Pokaż wyniki od 1 do 10 z 3719

Wątek: 5DmkIII w praktyce

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Odp: 5DmkIII w praktyce

    Cytat Zamieszczone przez Konrado84 Zobacz posta

    Mam pytanie z innej beczki: czy ktoś używa śledzenia AF w tańcu w połączeniu z 85L?
    Jeśli tak to jakie ustawienia sprawdzają Wam się najbardziej?

    Pytam pod kątem celności AFa (może być wolniej, zwłaszcza, że 85L szybkie nie jest, ale z naciskiem na jak najczęściej i najbardziej prawidłowo trafione zdjęcia).
    Zakładam "standardową ruchliwość" tańczących i przyzwoite warunki oświetleniowe na sali.
    Jako, że odzewu kiedyś brak... ponawiam pytanie

  2. #2

    Domyślnie Odp: 5DmkIII w praktyce

    Czy ktoś używał z 5d mk III zamiennika akum. Phottix Titan (tego z procesorem co wskazuje stan naładowania)? Własnie nabyłem nowego 5d, akum. się ładuje...ale korci mnie żeby użyć zamienniki, które bez problemu śmigały z 5d mk II

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    84

    Domyślnie Odp: 5DmkIII w praktyce

    Też mnie korci

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    84

    Domyślnie Odp: 5DmkIII w praktyce

    Znalazłem cos takiego :
    Phottix TITAN LP-E6
    Cytat Zamieszczone przez skydiver Zobacz posta
    Czy ktoś używał z 5d mk III zamiennika akum. Phottix Titan (tego z procesorem co wskazuje stan naładowania)? Własnie nabyłem nowego 5d, akum. się ładuje...ale korci mnie żeby użyć zamienniki, które bez problemu śmigały z 5d mk II

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    960

    Domyślnie Odp: 5DmkIII w praktyce

    Cytat Zamieszczone przez Konrado84 Zobacz posta
    Jako, że odzewu kiedyś brak... ponawiam pytanie
    Konrado84 - nie mam 85L, nie focę tańczących. Robię inne zdjęcia i używam czasem śledzenia. Na podstawie tego, co wyczytałem z puszką w ręku w artykułach nt. nowego AF w Canon Learning Center, mogę Cię trochę naprowadzić, skoro brak odzewu.

    W wyborze ustawień najwięcej zależy od tego jak blisko masz do fotografowanego obiektu, czyli ile kadru on zajmuje, oraz czy jest pojedynczy, czy nie. Jeśli masz grupę tańczących ludzi typu dyskoteka, to od razu odpada tryb auto-wyboru punktu AF (ten najwiekszy obszar) - ten tryb sprawdza się genialnie w przypadku pojedynczych obiektów typu narciarz, deskorolkarz, lecący ptak itp. Tryb strefowy również będzie zawodzić w tłumie tańczących. Konkretną osobę w tańcu najłatwiej będzie śledzić punktowym rozszerzonym o 4 lub 8, w zależności od tego jak duża w kadrze jest twarz śledzonej osoby, czy na co tam ostrzysz . Punkt AF ustawiasz tak, żebyś nie musiał przekadrowywać. Zacznij od Case 2 - z ignorowaniem pojawiających się przeszkód. Jednak ten tryb lepiej się nadaje do śledzenia obiektów będących w jednostajnym ruchu. Następnie case 4, 5 i 6, ew. z dostrajaniem czułości. Sam ostatecznie musisz dojść, co u Ciebie najlepiej się sprawdzi. Żeby poznać logikę działania poszczególnych suwaków, polecam lekturę artykułów z Canon Digital Learning Center - tam jest przewodnik w pdf i u dołu, z prawej linki do kilku artykułów z pomocnymi informacjami nt. tego AF. Na konkretnych przykładach jest wytłumaczone działanie poszcz. suwaków.

  6. #6

    Domyślnie Odp: 5DmkIII w praktyce

    Cytat Zamieszczone przez Kuba1 Zobacz posta
    Konrado84 - nie mam 85L, nie focę tańczących. Robię inne zdjęcia i używam czasem śledzenia. Na podstawie tego, co wyczytałem z puszką w ręku w artykułach nt. nowego AF w Canon Learning Center, mogę Cię trochę naprowadzić, skoro brak odzewu.

    W wyborze ustawień najwięcej zależy od tego jak blisko masz do fotografowanego obiektu, czyli ile kadru on zajmuje, oraz czy jest pojedynczy, czy nie. Jeśli masz grupę tańczących ludzi typu dyskoteka, to od razu odpada tryb auto-wyboru punktu AF (ten najwiekszy obszar) - ten tryb sprawdza się genialnie w przypadku pojedynczych obiektów typu narciarz, deskorolkarz, lecący ptak itp. Tryb strefowy również będzie zawodzić w tłumie tańczących. Konkretną osobę w tańcu najłatwiej będzie śledzić punktowym rozszerzonym o 4 lub 8, w zależności od tego jak duża w kadrze jest twarz śledzonej osoby, czy na co tam ostrzysz . Punkt AF ustawiasz tak, żebyś nie musiał przekadrowywać. Zacznij od Case 2 - z ignorowaniem pojawiających się przeszkód. Jednak ten tryb lepiej się nadaje do śledzenia obiektów będących w jednostajnym ruchu. Następnie case 4, 5 i 6, ew. z dostrajaniem czułości. Sam ostatecznie musisz dojść, co u Ciebie najlepiej się sprawdzi. Żeby poznać logikę działania poszczególnych suwaków, polecam lekturę artykułów z Canon Digital Learning Center - tam jest przewodnik w pdf i u dołu, z prawej linki do kilku artykułów z pomocnymi informacjami nt. tego AF. Na konkretnych przykładach jest wytłumaczone działanie poszcz. suwaków.
    Dzięki za cenne wskazówki!
    Poeksperymentuję troszkę w oparciu o to i to linka do podesłanej lekturki
    Czas zacząć wykorzystywać ten AF bardziej niż tylko one shot z ew. dobiegaczką ustawioną pod programowalnym przyciskiem na domyślnych opcjach...

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •