40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Tyle, ze silnik wankla (niewiem jak to sie pisze)bije obie te jednostki na glowe pod kazdym wzgledem. Tylko ,ze go sie nie stosuje. Marchewka jest czerwona, a groszek zielony tylko do czego ta cala dyskusja prowadzi:wink: nie od dzis wiadomo ,ze jesli chcesz jezdzic tanio to kupujesz diesla (lpg), jesli chcesz jezdzic szybko to kupujesz benzyne. Moze poprzestanmy na tym:wink:Benzyna 2 litrowa z regóły bedzie miała koni sporo więcej niż taki diesel. O doładowanych benzynach nie wspominając. Tyle że koszty eksploatacji 2 litrowej pb nawet na gazie zaczynają być przynajmniej na poziomie 2 litrowego diesla.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Mam nadzieje ze nie mowisz o tych 4 cylindrowych pierdziawkach spotykanych w 98% samochodow na drogach tylko o czyms przyzwoitym... 8 cylindrowym
Z czterocylindrowych imho tylko boxery tak naprawde fajnie brzmia.
Bo ma wiecej wad jak zalet. Wankle sa trudne technologicznie (czyt. drogie) i nie najlepsze jesli chodzi o problemy ekologiczne (duzo pala i sa problemy z uzyskaniem prawidlowych emisji). Mazdy sa tez idealnym przykladem ze nie jest to demon trwalosci.
Poza tym jak komus powiesz ze masz 1300ccm to niezaleznie od tego jaki to mocny wankiel brzmi to smiesznieNie ma to jak V8
Swoja droga jesli juz zboczylismy na rotacyjne, widzieliscie taki?
http://www.angellabsllc.com/Piston.html
http://www.angellabsllc.com/mytengine.html
Polecam animacje. Ilosc zaplonow na jeden obrot walu jest powalajaca![]()
...
To ja sobie na mojej pierdziawce nakleje v64:wink:Nie ma to jak V8
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
KuchateK napisał już jak to z Wanklami bywa.
Swoją drogą co do Pb vs ON to podążyłeś za stadembo na przykładzie astry:
nazwa_________kW_Nm_(0-100km/h)s_IV(60-100km/h)s_V(80-120km/h)s
astra II 1.6 16V_74_150____11,7_________10,0____________14,8
astra II 2.0 DTI_74_230____ 12___________9,7_____________13,0
oba silniki o tej samej mocy przy czym 1,6 łyka bez problemu 10l i więcej jak chcesz dynamicznie pojeździć.
Jak widać z powyższego jak chcesz jeżdzić tanio i szybko to kupujesz diesla.
Jak chcesz jeszcze szybciej to wiekszy-mocniejszy diesel albo V6, V8 albo doładowana spora benzyna (decydując się na wir w baku).
Ostatnio edytowane przez Zigi ; 11-10-2006 o 09:12
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Zigi ale ciezko podorwynwac doladowanego 2litrowego diesla z 1,6 benzyny. To tylko ewidetnie pokazuje ze silniki benzynowe sa duzo mocniejsze![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
OK, to skoro mowa tu o tych "nowoczesnych" dieslach,
niech mi ktos prosze wytlumaczy dlaczego mimo swojej nowoczesnosci
tak smierdza. I nie mowie tu o Polsce, gdzie wiekszosc pojazdow
to jakies cuda techniki samoskladakowej i na ulicy trudno wytrzymac,
ale normalnie, laduje powiedzmy we Frankfurcie i moge sie od
smrodu udusic... Oczywiscie lokalni tego nie czuja i nawet ja po paru
dniach "sie docieram", ale fakt jest, ze pierwsze wrazenie okropne.
A to, ze "nowoczesne" niby nie klekocza to bzdura. Wszystkie klekocza
Jakie to szczescie, ze u nas nie ma diesli. I chyba raczej nie bedzie,
bo rewolucja hybrydowa posuwa sie w takim tempie, ze po prostu
nigdy juz nie bedzie ekonomicznej potrzeby. W mojej okolicy co 10-ty
samochod to Prius albo jakis Lexus Hybrid czy inny.
Diesel to tylko kuriozum typu Touareg V10, nadal na szczescie
w najpiekniejszym stanie zakazany.