Canon robi taki obiektyw do kamer filmowych 35mm. Nie waży może 8 kg, ale robi wrażenie![]()
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Tyż prawda.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Opłacalność - to kwestia osobista. 400/5,6 da się zrobić świetne albumowe zdjęcia. 300/2.8 ze względu na swoje światło jest obiektywem profesjonalnym do zadań specjalnych, w trudnych warunkach oświetleniowych, terenowych (uszczelnienia). Więc jeśli fotografując dostrzegasz potrzebę posiadania super jasnego tele, dyskusja o opłacalności odpada
Współpraca z tc - o znakomitym działaniu z 1.4 już wiesz, więc pare słów o 2tc . Jakości można niewiele zarzucić - ostrość już od pełnego otworu bardzo dobra, po przymknięciu do f8 znakomita. Spadek kontrastu niewielki, aberracje znikome, kolory neutralne. Dodam, że 300 z 2tc to nietypowe narzędzie - przy ogniskowej 600mm zachowujesz minimalna odległość fot obiektywu czyli 2.5m (600/4 IS ma 5.5m) co jest bardzo przydatne przy fot małych ptaków z ukrycia. 300+2tc porównaniu do 400/5.6+1.4 tc wypada nieco lepiej na pełnym otworze, ale jakość bardzo zbliżona; po przymknięciu miażdży ciemniejszego przeciwnika
AF i IS USM obiektywu błyskawiczny, wzorcowy. Reszta zależy od korpusu. Używałem z 20d, 40d, 5d - ze wszystkimi działa świetnie, ze wskazaniem na 40d. Przy wpięciu 2tc szybkość spada ale nadal jest na świetnym wysokim poziomie. IS bardzo pomaga przy fot z ręki.
Reasumując - zmiana 400/5.6 na 300/2.8 IS pozwoli Ci mieć wybitne narzędzie do fot. ptaków, sportu itp. Jak sam zauważyłeś jedyną alternatywą w "mobilnej" ptasiej fotografii jest 500/4 IS, jednak przy wyższej cenie...
Fotografia dzikiej przyrody GALERIA CB
Wlasciwie wszystko już zostało powiedzianeOd siebie dodam, że akurat do tego obiektywu warto wziąć korpus z matrycą o nieco przesadzonej rozdzielczości. Czyli minimum 50d.
Powiem inaczej. Mysle nad 300 2.8 IS ze wzgledu na cene. Niby istnieje mozliwosc kupna np. 500 4IS, ale... Co bede mial za radosc z jej uzytkowania, skoro po kupnie bede zabity przez rodzine. Trup sie tym nie nacieszy. 300 2.8 bedzie dosyc tania, mobilna, gdy potrzeba bedzie 2.8 - bede to mial, a z TC 1.4 bede juz mial kapke lepiej niz obecne 400mm majac nadal IS i nawet swatlo F4. 2x wyjatkowo sie przyda pewnie nie raz. Druga sprawa cicho licze, ze nowe "60D" bedzie miec uszczelnienie na np. deszcz podobnie jak 1D (nie musi miec pancernej obudowy, ale licze, ze canon doda "weather sealing"...).
Wychodzi na to, ze naprawde warto zainwestowac.
Jeszcze sie spytam okazyjnie - Jak sie ma ostrosc/jakosc obrazu ze starej 600 F4 USM z tym samym w 600 F4 IS USM??
Ostatnio edytowane przez siudym ; 24-06-2009 o 17:23
Fotografia dzikiej przyrody GALERIA CB
Tak, wiem o tym doskonale. Dlatego pytam tylko o jakosc. Bo ktos wspominal na forum, ze byla podobna.
Fotografia dzikiej przyrody GALERIA CB