Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 114

Wątek: Canon 17-40/4L ...czy warto

  1. #61
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Opole
    Posty
    1 565

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzychoo Zobacz posta
    17-40 nadaje się świetnie do pejzażu, bo poza b.dobrą ostrością świetnie odwzorowuje naturalne kolory i bardzo dobrze pracuje pod światło. Uważam że to świetne narzędzie do fot. przyrody, pejzażu. Do ślubnego reportażu czy fot koncertowej niestety trochę za ciemny, dobrze uzupełnić go jakąś jasną stałką.
    Zgadza się. Do pejzażu znkomite. Do ślubu to tylko plener na ultra szeroko, ewentualnie kościół jak jest jasny.

  2. #62
    Coś już napisał Awatar _fiolek
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    85

    Domyślnie

    Prosze o odezwanie sie na PRIV uzytkujacego szkielko Canon 17-40/4L z body 50D

  3. #63
    Coś już napisał Awatar _fiolek
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    85

    Domyślnie

    Witam

    nabylem 17-40 i po 2-3 krotnych testach (reporterka) troche mnie zawodzi w stosunku do 70-220 L ktory posiadam

    ponizej przyklad - zdjecia robione na tych samych ustawieniach niemal w tej samej godzinie, przy bezchmurnym niebie

    pierwsze to 17-40 f/4 L


    drugie to 70-200 f/4 L


    Problem z 17-40 L mam taki, ze prawie 2/3 zdjec jest mdła i te kolory kontrasty jakoś leża w porównaniu do 70-200L

    Jakies porady co do dalszych testów/porównan?

    Pzdr

  4. #64
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Łęczna/Lublin
    Wiek
    36
    Posty
    57

    Domyślnie

    hmmm to może raczej zastanów sie co Ty mogłeś zrobić nie tak? Potem myśl co jest ze szkłem... pokombinuj. 17-40 to świetne pancerne, szybkie szkło Do krajobrazów i spacerów super
    Ponad rok temu zastanawialem sie na co wymienić kita i przerażało mnie troche skrócenie sobie ogniskowej. Założyłem eLke i nie chciałem jej ściągać (tylko na zmiane ze stałkami). Jedynie jeśli komuś trzeba światła 2.8 to może być mu ciemno... ale w sigmie i tamronie na próżno szukać tej jakości i AF

  5. #65
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _fiolek Zobacz posta
    nabylem 17-40 i po 2-3 krotnych testach (reporterka) troche mnie zawodzi w stosunku do 70-220 L ktory posiadam
    ...
    Problem z 17-40 L mam taki, ze prawie 2/3 zdjec jest mdła i te kolory kontrasty jakoś leża w porównaniu do 70-200L
    Nie mam przesadnej satysfakcji.

    Cieszę się za to, że jesteś człowiekiem, który umie oceniać obiektywnie, bez magicznego oddziaływania czerwonego paska.

    Nic się nie dzieje, w końcu obiektyw sprzedasz bez specjalnej straty komuś, kto przykręci go do sensora do którego był dedykowany.

    Jeżeli sprzedałeś już "Sigmę której nic nie dolegało", proponuję pomyśleć o INNY PRZYZWOITYM OBIEKTYWIE STANDARDOWYM DLA APS-C.
    Entuzjastyczny Neofita

  6. #66
    Coś już napisał Awatar _fiolek
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    85

    Domyślnie

    MariuszJ, wnosisz, że bardzo sie gryzie z 50D?

  7. #67
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _fiolek Zobacz posta
    MariuszJ, wnosisz, że bardzo sie gryzie z 50D?
    Po prostu jest na obiektywem o innych zastosowaniach, przykręcanym do przypadkiem pasującego bagnetu dla czerwonopaskowego lansu.

    Bo przecież nie wypada za te same pieniądze kupić marketowego 15-85... albo dołożyć trochę i nabyć 17-55.

    Człowiek to fantastyczny zwierz - przekona sam siebie, że kitem za dwie stówy zrobiłby dużo gorsze zdjęcia. Trzymaj się Fiolek z dala od takiego myślenia.
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #68
    Uzależniony Awatar Bartek_902
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    DĘBLIN
    Posty
    690

    Domyślnie

    Dla mnie te zdjęcia są dziwne,może zmieniła by to korekcja ekspozycji o 1/3 działki bo jest za jasno.
    Ja mam 17-40 używam z 7d i jest super,mam dobry egzemplarz ostry w centrum i na brzegach też nie jest zle,zrobiłem nim kupe dobrych zdjec,miedzy innymi w reporterce,zlego słowa nie powiem u mnie kolory zawsze takie jak powiiny być,co prawda robie tylko w rawach ale przy wywoływaniu praktycznie zero zabawy więc myślę że tu wina leży po twojaj stronie
    EOS + L i kupa gratów ...

  9. #69
    Coś już napisał Awatar _fiolek
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    85

    Domyślnie

    aj tam, ja kitem a potem sigma zrobilem mase genialnych zdjec - jak dla mnie ;o)
    w eLke zainwestowalem, bo z nog mnie zmiotla plastyka 70-200, ktory zakupielm tylko dlatego, ze mechanicznie padla mi sigma 70-300, a ze czesto biegam-skacze z puszka w kolejny odkryty tele nie chcialem sie pchac by mi za moment zgrzytał i prychał

    i tu podobnie, ta sigma zgadza sie jest... tylko "genialnym KITEM", ale plastyka jej lezy, myslalem ze 17-40 to nadrobi ale na razie zawodzi i w tylku mam lans, pomimo mego podpisu co posiadam, ktory teoretycznie musze skasowac tylko zapominam (dobrze zlustrowalem forum i fakt... 50% postów to atak na atak/lans na lans itp...itd...)

    Pzdr
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    btw:

    to 17/40 ostrzy dobrze z bliskich odleglosci , + - 60cm/1m
    Ostatnio edytowane przez _fiolek ; 10-10-2010 o 12:54 Powód: Automerged Doublepost

  10. #70
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Nie ma to jak porównywać 17-40 do 70-200...

    Od zawsze mówię, że 17-40L ma sens na cropie tylko w bardzo specyficznych przypadkach. Moim zdaniem jego główną zaletą jest to, że to świetne optycznie UWA pod FF. Genialne szkło do krajobrazów, reporterki w lepszych warunkach. Nie wiem czego się po nim spodziewałeś, ale szukanie "plastyki" w szkłach szerokokątnych i f/4, przy ostrym słońcu, to raczej pomyłka... Jako zamiennik kita lepiej nada się Tamron 17-50/2.8.

    17-40 to szybkie, celne UWA pod FF, APS-H. Solidna konstrukcja na lata, bardzo dobra jakość obrazu we wszystkich kombinacjach przysłon i ogniskowych (przynajmniej u mnie). Dlatego jest obiektywem klasy L. Sam z siebie nie zrobi genialnych zdjęć. Chcesz plastyki i kolorków to musisz wziąć połówkę Cokina, ruszyć cztery litery przed wschodem słońca z domu i pojechać w jakieś fotogeniczne miejsce...

    Chcesz szeroko z wow-factor'em? FF + Sigma 20/1.8, 24L...

Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •