Pokaż wyniki od 1 do 10 z 176

Wątek: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez człekoupiór Zobacz posta
    Merde - Uprzywilejowaną pozycją jest to, że prowadzi działalność gospodarczą w sposób ciągły, a do tego ustala zasady - patrz regulaminy i formularze (oczywiście mają one skutek w granicach prawa). Powinien z resztą znać się na tym co robi, a klient już nie musi. Domniema się też, że ma lepszą orientację prawną - oczywiście z tym różnie bywa, ale to duże sieci trzymają armie prawników od wszystkiego.

    No niestety, działalność wiąże się z ponoszeniem ryzyka.

    A uczciwość i prostolinijność "sprzedawców" pięknie ukazuje rozrost spisu klauzul zakazanych, który aktualnie galopuje. Niestety w dzisiejszych czasach większość firm liczy tylko zyski i zastanawia się jak naciąć nieświadomych klientów. Na zasadzie zostaw pieniądze i nic od nas już nie chciej.

    zasady i regulamin są narzucone przez prawo. W regulaminie muszą być zawarte pewne treści a pewne treści są klauzulami niedozwolonymi, których są miliony i żaden urzędas Ci nie powie czego zamieszczać nie wolno. Stworzenie zasad i regulaminu sklepu to stąpanie po cienkim lodzie, wystarczy jedno nie właściwe słowo by dostać gigantyczną karę finansową. Więc nie mów, że to sklep ustala regulamin i zasady - sklep musi za wszelką cenę napisać taki regulamin, żeby urzędnicy się nie przyczepili. Nie ma tu żadnej dowolności.
    Przy zakupach internetowych to właśnie klient jest uprzywilejowany, bo wszystkie przepisy są tworzone pod jego ochronę.
    Klient może się rozmyślić sprzedawca nie.
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  2. #2
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    zasady i regulamin są narzucone przez prawo. W regulaminie muszą być zawarte pewne treści a pewne treści są klauzulami niedozwolonymi, których są miliony i żaden urzędas Ci nie powie czego zamieszczać nie wolno. Stworzenie zasad i regulaminu sklepu to stąpanie po cienkim lodzie, wystarczy jedno nie właściwe słowo by dostać gigantyczną karę finansową.
    Co więcej - może zostać ukarany za zapis który był w regulaminie (często pobrany gotowiec z sieci, a większość z nich jednak zawiera klauzule niedozwolone) i został usunięty - z tego co pamiętam nawet do pół roku wstecz!
    I to za samo jego istnienie, nawet jeśli sklep nigdy nie próbował tego zapisu wykorzystać w sporze z Konsumentem. Z czego skwapliwie korzystały różnego rodzaju hieny (tu przykład). Oczywiście wszystko "w celu ochrony praw Konsumenta".
    Dla mnie takie zachowanie jest próbą wyłudzenia czy nawet wymuszenia rozbójniczego, żywcem przypominającą "ochronę" świadczoną przez smutnych panów z kijami baseballowymi.

    Więc nie mów, że to sklep ustala regulamin i zasady - sklep musi za wszelką cenę napisać taki regulamin, żeby urzędnicy się nie przyczepili. Nie ma tu żadnej dowolności.
    Przy zakupach internetowych to właśnie klient jest uprzywilejowany, bo wszystkie przepisy są tworzone pod jego ochronę.
    Klient może się rozmyślić sprzedawca nie.
    Niestety UOKiK zamiast rzeczywiście bronić praw konsumenta stał się organizacją patologiczną, szkodliwą dla prowadzenia normalnej, uczciwej DG.
    Przykładem patologii jest np. zmuszanie sklepów internetowych do zwrotu również poniesionych kosztów przesyłki (mimo, że ta usługa została wykonana skutecznie i świadczona jest przez podmiot trzeci).

    Kolejny przykład patologii UOKiK - nagłośniona niedawno sprawa kary nałożonej na sieć restauracji Sphinx za to, że ta ustalała odgórnie ceny w swoich placówkach funkcjonujących na zasadach franczyzy.
    Jakoś nie słyszałem, żeby podobne kary dostał McDonalds, KFC czy inne wielkie zagraniczne sieci.

    Gigantycznym problemem jest to, że wszelka odpowiedzialność przerzucana jest na sprzedawcę, nawet za rzeczy na które nie ma wpływu i są zależne od podmiotów trzecich. Takich jak opóźnienia w dostawie wynikające z błędów firm kurierskich (czy innych czynników losowych) oraz polityki producenta (dlaczego producentów nie zmuszą, do obligatoryjnego udzielania 24 miesięcy gwarancji?).

    Zmuszenie sklepów do bezwarunkowego przyjęcia zwrotu towaru kupionego na odległość w terminie do 10 dni to kolejny przykład. Z założenia miał chronić konsumenta, ale sposób w jaki został wprowadzony rodzi gigantyczne możliwości nadużyć - nie tylko ze strony Konsumenta.
    Masz swój sklep internetowy i konkurencja ci przeszkadza? Żaden problem! Wystarczy zamówić jako osoba prywatna dużo drogiego towaru (sprowadzanego na zamówienie) i oddać go zgodnie z "prawem" w terminie do 10 dni. Kilka-kilkanaście takich transakcji może położyć małą firmę i konkurencję mamy z głowy.

    To chyba by było na tyle w temacie "uprzywilejowania podmiotu prowadzącego DG".
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Masz swój sklep internetowy i konkurencja ci przeszkadza? Żaden problem! Wystarczy zamówić jako osoba prywatna dużo drogiego towaru (sprowadzanego na zamówienie) i oddać go zgodnie z "prawem" w terminie do 10 dni. Kilka-kilkanaście takich transakcji może położyć małą firmę i konkurencję mamy z głowy.
    I tu leży pies pogrzebany. W epitecie "mala firma".

    Spróbuj położyć w ten sposób "dużą firmę" jak np. Costco w USA (wielkie sklepy ze wszystkim). Costco oferuje zwrot _jakiegokolwiek towaru_ w terminie _nieograniczonym_ od czasu zakupu. Niestety, przepraszamy, telewizory, komputery, kamery, telefony, itp. tylko do 90 dni od daty zakupu. Wstyd nam za to ograniczenie, ale inaczej nie możemy.

    Returns, Replacements and Refunds

    Costco nie robi tego z miłości do konsumenta, tylko z bezwzględności dla konkurencji. I radzi sobie świetnie. Ja kupuję gdzie indziej tylko, jeżeli nie ma w Costco. Jeżeli danego fanta nie ma w Costco i w Amazon, (albo B&H) to mi tego fanta nie potrzeba.

    Posiadanie DG nie jest prawem obywatelskim. Małe firemki są bez sensu, nie mają ogromnych oszczędnosci skali, i dlatego muszą sobie rzepkę skrobać na własną odpowiedzialność. Nie nalezy im się żadna dobroczynność, chociaż rządom w to graj, bo spadają im słupki bezrobocia kiedy bezrobotni zmieniają się w pożal się Boże, lamentujących, ale zawsze, kapitalistów.

    Dla mnie cały UOKIK zastąpiłby jeden przepis: trzeba podać na stronie internetowej liczbę zatrudnionych na stałe osób. Jeżeli ta liczba jest mniejsza niż n, ustalone przeze mnie, to sklep może sobie wpisać dowolne klauzule, nawet o prawie do mojej nerki, bo ja znim interesów żadnych prowadzic nie będę.

  4. #4

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta

    Posiadanie DG nie jest prawem obywatelskim. Małe firemki są bez sensu, nie mają ogromnych oszczędnosci skali, i dlatego muszą sobie rzepkę skrobać na własną odpowiedzialność. Nie nalezy im się żadna dobroczynność, chociaż rządom w to graj, bo spadają im słupki bezrobocia kiedy bezrobotni zmieniają się w pożal się Boże, lamentujących, ale zawsze, kapitalistów.

    Dla mnie cały UOKIK zastąpiłby jeden przepis: trzeba podać na stronie internetowej liczbę zatrudnionych na stałe osób. Jeżeli ta liczba jest mniejsza niż n, ustalone przeze mnie, to sklep może sobie wpisać dowolne klauzule, nawet o prawie do mojej nerki, bo ja znim interesów żadnych prowadzic nie będę.
    nie każdy ma szansę dostać pracę na etacie. Uwierz, ze są ludzie, którzy wolą coś robić i działać zamiast żyć na koszt Państwa lub kraść. Ja bardzo pochwalam, gdy ktoś się stara zarobić na siebie i rodzinę uczciwą ciężką pracą a nie okradaniem innych. . Według Twojego rozumowania każdy powinien być tylko etatowym pracownikiem bo przecież otworzenie firmy ma sens tylko gdy otwiera sie sieć sprzedaży w całym kraju z setką pracowników? A słyszałeś o tym, że firmy się z czasem rozrastają i z małej jednoosobowej DG powstaje jednak duży pracodawca?

    Ilu osobowa powinna być firma fotograficzna żebyś zdecydował się skorzystać z ich usług?
    Szewc, u którego nabijasz fleki w butach musi od razu mieć 50 osobową firmę?
    Ostatnio edytowane przez m-a-r ; 03-11-2013 o 20:15
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    nie każdy ma szansę dostać pracę na etacie. Uwierz, ze są ludzie, którzy wolą coś robić i działać zamiast żyć na koszt Państwa lub kraść. Ja bardzo pochwalam, gdy ktoś się stara zarobić na siebie i rodzinę uczciwą ciężką pracą a nie okradaniem innych. . Według Twojego rozumowania każdy powinien być tylko etatowym pracownikiem bo przecież otworzenie firmy ma sens tylko gdy otwiera sie sieć sprzedaży w całym kraju z setką pracowników? A słyszałeś o tym, że firmy się z czasem rozrastają i z małej jednoosobowej DG powstaje jednak duży pracodawca?
    Nie ma problemu, i nikt nie powinien zabraniać, ale na swój koszt i swoim wysiłkiem.

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta

    Ilu osobowa powinna być firma fotograficzna żebyś zdecydował się skorzystać z ich usług?
    Szewc, u którego nabijasz fleki w butach musi od razu mieć 50 osobową firmę?
    Mówię ściśle o sklepach, czyli interesach polegajacych na pośrednictwie w sprzedawaniu towaru wyprodukowanego przez innych, a nie o usługach.
    Do fryzjera, szewca, krawca, albo fotografa pójdę jeżeli tylko n>0, (z pełną świadomością plusów dodatnich i plusów ujemnych) ale są przypadki, np. budowanie domostw, kiedy jednak n >> 1.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •