Fajne oczy, skupiłbym się na nich bardziej, czyli ciaśniej kadr i szerzej oczy. Do tego jakiś ład z fryzurą można by zaprowadzić.
Fajne oczy, skupiłbym się na nich bardziej, czyli ciaśniej kadr i szerzej oczy. Do tego jakiś ład z fryzurą można by zaprowadzić.
najbardziej podoba mi się 1 i 3 - to się nazywa kontrola pierwszego i drugiego planu, bardzo ładnie zagrała ta dróżka po przekątnej w tle, ładny kontrast i wysycenie kolorów, dobrze dobrana GO, oko na pierwszym a buzia na drugim w mocnym p-cie zgodnie z zasadą złotego podziału ... jednym słowem dobra robota
widać że wiesz co robisz i że to ty kontrolujesz sytuacje a nie ona ciebie
- mogliby się chłopaki z CB od ciebie uczyć (nawet hoffi mógłby się w kompozycji podciągnąć
)...
pozdrawiam
V.
O Van, skoro juz jestes, od dluzszego czasu sledze ten watek jednak jeszcze nie czas na mnie zebym cos tutaj wrzucil, nie czuje sie jeszcze na silach, nie chce wrzucac czegos co totalnie jest zle. Ale mam kilka pytan
Napisales ze drozka ladnie zagrala na tych zdjeciach w tle. Co dokladnie miales na mysli ? To ze w pierwszym pozwala nie zgubic sie wlosom w ciemnym tle a w drugim "nakierowuje" widza z jednej i drugiej strony na twarz ??
dobrze dobrana Go, tzn nie za bardzo rozmyta - przez co widac drozke - i nie za wyrazna by nie rozpraszac ?
Mocne punkty ok, rozumiem, i w sumie ostatnie pytanie, czy wiekszosc portretow musi byc kadrowana z ucieta glowa od gory ?? Co w sytuacjach gdy osoba ma ciekawa fryzure ? Uciac i pozwolic widzowi skupic sie na samej twarzy czy zostawic i dac ogladajacemu troche wiecej szczegolow ?? Dlaczego kadruje sie tak ciasno ?? Wywodzi sie to z czegos konkretnego czy poprostu rynek tak to uksztaltowal ??Ostatnio robilem zdjecia osoby ktora ma dluuuugie ,ladne, proste wlosy, moim zdaniem te zdjecia lepiej wygladaja wlasnie z kadrem mniej ciasnym, znajomy stwierdzil ze popelnilem duzy blad i pokazal dla przykladu ciasno kadrowane zdjecia z ucieta gora glowy. Czy mial racje ?? :P
Wierze ze znajdziesz i dla mnie tutaj odrobinke czasu![]()
"Oczy to zwierciadła duszy" - jak ktoś kiedyś napisał - to one grają główną rolę w kadrze - na nich powinna się komentować uwaga odbiorcy w 90% portretów - są oczywiście odstępstwa od tej zasady ale nie będę o tym pisał żeby nie namieszać
Sprawa obcinania głowy to często stosowany zabieg w fotografii fashion, bo czubek głowy mało kogo tam obchodzi ważniejsze jest ubranie, w zbliżeniach gdzie twarz jest dominującym elementem tnie się głowę by wyeksponować oczy, umieszczając je na 1/3 od góry kadru, najbardziej poprawne ciecie jest w okolicy połowy czoła coś jak na moim avatar (może nawet trochę niżej) ale to bardzo umowna sprawa czasami tnie się tam gdzie się włosy zaczynają albo sam czubek - wszystko zależy od kompozycji i efektu jaki się chce osiągnąć - najczęściej robi się tak by zdjęcie nie wyglądało jak legitymacyjne ...
Tak zwany tilt (pochył) głowy to też dobry środek wyrazu który dodaje dynamiki zdjęciu - przy portretach aufas bez przechyłu całego kadru tak jak na foto 1 kolegi Veldrin, modelka powinna przechylać głowę do wyższego ramienia - kiedyś uważano to za błąd w pozowaniu teraz właśnie takie są tendencje w fotografii portretowej kobiet.
UWAGA! mężczyźni nie powinni przechylać głowy na portretach wcale! bo wygląda to po prostu głupio i mało męsko ...
Kolejna ważna sprawa - tło, jest tak samo ważna jak kompozycja pozy twarzy lub całego ciała modela, szuka się linii diagonalnych - takich po przekątnej kadru jak na zdjęciach kolegi Veldrin, to poprawia atrakcyjność zdjęcia i dodaje dynamiki ...
Generalnie wszystko to tworzy przekątne w kadrze jet na + : linia oczu, kości policzkowych, ramiona barki, biodra, nogi - modelkę modela trzeba zawsze tak ustawiać by eliminować kwadratowość sylwetki (square pose), bo model/modelka wygląda wtedy grubiej i mniej atrakcyjnie![]()
Na koniec zasada cieć przy całej postawie : niedopuszczalne jest odcinanie stóp, dłoni, ciecia przez kolana w pozycji stojącej, jeżeli już to w połowie uda,
kierujemy się zasadą że tniemy zawsze w podstawie trójkąta tworzonego przez ramiona, nogi modela: jeżeli np. modelka wspiera głowę na dłoniach a jej ramiona tworzą trójkąt z podstawą na której wspierają się łokcie, to tam właśnie powinna znaleźć się linia ciecia kadru ...
podobnie jest z nogami np w pozie siedzącej bokiem do aparatu z jedna noga prostą a np druga podgiętą w kolanie, tniemy zaraz pod noga prostą...
mam nadzieje że wyraziłem się jasno - jakby co, to wytłumaczę co nieco
pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez VanMurder ; 24-07-2008 o 07:37
No to przyszedł czas aby pokazać swoje zdjęcie.
Z góry zaznaczam, że przeczytałem cały wątek i ewentualne błędy wynikają z braku praktyki a nie złej woli :grin:
Jednocześnie bardzo dziękuje za wszelką krytykę.
pozdrawiam
Heh, jak to mowia: glupi ma zawsze szczesciePortrety nie sa moja mocna strona. Nigdy nie byly. Korzystajac z watku nieco sie zmobilizowalem.
Zauwazylem, ze takie spontaniczne zdjecia jak te wychodza mi znacznie lepiej niz te, na ktore umawiam sie wczesniej. Dziwna sprawa.
Chyba po prostu trzeba troche luzu![]()
Ok, o ile kilka razy przeczytalem i przemyslalem to chodzi o to ze tutaj na przykladzie (lol) najlepszy bedzie niebieski kadr ?? ten najmniejszy odpada bo reka ucieta, ten sredni bo noga w kolanie tez ucieta, wiec zostaje ten najwiekszy tak ?
Van ja chyba sobie to skopiuje do worda i wydrukuję tworząc coś a'la "podrecznik"![]()