Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 44

Wątek: Do wszystkich fotografów slubnych

  1. #31
    Dopiero zaczyna Awatar fotom
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    prawie kraków
    Posty
    35

    Domyślnie

    Dodam kolejny z grzechów głównych fotografa: przeglądanie zrobionych fotek tuż przy parze młodej. Rozumiem, że fotograf musi gdzieś podejść, żeby mieć dobre ujęcie, ale dlaczego on tam zostaje, jak nic nie robi ??? Żeby to jeszcze stał, to pół biedy, ale on grzebie w aparacie, zmienia obiektywy, miesza w torbie dekielkami, i to wszystko 2 metry od młodych, w centrum kadru. Co gorsza, po wcześniejszych ustaleniach i wymianie uwag o sposobie współpracy. Przez jakieś 6 lat poznałem tylko kilku fotografów, którzy byli "niewidoczni" w czasie pracy. I nie koniecznie wszyscy z nich to byli tzw. "profesjonaliści".

  2. #32

    Domyślnie

    Czytając ten wątek nie wiem, czy śmiać się czy płakać... z opinii i komentarzy każdej ze stron - fotografowie kontra kamerzyści - a problem - moim skromnym zdaniem - leży głównie:
    1. w braku wiedzy, sprzętu i jeszcze raz wiedzy jak z tego sprzętu korzystać.
    2. braku kompromisu
    3. braku jasnych zasad "na planie zdjęciowym"

    ad1 - większość z nas nie zna do końca specyfiki pracy drugiej strony - np inna jest mobilność kamery/fotografa, inne zasady współpracy przy realizacjach wielokamerowych itd... i to doprowadza często do konfliktów, a przy znajomości warsztatu drugiej strony większość rzeczy można przewidzieć - pomijam tu milczeniem "fotografów" i "kamerzystów", którzy znaleźli się tam "przez pomyłkę" i są całkowicie nieprzewidywalni - ale to inny temat...
    No i sprzęt... jest wiele rzeczy, które tą współpracę mogą znacznie ułatwić - statywy, dobra optyka itd...

    ad2. Panie/Panowie - nie jesteśmy najważniejsi, nie jesteśmy tam sami! - Trzeba pamiętać - jeżeli ja go widzę (mam fotografa/kamerzystę) w wizjerze - to on mnie też widzi! A obie strony potrafią być równie śmieszne na zdjęciach/filmie. Mając wiedzę (ad1) kompromis można między sobą (wręcz należy) wypracować... bo zwykle nie ma określonych zasad przez zamawiającego (patrz ad3)

    ad3. A to już problem bardziej "od strony klientów" i określenia co tak naprawdę jest dla nich ważniejsze - film czy fotografia - a co za tym idzie - kto może więcej...

    Kończąc dodam, że znam warsztat obu stron i często kieruję zespołem filmowym i zdjęciowym na ślubach - decyduję o ustawieniu kamer, mikrofonów, omawiam plany zdjęciowe z operatorami kamer, by później już podczas samej uroczystości zwykle być fotografem - i tu muszę napisać tez jako fotograf: ekipa filmowa (która wie co robi i jest przewidywalna) ma ZAWSZE u mnie pierwszeństwo... i wcale nie oznacza to "konieczności" wykonania gorszych zdjęć... ja po prostu znam możliwości i ograniczenia produkcyjne każdej ze stron i wiem, że fotograf i tak jest w lepszej sytuacji niż operator.

    PS1: Na ostatnim weselu, na którym byłem operatorem filmowym, na sali, "profesjonalna pani fotograf" po zachodzie słońca stwierdziła, że ma już za ciemno na sali i "poprosiła" o włączenie głównego oświetlenia parkietu... niszcząc w praktyce atmosferę miejsca - sala miała na tą uroczystość bardzo przyzwoite oświetlenie dyskotekowe wraz wytwornicą dymu... dodam tylko, że dla kamery były to warunki techniczne w pełni akceptowalne...

    PS2: Coś co jest dla mnie szczytem wszystkiego u (niestety wielu) fotografów (wobec operatora nagrywającego przecież też dźwięk w terenie) - wiem, że migawkę musi być słychać... ale

    ...PO CO wam te PISKI i inne efekty dźwiękowe, które można przecież wyłączyć w menu aparatu a zwykle i tak dublują informację graficzną w wizjerze/LCD...?

    ...zapomniałem dodać - pytanie do tych co znają obsługę i konfigurację aparatu poprzez menu....
    20D | 30D | 5DmkII | 10-20 3.5-4.5| 17-55 2.8 IS | 15 2.8 | 28 1.8 | 50 1.4 | 85 1.8 | 100 2.8 | 70-200L 2.8 IS | 100-400 4.5-5.6L IS |550EX | 580EX
    blog fotograficzny | fotografia ślubna

  3. #33
    Bywalec Awatar LemonR
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    234

    Domyślnie

    Przestańcie z tym kamerowaniem. Nie ma takiego słowa. A może wy aparatujecie swoich klientów.

  4. #34
    Dopiero zaczyna Awatar fotom
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    prawie kraków
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez christ Zobacz posta

    ad1 - większość z nas nie zna do końca specyfiki pracy drugiej strony...
    I właśnie dlatego ustalam wszystko z fotografem przed imprezą, gdzie będzie kamera, jak bedzie filmować, jak się poruszać. Mówię: jak chce przejść przed kamerą niech da znać, to zmienię kadr, albo go zawężę. Niech wyłączy AF-beep; proszę, żeby nie stał koło młodych jak nie musi, itd. Rozmowa kończy się słowami: "tak, tak, oczywiście, nie ma sprawy, dobrze, że to ustaliliśmy"
    I co ? G#$no. 80% z nich robiło swoje jakby tej rozmowy wogóle nie było.
    Bo pan(i) fotograf bierze 3500pln, on tu jest gwiazdą i on(a) musi.
    A nie daj Bóg, jak jest ich dwóch...
    Ale nas też jest dwóch.
    I wojna.

