Hmmm tanio macie :smile: dzisiaj o 7:21 tankowałem w BP 98 za 4,31.......
A silnik to tylko benzyna i tylko V6 innych aut nie kupuje, i nie chodzi mi o moc pod noga ale o elastycznosc i wytrzymałosc takiej jednostki.
Pzdr.
Hmmm tanio macie :smile: dzisiaj o 7:21 tankowałem w BP 98 za 4,31.......
A silnik to tylko benzyna i tylko V6 innych aut nie kupuje, i nie chodzi mi o moc pod noga ale o elastycznosc i wytrzymałosc takiej jednostki.
Pzdr.
hmm.. w Belchatowie na Petrochemii 98mka 3.94 wczoraj.
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy
w rzeszowie na Watkem i E leklerk Paliwo z Orlenowskie Pb95 kosztuje 3,59![]()
REBEL+KIT+BG-E1+Kingston 512 MB+SanDisk 1GB+statyw hama+czas pokaże :rolleyes:
I byłaby to prawidłowa decyzja.
Jako że od jakiegoś czasu dysponuje 100 kucami z doładowanego dieselka to pozwolę sobie dodać iż to "nieco inna 100" niż w benzynie. Moment obrotowy diesli robi swoje - w warunkach drogowych sprawują się one znacznie lepiej. Mimo wszystko są też wygodniejsze w eksploatacji - poświecić im należy mniej czasu niz zagazowanemu autku. Nawet na stacje benzynową można rzadziej zaglądać. Ot koszty to nie wszystko.
Co do metody opisywanej przez innego kolegę 50/50 to dziękuję ale wolę dołożyć do zwykłego paliwa na sprawdzonej stacji. W wielu dieslach np pompa wtryskowa jest smarowana bezpośrednio paliwem i zmiana gęstości tego na zdrowie jej raczej nie wychodzi.
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Eeeeee moze niech mnie doktory poprawia ale te 100KM to chyba jest z definicji dW/dT, a dW jest jest to chyba przyrost pracy efektywnej, czyli na sprzegle, a zatem nie moze byc roznicy:wink: Rzeklbym ,ze to raczej roznica taka ,ze diesel ma max moment przy nizszych obrotach.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Masz rację różnica wynika właśnie z różnego momentu obrotowego, bo koń to koń. Tyle że w wiekszości przypadków 100 konny diesel będzie miał większy moment niż 100 konna benzyna. Czyli moc teoretycznie ta sama ale zupełnie inny momet i charakterystyki przegiegu jednego oraz drugiego.
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Co do diesel vs benzyna w sprawach scigania sie to mam nadzieje ,ze nikt nie zabrnie dalej z tekstami ,ze diesel lepszy:wink:
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
No dominik to nie jest do konca takw obu silnikach turbina wlacza sie powyzej ilus obrotow. W dieslu wlacza sie stusonkowo szybko, a w benzynie trzeba wyciagnac duzo wiecej obrotow zebywlaczyc turbine, ale wtedy efekt jest duzo lepszy
czesty blad kierowcow to ciagniecie diesla do max obrotow i dopiero zmiana biegow i dlatego mula diesle. Trzeba dosyc wczesnie zmieniac biegi, natomiast w benzynie ciagnie sie prawie do konca, nie schodzac ponizej punktu gdzie wlacza sie sprezarka
![]()
Porownujac jednostki bez doladowania o podobnyc litrazach to benzyna bije na glowe, a porownujac jednostki doladowane jest tak samoniewiedziec czemu producenci zadko montuja doladowane benzyny, natomiast doladowany diesel stal sie standardem.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Panowie pisałem wcześniej o warunkach drogowych. Dynamiczna i wygodna jazda nie polega tylko na przyspieszeniu od 0 do 100 bo tu się zgodzę iż na pierwszych metrach diesel zostanie. Ważniejsza jest elastyczność (przynajmniej dla mnie) i przyśpieszenia np od 80 do 120 itd a tu już benzyna tak rewelacyjnie nie wypada. Zależy jak autka porównywać czy względem pojemności czy mocy.
Benzyna 2 litrowa z regóły bedzie miała koni sporo więcej niż taki diesel. O doładowanych benzynach nie wspominając. Tyle że koszty eksploatacji 2 litrowej pb nawet na gazie zaczynają być przynajmniej na poziomie 2 litrowego diesla.
Ostatnio edytowane przez Zigi ; 10-10-2006 o 14:49
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam