Miałem na Samsunga + WinXP a teraz jest Dell i Win7 ( nowy system i stare ustawienia poszły w diabły ). Oba monitory ustawiałem wg softowej procedury dostrajania na podstawie informacji na ekranie. Pierwsze odbitki z Della okazały się za ciemne dużo za ciemnie. Chwilowo sobie odpuściłem odbitki z labu bo kupiłem CISS'a do drukarki i pod to będę próbował ustawić ( jak mi się uda, długa droga przede mną ale jest światełko w tuneli )
400D/7D/500N/17-40/70-200/55-250/Samyang 8mm/580 EX II/Manfrotto 680B/Lowepro Computrekker AW/Hama Defender 210
http://mariuszryz.pl
http://camera.boleslawiec.pl/ - Stowarzyszenie Fotograficzne - Bolesławiec
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Czyli to jest takie wyjście dające (o ile się faktycznie uda) wyłącznie poprawne wydruki? Skoro monitora aRGB nie da się idealnie upłycić do sRGB, to czy nie ma monitora sRGB który dało by się poprawnie skalibrować? Tak aby można było go przestawiać raz na wydruk LAB innym razem na potrzeby www?
50D + 17-55/2.8 IS USM
To jest takie wyjście, dające wrażenie poprawnych wydruków. Jeśli monitor nie jest skalibrowany sprzętowo, to wszystko będzie dawało "wrażenie".
Kalibracja sprzętowa to dostosowanie do wzorca. Dzięki niej, jeśli Ty wstawisz zdjęcie obrobione na skalibrowanym sprzetowo monitorze, ktoś na drugim końcu swiata bedzie je widział tak samo, równiez na skalibrowanym sprzętowo monitorze. Jeśli "kalibrujesz" na oko, i on "na oko", taka zależność nie ma juz miejsca. Obaj oglądacie inny obraz.
Przestrzeń barwna ma tu drugorzędne znaczenie.
Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
Przestrzenie mają drugorzędne znaczenie. Znacznie ważniejsza jest wiedza jak Pański monitor wyświetla barwy. Dzięki temu aplikacja graficzna może symulować na nim jak będzie wyglądał wydruk, jak będzie wyglądało w Internecie.
Mniej więcej tak. Monitor jest symulatorem.
Nie do końca. Rodzaj kalibracji nie jest kluczowy, choć sprzętowa (wewnątrz monitora) daje mniejsze defekty nią programowa (w sterowniku karty graficznej).
Też nie zupełnie. Monitor jest skalibrowany do potrzeb, tj profilu pracy i warunków oświetleniowych.
Po prostu "skalibrowanym". Niekoniecznie "sprzętowo".
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Czy ktoś z was miał może okazję widzieć to na żywo ? :
Samsung 2333T
http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/1473832
23" PVA poniżej 600 zł
myslę, że dla fotografa "amatora" może być to ideale, a często jedyne rozwiązanie.
40D;T17-50;Tokina50-135;580EXII;Sherpa250R;4GBx2+8GB;V800C,HL-511x2; Hama Defender 200
5D;C28/1.8;C85/1.8; YongNuo RF-602; 2xPowerlux VC200; 1xQuantuum PT-200,softboxy,parasole.
Wiesz, gdybym oczekiwał, że drukarka czy LAB wypluje mi 100% tego co widzę, to musiał bym kupić jakieś super drogie EIZO, super drogi kalibrator, i jeszcze sporo się nauczyć o kalibrowaniu, musiał bym też mieć pokój z czarnymi ścianami, musiał bym mieć też oświetlenie dobrane też temperaturowo-idealne, byłby dobrze też mieć swój LAB, w końcu miał bym 100% pewności, że laborant nie podmieni marki papieru albo chemii nazajutrz..
Oczywiście, chciało by się, tylko czy to jest konieczne?
Ja stoję na ziemi, nie bujam w obłokach, nie wysypię z rękawa odpowiedniej sumy na te gadżety.. mam również inne wydatki ale i moje oczekiwania czy raczej nie stoją na poziomie 100% odwzorowania i "tolerancja" jest nieco szersza. Szukam monitora, który za cenę 700-1500zł spełni moje oczekiwania. Nie będę od niego wymagał 100%, będę wymagał tyle, żeby w tej granicy cenowej był najlepszy z możliwych. Dlatego właśnie podałem te kilka monitorów, bo mieszczą się w ramach. Rozmawiałem z kilkoma osobami które posiadają niektóre z nich, każdy chwali swoje, wiadomo, jeden 2311uh, drugi 2209wa, a jeszcze inny w2220p. Staram się to jakoś uszeregować, wady i zalety poszczególnych.. Póki co skłaniam się ku LG, 2209wa mógłby być, ale poziom jasności ponoć jest bardzo duży, czerń słabsza, podobnie 2311uh i dodatkowo trudny do ustawienia, wciąż zbieram opinie, bo jako takich konkretnych porównań nie znalazłem, więc uderzam do użytkowników.
Wiem, że jeśli ja będę miał sprzętowo skalibrowany monitor, osoba po drugiej stronie Ziemi też, to zobaczymy bardzo podobny obraz, ale miliony i tak zobaczą to, "co chcą widzieć" ich sprzęty. Dlatego mi zależy na monitorku w tej granicy cenowej, który uda się możliwie najlepiej skalibrować, ustawić pod późniejszy wydruk. Dla mnie będzie akceptowalny, jeśli balans bieli będzie w miarę dobry i poszczególne kolory nie przejaskrawią się. Znam wielu ludzi, którzy na wyczucie ustawiają swoje monitory, po wielu wydrukach już wiedzą czego się spodziewać i jak na razie dobrze na tym zarabiają, klienci są zadowoleni. Ja aż takich cudów nie oczekuję, wystarczy mi dobry wybor w pewnej granicy cenowej. Ot co.![]()
50D + 17-55/2.8 IS USM
Nie namawiam Cię do kupienia "drogiego monitora" i "drogiego kalibratora". Tu każdy podejmuje samemu decyzję. Opisałem Ci tylko zależnoścNie ma dobrych wydruków, bez kalibracji przyrządem. Na oko się nei da skalibrować monitora. Można go tylko zbliżyć do poprawności.
Nie chcę radzić, który monitor lepszy/gorszy są tu lepsi ode mnie specjaliści.
Życzę powodzenia w wyborze.
Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
Gwoli formalności. Żaden z wymienionych monitorów nie ma możliwości sprzętowej kalibracji.
Tego nie wie nikt. Pan też, dopóki nie popatrzy na monitor. Obiektywnie, defekty obrazu monitorów które Pan rozważa, są BARDZO DUŻE, widoczne bez wysiłku dla laika bez żadnego doświadczenia. To czy zmieszczą się one w Pana tolerancji, jak napisałem, nie wiadomo.
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl