Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Wątek: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez Janeek Zobacz posta
    no właśnie czyli Polski standard - kupujący sam sobie połamał sprzęt :P Dlatego wolę ebay i paypal - tam takich problemów nie ma. Z góry zakładają, że konsumenci nie niszczą sobie nowego sprzętu. Ja nie otwieram, bo nie mam czasu się bawić w takie sprawy, a często recepcja odbiera mi paczki.
    Ha ha ha Piszesz, że w PRL sprzedawca była panem, a tymczasem przedstawiasz zupełnie odwrotną sytuację. Sprzedawca i kurier ma przed szanownym panem padać na kolana i łaskawie czekać, aż sprawdzi zawartość paczki. Kurier też odpowiada za stan przesyłki i ma prawo nie spisać protokołu po godzinie czy kilku od doręczenia. A bez protokołu nie ma reklamacji. A bez reklamacji nie ma wymiany czy zwrotu kasy, bo niby z jakiej okazji. Dla mnie sprawa jest prosta - kupuję wysyłkowo coś "wrażliwego" - sprawdzam paczkę po przyjeździe. Czy to jest rower, telewizor LCD, ekspress do kawy czy nawet albumy, takie mniej więcej zakupy robiłem w ostatnim czasie i zawsze z nożykiem pod bramą.

    W mojej sytuacji kurier spisał protokół klientowi po godzinie bodaj, ale to była jego dobra wola a poza tym widział, że paczka była uszkodzona.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    273

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    Ha ha ha Piszesz, że w PRL sprzedawca była panem, a tymczasem przedstawiasz zupełnie odwrotną sytuację. Sprzedawca i kurier ma przed szanownym panem padać na kolana i łaskawie czekać, aż sprawdzi zawartość paczki. Kurier też odpowiada za stan przesyłki i ma prawo nie spisać protokołu po godzinie czy kilku od doręczenia. A bez protokołu nie ma reklamacji. A bez reklamacji nie ma wymiany czy zwrotu kasy, bo niby z jakiej okazji. Dla mnie sprawa jest prosta - kupuję wysyłkowo coś "wrażliwego" - sprawdzam paczkę po przyjeździe. Czy to jest rower, telewizor LCD, ekspress do kawy czy nawet albumy, takie mniej więcej zakupy robiłem w ostatnim czasie i zawsze z nożykiem pod bramą.

    W mojej sytuacji kurier spisał protokół klientowi po godzinie bodaj, ale to była jego dobra wola a poza tym widział, że paczka była uszkodzona.
    To zupełnie nie ma sensu, gdyż z Twojego podejścia braku zaufania wynika, że kurier też powinien sprawdzać co zabiera od Ciebie. Niestety u nas nie dziwi fakt, że klient sam sobie niszczy sprzęt a wręcz robi się z tego coś normalnego. Dlatego u nas muszą być przepisami regulowane kwestie zwrotu, kwestie tego, że klient ma prawo otworzyc i przetestować sprzęt a nawet to, że sprzedawca ma oddać kwotę wraz z przesyłką.

    Generalnie jakbym kupił od Ciebie obiektyw, który po otworzeniu byłby połamany. To wsadziłbym ten obiektyw z powrotem do pudełka, zamówił kuriera i odesłałbym do Ciebie. Rozumiem, że też byś sprawdził przy kurierze co odbierasz.

    Ja rozumiem, że każdy chce zarobić i szuka sposobu na zdobycie klienta - np. Ty dorzucasz sprawdzenie obiektywu/jego kalibrację - super, dlatego tak jak wcześniej wspomniałem za stan rzeczy w PL nie mam pretensji tylko do sprzedawców ale w większej mierze do dystrybutorów importerów.
    Ostatnio edytowane przez Janeek ; 18-10-2016 o 16:41

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    Ha ha ha Piszesz, że w PRL sprzedawca była panem, a tymczasem przedstawiasz zupełnie odwrotną sytuację. Sprzedawca i kurier ma przed szanownym panem padać na kolana i łaskawie czekać, aż sprawdzi zawartość paczki. Kurier też odpowiada za stan przesyłki i ma prawo nie spisać protokołu po godzinie czy kilku od doręczenia. A bez protokołu nie ma reklamacji.
    W dużej mierze zgadzam się z kolegą Janeek. Powstał pewien paradoks sprawdzania wszystkiego przy kurierze, a wynika to z faktu jak kurier szanuje swoją pracę, jak sprzedawca szanuje klienta itd. itd. Wybacz Cichy ale tak, to klient jest Panem, Panem Twojego losu bo jak wypniesz się na prokonsumeckie podejście to sprzedaż spadnie.... Tak się jedneak nie dzieje, a mianowicie to co zaobserwował Janeek klienci nie znają swoich praw.
    Piszesz, że sprawdzanie zawartości paczki przy kurierze to obowiązek klienta, owszem obiektyw czy rozbity nie jest zobaczysz, body podobnie ale np. taki rower, gdzie wiele firm sprzedaje wysyłkowo, rower jest do końcowego skręcenia samodzielnie, czasem kilka elementów trzeba zamontować, nie wiesz czy wszystko działa, rozumiem że przywiązujesz kuriera do framugi/bramy i skręcasz/składasz towar.
    Jest również możliwość, że powstanie wada z winy kuriera która nie będzie widoczna na pierwszy rzut oka, w wyniku rzucania paczka uszkodzenie wewnątrz obudowy sprzętu. Uszkodzenie mechaniczne, obudowa może być na tyle wytrzymała, że nie ucierpi. Wtedy też klientowi mówisz "nie ma protokołu od kuriera, wal się" ?
    trzy zoomy na krzyż

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    No przecież nie sprawdzisz przy kurierze, czy przerzutki działają czy AF trafia w punkt, chodzi tylko o zewnętrzną wizualną ocenę uszkodzenia przesyłki. Chyba tyle od klienta można wymagać, żeby potem nie było problemu z reklamacją w firmie przewozowej. Prokonsumenckie podejście do klienta rozumiem w ten sposób, jak to miało właśnie w przytoczonej sytuacji - klient odsyła mi uszkodzony obiektyw na mój koszt z protokołem spisanym przez kuriera, ja załatwiam sprawę z reklamacją i OD RAZU odsyłam klientowi drugi obiektyw. Już nie wydziwiajcie, wysłałem tysiące paczek i poza jedną sytuacją (plus zaginięciem paczki na poczcie, na szczęście ubezpieczonej) nie było nigdy z tym problemu.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    chodzi tylko o zewnętrzną wizualną ocenę uszkodzenia przesyłki. Chyba tyle od klienta można wymagać, żeby potem nie było problemu z reklamacją w firmie przewozowej
    Ale to klient ma udowadniać, że nie jest wielbłądem? No bo przecież wszyscy kupują sprzęt po to aby nim je^%&* o podłogę i zgłaszać do sprzedawcy żądając wymiany na nowy. Bo nie mam co robić tylko wydać x tyś PLN żeby czekać 2 tygodnie na wymianę, przesyłki w tę i nazad....
    Oddzielną kwestią jest, że to sprzedawca zleca usługę firmie przewozowej, ja często nie mam wpływu z jakiej usługi sprzedawca korzysta. A że taka np. siódemka łapała klientów jak leci, dawali dobrą ofertę, a sprzedawca dał się "skusić" i podpisywał umowę. I ja jako klient przez to muszę być zobowiązany....

    Nie był to co prawda sprzęt foto, ale niejednokrotnie znajdowałem paczkę kurierską w skrzynce, bo udało się wepchnąć. Idę o zakład, że firma kurierska miała podpis, niby mój ale nie mój.... I nawet nie miał bym szans sporządzić protokołu.

    Oczywiście nie traktuj tego personalnie, nie kupowałem nic od Ciebie i nie mogę mieć zastrzeżeń do Twojej pracy, ale wypowiadasz się w tym wątku jako sprzedawca i w dodatku zaciekle bronisz tamtej strony barykady.
    trzy zoomy na krzyż

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar kmeg
    Dołączył
    Jul 2009
    Wiek
    49
    Posty
    1 533

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez VRx Zobacz posta
    W dużej mierze zgadzam się z kolegą Janeek. Powstał pewien paradoks sprawdzania wszystkiego przy kurierze, a wynika to z faktu jak kurier szanuje swoją pracę, jak sprzedawca szanuje klienta itd. itd. Wybacz Cichy ale tak, to klient jest Panem, Panem Twojego losu bo jak wypniesz się na prokonsumeckie podejście to sprzedaż spadnie.... Tak się jedneak nie dzieje, a mianowicie to co zaobserwował Janeek klienci nie znają swoich praw.
    Piszesz, że sprawdzanie zawartości paczki przy kurierze to obowiązek klienta, owszem obiektyw czy rozbity nie jest zobaczysz, body podobnie ale np. taki rower, gdzie wiele firm sprzedaje wysyłkowo, rower jest do końcowego skręcenia samodzielnie, czasem kilka elementów trzeba zamontować, nie wiesz czy wszystko działa, rozumiem że przywiązujesz kuriera do framugi/bramy i skręcasz/składasz towar.
    Jest również możliwość, że powstanie wada z winy kuriera która nie będzie widoczna na pierwszy rzut oka, w wyniku rzucania paczka uszkodzenie wewnątrz obudowy sprzętu. Uszkodzenie mechaniczne, obudowa może być na tyle wytrzymała, że nie ucierpi. Wtedy też klientowi mówisz "nie ma protokołu od kuriera, wal się" ?
    Ja tylko przypomnę, że są sklepy stacjonarne, są punkty odbioru stacjonarnego ale przecież wszystko rozbija się o pieniądze, najlepiej mieć jak najtaniej a serwis z kosmosu. Sklep stacjonarny jest w stanie ściągnąć wszystko i można sobie na miejscu zobaczyć i sprawdzać ile tam się chce ale za inne pieniądze.

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    Chyba się nie rozumiemy. Niczego klient ma nie udowadniać, tylko odesłać uszkodzony towar z protokołem spisanym przez kuriera. Tylko tyle czy aż tyle ?
    Ale o czym ta dyskusja? Czy nie przypadkiem o chińskich lampach, które taniej zamówić za granicą przez ebaya płacąc paypalem, w dodatku mają gwarancję paypala na zwrot pieniędzy i podejście sprzedawców za granicą, którzy nie robią problemów i niejednokrotnie wysyłają nowy egzemplarz sprzętu nawet zanim dotrze do nich zwracany?
    A w Polsce rozpakuj przy kurierze bo będziesz mógł sprzedawcę pocałować w przysłowiową &*pę.
    Cały czas mowa o szanowaniu klienta i podejściu sprzedawcy do takich spraw, gdzie za granicą stoi to na zdecydowanie wyższym poziomie niż u nas.

    Cytat Zamieszczone przez kmeg Zobacz posta
    Ja tylko przypomnę, że są sklepy stacjonarne, są punkty odbioru stacjonarnego ale przecież wszystko rozbija się o pieniądze, najlepiej mieć jak najtaniej a serwis z kosmosu. Sklep stacjonarny jest w stanie ściągnąć wszystko i można sobie na miejscu zobaczyć i sprawdzać ile tam się chce ale za inne pieniądze.
    Nie wiem czy wiesz, ale kupując wysyłkowo możesz towar zwrócić w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Czyli od tak, stwierdzasz, że jednak nie chcesz i zwracasz, to jeden z powodów dla których opłaca się kupić wysyłkowo, nie wszystko rozbija się o pieniądze.
    Za granicą sprzedawcy często oferują 30 dni na zwrot. Kupując w sklepie stacjonarnym obejrzysz, sprawdzisz, a jak wyjdziesz za drzwi to już zapomnij. Z resztą wystarczy, że nie sprawdzisz wszystkich funkcji a jak jedna chociażby nie będzie działać to po opuszczeniu sklepu pozostają Ci dwie drogi: gwarancja czy rękojmia, tak czy tak towar oddajesz kasy nie ma i czekasz...
    Ostatnio edytowane przez VRx ; 19-10-2016 o 17:01 Powód: edycja słowa
    trzy zoomy na krzyż

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Stek bzdur z szanowaniem klienta, poza tym nie odpowiedziałeś na moje pytanie, ale z kontekstu wypowiedzi sądzę, że "aż tyle". Koniec tematu z mojej strony zatem.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    273

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    Stek bzdur z szanowaniem klienta, poza tym nie odpowiedziałeś na moje pytanie, ale z kontekstu wypowiedzi sądzę, że "aż tyle". Koniec tematu z mojej strony zatem.
    no ale przecież prawdę Ci powiedział. Tak jest, w PL sprzedawcy - tak jak sam to robisz - przerzucają ryzyko uszkodzenia rzeczy na klienta, dlatego wymagasz od niego sprawdzenia towaru w obecności kurierze. To jest absurdalne i podejście to jest wręcz nielogiczne, bo podchodząc po Twojemu kurier też powinien zażądać od Ciebie otworzenia paczki i sprawdzenia sprzętu, żebyś nie wyrolował firmy kurierskiej i nie wsadził rozbitego sprzętu do paczki. Taka jest prawda i to odróżnia was od zachodnich standardów gdzie NIKT NIE ZAKŁADA, ŻE KLIENT SAM SOBIE NISZCZY SPRZĘT PO ODJEŹDZIE KURIERA. Wy wynieśliście tą mentalność przez komunę w Polsce. Niedługo młodzi wejdą w pułap internetowych zakupów z zagranicą włącznie, starzy bojaźliwi i kupujący waszą propagandową PL gwarancję staną się marginesem i konkurencja zmusi Was do zmiany podejścia.

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Natomiast po zakupie wysyłkowo, jeśli będzie coś nie tak to masz kasę i nie czekasz. Litości.
    Radzę podchodzić do tego racjonalnie.
    Kupowałem kiedyś obiektyw z odbiorem osobistym. Nie był tani. Po kilku dniach miałem pewne wątpliwości co do jego osiągów. Sklep bez problemu sprowadził mi drugi egzemplarz. Mogłem na spokojnie przestrzelać oba i zdecydować jaki chce sobie zostawić. Zrobisz tak kupując wysyłkowo? Odpowiem za ciebie. Nie zrobisz. Możesz co najwyżej zwrócić i czekać na zwrot kasy. Zapewniam ciebie, że będzie dłużej.
    no to akurat dobra wola sklepu bo mógł Cię olać i wysłać do serwisu jak to przeważnie u nas bywa. Zwrot przez internet jest prosty. Przez 14 dni możesz sobie dokładnie sprawdzić sprzęt i 14 dnia wysłać maila zawierającego oświadczenie, że chcesz odstąpić od umowy. Od tej chwili masz kolejne 14 dni na wysłanie przedmiotu świadczenia do sprzedawcy, zaś sprzedawca od tej samej chwili ma 14 dni na zwrot pieniędzy wraz z kosztami wysyłki (do klienta), przy czym może to opóźnić jedynie do chwili dostarczenia mu przedmiotu świadczenia (po 14 dniu).

    Cytat Zamieszczone przez kmeg Zobacz posta
    ^^ Niszczysz obraz krain miodem płynących i bardziej zielonego trawnika u sąsiadów - jak możesz
    Kup kiedyś coś w Apple Online Store - i poczuj ten smak krainy miodem płynącej. Wtedy nie będziesz już chciał ispotów i innych cortlandów.
    Ostatnio edytowane przez Janeek ; 19-10-2016 o 18:42

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    71

    Domyślnie Odp: Lampa YN685 vs YN-600EX do c80d

    Cytat Zamieszczone przez Janeek Zobacz posta
    no to akurat dobra wola sklepu bo mógł Cię olać i wysłać do serwisu jak to przeważnie u nas bywa.
    Tak miałem z 85LII, na początku piszczał mechanizm AF i na pytanie czy mogę wymienić na inny model okazało się, że nie, bo kupiłem w sklepie internetowym na miejscu i nie uwzględnia się takich zwrotów, tylko serwis.
    Całe szczęście, że to było chwilowe, i obiektyw działa bez problemu.
    | R3 | R5 | RF 85L | RF 135L IS | RF 15-35L IS | RF 24-70L IS | RF 70-200L IS | RF 100-500L IS | RF 1,4x |

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •