerwania tej operacji na szybki strzał (czyli zrobienie zdjęcia).
3. Jest specjalny wątek o filmowaniu w 5dm2 ;).
Nie mogę się doszukać u siebie FF czy BF.
Ale przyszło mi do głowy, że skoro głębia ostrości rozkłada się 1/3 do przed obiektem i 2/3 za. To może lepiej zrobić korektę na + żeby było odwrotnie.
Nie mogę się doszukać u siebie FF czy BF.
Ale przyszło mi do głowy, że skoro głębia ostrości rozkłada się 1/3 do przed obiektem i 2/3 za. To może lepiej zrobić korektę na + żeby było odwrotnie.
Jeśli nie zauważasz żadnych problemów to po co chcesz cokolwiek korygować?
Nie mogę się doszukać u siebie FF czy BF.
Ale przyszło mi do głowy, że skoro głębia ostrości rozkłada się 1/3 do przed obiektem i 2/3 za. To może lepiej zrobić korektę na + żeby było odwrotnie.
taki rozkład to tylko w książkach :)
Nawet kalibracja w serwisie jest robiona 50/50 jak im się uda :)
Mam dwa spostrzeżenia dot. pracy 5D Mark II i chciałbym zadać Wam fundamentalne pytanie… „Czy też tak macie?”
1. cytat ze specyfikacji: „Środowisko pracy: 0 – 40°C, wilgotność nieprzekraczająca 85%”
Fotografowałem w W-wie, na ulicy, w warunkach: -4°C, wilgotność 93%. Aparat siadł po kilkunastu minutach pracy [jedyny objaw to zero reakcji po naciśnięciu spustu migawki – stan baterii OK!, pomiar ekspozycji działał…]
Formalnie miał prawo protestować… ale wydawało mi się, że sprzętem profi da się pracować na mrozie tym bardziej, że 20D i 50D nigdy nic podobnego mi nie zafundowały…
2. ustawiłem balans bieli wg wzorca a mimo to poszczególne ujęcia [przy tym samym oświetleniu] różnią się pomiędzy sobą temp. barwowa w zakresie kilkuset °K.
„Też tak macie???”
Ad1 moj wczoraj na -15 C pracowal na pol naladowanym akumulatorze okolo 40 minut i dalej bateria trzyma
Ad2 nie
...
„Też tak macie???”
Ad.1. W grudniu 2008 spędziłem z moją nową piątką kilkanaście - dość hardcore'owych dla niej - dni. Chodziłem w ciągu dnia po Alpach, po śniegu (minus 12 do minus 17) i wracałem, wchodząc z dzieciakami na hotelowy basen, gdzie również robiłem im fotki. Wieczorem znów mróz w miasteczku...
Później, w Wiedniu, biegałem po ulicach przy minus 10 i wszedłem do motylarni (pozdrowienia dla Seleny ;-) ), gdzie jest ciepło i wilgotno. Aparat działał bez zająknięcia; tylko czekałem na zejście pary ze szkieł.
Ad.2. Nie mam tak. Co to za oświetlenie - może jakieś żarówki/jarzeniówki, które z natury są bardzo niestabilne...
Fotografowałem w W-wie, na ulicy, w warunkach: -4°C, wilgotność 93%. Aparat siadł po kilkunastu minutach pracy [jedyny objaw to zero reakcji po naciśnięciu spustu migawki – stan baterii OK!, pomiar ekspozycji działał…]
Formalnie miał prawo protestować… ale wydawało mi się, że sprzętem profi da się pracować na mrozie tym bardziej, że 20D i 50D nigdy nic podobnego mi nie zafundowały…
5D mark II to nie jest "sprzęt profi".
To aparat dla zaawansowanego amatora, profi to seria 1D(s).
Dzygit-Dublin
14-01-2010, 18:04
5D mark II to nie jest "sprzęt profi".
To aparat dla zaawansowanego amatora, profi to seria 1D(s).
Ciekaw jestem ile wytrzyma :) 40d za trzecim razem już nie wstawało coś zardzewiało w środku - serwis wita :).
Mam dwa spostrzeżenia dot. pracy 5D Mark II i chciałbym zadać Wam fundamentalne pytanie… „Czy też tak macie?”
1. cytat ze specyfikacji: „Środowisko pracy: 0 – 40°C, wilgotność nieprzekraczająca 85%”
Fotografowałem w W-wie, na ulicy, w warunkach: -4°C, wilgotność 93%. Aparat siadł po kilkunastu minutach pracy [jedyny objaw to zero reakcji po naciśnięciu spustu migawki – stan baterii OK!, pomiar ekspozycji działał…]
Formalnie miał prawo protestować… ale wydawało mi się, że sprzętem profi da się pracować na mrozie tym bardziej, że 20D i 50D nigdy nic podobnego mi nie zafundowały…
2. ustawiłem balans bieli wg wzorca a mimo to poszczególne ujęcia [przy tym samym oświetleniu] różnią się pomiędzy sobą temp. barwowa w zakresie kilkuset °K.
„Też tak macie???”
ad.1 W styczniu 2010 r. przy obficie padającym śniegu przez ok. 20-30 min robiłem fotki na ulicy i zero problemów:-D a obiektyw 16-35II był praktycznie mokry. Po przyjściu do domu wytarłem z wody i wysuszyłem obiektyw i puszkę i jest ok.
Mam dwa spostrzeżenia dot. pracy 5D Mark II i chciałbym zadać Wam fundamentalne pytanie… „Czy też tak macie?”
1. cytat ze specyfikacji: „Środowisko pracy: 0 – 40°C, wilgotność nieprzekraczająca 85%”
Fotografowałem w W-wie, na ulicy, w warunkach: -4°C, wilgotność 93%. Aparat siadł po kilkunastu minutach pracy [jedyny objaw to zero reakcji po naciśnięciu spustu migawki – stan baterii OK!, pomiar ekspozycji działał…]
Formalnie miał prawo protestować… ale wydawało mi się, że sprzętem profi da się pracować na mrozie tym bardziej, że 20D i 50D nigdy nic podobnego mi nie zafundowały…
2. ustawiłem balans bieli wg wzorca a mimo to poszczególne ujęcia [przy tym samym oświetleniu] różnią się pomiędzy sobą temp. barwowa w zakresie kilkuset °K.
„Też tak macie???”
ja swoja 5dii robilem przy mrozie -20 (odczuwalna -25) i pieknie chodzilo. nic sie nie zawiesilo. Jedyno co to lcd wolniej dzialal i palce mi odpadaly.
Ja robiłem ostatnio 5D Mark II + 70-200 f/4 na rajdzie. 2 do 3 godzin, pełna śnieżyca momentami ledwie było widać, aparat i obiektyw mokre aż ociekały. Potem go tylko przetarłem i tyle. Nic mu się nie działo
zdarzyło sie juz komuś padniecie migawki w 5d2 ??
zdarzyło sie juz komuś padniecie migawki w 5d2 ??
padniecie nie, ale sie zawieszala, serwis przeprowadzil regulacje i jest OK
mkII w koncu jest opisywany jako uszczelniony
ale z temperatura pracy zaskoczony jestem, wczoraj robilem zdjecia wieczorem na miescie i zadnych klopotow nie bylo
mkII w koncu jest opisywany jako uszczelniony
ale z temperatura pracy zaskoczony jestem, wczoraj robilem zdjecia wieczorem na miescie i zadnych klopotow nie bylo
Temperatura pracy zazwyczaj jest podawana powyżej 0 stopni.
Nie ma się co tym przejmować tylko robić zdjęcia. Przy mrozie rzędu -15 znacznie większym problemem są kostniejące palce niż marznący aparat.
Witam serdecznie.
Proszę mi napisać, jak to jest na prawdę z autofocusem w 5dmk2? Obecnie mam nikona d300 i zastanawiam się, czy w kwestii AF, zmiana na body z tematu, będzie mnie bardzo bolała. Przyznaję, że bardzo często używam skrajnych pół af w nikonie, a z tego co widzę, 5dmk2 ma pola af praktycznie w centrum kadru. W zasadzie to jedyna rozterka, która mnie powstrzymuje przed zakupem tej puszki. Alternatywą, dla mnie niemal idealną jest d700, ale ...przeraża mnie polski serwis.
Do body podpięta będzie 50mm f1.4, niezależnie na co padnie wybór.
Będzie z całą pewnością gorzej niż w D300/700. Ja nie narzekam, nawet na boczne. Ale mogłoby być ich więcej, bardziej rozproszone i trochę pewniejsze.
Handelson
18-01-2010, 20:01
Będzie z całą pewnością gorzej niż w D300/700. Ja nie narzekam, nawet na boczne. Ale mogłoby być ich więcej, bardziej rozproszone i trochę pewniejsze.
Zgadzam sie z MC.
Wszystkiego się można nauczyć (AF w 5DMkII również:))
kuba_rsx
18-01-2010, 20:01
Używam D300s a miałem okazje pracować na 5D trochę, w kwestii autofocusa nie zamieniłbym jednego na drugi, no może gdybym specjalizował się w portretach itp, to tak, bo tam nie jest to aż tak ważne. Ale sprzętu używam do wszystkiego. AF w 5D jak tylko zrobi się ciemniej gubi się strasznie jak dla mnie, tylko centralne pole jest ok, trochę flustrujące jest to że trzeba przekadrowywać w puszcze za 9tys.. 50mm 1.4 z D300 mierzy mi ostrość praktycznie po ciemku bez większych problemów a w D700 masz ten sam układ. Polski serwis nie jest tak tragiczny jak o nim mówią, problem w tym że jest 1 i jest zawalony totalnie. Ja korzystałem z Berlińskiego i jestem 110% zadowolony. Jeszcze przepraszają że trzeba się w ogóle było do nich fatygować i gratis dostałem ściereczkę do obiektywu i przedmuchali mi matrycę.
Jak brakuje Ci megapixeli w D700 to możesz poczekać na następce, niedługo ma wyjść.
Miałem D300, boczne gorzej, środkowy identycznie, w 5D masz zdecydowanie mniejsze pole AF, co przekłada się na zdecydowanie większą pracyzję w wyborze tego co chcemy aby było ostre!. Generalnie Nikon dla mnie ma bardzo pewny i powtarzalny AF, w Canonie bywa, różnie, potrafi być 100% w punkt, a potrafi od czasu do czasu polecieć gdzieś w kosmos.
To co koledzy pisza to jedna strona medalu, druga to tryb ciagly autofocusa i wszystkie opcje zwiazane ze sledzeniem, ktore w D300(s) sa na poziomie korpusu jednocyfrowego.
Jak sie boisz polskiego serwisu to Nikona mozesz bez problemu serwisowac w UK czy Niemczech (obsluga jak i czas naprawy jak to w cywilizowanych krajach), na dodatek kupujac w UK ma sie np. na puszke 2 lata (a jak sie postara to mozna miec 3) gwarancji.
Jak brakuje Ci megapixeli w D700 to możesz poczekać na następce, niedługo ma wyjść.
Megapixele mnie nie interesują. 12 mln w Nikonie w zupełności wystarcza na moje potrzeby. Mam tylko wątpliwości w sprawie serwisu. To jest jedyna rzecz, która kieruje mnie jednak ku 5dmk2. Spokojny sen, to jednak wyjątkowy luksus.
Gdyby tak 5d miał af choćby jak 7d, to pewnie bym się już nie zastanawiał. Ale jak to w życiu najczęściej bywa, nie można mieć wszystkiego. Czyli wracam do punktu wyjścia. Wiem, że nic nie wiem.
kuba_rsx
18-01-2010, 20:41
To prawda to co w trybie ciągłym robi D300/D700 jest absolutnie niesamowite. A na odbitkach wątpię żebyś zobaczył różnicę między 5-tką i 700-tką. Pytanie teraz tylko który korpus w obsłudze ktoś woli.. Ja sie w canonie nie mogę odnaleźć.
Do każdego aparatu masz gwarancję europejską dodawaną. Możesz serwisowac na terenie całej unii. Ja mam do niemieckiego serwisu 100km więc mi akurat absolutnie wisi polski serwis. Raz korzystałem z polskiego, (D70 z wadą fabryczną) zrobili bez szemrania, 3tyg czekałem.
A ja myślę że powinieneś się kierować obiektywami dostępnymi w systemie, a nie korpusem. Jak się domyślam, kupując body za 8k nie zaprzestaniesz tylko na obiektywie za 1k.
Pamiętaj że pełna klatka pokazuje pazur z jasnymi szkłami. I tym moim zdaniem należy się kierować, różnice między systemami w tym względzie będą bardziej istotne niż ten nieszczęsny autofokus (no chyba że większość zdjęć robisz w SERVO - wtedy nie ma co się zastanawiać tylko pozostać w Nikonie)
kuba_rsx
18-01-2010, 20:56
Kolega wspominał że generalnie zależy mu na 50mm 1.4. W nikonie poza dwoma systemowymi szkłami które są moim zdaniem świetne, ma do dyspozycji jeszcze sigme 50mm która dużo lepiej dogaduje się z nikonem. A optycznie tej sigmie żadna L-ka nie podskoczy, dopiero Zeiss jest lepszy.
W N masz też 85mm 1.4 również kapitalne szkło. Jeśli kiedyś zmienię na FX to będzie moje podstawowe szkiełko :)
Jeśli o coś szerszego chodzi to tutaj canon w stałkach góruje ale za jaką cenę.. Ale tu też można wybrać coś z sigmy. Mam i chwalę ;)
W nikonie niby te stałki szerokie na FX są ale f2 i więcej.. wiec trochę kulawo a DX 35 1.8 daje sporą winietę na pełnej klatce, do krajobrazu nie bardzo.
Do body podpięta będzie 50mm f1.4, niezależnie na co padnie wybór.
Nie rozumiem za bardzo - masz nikona i nim fotografujesz, nie interesują Cię piksele, używasz często skrajnych pól AF, piszesz, że ideałem dla Ciebie byłoby D700, który na dodatek jest tańszy od 5D. Na domiar wszystkiego chcesz używać szkła, które w Nikonie deklasuje Canonowy odpowiednik zarówno jakością optyczną jak i jakością wykonania...
Serwis Canona jest w PL tak samo gówniany jak w Nikonie z tą różnicą, że o Canonie nie powstała jeszcze strona krytykująca ich działalność - to też nie jest wiedza tajemna dostępna od wczoraj.
Zatem albo przyszedłeś tu trolować albo ... sam nie wiem (wybacz szczerość jeśli się mylę ale dziwaczna ta Twoja teoria).
Gdybym miał się kierować wyborem systemu biorąc pod uwagę w.w. potrzeby to nawet nie spojrzałbym na Canona 5D mk II...
kuba_rsx
18-01-2010, 21:47
Heh też słuszna uwaga ;)
Dziękuję wszystkim za wyrażenie opinii na interesujący mnie temat. Co prawda wyboru mi to nie ułatwiło, jednak jestem bogatszy o kilka niuansów na temat "piątki", widzianych okiem canoniera.
W moim mniemaniu, 5dmk2, jest minimalnie lepszą puszką od konkurenta, a dla kogoś, kto nigdy nie miał do czynienia z autofocusem d300/d700, ten z canona będzie całkowicie zadowalający. W moim wypadku, obawiam się jednak, że mógłbym być zawiedziony brakiem komfortu, jaki daje precyzja af konkurencji. W każdej innej kwestii Canon jest jednak nieco, ale jednak, lepszy. Nie znaczy to, że nie zadowalają mnie parametry pełnej klatki nikona. One są dla mnie wystarczające, choć mam świadomość faktu, że w "5" są lepsze.
Jeszcze raz dziękuję za wypowiedzi.
mieszko_1vp
18-01-2010, 22:53
Wszystkiego się można nauczyć (AF w 5DMkII również:))
uczę się od 12.05.2009-i za przeproszeniem q...ciągle mi nie wychodzi :?
kuba_rsx
18-01-2010, 22:56
Tak naprawdę nie są to różnice które automatycznie przełożą Ci się na to że będziesz robił lepsze zdjęcia. Poza samym sensorem czy af jest sporo innych rzeczy które to właśnie są ważne. Każdemu wedle upodobań.
Tak na marginesie czemu bierzesz pod uwagę generalnie szkło 50mm 1.4? Czy takiego używasz teraz na cropie? Bo wtedy na FF celowałbym w 85mm, zależy tylko do czego to potrzebujesz.
tomek1976
18-01-2010, 23:03
W sobotę "robiłem" ponad godzinny plener w temp. -17*C. Po plenerze puszka działała jak należy. W niedzielny wieczór chciałem pstryknąć kilka fotek dzieciom. Włączyłem i ... lcd ciemny. Górny wyświetlacz działał, AF w obiektywie także. Po naciśnięciu spustu migawki otwierała się ona, lecz później nie zamykała się (efekt lekko zbliżony do trybu "bulb").Włączyłem/wyłączyłem body dwukrotnie i nic. Dopiero wyjęcie i ponowne włożenie baterii pomogło - aparat ruszył bez żadnych problemów. Mam teraz ból - serwis, czy może był to jakiś efekt pracy na mrozie?
W każdej innej kwestii Canon jest jednak nieco, ale jednak, lepszy. Nie znaczy to, że nie zadowalają mnie parametry pełnej klatki nikona. One są dla mnie wystarczające, choć mam świadomość faktu, że w "5" są lepsze..
Przyjacielu mimo, że sam fotografuję piątką to mam do Ciebie krótkie aczkolwiek treściwe pytanie - podaj mi proszę choć JEDEN parametr pełnej klatki Canona, który jest lepszy od konkurenta D700. Tylko jeden proszę. Mam świadomość, że skoro mowisz o "wszystkich poza AF" to nie sprawi to Tobie problemu prawda? :)
Porównując 5DmkII do 50D zauważyłem niepokojącą rzecz w spuście migawki. Niby wszystko działa ale brakuje mi charakterystycznego odgłosu kliknięcia po wciśnięciu do końca co ma miejsce w 50D. Jest wyczuwalny opór i różnica między półklikiem ale ma się uczucie jakby się wciskało pilot od telewizora czy kalkulator a nie aparat :( Czy u was też tak bezgłośnie działa spust migawki w 5dmkII?
No nie.. dolna partia przycisków w 50D klika a w 5d nic, najwyraźniej tak ma być eh
Kolekcjoner
19-01-2010, 03:22
Zatem albo przyszedłeś tu trolować albo ... sam nie wiem (wybacz szczerość jeśli się mylę ale dziwaczna ta Twoja teoria).
Też prześladuje mnie przeświadczenie, że to wyłącznie bicie piany niczemu nie służące 8-).
Przyjacielu mimo, że sam fotografuję piątką to mam do Ciebie krótkie aczkolwiek treściwe pytanie - podaj mi proszę choć JEDEN parametr pełnej klatki Canona, który jest lepszy od konkurenta D700. Tylko jeden proszę. Mam świadomość, że skoro mowisz o "wszystkich poza AF" to nie sprawi to Tobie problemu prawda? :)
Bez trollowania?
Proszę bardzo: rozdzielczość ;)
Tylko nie udowadniaj mi proszę, że nikomu nie jest potrzebne 21Mpix...
Jest parametr? Jest.
Nie "wszystkie lepsze poza AF" ale przynajmniej jeden...
PS
Jakby co, to miałem D700 i rzeczywiście, lepsza budowa, mniejszy szum na wysokich ISO, szybszy i dokładniejszy AF i tak dalej są lepsze...
Jestem tylko amatorem, lubię zmiany a Canona kupiłem ze względu na dobór dobrych optycznie zoomów o jasności f/4, ze stabilizacją i w przyzwoitej cenie. Także ich waga i rozmiary są dla mnie atutem.
Do Nikona takich szkieł nie ma, zestaw 14-24/24-70/70-200 f/2.8 rozwala finansowo...przynajmniej mnie :roll:
No i te filmy z 5D MKII :)
Przyjacielu mimo, że sam fotografuję piątką to mam do Ciebie krótkie aczkolwiek treściwe pytanie - podaj mi proszę choć JEDEN parametr pełnej klatki Canona, który jest lepszy od konkurenta D700. Tylko jeden proszę. Mam świadomość, że skoro mowisz o "wszystkich poza AF" to nie sprawi to Tobie problemu prawda? :)
Rozdzielczość. Wygrałem talon na balon?
zdRAWki
Przyjacielu mimo, że sam fotografuję piątką to mam do Ciebie krótkie aczkolwiek treściwe pytanie - podaj mi proszę choć JEDEN parametr pełnej klatki Canona, który jest lepszy od konkurenta D700. Tylko jeden proszę. Mam świadomość, że skoro mowisz o "wszystkich poza AF" to nie sprawi to Tobie problemu prawda? :)
Ale z jakiego powodu powinienem Tobie cokolwiek udowadniać? Będąc użytkownikiem piątki doskonale wiesz jaką on ma przewagę nad siedemsetką, Odnoszę wrażenie, iż chcesz mnie sprawdzić, podważyć moją wiedzę i umiejętności, a może nawet ośmieszyć. Tylko w jakim celu? Dla własnej przyjemności? Nie bądźmy uprzedzeni i złośliwi w stosunku do innych i nie traktujmy ich z góry (choć w sumie to takie polskie - nie uważasz?).
Lepsza jest choćby rozdzielczość (mimo, iż nie zawsze więcej znaczy lepiej i mimo iż dla mnie 12 mln wystarcza). Lepsze odwzorowanie kolorów w portrecie, o wiele lepszy jest sam uchwyt puszki (choć to kwestia indywidualna). Większy jest wybór szkieł i co nie jest bez znaczenia, są one nieco tańsze.
Odpowiadając na czyjeś pytanie. Na cropie używam głównie 35/1.8, więc 50-tka jest naturalnym wyborem pod mały obrazek. Z tym, że niezależnie na co padnie wybór, będzie to słoik Sigmy. Dodatkowymi obiektywami będzie podstawowy zoom w zakresie ~24-70(105), oraz stałka 85/1.8 i być może jeszcze jedna dłuższa stałka.
Pozdrawiam i więcej życzliwości życzę :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.