Strona 16 z 18 PierwszyPierwszy ... 61415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 176

Wątek: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

  1. #151
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    95

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    Sklepy internetowe mają naprawdę znacznie trudniej w życiu niż sklepy stacjonarne.
    100/100 .... i nigdzie nie ma nakazu otwierania takich sklepów... i czytam dalej.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    Przy zakupach internetowych to właśnie klient jest uprzywilejowany, bo wszystkie przepisy są tworzone pod jego ochronę.
    Poczekajmy, może dowiemy się czy masz rację.
    Kibicuję klientowi.... czytam dalej.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta

    PS: jeszcze jedno mnie zastanawia: czy jako (potencjalny) właściciel sklepu mam prawo odmówić sprzedaży towaru osobie, o której wiem z całą pewnością (z historii poprzednich transakcji), że po raz kolejny próbuje "pożyczyć" sobie towar na 10 dni?
    w stacjonarnym na pewno nie

  2. #152
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Masz swój sklep internetowy i konkurencja ci przeszkadza? Żaden problem! Wystarczy zamówić jako osoba prywatna dużo drogiego towaru (sprowadzanego na zamówienie) i oddać go zgodnie z "prawem" w terminie do 10 dni. Kilka-kilkanaście takich transakcji może położyć małą firmę i konkurencję mamy z głowy.
    I tu leży pies pogrzebany. W epitecie "mala firma".

    Spróbuj położyć w ten sposób "dużą firmę" jak np. Costco w USA (wielkie sklepy ze wszystkim). Costco oferuje zwrot _jakiegokolwiek towaru_ w terminie _nieograniczonym_ od czasu zakupu. Niestety, przepraszamy, telewizory, komputery, kamery, telefony, itp. tylko do 90 dni od daty zakupu. Wstyd nam za to ograniczenie, ale inaczej nie możemy.

    Returns, Replacements and Refunds

    Costco nie robi tego z miłości do konsumenta, tylko z bezwzględności dla konkurencji. I radzi sobie świetnie. Ja kupuję gdzie indziej tylko, jeżeli nie ma w Costco. Jeżeli danego fanta nie ma w Costco i w Amazon, (albo B&H) to mi tego fanta nie potrzeba.

    Posiadanie DG nie jest prawem obywatelskim. Małe firemki są bez sensu, nie mają ogromnych oszczędnosci skali, i dlatego muszą sobie rzepkę skrobać na własną odpowiedzialność. Nie nalezy im się żadna dobroczynność, chociaż rządom w to graj, bo spadają im słupki bezrobocia kiedy bezrobotni zmieniają się w pożal się Boże, lamentujących, ale zawsze, kapitalistów.

    Dla mnie cały UOKIK zastąpiłby jeden przepis: trzeba podać na stronie internetowej liczbę zatrudnionych na stałe osób. Jeżeli ta liczba jest mniejsza niż n, ustalone przeze mnie, to sklep może sobie wpisać dowolne klauzule, nawet o prawie do mojej nerki, bo ja znim interesów żadnych prowadzic nie będę.

  3. #153

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta

    Posiadanie DG nie jest prawem obywatelskim. Małe firemki są bez sensu, nie mają ogromnych oszczędnosci skali, i dlatego muszą sobie rzepkę skrobać na własną odpowiedzialność. Nie nalezy im się żadna dobroczynność, chociaż rządom w to graj, bo spadają im słupki bezrobocia kiedy bezrobotni zmieniają się w pożal się Boże, lamentujących, ale zawsze, kapitalistów.

    Dla mnie cały UOKIK zastąpiłby jeden przepis: trzeba podać na stronie internetowej liczbę zatrudnionych na stałe osób. Jeżeli ta liczba jest mniejsza niż n, ustalone przeze mnie, to sklep może sobie wpisać dowolne klauzule, nawet o prawie do mojej nerki, bo ja znim interesów żadnych prowadzic nie będę.
    nie każdy ma szansę dostać pracę na etacie. Uwierz, ze są ludzie, którzy wolą coś robić i działać zamiast żyć na koszt Państwa lub kraść. Ja bardzo pochwalam, gdy ktoś się stara zarobić na siebie i rodzinę uczciwą ciężką pracą a nie okradaniem innych. . Według Twojego rozumowania każdy powinien być tylko etatowym pracownikiem bo przecież otworzenie firmy ma sens tylko gdy otwiera sie sieć sprzedaży w całym kraju z setką pracowników? A słyszałeś o tym, że firmy się z czasem rozrastają i z małej jednoosobowej DG powstaje jednak duży pracodawca?

    Ilu osobowa powinna być firma fotograficzna żebyś zdecydował się skorzystać z ich usług?
    Szewc, u którego nabijasz fleki w butach musi od razu mieć 50 osobową firmę?
    Ostatnio edytowane przez m-a-r ; 03-11-2013 o 20:15
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  4. #154
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    95

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    A pomyśleć że to działało już w czasach Pewexu .

    Prawda jest taka że problemem nie są tu przepisy tylko to co wyżej napisałeś, a co jest wynikiem niskiego poziomu cywilizacyjnego naszego społeczeństwa i ogólnego braku kultury. Co za tym idzie cwaniactwo jest w wyższej cenie niż godność czy zwykle poczucie przyzwoitości.
    Na zachodzie sklepy oferują nawet 30 dni na zwrot i nikt nie robi z tego problemu. I to dotyczy nawet niektórych sklepów stacjonarnych.
    Po prostu do pewnych rzeczy trzeba dorosnąć.
    To jest ostatnia prawda góralska.Ten porządek w krajach z wysokim poziomem cywilizacyjnym wynika z obawy przed nieuniknioną wysoka karą .(na podstawie doświadczeń).

    Potraktowałeś mnie jako jednostkę o niskim poziomie rozwoju cywilizacyjnego i ogólnego braku kultury , nie mogę się z tym absolutnie zgodzić , dlatego proszę o przyznanie sobie upomnienia.Uzasadnienie na pewno się znajdzie.

    30 dniowy termin zwrotu pojawił się na skutek badań rynkowych, które jednoznacznie wykazały,że klient mający 30 dni do zwrotu jest" mniej awanturujący się" i towaru nie zwraca.
    W Polsce niektóre firmy dobrowolnie już to wprowadziły.

  5. #155
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    nie każdy ma szansę dostać pracę na etacie. Uwierz, ze są ludzie, którzy wolą coś robić i działać zamiast żyć na koszt Państwa lub kraść. Ja bardzo pochwalam, gdy ktoś się stara zarobić na siebie i rodzinę uczciwą ciężką pracą a nie okradaniem innych. . Według Twojego rozumowania każdy powinien być tylko etatowym pracownikiem bo przecież otworzenie firmy ma sens tylko gdy otwiera sie sieć sprzedaży w całym kraju z setką pracowników? A słyszałeś o tym, że firmy się z czasem rozrastają i z małej jednoosobowej DG powstaje jednak duży pracodawca?
    Nie ma problemu, i nikt nie powinien zabraniać, ale na swój koszt i swoim wysiłkiem.

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta

    Ilu osobowa powinna być firma fotograficzna żebyś zdecydował się skorzystać z ich usług?
    Szewc, u którego nabijasz fleki w butach musi od razu mieć 50 osobową firmę?
    Mówię ściśle o sklepach, czyli interesach polegajacych na pośrednictwie w sprzedawaniu towaru wyprodukowanego przez innych, a nie o usługach.
    Do fryzjera, szewca, krawca, albo fotografa pójdę jeżeli tylko n>0, (z pełną świadomością plusów dodatnich i plusów ujemnych) ale są przypadki, np. budowanie domostw, kiedy jednak n >> 1.

  6. #156

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    We wcześniejszym poście pisałeś, że małe firmy są bez sensu. Czy w takim razie tyczy się to tylko sklepów internetowych? Czy tylko sklepy to muszą być duże firmy? Jest wiele sklepów internetowych jak i stacjonarnych (np. kiosk).
    Do obsługi 1000 zamówień miesięcznie albo i większej liczby (zależnie od asortymentu) nie potrzeba armii pracowników, spokojnie ogarnie to jednoosobowa działalność gospodarcza. Czy takie właśnie jednoosobowe sklepy internetowe masz na myśli pisząc, że to bez sensu?

    Małe sklepy nie zawsze mogą zaoferować tak tanie produkty jak duże sieci handlowe ale mogą indywidualnie podejść do klienta, mogą lepiej doradzić, mogą być elastyczne i nie trzymają się sztywno wytycznych narzuconych z góry. Łatwiej się z takim sklepem dogadać i zamówić coś nietypowego lub łatwiej uzyskać informacje o asortymencie.
    Próbowałem kiedyś kupić sprzęt sportowy w dużej sieci handlowej, znalezienie pracownika działu zajęło mi 15 minut a jego wiedza na temat asortymentu była zerowa bo pracownik raz sprzedaje sery, innym razem swetry a dziś akurat rzucili go na dział sport. W dużych marketach elektronicznych sprzedawcy bardzo mało wiedzą o podstawach fotografii, słabo znają oferowany sprzęt a mimo to stoją na tym dziale, sprzedają i udzielają informacji klientom. Czy według Twojej oceny taki duży sklep jest więc lepszy niż jedoosobowy sklep internetowy z aparatami foto, którego właściciel jest pasjonatem fotografii i doskonale wiec co i jak?
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  7. #157
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    95

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Tak ogólnie .To przestaje być przyjazny kraj dla prowadzących małą , bardzo małą DG.
    Dalej kibicuję klientowi.
    Ostatnio edytowane przez mysiaty ; 03-11-2013 o 20:59

  8. #158
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Voyager70 Zobacz posta
    Na Zachodzie w większości jest tak, że skoro ktoś coś mówi, to widocznie tak jest, a kombinatorstwo jest piętnowanym marginesem... . Przepisy i sformalizowane zasady nigdy nie obejmą wszystkich przypadków, a zasadnicza powinna być po prostu uczciwość.
    Tak, a żaba to piekny ptak...

    W bogatszych społeczeństwach poziom opłacalnych machlojek jest po prostu wyższy niż wypożyczenie telewizora na Superbowl. Wśród milionerów oszukuje się na miliony, a wśród miliarderów na miliardy. A klasa średnia jest "na ogół" uczciwa wszędzie tak samo.

    Tutaj o dobrze znanym nadużywaniu polityki nieograniczonych zwrotów w połączeniu z bonusami kart kredytowych przez konsumentów w USA:
    COSTCO's incredible refund policy - TheMrPickles

  9. #159
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    95

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Tak, a żaba to piekny ptak...

    W bogatszych społeczeństwach poziom opłacalnych machlojek jest po prostu wyższy niż wypożyczenie telewizora na Superbowl. Wśród milionerów oszukuje się na miliony, a wśród miliarderów na miliardy. A klasa średnia jest "na ogół" uczciwa wszędzie tak samo.

    Tutaj o dobrze znanym nadużywaniu polityki nieograniczonych zwrotów w połączeniu z bonusami kart kredytowych przez konsumentów w USA:
    COSTCO's incredible refund policy - TheMrPickles
    Możesz, tak w skrócie, w wolnej chwili, po polsku napisać o co chodzi.Dzięki.

  10. #160
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez mysiaty Zobacz posta
    To jest ostatnia prawda góralska.Ten porządek w krajach z wysokim poziomem cywilizacyjnym wynika z obawy przed nieuniknioną wysoka karą .(na podstawie doświadczeń).
    Czytałem o różnych badaniach i różnych wnioskach. W tym i takie gdzie wskazano wyraźnie że to bogacenie się społeczeństwa zmniejsza zapotrzebowanie na restrykcyjne traktowanie klientów. U nas ciągle w wielu sklepach klienta traktuje się jak potencjalnego złodzieja.

    BTW: co do tego mają górale - nie ogarniam.

    Cytat Zamieszczone przez mysiaty Zobacz posta
    Potraktowałeś mnie jako jednostkę o niskim poziomie rozwoju cywilizacyjnego i ogólnego braku kultury , nie mogę się z tym absolutnie zgodzić , dlatego proszę o przyznanie sobie upomnienia.Uzasadnienie na pewno się znajdzie.
    Skoro się oburzasz i zaprzeczasz to znaczy że nie pisałem o Tobie - to przecież jasne . I może zdejmij różowe okulary i popatrz dookoła z czego się wzięły niektóre tak tu krytykowane przepisy dotyczące traktowania klientów przez firmy.

    Cytat Zamieszczone przez mysiaty Zobacz posta
    30 dniowy termin zwrotu pojawił się na skutek badań rynkowych, które jednoznacznie wykazały,że klient mający 30 dni do zwrotu jest" mniej awanturujący się" i towaru nie zwraca.
    W Polsce niektóre firmy dobrowolnie już to wprowadziły.
    I tak będzie. Wraz z rozwojem rynku i bogaceniem się społeczeństwa i rozrostem firm handlowych.

    BTW: najwyraźniej naszych nie wzięli pod uwagę w tych badaniach bo znam cwaniaków którzy "wypożyczają" w ten sposób sprzęt na sztukę .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

Strona 16 z 18 PierwszyPierwszy ... 61415161718 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •