Pokaż wyniki od 1 do 10 z 897

Wątek: 5Dmk2 czy 7D

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar balta
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Dumne Opolskie
    Posty
    74

    Domyślnie

    Witam,
    zamierzam zmienić body, aktualnie mam 40D (będzie zapasowym body) a co zamierzam kupić to albo 7d albo 5d mkII. Wiem ze to puszki praktycznie do rożnych zastosowań. Ja fotografuje głownie śluby, ale i aparaty służy mi tez to uwieczniania wakacji, rodzinki itp. Posiadam kilka szkieł C85/1,8 + T28-75/2,8 + T17-50/2,8. Moje dylematy sa dość proste choć nie aż tak wiec pozwoliłem sobie napisać.
    5d mk II
    Za 5tka przemawia jakość obrazka oraz dość wysokie ISO które nisko szumi do ślubów idealnie ale ... kilka osób znajomych oraz wypowiedzi z forum twierdzą ze przesiadając się z cropa trzeba sie nauczyć robić zdjęcia na pełnej klatce. Co to oznacza ? Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić na czym ten przeskok ma polegać ?
    Czy jakość (szybkość i celność) AF z 40d jest takie same ? gorsze ? lepsze ? niz w 5tce ? Czy szkła jakie wymieniłem (poza t17-50) na początek wystarczą do współpracy z 5tka ? (w planach C50/1,4). Czytaem że komuś na forum „ożył” przy piątce właśnie Tami 28-75. Przeciw jest cena …
    7D
    Jeśli 7d to raczej problemu z nauka nie będzie … za nim AF (choć mi w 40D spokojnie wystarczał i nie miałem powodów do narzekania nawet z tamronami). Nie jestem tez osobą która wszystkie zdjęcia odgada pod lupa (1:1) i szuka duszków itp. Natomiast za przemawia jeszcze cena a przeciw te szumy tak piętnowane przez userów forum ( i porównywalne z 40D).
    Jeśli byłby ktoś tak miły i odpowiedział mi na moje pytania i pozwolił mi ułatwić wybór będę wdzięczny. Watki jakie przeczytałem i dziesiątki postów nie odpowiedziały mi wprost na w/w postawione pytania.
    Balta
    --------------
    5dmk2;40d; 24-105/4; 28-75/2,8; 50/1,4; 85/1,8; 580EXII

  2. #2
    Zablokowany
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    66

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez balta Zobacz posta
    Witam,
    zamierzam zmienić body, aktualnie mam 40D (będzie zapasowym body) a co zamierzam kupić to albo 7d albo 5d mkII. Wiem ze to puszki praktycznie do rożnych zastosowań. Ja fotografuje głownie śluby, ale i aparaty służy mi tez to uwieczniania wakacji, rodzinki itp. Posiadam kilka szkieł C85/1,8 + T28-75/2,8 + T17-50/2,8. Moje dylematy sa dość proste choć nie aż tak wiec pozwoliłem sobie napisać.
    Dopóki nie rozwiążą problemów z AF w 7D nie ma o czym mówić. Szum w 7D jest ok, rzekłbym, że ma jedną zaletę nad 5D2 - mimo że jest go więcej, nie ma ani "bandingu" ani "siateczki".

    Jeśli robisz śluby kup używane 5D i to będzie dla Ciebie najlepsze wyjście. Ja mając 1Ds2, 5D2 i teraz 7D, właśnie obrabiam ślub i wesele na którym pożyczyłem od kolegi niedawno 5D. AF działał bez zarzutu, pliki są fajne, szum na ISO 1600 czy 3200 zupełnie znośny. To naprawdę piękny i klasyczny aparat. Zaoszczędzisz parę ładnych groszy co możesz przekuć w jakiś fajny obiektyw.

  3. #3
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    884

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez balta Zobacz posta
    Za 5tka przemawia jakość obrazka oraz dość wysokie ISO które nisko szumi do ślubów idealnie ale ... kilka osób znajomych oraz wypowiedzi z forum twierdzą ze przesiadając się z cropa trzeba sie nauczyć robić zdjęcia na pełnej klatce. Co to oznacza ? Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić na czym ten przeskok ma polegać ?
    Czy jakość (szybkość i celność) AF z 40d jest takie same ? gorsze ? lepsze ? niz w 5tce ? Czy szkła jakie wymieniłem (poza t17-50) na początek wystarczą do współpracy z 5tka ? (w planach C50/1,4). Czytaem że komuś na forum „ożył” przy piątce właśnie Tami 28-75. Przeciw jest cena …
    7D
    Przesiadlem sie z 40D na 5DmkII, uczyc sie nie trzeba, jedynie przyzwyczaic ze posiadane szkla EF sa teraz szersze. Zadnej dodatkowej nauki nie bylo.
    AF troche gorszy, ale bez dramatu. Na pierwszy rzut oka boczne slabsze i za mocno srodka, jednak dzisiaj w kosciele nie przeszkadzaly, lapaly bez pudla. Gdy jest jasno w stosunku do 40D brak roznic. Nie wiem jak w serii.

    Szkla sa ostrzejsze na 5D.

    W jakosci obrazka skok podobny jak z kompakta na cropa

    Ja uzywam obecnie:
    50/1.8 - bardziej uzyteczny przy 1.8, ostrzejszy
    70-200/4IS - ladniej niz na cropie
    28-80/3.5-5.6 - nic nie wazy, a jakosc obrazka jest zadziwiajaco dobra, w dodatku kosztuje ok 40PLN
    macro 100 jeszcze nie testowalem

    Auto Iso ma sens, dzisiaj go uzywalem w kosciele i dzialalo OK, tylko nie wiem dlaczego z lampa ustawia 400 i koniec. 3200 jest spokojnie uzywalne, 6400 pewnie tez.

  4. #4
    Zablokowany
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    66

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzik Zobacz posta
    Przesiadlem sie z 40D na 5DmkII. AF troche gorszy, ale bez dramatu. Na pierwszy rzut oka boczne slabsze i za mocno srodka, jednak dzisiaj w kosciele nie przeszkadzaly, lapaly bez pudla.
    Hehe, wciąż nie rozumiem po co komu inne punkty AF poza środkowym Przecież tylko środkowy jest precyzyjny Ech... W 1989 roku Canon wypuścił EOSa 1, wspaniały aparat, który miałem okazję posiadać przez parę lat. I jakoś kurde miał jeden krzyżowy punkt AF pośrodku i 6 pól pomiaru światła. I co? I był na pewno lepszy od wielu ciałek z serii XXD. No ale fakt faktem wtedy kosztował tyle co teraz 1D4 albo i więcej

    Cytat Zamieszczone przez dzik Zobacz posta
    macro 100 jeszcze nie testowalem

    Auto Iso ma sens, dzisiaj go uzywalem w kosciele i dzialalo OK, tylko nie wiem dlaczego z lampa ustawia 400 i koniec. 3200 jest spokojnie uzywalne, 6400 pewnie tez.
    100 macro... Niestety obiektyw ten został mi skradziony z samochodu w tym roku, ale nie wiem czy przypadkiem to nie mój ulubiony obiektyw od początku mojej przygody. Niezależnie od tego czy na cropie czy na FF efekt jest powalający. Najbardziej "3D" obiektyw jaki znam. Nie wiem na czym to polega, po prostu rozmycie jest piękne i takie liniowe, jak zrenderowane. Tło nie tonie w rozmydleniu, we mgle, jak np w przypadku 50/1.2 czy 70-200/2.8, ale jest... takie idealne. I bezwstydnie wyłapuje każdy szczegół, więc wręcz się nie nadaje do portretów, bo jest bezwzględne dla wszystkich zmarszczek, pieprzyków, pryszczy i niedoskonałości w nałożeniu makijażu.

    6400 i 12800 są używalne. Szczególnie 12800 jako JPG z aparatu w trybie BW. Zaskakujący. Ja nie robię w JPGach ale koleżanka reporterka namówiła mnie, i efekt był obezwładniający.

    A auto iso z lampą.. hmm... bo zapewne musiało zejść do iso 400 żeby czas naświetlenia był zgodny z synchro.

  5. #5
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Ja dzisiaj wsiadłem na grzbiet 5d2, na razie jestem pod wrażeniem
    Okpiwane przeze mnie nieco kosmiczne sryliony iso...okazują się chyba mega skuteczne do reporterki redakcyjnej. Powiem szczerze - nie spodziewałem się, że w ciemnym pokoju na iso 25600 przy czasie 1/200 i f3,5 puszka wypluje w jpg-u takie coś.... Spieszę wyjaśnić, że to kadr - nic, zły WB etc. Chodzi mi o to, że nieruszany niczym jpg na szybko jest do użycia np. w galeriach www, które zamieszcza moja redakcja.

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez balta Zobacz posta
    ... kilka osób znajomych oraz wypowiedzi z forum twierdzą ze przesiadając się z cropa trzeba sie nauczyć robić zdjęcia na pełnej klatce. Co to oznacza ? Bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić na czym ten przeskok ma polegać ? ...
    Jedną rzecz będziesz musiał tylko wziąć pod uwagę. Używając tego samego szkła na 5D, aby zachować taką samą GO, będziesz musiał domknąć przysłonę o jakieś 1,6EV. Inaczej zrobisz zdjęcie z mniejszą niż na 40D głębią ostrości, co często może powodować odbiór, że fotka jest mało ostra.
    Pod tym względem, "ciemne" szkła zrobią Ci się dość "jasne".:-)
    zapraszam do mego Bloga ...
    | 6D | 16 | 40 | 100L IS | 400L | 17-40L | 70-200L IS |

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez B o g d a n Zobacz posta
    Jedną rzecz będziesz musiał tylko wziąć pod uwagę. Używając tego samego szkła na 5D, aby zachować taką samą GO, będziesz musiał domknąć przysłonę o jakieś 1,6EV. Inaczej zrobisz zdjęcie z mniejszą niż na 40D głębią ostrości, co często może powodować odbiór, że fotka jest mało ostra.
    Pod tym względem, "ciemne" szkła zrobią Ci się dość "jasne".:-)
    Nie do końca, lepsza separacja obiektu od szybciej zanikającego tła, w pełnej klatce, powoduje zdecydowanie lepsze wyodrębnienie obiektu fotografowanego, przez co wizualnie staje się on wyraźniejszy

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    Racja, racja.
    Aby zrobic ten sam kadr w FF musimy podejsc blizej obiektu, dzieki temu fizycznie zmienia sie odleglosc wzgledem nas i np. fotografowanej osoby. A jak sie zmienia (blizej) to mamy zdecydowanie bardziej rozmyte tło. Do tego fajniejsze obrazowanie takiego marka II i roznice widac golym okiem :-P

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •