Pokaż wyniki od 1 do 10 z 108

Wątek: Tanie Paliwo !

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    liquidsound.. "cudny odglos silnika benzynowego, a nie traktorzego pyrkania diesli" ..hehe, chyba mówisz o niemieckich dieslach sprzed -nastu lat. Teraz ten problem nie występuje.. przynajmniej w moim aucie i w tych, ktorymi jeżdziłem.
    A poza tym, liquidsound.... cale szczęście, że w sprzedaży sa benzyniaki i diesle i mamy wybór, co nie?
    Ja tam lubię gdy auto malo pali, ktore ma swoją moc(patrz nizej), nie ma z nim problemów technicznych, jest bezpieczniejsze w momecie wypadku i do tego jeszcze ma spory bagażnik, a nie miejsce do przewożenia butli z gazem
    Kazdy z nich ma swoje zalety i wady, wiem... ale chyba jednak diesel per saldo ma więcej zalet.
    Jako że moim poprzednim autem był Fiat Bravo 2.0 HGT 148KM, a teraz Alfa 156 1.9 JTD schipowany elektronicznie z 110KM na 150KM..(koszt 800zł) mam porownanie, więc wiem co mówię i tego się będę trzymał HAWK!

    P.S. Po zalozeniu chipa na 150KM zużycie wzrosło o... 0.7 litra! przy normalnej jeżdzie oczywiście. To jest jeszcze jeden argument za dieslem, z ktorego BARDZO ŁATWO jest wydusić więcej koni i większy moment obrotowy... bez narażania się na potworne żużycie paliwa i powstawanie wirow w baku.
    Hm.. ktory benzyniak tak potrafi...?

    Btw, wiesz, ze wg prognoz rozwoju rynku moto, benzyniaki są skazane na wymarcie w krótkim czasie...? Powstały juz nawet pierwsze auta rajdowe i wyścigowe z silnikami diesla.. Warto poczytać o tym. Pozdrawiam =)
    Ostatnio edytowane przez jazzY ; 09-10-2006 o 00:21
    moje digarty
    EOS 30D, Canon EF-s 10-22mm f/3,5-4,5 USM, Canon EF 50mm/1.4 USM, Canon EF 85mm/1.8 USM, Pretec 2GB Cheetah 80x, Hoya UV SuperHMC, Lowepro Slingshot 200 AW.....&.....Sony_DSC-F717, MemoryStickPRO ULTRA II 512mb, Hoya Polar HMC, Hakuba Skylight 1B MC, torba Jeep-bagM, statyw Velbon Ultra Lux iF.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Hehe no ale my mowimy o jezdzie ekonimicznej czy o tym zeby mial kopa?? Bo jesli to drugie to polecam A3 1.8T i do tego instalacje sekwencyjna:wink:
    Ja tam lubię gdy auto malo pali, ktore ma swoją moc(patrz nizej), nie ma z nim problemów technicznych, jest bezpieczniejsze w momecie wypadku i do tego jeszcze ma spory bagażnik, a nie miejsce do przewożenia butli z gazem
    eeee ty dalej z tym bezpieczenstwem powielasz stereotypy. Jesli chodzi o kompromis miedzy mocnym silnikiem i jednoczesnie ekonomicznym to faktycznie doladowany diesel wygrywa. Jechalem (jako pasazer) P607 i robi wow . Jezeli jednak chodzi o arcy tanie jezdzenie to lpg pozostawia reszte w tyle.
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jazzY Zobacz posta
    liquidsound.. "cudny odglos silnika benzynowego, a nie traktorzego pyrkania diesli" ..hehe, chyba mówisz o niemieckich dieslach sprzed -nastu lat. Teraz ten problem nie występuje.. przynajmniej w moim aucie i w tych, ktorymi jeżdziłem.
    A ja uwazam ze nadal wystepuje nawet w najnowszych generacjach. Wszystkie klekocza tak samo.
    ...

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar DoMiNiQuE
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Ostrów Wlkp.
    Wiek
    43
    Posty
    3 548

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK Zobacz posta
    A ja uwazam ze nadal wystepuje nawet w najnowszych generacjach. Wszystkie klekocza tak samo.
    Za to odglos benzynowaj V'ki Mmmm

  5. #5
    Uzależniony Awatar Zigi
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    niedaleko Częstochowy
    Wiek
    48
    Posty
    532

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK Zobacz posta
    A ja uwazam ze nadal wystepuje nawet w najnowszych generacjach. Wszystkie klekocza tak samo.
    Klekoczą i owszem dopóki nie nabiorą temperatury i tylko na wolnych obrotach
    40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
    Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Benzyna 2 litrowa z regóły bedzie miała koni sporo więcej niż taki diesel. O doładowanych benzynach nie wspominając. Tyle że koszty eksploatacji 2 litrowej pb nawet na gazie zaczynają być przynajmniej na poziomie 2 litrowego diesla.
    Tyle, ze silnik wankla (niewiem jak to sie pisze)bije obie te jednostki na glowe pod kazdym wzgledem. Tylko ,ze go sie nie stosuje. Marchewka jest czerwona, a groszek zielony tylko do czego ta cala dyskusja prowadzi:wink: nie od dzis wiadomo ,ze jesli chcesz jezdzic tanio to kupujesz diesla (lpg), jesli chcesz jezdzic szybko to kupujesz benzyne. Moze poprzestanmy na tym:wink:
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  7. #7
    Uzależniony Awatar Zigi
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    niedaleko Częstochowy
    Wiek
    48
    Posty
    532

    Exclamation

    Cytat Zamieszczone przez liquidsound Zobacz posta
    Tyle, ze silnik wankla (niewiem jak to sie pisze)bije obie te jednostki na glowe pod kazdym wzgledem. Tylko ,ze go sie nie stosuje. Marchewka jest czerwona, a groszek zielony tylko do czego ta cala dyskusja prowadzi:wink: nie od dzis wiadomo ,ze jesli chcesz jezdzic tanio to kupujesz diesla (lpg), jesli chcesz jezdzic szybko to kupujesz benzyne. Moze poprzestanmy na tym:wink:
    KuchateK napisał już jak to z Wanklami bywa.
    Swoją drogą co do Pb vs ON to podążyłeś za stadem bo na przykładzie astry:

    nazwa_________kW_Nm_(0-100km/h)s_IV(60-100km/h)s_V(80-120km/h)s

    astra II 1.6 16V_74_150____11,7_________10,0____________14,8
    astra II 2.0 DTI_74_230____ 12___________9,7_____________13,0

    oba silniki o tej samej mocy przy czym 1,6 łyka bez problemu 10l i więcej jak chcesz dynamicznie pojeździć.

    Jak widać z powyższego jak chcesz jeżdzić tanio i szybko to kupujesz diesla .
    Jak chcesz jeszcze szybciej to wiekszy-mocniejszy diesel albo V6, V8 albo doładowana spora benzyna (decydując się na wir w baku).
    Ostatnio edytowane przez Zigi ; 11-10-2006 o 09:12
    40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
    Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •