Strona 113 z 152 PierwszyPierwszy ... 1363103111112113114115123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 121 do 1 130 z 1516

Wątek: Dofinansowanie na działalność z urzędu pracy

  1. #1121

    Domyślnie

    Podstawowe koszty to ZUS i składka na ubezpieczenie zdrowotne - razem niecałe 400zł

    A dla US zależnie od formy opodatkowania i radzę dokładnie doczytać przepisy, albo lepiej poradzić się księgowego, bo nieznajomość prawa (szczególnie podatkowego) szkodzi.

    A mnie Urząd Pracy właśnie wysyła na 8-dniowe szkolenie (miałem nadzieję, że potrwa krócej), a potem podpisanie umowy - tu będzie trochę śmieszna sytuacja, bo wraz ze mną idzie żona, żyranci wraz z małżonkami, no, a że my i żyranci mamy małe dzieci, to musimy je zabrać, bo same w domu nie zostaną. W sumie uzbiera się 8 osób do podpisania 1 umowy

    pzdr
    Tomek
    analog + cyfra + szkiełka 20-210 mm

  2. #1122
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    374

    Domyślnie

    Posiada ktoś wzór zaświadczenia o tym, iż sprzęt zakupiony od osoby fizycznej nie był wcześniej nabyty ze środków pochodzących z pomocy publicznej?
    U Was wystarczył zwykły odręczny bohomaz ? Wiem, wiem co urząd to wymagania.
    Obciach się przyznać, ale przekroczyłem magiczny 30dniowy okres przeznaczony na zakupy… [o jeden dzień za późno wydałem ostatnie kilka stów… bo marzec ma 31 dni...] i musze się posiłkować „legalną umową zakupu”.
    Pomożecie?

  3. #1123
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    ale takie wzoru nie ma... dopisuje sie linijke tekstu i to wszystko

    btw ma sie 2 miesiace na zakup w sumie , ladnie sie ociagales
    no comment...

  4. #1124
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    374

    Domyślnie

    Oki, dziękuję!!
    Czyli jest jak myślałem.
    8.03 umowa. 9.03 kasa. 9.03 wpis. 15.03 działalność.... sam sobie skróciłem pytanie po co

  5. #1125

    Domyślnie

    W samej umowie, oświadczenie sprzedającego, poza tym przecież mogłeś zrobić zakup kilka dni wcześniej co też będzie określone w umowie a jeżeli kwota nie przekracza 1000 zł to nie ma potrzeby rejestrowania i opłacania jej w US, wiec chyba problem będzie łatwo pokonać, zawsze można donieść dokument i napisać wyjaśnienie dlaczego nie złożyłeś w terminie, miałem podobnie, UP nawet się upomniał o wszystkie dokumenty zakupu i było to ponad 30 dni, napisałem wyjaśnienie i po 14 dniach otrzymałem odpowiedź pozytywną.
    Canon FF i słoików kilka

  6. #1126
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    374

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mk307 Zobacz posta
    W samej umowie, oświadczenie sprzedającego, poza tym przecież mogłeś zrobić zakup kilka dni wcześniej co też będzie określone w umowie a jeżeli kwota nie przekracza 1000 zł to nie ma potrzeby rejestrowania i opłacania jej w US, wiec chyba problem będzie łatwo pokonać, zawsze można donieść dokument i napisać wyjaśnienie dlaczego nie złożyłeś w terminie, miałem podobnie, UP nawet się upomniał o wszystkie dokumenty zakupu i było to ponad 30 dni, napisałem wyjaśnienie i po 14 dniach otrzymałem odpowiedź pozytywną.
    Tak, na umowie zakup będzie z datą wstecz. Tak wiem o <1000.
    Dziekuję i pozdrawiam
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    ale takie wzoru nie ma... dopisuje sie linijke tekstu i to wszystko

    btw ma sie 2 miesiace na zakup w sumie , ladnie sie ociagales
    nawet nie 30 dni. wpis do VAT 18.03...
    Ostatnio edytowane przez kosdkp ; 27-04-2010 o 07:46 Powód: Automerged Doublepost

  7. #1127
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    nie nie nie co ma wpis do vat ?

    masz pierwsze 30 dni od podpisania umowy z pupem do czasu rejestracji firmy
    kolejne 30 dni , od tej rejestracji

    wiec max mozna 2 miesiace wyciagnac , zreszta skoro to pare dni napisz pismo ze czekales na towar czy cos i po sprawie
    no comment...

  8. #1128
    Uzależniony Awatar Pawel_G
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    40
    Posty
    527

    Domyślnie

    Mała porada dla tych którzy będą zakładali działalność aby wpis do ewidencji był z pocztku miesiąca tj. najlepiej z 2 lub 3 dnia miesiąca. Pozwoli to zaoszczędzić wam 500 zł na ulgowym Zus bo dzięki temu ulga będzie trwała 25 a nie 24 miesiące.

  9. #1129
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    374

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MM-architekci Zobacz posta
    nie nie nie co ma wpis do vat ?

    masz pierwsze 30 dni od podpisania umowy z pupem do czasu rejestracji firmy
    kolejne 30 dni , od tej rejestracji

    wiec max mozna 2 miesiace wyciagnac , zreszta skoro to pare dni napisz pismo ze czekales na towar czy cos i po sprawie

    Dopiero od 18.03 jestem na VAT, rejestracja dział 15.03 [nie będąc Vatowcem nie mogłem odliczć VAtu] stąd mniej niz 30 dni .
    Problem juz rozwiązany - umowa zawarta 29 dnia. wszystko gra.
    pozdrawiam

  10. #1130

    Domyślnie

    Jeszcze jedno małe info, w naszym UP wydają zaświadczenie że jest się bezrobotnym, co umożliwia w Urzędzie Miejskim rejestrację działalności z tkz. zniżką czyli bezkosztowo, zostajemy zwolnieni z opłat, może to mała oszczędność ale jednak.
    Canon FF i słoików kilka

Strona 113 z 152 PierwszyPierwszy ... 1363103111112113114115123 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •