Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 572

Wątek: 5d vs 5d ii, roznice w obrazowniu i inne dylematy

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony Awatar ElSor
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Ozimek (OPO)
    Wiek
    43
    Posty
    504

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luc_october Zobacz posta
    w 5d mk2 większa ilość pikseli powoduje miękkość obrazka. Jęśli wam to nie odpowiada możecie spróbować focić w sraw gdzie zdjęcie sprawia wrażenie ostrzejszego.
    Jesli ktos oglada w powiekszeniu 100% to moze rzeczywiscie wydaje sie obraz ostrzejszy po pomniejszeniu ale "normalna" osoba oglada zdjecie jako calosc na ekranie lub papierze i nie zauwaza roznicy.
    A490+SDK
    Galeria CB | Sport CB || PhotoShop jest jak cebula . . . ma warstwy

  2. #2
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2009
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    289

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ElSor Zobacz posta
    Jesli ktos oglada w powiekszeniu 100% to moze rzeczywiscie wydaje sie obraz ostrzejszy po pomniejszeniu ale "normalna" osoba oglada zdjecie jako calosc na ekranie lub papierze i nie zauwaza roznicy.
    Zdajesz sobie sprawę z tego,że nie wszyscy robią pocztówkowy format zdjęć i są to też "normalne" osoby?

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ElSor Zobacz posta
    Jesli ktos oglada w powiekszeniu 100% to moze rzeczywiscie wydaje sie obraz ostrzejszy po pomniejszeniu ale "normalna" osoba oglada zdjecie jako calosc na ekranie lub papierze i nie zauwaza roznicy.
    Witam !

    Widac, ze obiektywy nie przenosza 21 Mpix informacji i
    pompowanie matrycy FF duza ilosci pixeli jest malo sensowne.

    Ogladalem obraz na 100% z MK2 i obraz (wycinek) wygladal
    rozciapciany jak z kompaktu.

    Dziwne bo to byl EF 50 /1.8 przymkniety do f4 a na analogu
    jakos byla zyleta.

    Moim zdaniem przewaga rozdzielczosci ginie pod realnymi
    rozdzielczosciami jakie naprawde sie przenosi szklo-matryca-plik

    Pozdrawiam
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez luc_october Zobacz posta
    Odnośnie ostrości obrazka wydaje mi się, że jest to wyłącznie kwestia ustawienia parametru sharpness. obrazek o mniejszej rozdzielczości jest bardziej podatny na wyostrzanie niż obrazek o wyższej rozdzielczości.

    Jeśli tak samo wyostrzymy obrazek o rozmiarze 6000x4000 i 800x600 to oczywiste że obrazek mniejszy bardziej się wyostrzy. Dlatego dla 21mpix'ów trzeba więcej podostrzyć obrazek, a na 12mpix powiedzmy sharpness domyślnie ustawione na 3 daje zadowalające efekty. Ewentualnie stosować sraw 10mpix.
    Witam !

    Jak wyostrzysz wiekszy obrazek mocniej i przeskalujesz do tego
    mniejszego bedziesz mial bardziej naturalny ostry obraz niz ten mniejszy
    wyostrzony.

    Dlatego nie wyostrzam juz docelowego malego formatu a wyostrzenie robie
    na wejsciowej maksymalnej wielkosci.
    Pozniej przeskalowuje w dol... i mam juz oczekiwany efekt.



    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez darekw1967 ; 09-08-2010 o 22:15 Powód: Automerged Doublepost

  4. #4
    Początki nałogu Awatar luc_october
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    447

    Domyślnie

    Moim zdaniem szkło daje radę na 21mpix na pełnej klatce spokojnie nie przy wszystkich obiektywach, ale np. przy 85mm 1.8 rozdzielczość niszczy nie licząc lepszych szkieł.

    Co do wyostrzania chciałem tylko pokazać tym którzy uważają że obrazek z mk1 jest ostrzejszy, że jest to wyłącznie kwestia wyostrzania. Sam też wyostrzam w pełnej rozdziałce obrazka. Od jakiegoś czasu także dużo stosuję sraw gdzie nie potrzeba plakatowej rozdziałki.

  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Witam !

    Obiektyw EF 85/1.8 faktycznie daje ostry obraz na MK2 ale jak
    powiekszysz na 1:1 z RAW-a to masz mniejsze ale... jednak ciapy.

    Ciekawy jestem czy ktos dokonal pomiarow na jakim szkle
    mozna wykorzystac w 100% matryce 21 Mpix ?

    Jakie szkla i na jakich parametrach osiagaja ten maksymalny zakres.

    Pozdrawiam

  6. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    884

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Witam !

    Obiektyw EF 85/1.8 faktycznie daje ostry obraz na MK2 ale jak
    powiekszysz na 1:1 z RAW-a to masz mniejsze ale... jednak ciapy.

    Ciekawy jestem czy ktos dokonal pomiarow na jakim szkle
    mozna wykorzystac w 100% matryce 21 Mpix ?

    Jakie szkla i na jakich parametrach osiagaja ten maksymalny zakres.
    W mojej torbie wszystkie, nawet EF 28-80 za 50PLN z allegro daje rade:
    http://gallery.dziki.pl/album130/IMG_2220?full=1

    Oczywiscie w 4/3 wszystko dziala, prawda?

    Przepraszam ze karmie trolla.

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    69

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzik Zobacz posta
    W mojej torbie wszystkie, nawet EF 28-80 za 50PLN z allegro daje rade:
    http://gallery.dziki.pl/album130/IMG_2220?full=1

    Oczywiscie w 4/3 wszystko dziala, prawda?

    Przepraszam ze karmie trolla.
    Witam !

    Naprawde nie wiem co ma wspolnego system 4/3
    do matrycy FF z rozdzielczoscia 21 Mpix ?

    Nie jestes ciekawy ile szkiel wyciaga maksymalna rozdzielczosc
    i wykorzystuje max. mozliwosci matrycy 21 Mpix ?

    Jezeli nie ma takich szkiel to jakie jest najlepsze do
    MK2 i ile informacji maksymalnie przenosi ?

    Chetnie zobacze RAW-a ktory jest wzorcowym
    odnosnikiem dla najlepszej mozliwej do osiagniecia
    jakosci na tej matrycy.

    Co do szkla EF 28-80 ktore posiadasz, czy masz jakies
    dojscia do RAW-ow bo chetnie zobacze jakie sa mozliwosci
    tego szkla na FF.


    Pozdrawiam i zycze bardziej
    pozytywnego podejscia do ludzi.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Nie jestes ciekawy ile szkiel wyciaga maksymalna rozdzielczosc
    i wykorzystuje max. mozliwosci matrycy 21 Mpix ?

    Jezeli nie ma takich szkiel to jakie jest najlepsze do
    MK2 i ile informacji maksymalnie przenosi ?
    Wiekszosc ludzi dalej nie wie,ze te 21mpix to tyle samo, co 8mpix na APS-C i dalej mniejsze upakowanie niz wiele starszych puszek.

    Te szkla co na 20D mialem super ostre, na 5D2 sa jeszcze ostrzejsze, bo AF lepiej trafia.

  9. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    884

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Nie jestes ciekawy ile szkiel wyciaga maksymalna rozdzielczosc
    i wykorzystuje max. mozliwosci matrycy 21 Mpix ?
    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Jezeli nie ma takich szkiel to jakie jest najlepsze do
    MK2 i ile informacji maksymalnie przenosi ?
    Jest takich szkiel wiele

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Chetnie zobacze RAW-a ktory jest wzorcowym
    odnosnikiem dla najlepszej mozliwej do osiagniecia
    jakosci na tej matrycy.
    www.dziki.pl/5d/raw/

    polecam katalog 50mm, jest tam troche szkiel m42 za kiladziesiat PLN, nie ma 21mpix?

  10. #10
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darekw1967 Zobacz posta
    Witam !

    Obiektyw EF 85/1.8 faktycznie daje ostry obraz na MK2 ale jak
    powiekszysz na 1:1 z RAW-a to masz mniejsze ale... jednak ciapy.

    Ciekawy jestem czy ktos dokonal pomiarow na jakim szkle
    mozna wykorzystac w 100% matryce 21 Mpix ?

    Jakie szkla i na jakich parametrach osiagaja ten maksymalny zakres.

    Pozdrawiam
    Co za dyrdymały.

    Proste obliczenia matematyczne pokazują ,że gęstość upakowania pixela na 21Mpx matrycy 5DMkII równa się cropowej matrycy 8Mpx z modelu 20D/30D,
    więc szkła które dawały radę na modelu 20/30D będą tak samo dawać radę na pełno-klatkowej matrycy nowej piątki.
    Zresztą kolega siudym robił kiedyś test 70-200 na 5DII i 20D obrazujący to zjawisko.
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •