Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 38

Thread: EF-S 15-85 3,5-5,6 IS USM czy EF-S 17-85 4-5,6 IS USM ?

  1. #21

    Default

    15-85 to koszt około 2500zł, a 24-105 f4L można wyrwać za 3100-3300zł.
    Moim zdaniem warto dołożyć. Na APS-C stosunkowo mało winietuje, stałe światło f4, b. dobra stabilizacja, spory zakres (sacer zoom idealny) i co najważniejsze pancerna obudowa.
    Mam EOSa i jeszcze D...

  2. #22
    Coś już napisał ksp01marek's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    73

    Default

    Quote Originally Posted by helldust View Post
    15-85 to koszt około 2500zł, a 24-105 f4L można wyrwać za 3100-3300zł.
    Moim zdaniem warto dołożyć. Na APS-C stosunkowo mało winietuje, stałe światło f4, b. dobra stabilizacja, spory zakres (sacer zoom idealny) i co najważniejsze pancerna obudowa.
    Ja swój 15-85 wyrwałem za 1900 (okazja). Miałem kiedyś 17-40 a zdarzyło się mi bywać na kolegi jachcie i okazało się że do mojej dwudziestki był to obiektyw za ciasny. Pamiętam jak pojękiwałem że nie mam 10-22 a teraz nie mam tego problemu (prawie). Przy 85 mm i rozwalonej na maxa przysłonie ładnie też rysuje portreciki (jak na taki obiektyw).

  3. #23
    Początki nałogu
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Pomorze Środkowe
    Age
    64
    Posts
    348

    Default

    Quote Originally Posted by helldust View Post
    15-85 to koszt około 2500zł, a 24-105 f4L można wyrwać za 3100-3300zł.
    Moim zdaniem warto dołożyć. Na APS-C stosunkowo mało winietuje, stałe światło f4, b. dobra stabilizacja, spory zakres (sacer zoom idealny) i co najważniejsze pancerna obudowa.
    Ale 24mm na cropie może być czasami za wąskie.
    pozdrawiam

  4. #24
    Fotografujący michael_key's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Stargard
    Age
    42
    Posts
    2,129

    Default

    Quote Originally Posted by zbyszekjan View Post
    Ale 24mm na cropie może być czasami za wąskie.
    Dokładnie tak, tylko helldust wymienił inne zalety tej L klasy, które sprawiają, że sensowność zakupu (nawet pod cropa) szkła za taką cenę staje się co najmniej dziwne, nawet biorąc pod uwagę początkowy zakres.

  5. #25

    Default

    Quote Originally Posted by zbyszekjan View Post
    Ale 24mm na cropie może być czasami za wąskie.
    Tak może być, ale na start będzie to obiektyw wszechstronny i co najważniejsze o bardzo dobrych parametrach. Powoli dozbiera potem do np. 10-22 i już będzie miał ultra szeroko dla aps-c. Do tego stałka np. 50 1.8 i na całym przednim zakresie będzie miał poukładane.
    No i potem przyjdzie czas na ultra zoomy, o ile będą mu potrzebne bo może chłopak stwierdzi, że to co ma, spokojnie mu wystarcza do zdjęć jakie robi. Najważniejsze to być w 100% przekonanym jakie zdjęcia będzie się robić.
    Mam EOSa i jeszcze D...

  6. #26
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2010
    Posts
    151

    Default

    24-105 f4L też myślałem. Tylko CZY WARTO dawać taką kasę za Lkę która ma światło bardziej zbliżone do 15-85 (17-85) niż do jasnych 2,8.. ?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    zapytam może inaczej: czy w PRAKTYCE różni się ciemna Lka (4) od przykładowego 15-85 ? (pomijając oczywiście różny zakres ogniskowych, czerwony pasek i lepiej wykonany korpus)
    Zaciekawiliście mnie na tyle za zacząłem się zastanawiać nad takim rozwiązaniem, o ile jest faktycznie sensowne.
    Last edited by iAdam; 05-08-2010 at 12:08 PM. Reason: Automerged Doublepost

  7. #27

    Default

    Ciemna L-ka...hmmmm, nie taka ciemna. Weź pod uwagę że ma ona stałe światło f4 w całym zakresie. 15-85 na początku może i ma światło f3.5, ale spada ono bardzo szybko do 5.6 wraz ze zmianą ogniskowej. 15-85 ma silne aberacje i sporą dystorsję, tutaj L-ka radzi sobie zdecydowanie lepiej i jest tylko pod APS-C. No i obudowa... L-ka jest szczelna bardzo mocno, a uwierz mi że po pierwszym plenerze w piaskownicy brak uszczelnień w 15-85 bardzo szybko zauważysz, przeklinając pył we wnętrzu obiektywu.
    17-85 IMHO sobie odpuść. W nim zawsze zachodzi słońce, mydli mocno (przynajmniej mój tak miał), zdecydowanie gorszy optycznie od dwóch wcześniej wspomnianych i ma monstrualną aberację na 17mm.
    Mam EOSa i jeszcze D...

  8. #28
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Quote Originally Posted by helldust View Post
    Ciemna L-ka...hmmmm, nie taka ciemna. Weź pod uwagę że ma ona stałe światło f4 w całym zakresie. 15-85 na początku może i ma światło f3.5, ale spada ono bardzo szybko do 5.6 wraz ze zmianą ogniskowej. 15-85 ma silne aberacje i sporą dystorsję, tutaj L-ka radzi sobie zdecydowanie lepiej i jest tylko pod APS-C. No i obudowa... L-ka jest szczelna bardzo mocno, a uwierz mi że po pierwszym plenerze w piaskownicy brak uszczelnień w 15-85 bardzo szybko zauważysz, przeklinając pył we wnętrzu obiektywu.
    17-85 IMHO sobie odpuść. W nim zawsze zachodzi słońce, mydli mocno (przynajmniej mój tak miał), zdecydowanie gorszy optycznie od dwóch wcześniej wspomnianych i ma monstrualną aberację na 17mm.
    1EV między f4 a f5.6 jest moim zdaniem do zbagatelizowania, przez co rzeczone obiektywy: 15-85IS na cropie i 24-105IS na FF - porównywalne. Niebagatelne dystorsje mają oba i z obu są ładnie korygowalne choćby w DPP. Stabilizacja w 15-85IS wydaje się skuteczniejsza i pracuje kulturalniej, za to stałe światło 24-105IS jest niezaprzeczalnie wygodne i na długim końcu generuje świetną, portretową głębię ostrości (na FF).

    Jednak podstawową zaletą i wyróżnikiem obu obiektywów jest poręczność zakresu przy jednoczesnym względnie kompaktowym rozmiarze i wadze. Dzięki temu NIE ZMIENIAMY tego obiektywu na bodu, kiedy nie mamy na to czasu/ochoty i jednocześnie nie przygina nas do ziemi konstrukcja w stylu białasa 28-300.

    Zalety te ujawnią się dla 24-105IS moim zdaniem jedynie wtedy, gdy jest przykręcony do body FF. Dla cropa pozostaje on substytutem lepszych obiektywów.
    Entuzjastyczny Neofita

  9. #29
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Poznań
    Age
    73
    Posts
    144

    Default

    Wypada się zgodzić.
    Oba aberrują okropnie więc usuwanie jest konieczne z tym, że w 15-85 utrata detalu jest praktycznie niewidoczna.
    Zaletą L-ki jest lepszy pierścień manuala - jesli kręcisz filmy to jest to jakaś zaleta.
    Oba są w miarę szczelne.
    Adam - jesli masz zamiar zostac przy cropie to tylko 15-85.
    Zresztą udaj się do pierwszego z brzegu fotojokera i potestuj. Mają zarówno 15 jak i 17-85. Sam będziesz wiedział co warto. I zapewniam Cię, że nie bedzisz miał wątpliwości :-)

  10. #30
    Dopiero zaczyna
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Radom
    Age
    46
    Posts
    22

    Default

    Od niedawna posiadam 15-85 i nie zauważyłem aberracji, przy takich zdjęciach jakie robię, głównie sporty motorowe. A co do szczelności, to będę mógł się wypowiedzieć dopiero po zawodach motocrosowych Tam i eLka miałaby ciężkie życie
    O wyborze 15-85 przesądził zakres ogniskowych, w moim przypadku 24mm na cropie to często za wąsko.
    Mając wcześniej tylko 18-55 brakowało mi też zakresu do 70mm. Naczytałem się testów kitowego szkła , że powyżej 35mm jest bardzo słabo i dziura między 35, a 70mm była straszna Teraz mam ten problem z głowy.
    Jeśli chodzi o IS w 15-85 to działa bez zarzutów. Pozwala naprawdę osiągać na dość długie czasy, bez obawy o poruszenie.
    400D, 15-85mm/3.5-5.6 IS USM, 18-55mm/3.5-5.6, 70-210mm/3.5-4.5 USM

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •