Miałem 50d razem z 24-70L i 70-200/2.8L. Jak dla mnie - rewelacja.
Miałem 50d razem z 24-70L i 70-200/2.8L. Jak dla mnie - rewelacja.
ale uzywales kiedys 17-40 i widziales rogi tego obiektywu?
pewnie. lepiej wpinac np. 300/4 do FF niz do cropa, bo przeciez lepsza pelnia mozliwosci, niz dodatkowy zasieg...
ludzie...
odpowiadajac na oryginalne pytanie: dobierac szkla pod konkretne zastosowania, a nie modlic sie nad tym co wypada a co nie. szkla pod EF rownie dobrze mozna podpinac do korpusow cropowych, to tylko w druga strone sa przeciwwskazania.
co do racjonalnosci - IMHO od takich szkliel jak 17-40 czy 24-105 sa lepsze alternatywy do cropa (ostrzejsze i/lub o wygodniejszym zakresie), ale juz zabawki typu 70-300 L, albo 300/4 L wrecz prosza sie o korpus z cropem.
jesli chodzi o stalki... kwestia preferencji co do ogniskowych i potrzeb... rowniez nie jest nigdzie napisane, ze do cropa sie nie nadaja...
Zdecydowanie warto. Inny wymiar obrazu, czyli lepsze kolory, kontrast i ostrość, budowa (pancerność) i AF.
Szkoda się rozpisywać... Kupuj![]()
Jak czytam odpowiedzi typu po co przepłacać nasuwa mi się pytanie to po co ci lustrzanka....
Co do odpowiedzi autora to jak najbardziej kupuj L-kisą to bardzo dobre szkła i co najważniejsze nie plastikowe a ich AF jest porządny (nie twierdze że w tańszych jest bezużyteczny tylko jest dużo lepszy)
Brak ;(
Osobiscie - jedno i drugie ma sens.
Ja sam mysle czy nie kupic 40d zeby poszerzyc zasieg szkiel. Ale osobiscie wolalbym 5d + zestaw stalek niz 40d z jakas/jakimis eLkami. Mimo iz uwazam, ze 40d to najlepszy korpus (z 5d1) w ofercie Canona jesli chodzi o stosunek cena/jakosc
.
Zasada taka: zawsze lepsze szklo pomoze bardziej niz lepszy korpus![]()
Ostatnio kolega,kolegi,kolegi...zapytał mnie o rade jaki obiektyw kupić do jego 60D. Ponieważ chciałem dać mu dobrą radę, zapytałem czego on oczekuje od nowego obiektywu. Okazało się, że po prostu chce robić lepsze zdjęcia...
Zapytałem więc, co jest nie tak ze zdjęciami, które robi swoim kitem...
Zdjęcia były nie ostre, nie miały wyrazu itd.
Po kilku wskazówkach, kolega zrozumiał jak trzymać aparat stabilnie, jak odpowiednio naświetlić zdjęcie i jak użyć światło.
L-ki sprawują się lepiej w ekstremalnych sytuacjach gdzie aberracja chromatyczna lub flary mogłyby powodować problem.
Nie uważam jednak, żeby warto było kupować L-kę tylko dla czerwonego paska.
Ale jeśli chodzi o FF vs crop to body nie ma znaczenia. Lepsza optyka i solidniejsza budowa zaprezentuje się tak samo na jednym jak i drugim.
JA też miałem i mocno zadowolony nie byłem. Szkło pokazało pazur po przesiadce na 5D. Takie są fakty i nie wymyślam.
Miałem Tamrona 28-75 i pomyślałem kupię sobie L i będzie potęga. Byłem mocno rozczarowany. Ktoś na forum poradził mi żebym spróbował się przesiąść na 5D i posłuchałem. WARTO było
Uogólniać też nie ma co Każde szkło zachowuje się trochę inaczej. Jedne dają radę inne mniej. Przerobiłem trochę szkieł w swoim życiu i uważam, że na cropach znacznie lepiej radzą sobie tele niż szerokie
Wiadomo że jak ktoś ma na kropie 18-55 i przesiądzie się na np 24-70 to widzi ogromną różnicę. Kolejną zauważy dopiero po przesiadce na pełną klatkę.
Tego się obawiałem właśnie, że zdania będą podzielone... pomijając odpowiedzi typu ,że kity nie odbiegają od elek itp, mi chodziło o naprawdę poważne odpowiedzi :-) może trochę ukierunkuje bardziej to pytanie w temacie. Głownie chodzi mi o dwa obiektywy jeśli chodzi o eLkę to Canon EF 24-70 f/2.8 L USM, a alternatywa to Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM. Czytałem różne opinie, że "L" z cropem źle ostrzy, mało celna itp, to już dyskwalifikowało moje chęci o zakupie :-) wiem ,że kiedyś nadejdzie taki dzień ,że będzie przesiadka na korpus FF, ale jeszcze tochę muszę popracować na 50D. Tu nie chodzi o to ,że jak mnie stać na eLkę to stać na FF... poprostu chciałbym zakupić fajne niezawodne szkiełko do mojego korpusu, które będzie jasne ,szybkie i celne :-) chodzi głownie o reporterkę, portret ( różne pomieszczenia ) . Stałkę już posiadam 85mm f1.8 i jestem bardzo zadowolony.
Zdjęcie robi fotograf, potem obiektyw a puszka jest na końcu tej wyliczanki. Obiektywy z serii L są po prostu lepsze i równie dobrze współpracują z cropem. Niektóre wręcz proszą o cropa. Porównanie kita i eLki to porównywanie wielbłąda z kangurem :-) W obiektywach jakość jest wyrażona ceną - i owszem są wyjątki - i raczej nie będzie inaczej.
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Piękny wątek do mielenia.
Najprosciej i najlepiej sam sprawdz. Poszukaj kogoś w twojej okolicy i podepnij. jakieś zdjecia juz zapewne robisz , bedziesz miał odniesienie.
ja na twoim miejscu (perspektywa przejscia na FF) nie miał bym dylematu. Zawsze lepiej wymienic tylko body.
CANON| eos 10 | eos 5D | 24-70f2.8 L | 70-200f2,8L isII | fyyyltry i statyfff | Minolta Elite 5400 II