Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1516

Wątek: Dofinansowanie na działalność z urzędu pracy

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Witam.

    Nie wiem, czy pytanie pojawiło się wcześniej, bo przeczytałem tylko kilka ostatnich stron wątku, a zależy mi i tak na możliwie najaktualniejszych informacjach. Czy ktoś orientuje się może co jest lepszym wyjściem - zakupy na fakturę już na DG, czy może na fakturę jako osoba prywatna, ewentualnie paragon, mowa oczywiście o środkach z dofinansowania. Księgowa ojca radziła mi zakup sprzętu jeszcze przed rozpoczęciem działalności, ale ma tendencję do mylenia się, więc wolę się upewnić. Twierdziła, że są jakieś nowe zmiany i kupując już na firmę zostaję obarczony podatkiem, który bym musiał zapłacić w przypadku kończenia działalności, nic przy tym nie zyskując, bo VATu nie mogę i tak odliczyć. Może ktoś się w tym orientuje?

    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc

  2. #2
    Dopiero zaczyna Awatar Flar
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Sosnowiec
    Posty
    26

    Domyślnie

    Jeśli dany urząd nie wymaga zakupu przed lub po to - moim zdaniem - lepiej kupić już na firmę. VAT zawsze możesz odliczyć (choć nie licz że skarbowy ci go chętnie odda) - najlepiej traktować go jako nadpłatę na przyszłe miesiące.
    Jedyny plus kupna nie na działalność jest taki, że niektóre towary mają wtedy dłuższą gwarancję / rękojmię (vide zakupy w Fotojoker)

    Co do zatrudniania żony to panie z PUP tylko udowodniły jak "rzetelną" wiedzę posiadają.
    Swoją drogą to jest jeden sposób na zatrudnienie - przy rozdzielności majątkowej podobno idzie wygrać sprawę sądową z ZUS i zatrudniać współmałżonka.
    ______________
    Pozdrawiam - Piotrek

  3. #3
    Bywalec Awatar Majchalak
    Dołączył
    Mar 2009
    Miasto
    Chorzów
    Wiek
    39
    Posty
    106

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flar Zobacz posta
    VAT zawsze możesz odliczyć (choć nie licz że skarbowy ci go chętnie odda) - najlepiej traktować go jako nadpłatę na przyszłe miesiące.
    A co ma Urząd Skarbowy do Twoich pieniędzy? jeśli spełnisz określone warunki (wszystkie faktury zapłacone + wystawiona jakakolwiek faktura w miesiącu, za który składasz deklarację + zaznaczenie kwadracika ze zwrotem 25-dniowym) to do 25 dni masz pieniądze na koncie. Często wiąże się to z kontrolą, ale ta kontrola to nic strasznego...

    Cytat Zamieszczone przez chuba Zobacz posta
    Sesje fotograficzne się rozlicza na 8% VATu.
    a jakaś podstawa prawna do tych 8%? bo nie znalazłem w ustawie, ani w załącznikach do niej...

  4. #4
    Bywalec Awatar chuba
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    Tomaszów Lubelski
    Wiek
    41
    Posty
    173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Majchalak Zobacz posta
    a jakaś podstawa prawna do tych 8%? bo nie znalazłem w ustawie, ani w załącznikach do niej...
    Załącznik do ustawy o podatku VAT, dokładnie "Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania".

    Wszystkie projekty graficzne tak rozliczamy i sesję fotograficzne packshotowe. Chociaż to pewnie zależy od konkretnego US, nasz na szczęście to akceptuje. Jak ktoś nie oddaje albumu ślubnego ze zdjęciami tylko same zdjęcia w formie cyfrowej, to spokojnie może robić na 8%. Nie wiem jak to by się miało, gdyby ktoś oddawał album ze zdjęciami i płytę DVD, wtedy pewnie 8% by nie przeszło.
    Minolta x-300 + 50/1.7 + opemus 6 + 3 x cyfra Canon

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sir_zibo Zobacz posta
    Witam.

    Nie wiem, czy pytanie pojawiło się wcześniej, bo przeczytałem tylko kilka ostatnich stron wątku, a zależy mi i tak na możliwie najaktualniejszych informacjach. Czy ktoś orientuje się może co jest lepszym wyjściem - zakupy na fakturę już na DG, czy może na fakturę jako osoba prywatna, ewentualnie paragon, mowa oczywiście o środkach z dofinansowania. Księgowa ojca radziła mi zakup sprzętu jeszcze przed rozpoczęciem działalności, ale ma tendencję do mylenia się, więc wolę się upewnić. Twierdziła, że są jakieś nowe zmiany i kupując już na firmę zostaję obarczony podatkiem, który bym musiał zapłacić w przypadku kończenia działalności, nic przy tym nie zyskując, bo VATu nie mogę i tak odliczyć. Może ktoś się w tym orientuje?

    Z góry dziękuję za ewentualną pomoc
    A powiedziałeś księgowej w jakiej formie podatkowej chcesz się rozliczać ? Głównie od tego zależy czy brać na firmę czy nie.
    no comment...

  6. #6

    Domyślnie

    Księga przychodów i rozchodów

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •