Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 176

Wątek: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

  1. #131
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    zasady i regulamin są narzucone przez prawo. W regulaminie muszą być zawarte pewne treści a pewne treści są klauzulami niedozwolonymi, których są miliony i żaden urzędas Ci nie powie czego zamieszczać nie wolno. Stworzenie zasad i regulaminu sklepu to stąpanie po cienkim lodzie, wystarczy jedno nie właściwe słowo by dostać gigantyczną karę finansową.
    Co więcej - może zostać ukarany za zapis który był w regulaminie (często pobrany gotowiec z sieci, a większość z nich jednak zawiera klauzule niedozwolone) i został usunięty - z tego co pamiętam nawet do pół roku wstecz!
    I to za samo jego istnienie, nawet jeśli sklep nigdy nie próbował tego zapisu wykorzystać w sporze z Konsumentem. Z czego skwapliwie korzystały różnego rodzaju hieny (tu przykład). Oczywiście wszystko "w celu ochrony praw Konsumenta".
    Dla mnie takie zachowanie jest próbą wyłudzenia czy nawet wymuszenia rozbójniczego, żywcem przypominającą "ochronę" świadczoną przez smutnych panów z kijami baseballowymi.

    Więc nie mów, że to sklep ustala regulamin i zasady - sklep musi za wszelką cenę napisać taki regulamin, żeby urzędnicy się nie przyczepili. Nie ma tu żadnej dowolności.
    Przy zakupach internetowych to właśnie klient jest uprzywilejowany, bo wszystkie przepisy są tworzone pod jego ochronę.
    Klient może się rozmyślić sprzedawca nie.
    Niestety UOKiK zamiast rzeczywiście bronić praw konsumenta stał się organizacją patologiczną, szkodliwą dla prowadzenia normalnej, uczciwej DG.
    Przykładem patologii jest np. zmuszanie sklepów internetowych do zwrotu również poniesionych kosztów przesyłki (mimo, że ta usługa została wykonana skutecznie i świadczona jest przez podmiot trzeci).

    Kolejny przykład patologii UOKiK - nagłośniona niedawno sprawa kary nałożonej na sieć restauracji Sphinx za to, że ta ustalała odgórnie ceny w swoich placówkach funkcjonujących na zasadach franczyzy.
    Jakoś nie słyszałem, żeby podobne kary dostał McDonalds, KFC czy inne wielkie zagraniczne sieci.

    Gigantycznym problemem jest to, że wszelka odpowiedzialność przerzucana jest na sprzedawcę, nawet za rzeczy na które nie ma wpływu i są zależne od podmiotów trzecich. Takich jak opóźnienia w dostawie wynikające z błędów firm kurierskich (czy innych czynników losowych) oraz polityki producenta (dlaczego producentów nie zmuszą, do obligatoryjnego udzielania 24 miesięcy gwarancji?).

    Zmuszenie sklepów do bezwarunkowego przyjęcia zwrotu towaru kupionego na odległość w terminie do 10 dni to kolejny przykład. Z założenia miał chronić konsumenta, ale sposób w jaki został wprowadzony rodzi gigantyczne możliwości nadużyć - nie tylko ze strony Konsumenta.
    Masz swój sklep internetowy i konkurencja ci przeszkadza? Żaden problem! Wystarczy zamówić jako osoba prywatna dużo drogiego towaru (sprowadzanego na zamówienie) i oddać go zgodnie z "prawem" w terminie do 10 dni. Kilka-kilkanaście takich transakcji może położyć małą firmę i konkurencję mamy z głowy.

    To chyba by było na tyle w temacie "uprzywilejowania podmiotu prowadzącego DG".
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  2. #132
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    I osobiście nie widzę w tym nic niewłaściwego.
    Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z ponoszeniem ryzyka, które jest rekompensowane przez osiągane zyski. Nie ma przymusu i DG prowadzić nie trzeba.
    Oczywiście, przecież wszyscy możemy zatrudnić się w budżetówce.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #133
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Czyli albo sklep internetowy albo budzetowka? Gratuluje.

  4. #134
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    56

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Wydaję się, że kolega m-a-r niestety swoją wiedzę w tym zakresie czerpie z miejskich legend, a nie przepisów.

    A na potwierdzenie milionowych ilości klauzul abuzywnych polecam przejrzeć listę UOKiK - 5403 na dzień dzisiejszy (wiele z nich się powtarza). Chyba, ze chodziło o katalog z Kodeksu Cywilnego? Tam jest ich aż... 23 kategorie.

    Co do kar... nie są wygórowane, bo to części procenta obrotu za zeszły rok i przy zaprzestaniu używania klauzuli są zmniejszane. Więc wszystko zależy od postawy przedsiębiorcy. A żeby uniknąć kłopotów to może należy zlecić napisanie regulaminu profesjonalnej kancelarii? Ale po co... w końcu to będzie kosztować, a nam zależy tylko na zyskach - zyski po trupach, nie?

    Edit - Merde - apropo tego co piszesz w #131 to trzeba Ci oddać pewną rację. Ale na pocieszenie powiem, że szykują się zmiany w ochronie konsumentów, między innymi w części dotyczącej legitymacji procesowej przeciwko przedsiębiorcą, dzisiaj niestety każdy może pozwać każdego, nawet jeżeli nie zawarł umowy z danym przedsiębiorcą.
    Ostatnio edytowane przez człekoupiór ; 03-11-2013 o 12:46

  5. #135

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    I osobiście nie widzę w tym nic niewłaściwego.
    Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z ponoszeniem ryzyka, które jest rekompensowane przez osiągane zyski. Nie ma przymusu i DG prowadzić nie trzeba.

    Jedna drobna polemika, z kolegą m-a-r - nie zgodzę się, że klient może oddać sprzęt w opakowaniu innym niż oryginalne, bo to byłby absurd i nie wynika z żadnego przepisu, a wręcz przeciwnie. W ustawie jest wyraźnie zapisane, że towar zwracany nie może nosić śladów używania. Oddanie w opakowaniu zastępczym niewątpliwie tego warunku nie spełnia.
    i tu się grubo mylisz! Ten absurd to rzeczywistość a umieszczenie w regulaminie zapisu, że zwracany produkt ma być w oryginalnym opakowaniu to właśnie klauzula niedozwolona, która może kosztować bankructwo.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez człekoupiór Zobacz posta
    Wydaję się, że kolega m-a-r niestety swoją wiedzę w tym zakresie czerpie z miejskich legend, a nie przepisów.

    A na potwierdzenie milionowych ilości klauzul abuzywnych polecam przejrzeć listę UOKiK - 5403 na dzień dzisiejszy (wiele z nich się powtarza). Chyba, ze chodziło o katalog z Kodeksu Cywilnego? Tam jest ich aż... 23 kategorie.

    Co do kar... nie są wygórowane, bo to części procenta obrotu za zeszły rok i przy zaprzestaniu używania klauzuli są zmniejszane. Więc wszystko zależy od postawy przedsiębiorcy. A żeby uniknąć kłopotów to może należy zlecić napisanie regulaminu profesjonalnej kancelarii? Ale po co... w końcu to będzie kosztować, a nam zależy tylko na zyskach - zyski po trupach, nie?

    Edit - Merde - apropo tego co piszesz w #131 to trzeba Ci oddać pewną rację. Ale na pocieszenie powiem, że szykują się zmiany w ochronie konsumentów, między innymi w części dotyczącej legitymacji procesowej przeciwko przedsiębiorcą, dzisiaj niestety każdy może pozwać każdego, nawet jeżeli nie zawarł umowy z danym przedsiębiorcą.
    OK, przesadziłem z milionem klauzl ale weź w takim razie przeczytaj te 5 tys klauzul i zweryfikuj pod tym względem regulamin sklepu. Czynność tę powtarzaj okresowo bo to się ciągle zmienia. Napisanie regulaminu przez najlepszego prawnika też nie daje gwarancji.

    Uważasz, że część procenta od obrotu to niewygórowana kara?? Obrót to nie zysk. Zyski to zaledwie procent i to nie duży od obrotu i to właśnie zysk jest tym co zarabia sklep. Obroty są gigantyczne w przypadku sklepów bo sprzedają towar, który wcześniej kupili i zarabiają na marzy
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  6. #136
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Prosze i linka do tej klauzuli w rejestrze uokik.

  7. #137

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Prosze i linka do tej klauzuli w rejestrze uokik.
    proszę bardzo:
    UOKiK - Konsumenci - Ochrona konsumentw - Rejestr klauzul niedozwolonych

    klazula nr 4396

    więc nie dziwcie, się gdy Wasz wymarzony nowy Canon 6d przyjedzie do Was w opakowaniu po butach, będzie miał przebieg 1 tys. klapnięć i bedzie nosił ślady mocnego wymacania. To właśnie wywalczyli kupujący.
    Ostatnio edytowane przez Merde ; 03-11-2013 o 14:17 Powód: niewłaściwie połączone posty :)
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  8. #138
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    56

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Właśnie przejrzałem rejestr pod tym kątem i zgadza się, że są takie klauzule np:3714, 3321, 3237, 2969, 2778 itd. Ale tutaj nie chodzi o sam byt oryginalnego opakowania a kwestie używania zwrotu "nieuszkodzony", "nienaruszony", "niezniszczone", które nie dają możliwości zapoznania się z towarem. A po części chodzi przecież o to, żeby klient sprawdził towar, którego nie mógł obejrzeć przy zakupie.

    Zgadzam się w pełni, że zwrot kosztów przesyłki klientowi, który odstępuje od umowy, jest nieuzasadniony - akurat tutaj powinien istnieć rozkład ryzyka.

    Inna sprawa, że odchodzimy od meritum sprawy. Główną kwestią jest w końcu to czy sklep zawarł umowę sprzedaży sprzętu i czy teraz ma obowiązek się z niej wywiązać, a wszystko poza tym to kwestie poboczne i mniej istotne.

    ps. Na UOKiK to bym za bardzo nie liczył, tam panuje straszna spychologia - miałem z nimi kilka razy 'przyjemność', ale przy odpowiednim podejściu też potrafią załatwić sprawę.

  9. #139

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez MC_ Zobacz posta
    Dla mnie to absurd i nigdy bym sprzetu w takim stanie nie odeslal.
    niestety jest wiele takich absurdów, które się w głowie nie mieszczą ochrona konsumenta jest zbyt daleko posunięta co często prowadzi do szybkiego zamykanie biznesów.
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  10. #140
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    proszę bardzo:
    UOKiK - Konsumenci - Ochrona konsumentw - Rejestr klauzul niedozwolonych

    klazula nr 4396

    więc nie dziwcie, się gdy Wasz wymarzony nowy Canon 6d przyjedzie do Was w opakowaniu po butach, będzie miał przebieg 1 tys. klapnięć i bedzie nosił ślady mocnego wymacania. To właśnie wywalczyli kupujący.
    Więc jest możliwa patologia polegająca na sprzedaży sprzętu demo, jak nie zdążysz odesłać to sklep jest do przodu
    Ale taki sklep długo nie pociągnie. A co ma zrobić sprzedawca który otrzyma zwrot w pudle po butach ?

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez człekoupiór Zobacz posta
    Właśnie przejrzałem rejestr pod tym kątem i zgadza się, że są takie klauzule np:3714, 3321, 3237, 2969, 2778 itd. Ale tutaj nie chodzi o sam byt oryginalnego opakowania a kwestie używania zwrotu "nieuszkodzony", "nienaruszony", "niezniszczone", które nie dają możliwości zapoznania się z towarem. A po części chodzi przecież o to, żeby klient sprawdził towar, którego nie mógł obejrzeć przy zakupie.

    Zgadzam się w pełni, że zwrot kosztów przesyłki klientowi, który odstępuje od umowy, jest nieuzasadniony - akurat tutaj powinien istnieć rozkład ryzyka.

    Inna sprawa, że odchodzimy od meritum sprawy. Główną kwestią jest w końcu to czy sklep zawarł umowę sprzedaży sprzętu i czy teraz ma obowiązek się z niej wywiązać, a wszystko poza tym to kwestie poboczne i mniej istotne.

    ps. Na UOKiK to bym za bardzo nie liczył, tam panuje straszna spychologia - miałem z nimi kilka razy 'przyjemność', ale przy odpowiednim podejściu też potrafią załatwić sprawę.
    Sugerujesz ( nie wnikając w szczegóły) że przysłowiowa bombonierka załatwia sprawę ?

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    niestety jest wiele takich absurdów, które się w głowie nie mieszczą ochrona konsumenta jest zbyt daleko posunięta co często prowadzi do szybkiego zamykanie biznesów.
    I tyle samo jest przypadków (znanych na tym forum) wirtualnych firm, kiedy po wpłacie na konto znikają bez śladu, ani towaru, ani pieniędzy, a klient bezradnie walczy o swoje.

Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •