No proszę jak pięknie. Stabilizacja matrycy jest zbędnym dodatkiem. Pięknie ;-)
No proszę jak pięknie. Stabilizacja matrycy jest zbędnym dodatkiem. Pięknie ;-)
Stabilizacja matrycy to bardzo fajny patent. Uważam, że jest lepsza, niż stabilizacja w szkle, nawet jeśli mniej skuteczna. Zrezygnowałem z niej jednak na rzecz innych ważniejszych rzeczy.
nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu
Widzę, że nie rozumiesz. W Olympusie to jest KONIECZNOŚĆ, a nie dodatek. Tak maleńka matryca na wysokim iso nie poszaleje. Dopiero stabilizacja w korpusach Sony/Pentax (zwłaszcza Sony FF) zaczyna mieć realną przewagę w stosunku do Canona, który ma stabilizację tylko z wybranymi szkłami.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
To wyglada jak odgrzewany C5050, ale pewnie sie sprzeda.
Ostatnio edytowane przez arra ; 08-01-2011 o 15:36 Powód: Automerged Doublepost
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
Ciekawe wieści z 43rumors (FT4 więc bardzo prawdopodobne):
"This is the official text from Birger: “The rumors are true! Birger is coming out with a lens control system for EF mount lenses on the Panasonic AF100. Control for the iris, both auto and manual, will be from the camera. Continuous (video-style) auto-focus will be supported on most Canon “L-series” lenses. Power is provided by the camera for most lenses. Image stabilization is supported on “IS” lenses, and this feature can be turned on or off from the lens. Ships 14 February 2011. MSRP $700 for the adapter. Optional cinema-style remote control, available at additional cost, to be announced January 2011. Sign up for the “General News” email list to receive updated announcements. Photo (on top) is a prototype on an engineering sample of the AF100, and a Canon EF 17-40mm f/4 lens.“
Adapter dla micro43 (na razie do Panasonica AF100, ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie by dostał to też np. Panasonic GH2) do szkiełek Canona, dający pełną funkcjonalność (AF i wszystko). L-ki Canona do filmów kręconych kamerą micro43 Panasonica. Crop x2, ale wszystko działa. Jak można do AF100, to teoretycznie można by i do PENa.
Znajomy, któremu nie spodobał się LX5 ze względu na zbyt krótki zoom, naciska mnie na jakąś radę co do wakacyjnego, lekkiego zestawu.
Niestety, tyle wiem co tu przeczytam, przetestować rzetelnie nie mam za bardzo jak. Rzuciłbym mu propozycję GF1 + 14-140 + 20/1.7. Jeżeli ktoś mógłby wymienić wady tego zestawu, poza oczywistą - ceną? Względem sensownych alternatyw. Z góry dziękuję.
Entuzjastyczny Neofita
Pierwszy strzał z google
Tu i tak najważniejsze nie jest pokazane - średnica szkła.
Alternatywy? Jeśli chodzi o szkło (zakres, optymalizacja pod video) to jest 14-150 Oliego, którego mam, używam z E-PL1. Nie narzekam, wybrałem go ze względu na imho lepszy kompromis - gorsze narożniki, ale malutki rozmiar i mała waga. To szkło Oly więc stabilizacja jest w korpusie. Na GF1 to jest wyścigówka (AF), na Olku szybko, ale nie tak jak Panasie.
Ja bym brał na wakacje z bezlusterkowców ten zestaw Olka, z kompaktów SX30IS.
the silence is deafening
Dzięki G3 za przypomnienie że Olympus też spłodził superzooma - rzeczywiście waga będzie tu niezaprzeczalną zaletą, szczególnie w kontekście jakiegoś tam wyważenia z puszką (GF1 z 14-140 trzyma się jak przypuszczam dość hardkorowo).
No nic, pytanie było trochę na wyrost, bo podejrzewam, że gość i tak by nie przekręcił tych obiektywów (z lenistwa) i skończy się na kompakcie - i to o mniejszych gabarytach niż SX.
Entuzjastyczny Neofita