puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Nie jestem pewien, powinno bardziej pasować do moich celów.
Zdecydowana większość (80% od 2012 do teraz) moich zdjęć to 24-70.
Obiektyw 16-35 to tylko 16mm i to we wnętrzach, ciasnych ulicach, nocne, nie potrzebuję "szybkiego" AF.
Nie robię też nim krajobrazów.
Miałem do tego celu stałkę EF 14mm/2,8 II ale zniechęciłem się z powodu zniekształceń, sprzedałem
Lubię to miejsce, chciałem jak najszerzej (również z powodu pana Tom Clancy), wisi u mnie na ścianie (130cm x 52cm) ale w oryginale tam jest/było zupełnie inaczej, bardziej kameralnie, fontanna mniejsza.
Porównaj faceta z lewej w czerwonych spodniach z tymi siedzącymi na tym samym murku w środku. A odległość między nimi (w głąb) jest nie więcej niż 1-1,5 metra.
Wszystko więc w nogach/rękach chrislab, przyjedzie to zamienimy, nie przyjedzie to nie zamienimy.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 19-11-2014 o 10:27
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Już pokazywałeś to zdjęcie - wyleczyłeś mnie nim z chęci posiadania 14/2,8.
Mam jednak wątpliwości, czy którykolwiek 16-35 na 16mm Cię w takiej sytuacji zadowoli. Przy mniejszym polu widzenia przerysowania byłyby mniejsze, ale dystorsja większa i ostrość na brzegach będzie nieco mniejsza.
IMO lepszym do tego celu mógłby być TS-E17, ale na wycieczki jest jeszcze bardziej nieporęczny niż 14/2,8.
Jak już koledzy napisali: głównie ostrość i mikrokontrast aż do przesady, może trzeba się nauczyć obróbki od nowa przy tym szkle ? Zdjęcia jak jak dla mnie muszą mieć trochę tej "miękkości", jak w sam raz, aby dawały efekt plastyczności, która przy szkle 16-35/4 dla mnie praktycznie nie istnieje.
Mam tse-17/4 i bardziej wolę obrazek z tego szkła niż z 16-35/4, gdyż w centrum może mniej ostre, ale brzeg ma zdecydowanie bez przerysowań i przy małym spadku ostrości co powoduje jej równomierność w całym kadrze (lepiej się to ogląda). I zawsze mam do dyspozycji efekt tilt & shift co niekiedy bardzo istotnie zmienia perspektywę.
koraf
Czy mógłbyś pokazać zdjęcie z 16-35/4 przed DLO i po DLO lub podesłać jakiegoś RAWa na jan.pawlak@onet.pl ?
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 19-11-2014 o 22:20
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
A pojawił się już moduł dlo dla tego szkła? Albo do korekcji w puszce? Bo jak ostatni raz sprawdzałem to nie było.
Może nie będzie, bo szkło jest już i tak doskonałe...![]()
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 19-11-2014 o 22:44
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.