Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Wątek: Zoomy czy stałki ?

  1. #21
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    No zgadza się, tylko ile było tych przypadków w Polsce? To jakiś ułamek promila używanych obiektywów...
    http://www.lensrentals.com/news/2008...repair-data-10
    http://www.lensrentals.com/news/2009...repair-data-30

    To oczywiście w wypadku bardzo intensywnego korzystania z obiektywów (wypożyczalnia), ale... np. 17-55 IS np. w rękach fotografa ślubnego przez kilka lat...

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Dla zawodowcow sa elki
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  3. #23
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez liquidsound Zobacz posta
    Dla zawodowcow sa elki
    Tak, to prawda. Tyle, że 17-55 daje obraz klasy L (mniej więcej), kosztuje jak L, tyle, że ma w środku "bezpiecznik", aby czasami komuś nie przyszło do głowy, aby korzystać z niego jak z L . Summa summarum - ze względu na nadmiernie szybko zużywającą sie tasiemkę w czasie przeogniskowania, ryzyko zakupu z drugiej ręki jest powyżej średniej. Dla egzemplarzy bardzo intensywnie uzywanych od razu należałoby odjąć 600 zł od ceny wywoławczej na poczet nieuchronnej naprawy.

  4. #24
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    Dla egzemplarzy bardzo intensywnie uzywanych od razu należałoby odjąć 600 zł od ceny wywoławczej na poczet nieuchronnej naprawy.
    Czyżbyś był aktualnie na kupnie tego szkła?

    Swoją droga faktycznie szkoda, że nie ma możliwości sprawdzenia we własnym zakresie ile zdjęć było zrobione danym obiektywem...
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Dlaczego nikt jakoś na tym forum nie pastwi się nad 10-22? Nad pozostałymi szkłami z tej listy? Awarie się zdarzają, takie życie. Co mają powiedzieć np. użytkownicy kilku milionów Toyot, którzy muszą jechać teraz do serwisu? Poza tym to się tyczy obiektywów wypożyczanych, więc raczej mających większy "przerób" niż normalnie. Jakbyś zrobił ankietę na jakimkolwiek forum odnośnie zadowolenia z 17-55, jestem pewien, ze ilość zadowolonych zmiażdżyłby odsetek zawiedzionych.

    Ja wychodzę z założenia, że jak się zepsuje to trudno trzeba będzie się przejść do serwisu. Ale nigdy nie będę żałował zakupu tego szkła.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  6. #26
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Czyżbyś był aktualnie na kupnie tego szkła?

    Swoją droga faktycznie szkoda, że nie ma możliwości sprawdzenia we własnym zakresie ile zdjęć było zrobione danym obiektywem...
    Nie - nie jestem "na kupnie" tego szkła. Szczerzej mówiąc 17-55 interesuje mnie bardziej jako przykład stosowania "bezpieczników" w produktach (nie tylko optycznych), które utrudniaja używanie ich poza dosyć ścisłymi ramami wynikającycmi z pozycjonowania na rynku.

    Ilość zdjęć sprawdzić się jakoś da - mam nadzieję że jest (?) jakiś soft robiący tego typu statystykę z exifów.

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    Ilość zdjęć sprawdzić się jakoś da - mam nadzieję że jest (?) jakiś soft robiący tego typu statystykę z exifów.
    Ze swoich - tak. Ale tu chyba raczej chodziło o sprawdzenie "przebiegu" obiektywu, ale to tylko w erze...
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  8. #28
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Dlaczego nikt jakoś na tym forum nie pastwi się nad 10-22? Nad pozostałymi szkłami z tej listy? Awarie się zdarzają, takie życie. Co mają powiedzieć np. użytkownicy kilku milionów Toyot, którzy muszą jechać teraz do serwisu? Poza tym to się tyczy obiektywów wypożyczanych, więc raczej mających większy "przerób" niż normalnie. Jakbyś zrobił ankietę na jakimkolwiek forum odnośnie zadowolenia z 17-55, jestem pewien, ze ilość zadowolonych zmiażdżyłby odsetek zawiedzionych.

    Ja wychodzę z założenia, że jak się zepsuje to trudno trzeba będzie się przejść do serwisu. Ale nigdy nie będę żałował zakupu tego szkła.
    Nad 10-22 nikt sie nie pastwi, bo UWA używa się znacznie mniej niż "podstawowego" zooma. Szkła z listy mają różnorodne "usterki". Niemnej jedynie w wypadku 17-55 IS znam dokładną przyczynę problemów. 17-55 to bez wątpienia optycznie bardzo dobre szkło - chyba najlepsze w tym zakresie. Nie jest jednak bezproblemowe przy intensywnej eksploatacji - warto o tym wiedzieć i tyle.
    Co do Toyot - właściciele pojadą do serwisu i bezpłatnie naprawią im pedał gazu. Czy liczysz na pogwarancyjną darmową wymianę tasiemek sygnałowych wraz modułami IS dla użytkowników 17-55 IS ?

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Nie liczę, nie ta skala, i nie ta waga problemu. Pora kończyć OT bo kolega pytający już chyba się wyłączył
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  10. #30

    Domyślnie

    TEZMAREK - czy mógłbys wyjaśnić na czym polega "bezpiecznik" w 17-55??

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •