-
Pełne uzależnienie
Przyszła do mnie właśnie realizacja odbitek w konkurencyjnym labie, też maszyny Fuji, też papier Supreme, pozwoliłem sobie zeskanować wynik porównania (zdaje sobie sprawę z mnożenia poziomów "psucia", ale chodzi mi o różnice względne no i - przede wszystkim - kontrasty). Lewa kolumna Vertis, prawa Fotobajka , po kliknięciu - będzie powiększenie, 300DPI.
Przesyłam ten skan również do Vertisu. Do tej pory twierdzili, cytuję:
"Wiec juz mam informacje z laboratorium nt. Pana zlecenia. Generalnie zdjecia z * na koncu nie sa korygowane
ImageIntellignce, ktory generalnie zmienia zrowno tonalnosc jak i kolorysytyke zdjecia - jakkolwiek przy amatorskich
zleceniech sprawdza sie znakomicie.
Wiec w reklamowanych przez Pana plikach korekta ze strony labu byla raczej znikoma - NNNN * to calkowity brak korekt.
Oczywiscie mozemy jeszcze raz naswietlic reklamowane pliki wogole nie korygujac ich, ale glowny problem moim
zdaniem tkwi w kalibracji Pana urzadzenia wejsciowego czyli monitora, a takze jesli korzysta Pana z DXO i fotografuje
w raw-ach - koniecznie nalezy korzystac z profilu ICC.
Maszyny frontier jak kazde minilaby fotograficzne pracuja w swojej wlasnej przestrzeni barwnej sRGB , i dlatego niemozliwym
jest otrzymac zdjecie tak jak sie je widzi na monitorze nie wlaczajc podgladu profilu urzadzenia wyjsciowego.
Do kolejnego zlecenia prosze koniecznie poprosic o bezplatna odbitke kalibracyjna - pozwoli ona Panu lepiej "dokalibrowac"
swoj monitor i zobaczy Pan ktore kolory widoczne na monitorze nie sa w stanei naswietlic sie na papierze fotograficznym."
Koniec cytatu.
Gwoli ścisłości: kody korekcyjne tych dwóch odbitek nie są jednak, jak twierdzi Vertis NNNN * a odpowiednio NNBN 3 * oraz NNNC 3 *.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum