Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Zdegustowany odbitkami

Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Miasto
    Łódź

Domyślnie Zdegustowany odbitkami

Witam Wszystkich, to mój pierwszy post. Jestem zielony w tematyce, staram się czytać i uczyć się, ale wiadomo - nie od razu Kraków zbudowano. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Przyszły mi dzisiaj odbitki z Vertisu (Gliwice), z moich pierwszych prób z lustrzanką cyfrową no i jestem lekko załamany, bo nie rozumiem zjawiska. Wklejam tu linki do dwóch par zdjęć. Odbitki z każdej pary dramatycznie różnią się od siebie, o wiele bardziej niż na podglądzie komputerowym.

W pierwszej parze (oświetlenie w obu zdjęciach - świetlówki), ten drugi młodzieniec, "czytający", na odbitce sczerwieniał w sposób karygodny...

Oba zdjęcia z 50-tki, bez lampy. Pierwsze 1/40s F1.8, drugie 1/50s F2.0.

W parze drugiej (zdjęcia cykane z wyrwanego naprędce z plecaka aparatu w połowie stoku z nartami na nogach, pogoda fatalna) zdjęcie nr 2 - kompletna utrata szczegółów na śniegu w skutek przekontrastowania, jednolita biała płaszczyzna)

Oba zdjęcia z 18-200, pierwsze 1/500s F10 ogniskowa 180mm, drugie 1/250s F10 80mm, RAWy przepuszczone przez DxO 6.

Jestem pełen pokory co do jakości tych zdjęć i moich umiejętności. Bijcie bez kurtuazji Ale chciałbym zrozumieć co się dzieje, aby takie rzeczy się mi nie powtórzyły.
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 05-01-2010 o 23:38
    Entuzjastyczny Neofita

Moderator Awatar Janusz Body
    Miasto
    Szczecin

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    ..., ten drugi młodzieniec, "czytający", na odbitce sczerwieniał w sposób karygodny.......

Czy takie coś?

Zmień lab.

Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

Uzależniony

Domyślnie