zreszta jak szalec to szaleć dieselek - 750ps z 4,4l: tu
zreszta jak szalec to szaleć dieselek - 750ps z 4,4l: tu
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Nie chodzi tu o samo paliwo czy rodzaj silnika - chodzi o wielkosc i ilosc Turbo - dlatego uwazam, ze doladowane silniki wspolczesnych diesli smialo moga konkurowac z silnikami benzynowymi, wolnossacymi tej samej pojemnosci a nawet wiekszej.
5D + L
Coś ekstra dla oszczędnych:
"Dostępny w zakresie 2200-2600 obr./min moment o wysokości, bagatela, 700 Nm pozwala 4-litrowej widlastej ósemce rozpędzać ważącego 2,5 tony kolosa bez najmniejszej zadyszki. GL 420 CDI pruje setką już po 7,6 s od startu, a wskazówka prędkościomierza może wspiąć się do 230 km/h. Przy tym GL ma średnio zużywać 12 l oleju napędowego na 100 km. Biorąc pod uwagę masę GL-a i moc ponad 300 KM, to całkiem oszczędny samochód."
No tak nadal brakuje do 100 na litr.
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Ja tam nie jestem jakos antydiesel i gdyby tu bylo jakies 1.9T 130ps od VW to bym sie nawet dlugo nie zastanawial nad takim silnikiem w samochodzie. Ale mysle ze nie sa to silniki idealne (ech ten klekot i smrodek) i powinno sie jednak isc w strone wodoru ze zrodel odnawialnych.
Hybrydy moze sa i fajne, ale niestety brzmienie tych wynalazkow powoduje bolesne skrety kiszek
Nic nie brzmi tak dobrze jak boxer 2.5T od subaru albo v8 6.0 z gtoNiestety ani benzyna ani dizel nie sa w stanie dac takich silnikow "czystych"
Wodor przyszloscia
Przy obecnych aluminiowych silnikach do przejscia na wodor zmiany wymaga ok. 20% czesci, wiec to nie jest jakas kosmiczna technologia.
...
dziś w faktach usłyszałem ciekawą wiadomość większa akcyza po nowym roku 25gr na benzynkę, 17gr na gaz i 90gr na olej opałowy - może to nieładnie, ale niech się walą w d...
Musza jakos zarobic na to co rozdali![]()
...
Teeee ale audi a3 1,8 T jest jak najbardziej dla ludzi wiec nie bardzo wiem co masz na mysli.Tak czy siak wydawało mi się iż piszemy o "samochodach dla ludzi" a nie dla sportowców z zasobnym portfelem na paliwo.No dobrze panie kolego ale wciaz nie rozumiecie jednego. Jaki jest sens porownywac jednostke doladowana do nie doladowanej?? Rownie irracjonalne jest porowywanie zwyklego diesla 1,9 bez turbo do doladowanej benzynysadze ze zadko ktora wolnossaca benzyna podola temu autku - nawet V6 wymieknie ze wzgledu chocby na mase a jesli mu dorowna to wlasciciel zaplacze na stacji paliwRownie bezsensownie mozna porownywac tego leona 180KM 1,9 do 1,8 16v z dolaczonym nitro. Oczywiste ,ze leon bez szans. Wiec jesli chcemy cos porownywac to jednostki podobnie zaawansowane technicznie (w sensie ze dodaldowane do doladowanych). Chyba nie ma zludzen, ze diesel przegrywa.
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Tak diesel przegra - niewiele ale spali polowe mniej paliwa przy tym.Doladowana benzyna ssssa ile wlezie a czego nie przepali to wypluje i sa duze na tym wlasnie straty.
5D + L
No wlasnie o to chodzi. Albo jezdzimy szybko albo tanio. Nie mozna jezdzic i tak i tak, a niektorzy tutaj strasznie mydla oczym tym tdi![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II