Strona 7 z 15 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 143

Wątek: Mam do wydania 10.000 złotych Canon EOS 50D

  1. #61
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2009
    Miasto
    Złotów/Gdynia
    Wiek
    37
    Posty
    24

    Domyślnie

    Koledzy potrzebuje opinii:
    Chce kupić(zbierałem długo kase):
    Canona 1ds mark I (mały przebieg była używany w centrum dentystycznym)
    do tego Tamron 17-50/2.8
    Stałe 85/1.8
    i 70-200/4.0

    przesiadam się z 300D używałem prze 3lata) i szkiełek Tamrona.
    Chciałbym waszej rady i opinii. JEzeli ktoś pracował na Canonie 1ds mark I i ogólnie co sadzicie o zestawie pod kątem slubów i sesji. Z góry bardzo dziękuje

  2. #62
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djkowal123 Zobacz posta
    Tamron 17-50/2.8
    Odpada. Pokrywa tylko APS-C. Jeżeli nie robisz koncertów i reporterki, to 70-200 4.0 możesz sobie podarować, 85 1.8 w zupełności starczy. Zastanowiłbym się nad jakimś szerokim szkłem zamiast Tamrona. Tamron 1600zł, 70-200 4.0 2500zł i mamy 4k do wydania. Szeroko na FF to 17-40 4.0 (ciemno), 16-35 2.8 (drogo), 24L albo 35L (bardzo fajnie, jasno, ale jeszcze drożej), 24-70 (uniwersalnie, też drogo). Ewentualnie zastanowiłbym się jeszcze nad T 28-75 + jakaś stałka nie-L (na przykład 28 1.8 ), albo ewentualnie został przy tym 70-200 4.0. Wszystko zależy od twoich upodobań.
    Ostatnio edytowane przez micles ; 03-05-2009 o 11:54

  3. #63
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    miales szanse kupic taka 85'tke od razu. Wybrales natomiast sprzet ktory ni jak nie nada Ci sie do ciemnych pomieszczen.
    No wiesz.. tak to jest jak się czyta wszędzie reklamy o "cudownej stabilizacji", która pomaga wykonywac nieporuszone zdjęcia w ciemnych pomieszczeniach:grin: Niestety o skuteczności takiej stabilizacji się potem milczy, a co takim targetom mówi 1, czy 2EV różnicy? niewiele:-)

    Pozdrawiam
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  4. #64
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    [...] Jeżeli nie robisz koncertów i reporterki, to 70-200 4.0 możesz sobie podarować, 85 1.8 w zupełności starczy.[...]
    Tia, szczegolnie ze 70-200 to szklo tylko do reporterki i kocertow..
    Wez sie Mices zastanow co piszesz. Zabierz ze soba 70-200 f4 na kocert i sprawdz sobie. Idealne sklo na koncerty. To raz, a dwa zaloz sobie 85mm na ff zobacz jakie super tele masz.

    djkowal123 - pod katem slubow i sesji 70-200 f4 bedzie super w plener, ale do kosciola bedzie czesto za ciemno. Tym bardziej ze podobno - nie mialem 1ds w reku nigdy - jedynka sobie gorzej radzi na wysokim iso. 85 1.8 to swietne szklo i w kosciele oraz na sesjach sprawdzi soe idealnie. pomysl jeszcze faktycznie o 28 1.8. Bardzo fajne szklo.

    Co do tamrona - nie mialem, nie mam, nie wypowiadam sie.

  5. #65
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    Tia, szczegolnie ze 70-200 to szklo tylko do reporterki i kocertow..
    Wez sie Mices zastanow co piszesz. Zabierz ze soba 70-200 f4 na kocert i sprawdz sobie. Idealne sklo na koncerty. To raz, a dwa zaloz sobie 85mm na ff zobacz jakie super tele masz.
    Robiłem z 70-200 2.8 na 4.0 i mi starczało. Głównie chodzi mi o to, że na ślubie i sesji 85 wystarczy, bo nic nie ogranicza fotografa do podejścia bliżej (no, chyba że ksiądz się uweźmie), a GO na FF będzie wystarczająco płytka i przerysowania też nie powinny wystąpić.

  6. #66
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Robiłem z 70-200 2.8 na 4.0 i mi starczało.
    Jasne, jest koncert i koncert. Podaj linki do tych fotek na f4 - chetnie zobacze.

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Głównie chodzi mi o to, że na ślubie i sesji 85 wystarczy, bo nic nie ogranicza fotografa do podejścia bliżej (no, chyba że ksiądz się uweźmie), a GO na FF będzie wystarczająco płytka i przerysowania też nie powinny wystąpić.
    Robiles ostatnio jakis slub w kosciele uzywajac tylko 85mm?

  7. #67
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    Jasne, jest koncert i koncert. Robiles ostatnio jakis slub w kosciele uzywajac tylko 85mm?
    Wiem że jest koncert i koncert, ale ja chodzę (a raczej chodziłem) tylko na takie "ważniejsze" na których oświetlenia było wystarczająco na 1/200 2.8-4.0 iso1600. Po spelunach się nie włóczę, chyba że mi za to płacą.

    Ostatni ślub robiłem 11-16 i 70-200 (na 50d). Wnioski : 70-200 za długie i za ciemne (około 70% zdjęć na 70mm), 11-16 za szerokie. Konkluzja : nabyć coś co zaklei dziurę w 16-70 (tu jest dużo propozycji od 28-75, 17-40 aż do 24-70, 35L, 16-35), po czym robić na tym co mam aż do następnej kasy na 85 1.8.

    EDIT :

    Znalazłem :
    1/200 4.0 iso100 @ 200mm
    Ostatnio edytowane przez micles ; 03-05-2009 o 12:29 Powód: Automerged Doublepost

  8. #68
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    [...]Po spelunach się nie włóczę, chyba że mi za to płacą.
    Czyli jeszcze na dobrym koncercie nie byles

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Ostatni ślub robiłem 11-16 i 70-200 (na 50d). