Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 62

Wątek: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

  1. #31
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez maviozo Zobacz posta
    Bez przesady. Jest gro ludzi, które używa 550D do filmowania a tam lepiej na pewno nie jest.
    Mowa była o bezkompromisowości .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  2. #32
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez maviozo Zobacz posta
    Tu masz na przykład różnicę w 70-200:
    5dmk2 70-200L mk1 SIMPLE stabilization test - YouTube
    24-105 jest krótszy, ale też wyłazi. Przy czym pamiętaj, że do video obiektyw nie musi bić rekordów rozdzielczości. Dlatego jeśli masz wydać 8k to poszukałbym zestawu 24-105 i 16-35.
    [ed] Ale jeśli tylko ze statywu, to faktycznie stabilizacja niepotrzebna. Tyle, że jestem przekonany, że wcześniej czy później porzucisz statyw
    Słuszna uwaga. Tylko, że jak porzucę statyw to wtedy uruchomię glidecam lub jakiś slider

  3. #33
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    87

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Myślałem długie lata jak Ty. Ale teraz uważam, że optyczna stabilizacja robi robotę, również na glidecamie i sliderze. Płynne ruchy to jedno, a mikrodrgania to drugie. Z tym problemem borykałem się jak miałem 5d2 na steadycamie. Mikroskopijne drgania + rolling shutter = wiele ujęć nie do uratowania.
    Ponadto utrzymać ujęcie niewybujane na steadycamie na ogniskowej 70+ wcale nie jest takie proste, stabi mocno to ułatwia

    Ale już więcej nie przekonuję. Najlepiej idź do sklepu i porównaj oba szkiełka.

    [edit] Aha. I przemyśl zakup nowej Sigmy, bo eLa ma taki-sobie bokeh.
    Ostatnio edytowane przez maviozo ; 04-12-2013 o 14:20

  4. #34
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez maviozo Zobacz posta
    Myślałem długie lata jak Ty. Ale teraz uważam, że optyczna stabilizacja robi robotę, również na glidecamie i sliderze. Płynne ruchy to jedno, a mikrodrgania to drugie. Z tym problemem borykałem się jak miałem 5d2 na steadycamie. Mikroskopijne drgania + rolling shutter = wiele ujęć nie do uratowania.
    Ponadto utrzymać ujęcie niewybujane na steadycamie na ogniskowej 70+ wcale nie jest takie proste, stabi mocno to ułatwia

    Ale już więcej nie przekonuję. Najlepiej idź do sklepu i porównaj oba szkiełka.
    Ok. A co byś polecił do pełnej klatki za tę cenę 8000 zł do filmów? Będą ujęcia w pomieszczeniach, w plenerach, różne zastosowania.

    --- Kolejny post ---

    i jeszcze jedno.... Często polecają Samyangi do filmowania, te bez AF. Podobno są bardzo dobre, ale one też przecież nie mają chyba IS...?

  5. #35
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    87

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Pisałem już 16-35 i 24-105. Zedytowałem poprzedniego posta - warto przemyśleć sigmę 24-105 bo mi osobiście bokeh z eLi nie podchodzi. Korzystam bo korzystam, ale kto wie, czy w przyszłym roku nie będę robił zamiany.

    Ewentualnie jeśli nie zium, to z początku zakresu można wziąć samyangi 14 i 35 bo są bardzo dobre, choć 14 do filmu trochę dystorsją potrafi rzucić - da się z tym żyć. Tak naprawdę większość szerszych szkieł robi beczki. Dodatkowo zyskujesz 1.4 na 35mm.
    Do tego jak wystarczy kasy 70-200/4 is. I masz w zasadzie wszystko, czego trzeba, do w miarę komfortowej i zróżnicowanej pracy. A w przyszłości zobaczysz już, jakich ogniskowych używasz najczęściej i można pod to coś dokupić. Względnie zamiast 70-200 można od razu pokusić się o jakąś stałkę, typu 85 czy 135.
    Ja np. lubię być blisko filmowanego obiektu, więc mam przewagę szerszych szkieł, niż tele. Ale co kto lubi
    35/1.4 samyanga darzę autentyczną miłością i jest to obiektyw, który uwielbiam, pomimo tego, że nie stanowi on pewnie nawet 20% ujęć, które wrzucam do filmów. Mimo to radość z oglądania ujęć jest bezcenna
    Ostatnio znajomy foto pożyczył mi tę nową sigmę, również 35/1.4 i w sumie pod kątem filmu ogromnych różnic nie widać, więc jeśli to tylko do filmowania, to samyang zdecydowanie.

  6. #36
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez maviozo Zobacz posta
    Pisałem już 16-35 i 24-105. Zedytowałem poprzedniego posta - warto przemyśleć sigmę 24-105 bo mi osobiście bokeh z eLi nie podchodzi. Korzystam bo korzystam, ale kto wie, czy w przyszłym roku nie będę robił zamiany.

    Ewentualnie jeśli nie zium, to z początku zakresu można wziąć samyangi 14 i 35 bo są bardzo dobre, choć 14 do filmu trochę dystorsją potrafi rzucić - da się z tym żyć. Tak naprawdę większość szerszych szkieł robi beczki. Dodatkowo zyskujesz 1.4 na 35mm.
    Do tego jak wystarczy kasy 70-200/4 is. I masz w zasadzie wszystko, czego trzeba, do w miarę komfortowej i zróżnicowanej pracy. A w przyszłości zobaczysz już, jakich ogniskowych używasz najczęściej i można pod to coś dokupić. Względnie zamiast 70-200 można od razu pokusić się o jakąś stałkę, typu 85 czy 135.
    Ja np. lubię być blisko filmowanego obiektu, więc mam przewagę szerszych szkieł, niż tele. Ale co kto lubi
    35/1.4 samyanga darzę autentyczną miłością i jest to obiektyw, który uwielbiam, pomimo tego, że nie stanowi on pewnie nawet 20% ujęć, które wrzucam do filmów. Mimo to radość z oglądania ujęć jest bezcenna
    Ostatnio znajomy foto pożyczył mi tę nową sigmę, również 35/1.4 i w sumie pod kątem filmu ogromnych różnic nie widać, więc jeśli to tylko do filmowania, to samyang zdecydowanie.
    Ok. Zaraz zobaczę 16-35 i 24-105, ale światło chyba gorsze?
    Samyangi nie mają stabilizacji :P

    --- Kolejny post ---

    Swoją drogą szkoda, że nie ma jednego obiektywu idealnego...

  7. #37
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez kamila24 Zobacz posta
    i jeszcze jedno.... Często polecają Samyangi do filmowania, te bez AF. Podobno są bardzo dobre, ale one też przecież nie mają chyba IS...?
    Samyangi są dobre nie tylko ze względu na optykę (choć takich kolorów jak eLki nie dają) ale i ze względu na ergonomię - normalny pierścień przysłon, zębatki do folowfocusa, bardzo dobre przełożenie pierścienia ostrości. Jak ktoś był przyzwyczajony do normalnych kamer to jest to bardzo wygodne.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #38
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Wracając do wybrania obiektywu IS, to może podsumuję zastosowanie IS do filmów i wybór obiektywu...

    Jeżeli obiektyw ma IS, to można się obyć bez statywu i glidecam,więc wtedy po co kupować zmiennoogniskowy.. Lepiej stałkę z IS i można latać po całym planie
    Jeżeli obiektyw nie ma IS, wtedy powinien być zmiennoogniskowy, aby można było podłączyć do statywu i nie latać z "nogami"...

    Więc wychodzi na to, że jak IS to stałka, a jak bez IS to zmiennoogniskowy

    Pytanie: czy są jakieś jasne stałki z IS?

  9. #39
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    87

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    To nie działa tak, że jak robisz z ręki i z IS, to obraz nie drga pływa nadal, tylko nie jest to już takie drażniące dla oka.

  10. #40
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez maviozo Zobacz posta
    To nie działa tak, że jak robisz z ręki i z IS, to obraz nie drga pływa nadal, tylko nie jest to już takie drażniące dla oka.
    Rozumiem. Tylko po co IS, skoro będzie na statywie?

Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •