no wybacz , takie porównanie , to dla mnie żadne porównanie ;]
no wybacz , takie porównanie , to dla mnie żadne porównanie ;]
no comment...
Ostatnio mialem okazje potestowac w akcji pare szkielek 15 24L 35L 85L 135L i w miedzyczasie wpadlo mi w rece 24-70... odpiolem po 10 fotkach i podziekowalem. Ciezkie jak cholera, a jak powiekszylem fotki na kompie to sie poprostu chowa przy jakiejkolwiek stalce. Nawet moje 28 1.8 to przepasc w porownaniu z tym szklem.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Pewnie między stałkami L-kami, a zoomem L będzie różnica, ale żeby aż tak znaczna... coś mi trudno w to uwierzyć.
Generalnie stałki będą ostrzejsze na brzegach, a w centrum dużej różnicy nie powinno być.
6D|5D+BG-E4|7D|40D+BG-E2|S14 f2.8 EX HSM|C 24L MkI|35L|C 50 f1.4|C 85 f1.8|C 100 f2.8 USM Macro|C 24-70 f2.8 L|C 70-200 f2.8 L IS|C 100-400 IS L|T 17-50|S 10-20 f4-5.6|C 18-200IS|C 580EXII|C 580EX i tyle...
Mam 24-70 i uważam że jest to świetne szkiełko , nie aż tak wiele ustępuje stałkom - chyba podszedłeś do tego zbyt emocjonalnie - jest cholernie ciężkie i zbyt ciemne - reszta to zalety. A to 28 f 1.8 musisz mieć cholernie dobre że jest lepsze od tego zooma :-D, pozdrawiam
55D,16-200
----------------------------------------------
Mam identyczne odczucia. Oczywiście ciężko oczekiwać, że 24-70 będzie lepsze od 24L czy 135L, ale to naprawdę wyjątkowo dobry zoom. Faktycznie ciężki i niezbyt szybki, ale za to bardzo uniwersalny. Ja swojej sztuce ufam od pełnej dziury i choć faktycznie stałki na f/2.8 są wyraźnie lepsze, to 20x30/300 z tego szkła na pełnej dzurze wygląda bardzo dobrze.
Jarek
To powiem dokładniej o co mi chodzi. Ostrość. Oba szkła kosztują ponad 4 patyki, oba mają USM i dziurę f/2.8. Oczywistym jest, że mają różną budowę ale różnica przy 70 mm w ostrości jest tak duża, że aż szokująca.
Najgorsze jest to, że mój słoik jest po regulacji w serwisie. I nie była to Żytnia. Mam dwa 40D i na obu fotki wygladają tak samo słabo, natomiast powyżej f/4-5.6 faktycznie zaczyna być bardzo dobrze.
Zastrzegam, może ja mam fatalny egzemplarz.
Natomiast pomijam wagę i wielkość, mi nie przeszkadza. Mam "bułę" i grabę.
Ostatnio edytowane przez Mad_Mac ; 30-04-2010 o 17:18 Powód: Automerged Doublepost
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
C80 to ja ci moge pokazać właśnie te dwa szkła gdzie różnic nie ma ;]. Samo porównanie dwóch szkieł i stwierdzenie że przez to 24-70 jest do kitu na f2.8 no jest troche nie bardzo heh.
no comment...
no jasne, ale.. to ISO nie zawsze daje dobrej jakości fotki.. nie będę tu wróżył z palca, ale odnosząc się do testów i obiegowej opinii. Wszak body warte uwagi, jednak sam mając wybór pomiędzy 50D a 7D, wolałem różnicę 2 tysi przeznaczyć na stałki i filtry. Uważam, że zakup 7D jest cenowo nad wyrost przy takim zastosowaniu. Co innego załadować kasę w FF, gdzie użyteczne ISO bije cropa na głowę. a AF w 7D i tak mnie nie przekonuje, bo wystarcza mi to co mam. Ale każdy woli inaczej..
nie wiem jak z 24-70, ale przy 17-55IS zastosowanie f/2.8 nie grozi niczym poza dobrze naświetlonym, ostrym i nieporuszonym zdjęciem, dlatego polecam.. z resztą, jak już wcześniej pisałem. Do tego 50/1.4 lub w ramach zoomacji Tamron 70-200/2.8 lub Canon 70-200/4L ale z IS.
#
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...