Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: Zoomy czy stałki ?

  1. #11

    Domyślnie

    Nie kupuj stałek L ! Ta choroba jest zaraźliwa. Dla mnie za późno bo mam kilka.

  2. #12
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    malbork
    Wiek
    53
    Posty
    46

    Domyślnie

    mam pierwszy zestaw z twojego postu i jestem zadowolony,choc 17-40 nabyłem kilka dni temu
    C50d +Canon EF 17-40mm f/4 L USM+ Canon 50 mm f/1.4 EF USM
    + Canon 70-200 mm f/4.0L EF USM+Speedlite 430EX II

  3. #13
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    185

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Moja rada - przemyśl 17-55 IS + 85 1.8 + Samyang 8mm. 50 1.8 zostaw sobie, nie ma aż tak dużej różnicy w obrazowaniu między wersją 1.4 a 1.8.
    Jeśli planujesz przejście na ff, to na 17-55 stracisz, chociaż z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że jest to genialne szkło i nie mogę odżałować, że 24-70L może mu tylko buty czyścić. Ale niestety tego się nie przeskoczy. Dlatego ja radziłabym stałki - jeśli nauczysz się na nich pracować, z każdym zoomem sobie poradzisz. O ile oczywiście będzie Ci on potrzebny.
    Sama mam zestaw, który podajesz jako 2, jak na razie bez dołu (28/1,8) i bardzo sobie chwalę.

    Cytat Zamieszczone przez pank Zobacz posta
    Do streeta lepsze zumy, do dzidziusia w domu stałki.
    Do dziecia wystarcza stałka - nie po swoim to wiem co prawda, ale do dzieciatych przyjaciółek chodzę z 50-tką na body i jest fajnie.

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz.P Zobacz posta
    Nie kupuj stałek L ! Ta choroba jest zaraźliwa. Dla mnie za późno bo mam kilka.
    Zanim zalogowałam się na tym forum przeczytałam gdzieś, że przebywanie w tym towarzystwie kończy się zakupem 1-cyfrowego body i kilku L-stałek. I, cholera, to się sprawdza

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez katharsis Zobacz posta
    Jeśli planujesz przejście na ff, to na 17-55 stracisz, chociaż z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że jest to genialne szkło i nie mogę odżałować, że 24-70L może mu tylko buty czyścić. Ale niestety tego się nie przeskoczy.
    Czy straci - nie wiem, to szkło cały czas się trzyma w cenie i raczej nie ma problemu z jego sprzedażą. Wszystko zależy od tego, kiedy chce przechodzić na FF. Ja też planuję za jakiś czas się przesiąść na którąś piątkę, ale z zakup 17-55 uważam nadal za jeden z lepszych zakupów foto jaki zrobiłem. Nie żałuję ani jednej złotówki.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  5. #15
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Na 40D miałem 17-55 + 24 1.4L (jedynka) i nic więcej do szczęścia mi nie było trzeba. Świetny, bardzo praktyczny i uniwersalny zestaw (byłoby jeszcze fajniej gdyby 17-55 zaczynał się od 15). Na 5D mam z resztą bardzo podobnie (35 1.4 + 24-70). A 70-200 to tak dość sporadycznie i pewnie skończy się tym, że wyląduje na giełdzie...
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radmro Zobacz posta
    Na 40D miałem 17-55 + 24 1.4L (jedynka) i nic więcej do szczęścia mi nie było trzeba. Świetny, bardzo praktyczny i uniwersalny zestaw/.../Na 5D mam z resztą bardzo podobnie (35 1.4 + 24-70). A 70-200 to tak dość sporadycznie i pewnie skończy się tym, że wyląduje na giełdzie...
    Mam 50d + 17-55, zastanawiam się nad 24/1,4L II. Możesz napisać czemu zamieniłeś 24/1,4 na 35/1,4 po przejściu na 5d?

  7. #17
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez katharsis Zobacz posta
    Jeśli planujesz przejście na ff, to na 17-55 stracisz, chociaż z całym przekonaniem mogę potwierdzić, że jest to genialne szkło i nie mogę odżałować, że 24-70L może mu tylko buty czyścić.
    Ja na ten przykład mógłbym teraz sprzedać to szkło za te same pieniądze za które je kupiłem nowe 2 lata temu. Grunt to nie przepłacić

    Jak nie chcesz stracić to kup używane i za rok-dwa na bank sprzedasz za podobne pieniądze. Jak przejście na FF ma być później, to wg mnie w ogóle nie ma sensu tego brać pod uwagę.
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Ja na ten przykład mógłbym teraz sprzedać to szkło za te same pieniądze za które je kupiłem nowe 2 lata temu. Grunt to nie przepłacić

    Jak nie chcesz stracić to kup używane i za rok-dwa na bank sprzedasz za podobne pieniądze. Jak przejście na FF ma być później, to wg mnie w ogóle nie ma sensu tego brać pod uwagę.
    Ja dwa lata temu dałem mniej niż dziś bym dostał za nie. Trzyma cenę, choć zaczyna powoli pojawiać się konkurencja (nowy Tami 17-50).
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  9. #19
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Ja dwa lata temu dałem mniej niż dziś bym dostał za nie. Trzyma cenę, choć zaczyna powoli pojawiać się konkurencja (nowy Tami 17-50).
    Cena będzie sie obniżać (oczywiście jesli nie będzie jakieś kolejnej przeceny złotówki...). Uzywane egzemplarze będą tańsze również dlatego, że można już powiedzieć, że 17-55 jest raczej awaryjny... Na tym forum był wątek poświęcony tasiemce sygnałowej, która z czasem przeciera się. Problem niby drobny, z tym, że sama tasiemka nie występuje jako część zamienna. Wraz modułem IS i wymianą naprawa kosztuje około 600 zł.

  10. #20
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    No zgadza się, tylko ile było tych przypadków w Polsce? To jakiś ułamek promila używanych obiektywów...
    C7D | S30 1,4 | C17-55 2,8 | S50-150 2,8

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •