Strona 460 z 1000 PierwszyPierwszy ... 360410450458459460461462470510560960 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4 591 do 4 600 z 9993

Wątek: Sprzęt do ślubów

  1. #4591
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2009
    Wiek
    46
    Posty
    66

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pedro44 Zobacz posta
    To znaczy, że nie ma dużej różnicy (jeśli jest w ogóle) w ostrości między 24 MKII, a 35? Tak w praktyce, a nie w testach.
    No ja się przekonałem że jest Przetestowałem już dwa szkiełka 24mm L II i ... jedno odesłałem, drugiego nie wziąłem. Może to wina mojego body 5D? Z innymi stałkami współpracuje jednak dobrze (50 1.4 i 85 1.8 ). Sprawdzałem jeszcze tą moją 24 na innym body, z tym że również 5d (mark II), bo widoków na 1D i tak na razie nie mam. Niestety, być może miałem pecha, ale trafiała kiepsko. Z bardzo bliska jeszcze w porządku, ale z odległości metra, dwóch - szło jej im dalej tym gorzej z AF.
    Oddałem, kupiłem 35mm Ostrzy w punkt.
    Ale testując przez te kilka dni 24mm stwierdzam, że na ślubach jak najbardziej byłaby przydatna, szczególnie na zabawie weselnej. Niestety, może kiedyś jeszcze trafię dobry egzemplarz?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez brosna Zobacz posta
    Najlepiej to miec wszystkie to obiektywy 24 + 35 + ... problem budzetu. Ja uperalam sie przy 35 poniewaz ludzie pisza tu ze najbardziej uniwersalny jest, co oczywiscie nie oznacza ze cos szerszego nie jest potrzebne...
    Jest potrzebne na pewno. Chwilę je miałem, i natychmiast odkryłem, że 24mm to niemal podstawowe szkło na weselnym parkiecie!
    Może to być jednak też 16-35 2.8 lub stałka sigmy 20mm o której koledzy pisali kilka postów wcześniej. Ja miałem 17-40, ale jednak zaczęło mi brakować światła. Oddam je chyba w rozliczeniu za 16-35 właśnie. Posiadane szkła, nawet starsze, ratują zatem trochę budżet po latach służby

    Cytat Zamieszczone przez mieszko_1vp Zobacz posta
    niestety lepiej mieć szerzej-bo bliżej da się podejść-a ścian przesuwać sie nie da
    Otóż to, wada 35 jest oczywista - co zrobisz jak będziesz się cofać a za Tobą wyrośnie mur? Ale 35mm ma też zaletę - to jednak sztuka odejmowania. Wymaga troszkę więcej zastanowienia w momencie robienia zdjęcia, przynajmniej ja mam takie wrażenia po tygodniu posiadania 24mm i od kilku dni z 35mm.
    Ostatnio edytowane przez aKySZ ; 28-01-2010 o 01:40 Powód: Automerged Doublepost
    5D, 350D, 35L, 17-40, 70-200 f4, 50 f1.4, 85 f1.8, 580 EX II

  2. #4592
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2009
    Wiek
    49
    Posty
    618

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aKySZ Zobacz posta





    Otóż to, wada 35 jest oczywista - co zrobisz jak będziesz się cofać a za Tobą wyrośnie mur? Ale 35mm ma też zaletę - to jednak sztuka odejmowania. Wymaga troszkę więcej zastanowienia w momencie robienia zdjęcia, przynajmniej ja mam takie wrażenia po tygodniu posiadania 24mm i od kilku dni z 35mm.
    jeszcze jedna zaleta 24mm-robiąc w tłoku masz mniejsze prawdopodobieństwo że ktoś Ci się wciśnie przed kadr-ale różnica między 24,a 35 jest naprawdę niewielka
    ja zdecydowałem się własnie na ogniskową 24mm-bo miałem wcześniej 24-105 i bardzo mi to odpowiadało-można fajnie rozciągać kadry i wydłużać nogi modelką

  3. #4593
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2009
    Wiek
    46
    Posty
    66

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pank Zobacz posta
    Żeby nie było, cały poprzedni sezon robiłem zdjęcia stałkami bez literki L, pierwszą kupiłem niedawno, drugą dzisiaj i wcale nie twierdzę że do ślubów FF i L są niezbędne, zaczęło się tylko od tego że uważam że lepiej za tą samą cenę kupić 3 stałki USM niż jednego zuma L.
    Ale te eLki które kupujesz, z tego co widzę to 24 II i 85 1.2 (?) to jednak kosztują znacznie więcej niż jeden zum L chyba że nie chodzi akurat o te stałki, tylko o stałki ogólnie? Wtedy jednak trzeba zaznaczyć, bo koleżanki i koledzy, dopiero zaczynający (obojętnie: czy wykonywać zdjęcia ślubne, czy też po prostu czytać CB...), mogą się rzeczywiście deczko przerazić o czym wspominał Czacha
    Ostatnio edytowane przez aKySZ ; 28-01-2010 o 02:07
    5D, 350D, 35L, 17-40, 70-200 f4, 50 f1.4, 85 f1.8, 580 EX II

  4. #4594
    Pełne uzależnienie Awatar pank
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    wawa
    Posty
    1 502

    Domyślnie

    Kilka stron wcześniej była dyskusja o 24-10L vs. 28/1.8+50/1.4+85/1.8.
    Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący

  5. #4595
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2009
    Wiek
    46
    Posty
    66

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pank Zobacz posta
    Kilka stron wcześniej była dyskusja o 24-10L vs. 28/1.8+50/1.4+85/1.8.
    wiem, bo akurat siedzę i śledzę ;D ale nie wszyscy tak mogą i stąd mogą cię źle zrozumieć
    5D, 350D, 35L, 17-40, 70-200 f4, 50 f1.4, 85 f1.8, 580 EX II

  6. #4596
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mieszko_1vp Zobacz posta
    a jak to sobie wyobrażasz-brać 3 k za ślub robiony sprzętem za 3 k -to trochę nie fair dla klientów
    fair jest robić sprzętem za 30k i zrobić dziadostwo...
    Tak poważnie, to poza pewnością AF i paroma duperelami, często wystarczyłaby surówka z byle zooma, bo i tak bardzo często niszczymy materiał wyjsciowy w postprocesie do tego stopnia że nie wielu zauważy różnicę (ale to takie moje poranne wynurzenia.. )
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez pank Zobacz posta
    Ja nie twierdzę że 24 jest lepsze od 35, twierdzę że ogniskową 24 zrobię więcej zdjęć niż ogniskową 35, żeby tak twierdzić nie trzeba mieć 35L, wystarczy doświadczenie z 28.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    nie mam więcej pytań..
    Ostatnio edytowane przez marekb ; 28-01-2010 o 08:57 Powód: Automerged Doublepost

  7. #4597
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    podales skrajny i przejaskrawiony przyklad porownujac 5D+135L vs 450D+kit no ale ... jak sadzisz.. jak robiono takie zdjecia gdy nie bylo pelnej klatki? a szczytem jakosci byl D60 lub 10D? no co ... chyba nie powiesz ze ich nie robiono?

  8. #4598

    Domyślnie

    Czacha, w sumie dużo racji jest w tym co mówisz , ale... Ty też popadasz w skrajność

    Wiadomo że kiedyś robiono na kliszach, i że 60D to był wypas ale... to było kiedyś , świat idzie do przodu razem z rozwojem technologicznym

    Kiedyś jeździło się samochodami bez wspomagania , oglądało czarno-białą telewizję i rozmawiano przez telefon na kablu z budki na dworzu co nie oznacza że mamy uznawać to za punkt wyjścia i do tego się porównywać i pod tym wpływem dokonywać teraz wyborów
    Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie. Ansel Adams

  9. #4599
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    jak zawsze prawda lezy gdzies po srodku

  10. #4600
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    48

    Domyślnie

    Bardzo zabawne są stanowcze opinie osób początkujących w fotografii ślubnej
    Nieustannie mnie one zadziwiają.

    Ale wracając do tematu: czas jakiś temu też postanowiłem być "sprytny" i ponieważ nie mogłem sobie pozwolić na 24L i 35L, kupiłem ... 28/1,8.

    Efekt jest taki, że obecnie mam 24mm (niestety nie L) i zbieram na 35mm.

    28mm nijak ma się do 24mm i do 35mm.
    Jest nieudaną próbą kompromisu między tymi ogniskowymi.
    :-P

Strona 460 z 1000 PierwszyPierwszy ... 360410450458459460461462470510560960 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •