Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Wątek: Obiektywy serii "L" a korpusy z nie pełną klatką - EOS 50D, opinie o działaniu ?!

  1. #1

    Question Obiektywy serii "L" a korpusy z nie pełną klatką - EOS 50D, opinie o działaniu ?!

    Witam, chciałbym dowiedzieć się o efektywność działania optyki serii L z nie pełno klatkowymi korpusami. Czy nadają się w ogóle na puszki bez pełnej klatki ??, czy tylko dedykowane są do puszek z FF ?? , miałem w planie zakup jakiejś jasnej eLki - korpus 50D - ale oczytałem się różnych opinii tak więc zapytam użytkowników typowo canonowskiego forum :-) pozdrawiam !

  2. #2

    Domyślnie

    Może i mnie inni zbluzgają, ale ja nie widzę sensu używania eLek na cropach, szkła klasy L są projektowane na pełne klatki. Na pewno dadzą oprawny obrazek o super rozdzielczości i kolorach na twoim 50d ale moim zdaniem szkoda przepłacać bo pełni możliwości nie doświadczysz.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez P.Knysak Zobacz posta
    chciałbym dowiedzieć się o efektywność działania optyki serii L z nie pełno klatkowymi korpusami. Czy nadają się w ogóle na puszki bez pełnej klatki ??, czy tylko dedykowane są do puszek z FF ?? , miałem w planie zakup jakiejś jasnej eLki - korpus 50D - ale oczytałem się różnych opinii tak więc zapytam użytkowników
    Nadaja sie do 50D.Nie czytaj glupstw. :-)

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    nie no to oczywista oczywistość że pełne działanie elek można oglądać dopiero i tylko na 1D (tym pełnoklatkowym) na innych korpusach to zabawa jest nie kupuj nie ma sensu, a poza tym kit wystarcza do wszystkiego a 55-250 jest nawet lepszy od elek
    Ostatnio edytowane przez jaś ; 21-01-2012 o 23:14
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  5. #5
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    410

    Domyślnie

    Kupuj eLki, jak najbardziej się nadają i wykorzystasz ich walory nawet pod cropem. Dodatkowy plus, że jak przejdziesz na FF będziesz miał szkło :razz:
    CMEHA - reszta to upgrade

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar jinks
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    40
    Posty
    2 178

    Domyślnie

    Lepiej kupić body FF i używać z tańszymi stałkami USM typu 28/f1.8, 50/f1.4, 85/f1.8. Cenowo wyjdzie podobnie a efekt myślę lepszy.
    Miłego dnia
    moja www

  7. #7

    Domyślnie

    Tak, najlepiej sobie pożartować i porównać od razu L do kita. Pewno kolega sam śmiga z zestawem xxxd + 24-70L

    Cytat Zamieszczone przez latant Zobacz posta
    Dodatkowy plus, że jak przejdziesz na FF będziesz miał szkło :razz:
    A kolejny post zakłada że autor będzie pewno przechodził na FF. Czyli jednak te eLki to na przyszłość.

    jinks - w końcu coś sensownego
    Ostatnio edytowane przez matti_1989 ; 22-01-2012 o 00:08

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez matti_1989 Zobacz posta
    Może i mnie inni zbluzgają, ale ja nie widzę sensu używania eLek na cropach, szkła klasy L są projektowane na pełne klatki. Na pewno dadzą oprawny obrazek o super rozdzielczości i kolorach na twoim 50d ale moim zdaniem szkoda przepłacać bo pełni możliwości nie doświadczysz.
    Dlaczego, stałki L dają fajny obrazek na cropach. Obcina co prawda najfajniejsze (mz) partie obrazu (winiete, zakrzywienie GO w rogach, etc), jednak to pelnoprawne, zacne instrumenty. Przyznam szczerze, że wolałbym używać 50D z 24/35L, niż 5DII z 50/1,4 (mz jedyna zaleta tego szkła, to ostry obrazek na 1.4)...
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Przyznam szczerze, że wolałbym używać 50D z 24/35L, niż 5DII z 50/1,4
    Ja też. Akurat to porównanie jest zdecydowania na korzyść zestawu z cropem - (przy jednakowych cenach, bo mniej więcej za tyle samo można kupić) ale to jeden z nielicznych przykładów.
    Z resztą to jest takie trochę błędne koło, bo jak kogoś stać na te bądź co bądź drogie stałki to i body sobie nie kupuje za 2k do tego.

  10. #10

    Domyślnie

    Jeżeli Cię stać, to kupuj co uznasz za słuszne. Olej "mądre rady" bo przecież z opinią jest jak z d... każdy ma własną.

    Ja biegam z 40D do którego praktycznie przyspawany mam 16-35II i wcale się tym nie przejmuję. Szkło za 5k do "starego, cropowego body w którym padają migawki i z wyświetlaczem na którym nic nie widać"
    Mogłem sobie pozwolić, więc mam szkło pancerne, uszczelnione, z bezbłędnym autofocusem, które jako "lokata kapitału" nie traci zbyt mocno na wartości, i które zawsze uda mi się sprzedać jak mnie bieda przyciśnie.
    Kiedyś robiłem zdjęcia 17-85 i .... zacząłem szukać czegoś lepszego...

    Mało tego - uważam że np. 70-200/4L jest RE-WE-LA-CYJ-NE i nie ma dla niego absolutnie żadnej sensownej alternatywy dającej podobny obrazek. Warte jest każdej wydanej złotówki (nawet jak ktoś ma body XXXD)
    40D + BG-E2N + 16-35 + 50 + 85 + 70-200

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •