Chyba nieporownujesz 85L czy 135L do 24-70 MKII. Zadna calka nie da tobie takiej jakosci jak ten czy 70-200MK II L2.8.
Nastepna sprawa to AF. Tu tez jestes w bledzie. Wiele zalezy od obiektywu. Zgadzam sie ze mozna miec cos walnietego w aparacie ale on juz napisal ze z innym obiektywam nie ma problemu. C 50mm 1.4 traci ostrosc i ma problemy gdy jest pelnie otwarty. Jest calkiem dobry na f2.8 czy na f2 ale dalej to jakosc jest problematyczna. Niektorzy sa zadowoleni niektorzy nie. Jest to model produkowany od lat i nie koniecznie super solidnej konstrukcji. Wiele uzywanych i zaniedbywanych modeli (nieczyszczonych i bez serwisu) ma tendencje do gubienia AF szczegolnie przay niskim swietle. Wiele osob mialo problemy z AF silniczkiem. Ja bym wyslal go do serwisu.
Ostatnio edytowane przez flipflap ; 04-10-2014 o 00:09
Dokładnie tak samo u mnie. Nie dotykałem nigdy mikroregulacji w 6d. Jest na zerze.
Żadnych FF czy BF nie toleruje i mam zdolność do spostrzegania detali bo nie jestem artysta tylko onanista
50/1.4 z 6d trafia mi w każdym świetle. Boczne sa wolniejsze, ale też bez FF/BF. Ze wszystkiimi korpusami 2 i 3 cyfrowymi oraz 1-literowymijakie miałem/mam jest już znacznie gorzej.
Jak ktoś ma inne doświadczenia, to może ma jakaś wadę, ale proszę o powstrzymanie się póki co z "wada modelu".![]()
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Żadna stałka nie da jakości 24-70L II czy 70-200L IS II? W czym tę jakość mierzysz bo ja znam wiele szkieł, które biją te dwa zoomy rozdzielczościa/ostrością, kolorami, bokehem, mikrokontrastem, aberacjami, dystrosją czy AF. To,że dużo za nie zapłaciłeś nie znaczy że są najlepsiejsze na świecie.
Druga kwestia: w jakim błędzie? Wiadomo,że używając szkieł f/2.8 może nie widać problemu, który nagle się pojawi po przesiadce na np. ostre f/1.4 a czym dłuższa lufa tym bardziej go widać. Pierwsze słyszę,że czyszczenie obiektywu na wpływ na FF/BF. W moim przypadku wszystkie problemy z ustawianiem ostrości (a było ich sporo) dotyczyły nowych, góra rocznych szkieł..
Pisalem w odpowiedzi do 85 i 135 w zasiegu od f/2.8 - 70-200MKII ma lepsza IQ - jakosc i mniejsze znieksztalcenie obrazu. Natomiast rozdzielczosc jest lepsza w stalce. Jezeli porownujemy szybkosc AF przy tej samym szerokosci i przyslonie to stalka zostaje w tyle .
Gratulacje, To sie czegos nauczyles.Pierwsze słyszę,że czyszczenie obiektywu na wpływ na FF/BF. W moim przypadku wszystkie problemy z ustawianiem ostrości (a było ich sporo) dotyczyły nowych, góra rocznych szkieł..
Ostatnio edytowane przez flipflap ; 04-10-2014 o 03:52
Ostatnio edytowane przez robson999 ; 04-10-2014 o 07:43
5D, 2x6D, 16-35/4ISL, 20/1.4A, 24-70/2.8LII, 24-85/3.5-4.5, 50/1.4, 50/1.8STM, 55/1.8, 85/1.8, 135/2L, 200/2.8LII, 70-300 4-5.6II, 100-300/5.6L, 400/5.6L
600EX-RT, 430EXII, 568EXII
CX241, i1DisplayPro, L850, SC-P600
Zdecydowanie o to chodziło, że posiadasz wyłącznie jasne szkła
Ja za to posiadam i jasne i te ciemniejsze i też nie narzekam.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Moje 6D współpracuje przez cały obecny sezon z : Tokiną 16-28 (AF celny, w świetle dziennym b.dobry; sala, kościół - nieco wolniejszy, ale pewny), 35L (zero problemów), C50/1.4 (w sztucznym oświetleniu potrafi czasem się zgubić),85/1.8 (zero problemów) i 135L (zero problemów). Używam w 90% środkowego punktu AF, który wg mnie jest znacznie szybszy od analogicznego punktu w 5d mk2. Wykonałem w tym sezonie pewnie z 15 zleceń, średnio po ok. 2000 zdjęć na zleceniu - nie zauważyłem żadnych problemów z AF. Ale może ja się nie znam, bo w 5d mk2 także nie narzekałem na środkowy punkt AF - w tej puszce bardziej drażnił mnie shutter lag, który był denerwujący wtedy, gdy trzeba było wykonać jakieś "szybkie" ujęcie.