Z wyprawy po USA dostałem od kolegi kilkanaście RAWów do obrobienia z A7IV, była to czysta przyjemność.
Zgoda, rawy Sony i Nikona są bardzo elastyczne i wiele można z nich zrobić. Canon ma inaczej i nie wiadomo czy wynika to tylko z matrycy czy też z tego ile dają informacji w rawach. Wiele osób twierdzi, że skin tone w canonie jest najlepsze ale do np krajobrazu Nikon jest zdecydowanie lepszy ze względu na elastyczność rawów. Jeśli tyle osób wyraża podobną opinię to zakładam, że tak jest. Niedaleko trzeba szukać, Wystarczy spojrzeć na ranking dxomark i widać że w zakresie elastyczności dominacja jest Nikonów i Sony. Tego chyba tutaj nikt nie zaprzecza. Natomiast czy obraz z raw jest brzydki czy ładny, goły z rawa , to ocena wizualna raczej niż sparametryzowana.
--- Kolejny post ---
Obok jest wątek JP gdzie porównuje smarftona ze swoim a7iii.
Większość traktuje ten wątek jak zbiór bajeczek. Zgoda ale nie we wszystkim. Po pierwsze smarfony opanowały do perfekcji programowe uzyskiwanie wysokiego DR, z czym na dzień dobry nie uzyska się z a7iii, a wiemy że jest to bdb Sony. Druga sprawa to "ładność obrazka" i tutaj JP nie widzi różnic. No właśnie, dlaczego należałoby zadać pytanie. Może nie dlatego, że JP nie "umie" ale może właśnie dlatego że tak jest. Nie byłbym taki pewny na 100% że JP się myli we wszystkim co pisze, tak jak tutaj to już z góry osądzono.
--- Kolejny post ---
Wklejałem poprzednio link https://wardakaszuba.com/canon-eos-r-recenzja/
"Trzy rzeczy były w Canonie niezmienne – fatalny AF w serii 5d i niższych oraz cudowne odwzorowanie kolory skóry w połączeniu z C1 PRO plus super plastyka eLek. Mieliśmy romans z Nikonem ale zawsze z zazdrością zerkaliśmy na zdjęcia wykonane Canonami. Ile ja się musiałem namęczyć nad kolorem z Nikona"
"Po 9 latach przerwy znów miałem swoją własną piątkę z 35mm L. CZAD! I do tego w końcu z działającym AF. Niewiarygodne. Co prawda matryca ma na papierze nieco gorszy DR niż A7III ale szczerze – nigdy tego nie odczułem. SKIN TONE z Canona wiąż bije na głowę wszystko inne."
"Nie będę się rozwodził – pliki wymagają jedynie lekkiego dotknięcia w LR. Kolor zaszyty w plikach z Canona był i jest genialny. W połączeniu z eLkami to jest to. Od tego wolę tylko swoje Leici"
"Wierny sobie i oszczędzając Wam zachodu pominę całą techniczną specyfikację i skupię się na tym co istotne dla mnie. Jeśli Wam się śpieszy – szybkie podsumowanie. Tak EOS R to dobry aparat. Tak, pasuje do mojego workflow i mogę go polecić. Tak – jest moim zdaniem lepszy od Sony A7III."
Nie przypadkiem, duża część fotografujących ludzi, modę, używa Canonów. Zakładam, że właśnie z tych m.in powodów.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 12-03-2023 o 09:52
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Jak sam mówi, poszukuje najwyższej jakości. A czy robi coś sensownego oprócz tego poszukiwania to nie wiemtak jak wielu youtuberów zresztą, skupia się na "testowych" obrazkach kręcąc tzw "recenzje". Pies z nimi
![]()
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
ROTFL
Fajnie jest się podpierać starymi (z 2019r) sponsorowanymi artykułami ambasadorów markiGdyż albowiem Team WhiteSmoke Studio (Dorota Kaszuba i Michał Warda) w lutym 2021r zmienił logo z Canona na Fuji co pięknie opisał w artykule CANON R6 I CANON R5 - RECENZJA | DLACZEGO WYBRALIŚMY SYSTEM FUJI? Gdyż, albowiem od lutego 2021r byli już nowymi ambasadorami marki Fuji jako duet WhiteSmoke Studio, czyli Dorota Kaszuba i Michał Warda.
Tak więc kocham beznamiętne i bezsensowne powoływanie się na sponsorowane artykuły ambasadorów danej marki, którzy co roku zmieniają system i wychwalają pod niebiosa ten nowy obecny
Nie przypadkiem znajomy fotograf Adam Wawrzyniak specjalizujący się w fotografii portretowej swego czasu zmienił barwy z Nikona na Sony prowadząc profesjonalne kursy fotograficzne
Równie pożyteczne i zabawne jest powoływanie się na osobę, która w wątku smartfonowym czarno na białym pokazuje, że nie ma pojęcia o obsłudze aparatu Foto (zdjęcia ze statywu z AUTO-ISO przy ISO 51.200) oraz całkowitym braku zrozumienia działa systemu ustawiania ostrości (ramka AF ustawiona na dole kadru przy butach).
BTW - punkt widzenia ZAWSZE zależy od punktu siedzenia
--- Kolejny post ---
Przecież są ogólnie dostępne: https://www.instagram.com/maciej_taichman/
Ostatnio edytowane przez candar ; 12-03-2023 o 11:24
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Jak dla mnie, kadry referencyjne.
Fujifilm GFX, X-T5, X-T30II, Panasonic S5II, G-9
Ostatnio edytowane przez candar ; 12-03-2023 o 11:33
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com