    Cytat Zamieszczone przez christ Zobacz posta
    Kończąc dodam, że znam warsztat obu stron (...) i tu muszę napisać tez jako fotograf: ekipa filmowa (która wie co robi i jest przewidywalna) ma ZAWSZE u mnie pierwszeństwo... i wcale nie oznacza to "konieczności" wykonania gorszych zdjęć... ja po prostu znam możliwości i ograniczenia produkcyjne każdej ze stron i wiem, że fotograf i tak jest w lepszej sytuacji niż operator.
    AMEN

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez christ Zobacz posta


    ad2.- Trzeba pamiętać - jeżeli ja go widzę (mam fotografa/kamerzystę) w wizjerze - to on mnie też widzi!

    ad3. A to już problem bardziej "od strony klientów" i określenia co tak naprawdę jest dla nich ważniejsze - film czy fotografia - a co za tym idzie - kto może więcej...

    Kończąc dodam, że znam warsztat obu stron fotograf i tak jest w lepszej sytuacji niż operator.


    ...zapomniałem dodać - pytanie do tych co znają obsługę i konfigurację aparatu poprzez menu....
    Ad 2 BZDURA;
    ad3. PRAWDA

    a co do trudności pracy to na stronie cameruni.com jest właśnie wiele przykładów temu przeczących

    twoje ostatnie zdanie, popatrz najpierw na siebie zanim zaczniesz się śmiać z innych (p. ad 2.)

  6. #36

    Domyślnie

    fotom

    powiedz mi i innym jak ma zachowywać się fotograf w kościele aby nie przeszkadzać w kręceniu filmu trzem wynajętym operatorom kamer, co mam zrobić żeby nie wchodzić im w kadr ?
    chętnie skorzystam z rady, bo sam myślałem i nie wiem jak zrobić dobry reportaż fotograficzny z kościoła nie przeszkadzając im,
    zaznaczam że z jednym nie mam problemu ani on ze mną
    Pozdrawiam

  7. #37
    Dopiero zaczyna Awatar fotom
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    prawie kraków
    Posty
    35

    Domyślnie

    ob gc

    po pierwsze dogadać się przed.
    po drugie: tak jak nie chcę mieć fotografa w kadrze, tak samo drugiego kamerzystę, więc obszar koło kamer jest bezpieczny. Oczywiste jest, że fotograf musi się przemieszczać, wtedy wystarczy jakiś znak, nawet kontakt wzrokowy, wtedy ja spokojnie zmieniam kadr (np. z młodych na księdza) a wtedy fotograf przechodzi, foci młodych z bliska itp.
    Przy dwóch lub trzech kamerach sytuacja jest o tyle komfortowa, że mogę wybrać ujęcie bez fotografa. Cały problem polega na tym, że jak fotograf już podejdzie do (koło) młodych to potem stoi tam jak kołek przez większość czasu, chociaż nie musi. I jeszcze robi ruch w tle, grzebiąc w aparacie, zmieniając karty, itd. (co widać i SŁYCHAĆ)
    Reasumując: podchodzisz, robisz fotki, odchodzisz (najlepiej w okolicę jednego z kamerzystów). Jako tako rozgarnięty kamerzysta też chce mieć dobre kadry i z jego miejsca też można mieć dobre foty.
    Pozdrawiam

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Ad 2 BZDURA;
    dlaczego? jeżeli widzę w wizjerze wycelowany w moją stronę obiektyw to on mnie nie widzi ?? (np.: przysięga - ja stoję przed parą przodem do ołtarza, fotograf stoi za parą tyłem do ołtarza - MUSI mnie mieć w kadrze; a ja jego. Tyle że on może się przemieścić w a ja nie).

  8. #38

    Domyślnie

    Aha, to jeżeli widzę fajne zachowanie młodych ( o co w kościele bardzo ciężko ) które trwa chwilę to najpierw murze poinformować wszystkich operatorów ( są rozstawieni dość szeroko i nie wiadomo co który akurat fotografuje ) językiem migowym, że o księdzu nie wspomnę i uchwycić ten cudowny moment który już dawno przeszedł do historii ?
    i to tak zapewne powstają te super ujęcia z ceremonii którymi się chwalą fotograficy na FFS ,

    a jeszcze przysięga trzech panów z kamerami dookoła młodych ,
    patrze przez obiektyw i co jak bym nie stanął to któryś siedzi w kadrze a Ja oczywiście u niego

    teraz na to wpadłem że aby było dobrze to na jedna kamerę powinien przypadać jeden aparat i wtedy wszyscy byliby zadowoleni ,
    kamera z aparatem chodzili by w parze , czyli jeden potrafi czytać a drugi pisać

  9. #39
    Coś już napisał Awatar yaro78
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Posty
    79

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotom Zobacz posta
    ob gc

    Przy dwóch lub trzech kamerach sytuacja jest o tyle komfortowa, że mogę wybrać ujęcie bez fotografa.
    to już chyba jakiś obłęd
    bez sensu

  10. #40

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Ad 2 BZDURA;
    a co do trudności pracy to na stronie cameruni.com jest właśnie wiele przykładów temu przeczących
    (p. ad 2.)
    Pewnych rzeczy trzeba doświadczyć żeby móc oceniać.

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •