Ostatnio edytowane przez Pikczer ; 04-12-2009 o 12:22 Powód: Automerged Doublepost
Tyle, że OSX na pececie jest nielegalny ;-)
Konkretniej? LCD, iso, AF (d700 pewniejszy), waga, sterowanie lampami, autoiso (dla wielu ważne). Wystrarczy? Tym wszystkim moim zdaniem d700 góruje nad 1dsIII. Chciałem kupić trójkę, ale zrezygnowałem.
A jesteś pewien, że AF jest lepszy?
Widziałem kilka sesji robionych d700 i d3. Mylą się tak samo jak wszystkie inne. Ten rewelacyjny AF to legenda, 1ki niczym im nie ustępują.
O co chodzi ze sterowaniem lampami? Chodzi o systemowe, czy mają jakiś inny cudowny patent? Jak próbowałem fotografować D3 kolegi, to akurat praca lampą była dla mnie nieakceptowalna. Może to kwestia braku wiedzy, może przyzwyczajenia, ale każdy system ma plusy i minusy.
O ISO nie będę pisał, bo będzie wojna (ja tam wolę detale na zdjęciach, jak będę chciał mieć gładkie mydło, to sobie katalog NI przejadę).
Jarek
Jarku, czy mógłbyś tu czy na PW rozwinąć?
Bo ja w zasadzie byłem/jestem w szoku jak tam (D3, D200, D40, D90, 2xD80; więc chyba powtarzalnie) flash pracuje_nie_ustawiając_nic.
Konkretnie zachwycił mnie balans pomiędzy zastanym a błyskiem (żadnych korekt, wszystkie szkła Nikona)
the silence is deafening
Jarek, jedynkami (różnymi) jechałem dwa sezony. Wiem jak pracuje ten AF. Nikonowski jest pewniejszy. Lepiej ostrzy w słabym świetle, trafia w cieniach, gdzie jedynka się gubi. Wada - sterowanie wybierakiem. W jednynkach jest lepsze,ale to kwestia wprawy.
To, że systemowe pracują bezprzewodowo to wada? Chyba się czepiaszJa mam teraz sb900 i jestem mocno w szoku jak ta lampa pracuje. Duuużo lepiej od mojej 580 EX. Doświetla doskonale. Nie lubię lamp,ale ta ma naprawdę taki system ustawień, że na zdjęciach pomaga, a nie przeszkadza. Gietrzy mnie uprzedził z opisem pracy lampy. Mam te same odczucia.
O iso się nie kłóćmy. Detal w iso 3200 z 1ds3 Ja tylko powiem tak - d700 na 6400 wypluwa takie coś ( w jpg!) -pokaż mi taki wyniki na 1dsIII (on na 3200 szumi jak ds2)
Ostatnio edytowane przez himi ; 04-12-2009 o 13:50
Balansu też nigdy nie przestawiam, w rawach poprawia się to tak samo w jednym, jak i drugim systemie.
Kontakty z lampami nikona miałem niewielkie, od razu zaznaczam, że mogłem coś robić nie tak. W zasadzie potwierdzam Twoje spostrzeżenia, gdy walisz lampą na wprost. Ciężko się przyczepić do czegokolwiek poza cieniami. Jak probowałem ze stofenem pod kątem (nakładka chyba nikona, nie stofen), to miałem niedoświetlenia. Podkręcenie na plus dawało mi zbyt ostre światła. Ciężko to opisać, warunki podłe, aula polibudy podczas jakiegoś balu. Do tego dochodzą własne przyzwyczajenia a tam jest inaczej. Ja bez prób wiem, jaką korekcję mam ustawić do tego co widzę, żeby było dobrze; nikoniarze na pewno mają takie same doświadczenia.
Kiedyś już opisywałem różnice w AF między 1dIII i D3. Sprawdzaliśmy naraz z nikoniarzem, na przemian, żeby ściem nie było. Wywalały się dokładnie w tych samych warunkach. Tyle, że Ty porównujesz AF 1Ds2, to jednak inna kategoria AF.
Nie pisałem niczego takiego. Może się przejęzyczyłeś. O innych detalach napisałem już wyżej.
Mogę Ci pokazać na 5DII, chcesz?Kolega nikoniarz teraz już nie chce...
1ds3 nigdy nie miałem, nie specjalnie wiem, jak naświetla ta matryca.
BTW, porównywanie możliwości aparatów przez pokazywanie jpg z puszki, to jakiś absurd.
Jarek
Ja nie mówię, że się nie zdarzą. Ale moim zdaniem trafia celniej niż jedynkowy w słabym świetle. Takie mam odczucia. Ja nie używam 70-200i nie planuję.
W sprawie iso 5d2 to Trampka poproszę, pokaże ci mały test 5d1 vs 5d2 - iso 6400. Sztucznie wyciągane 5d1 dało lepszy rezultat od 5d2....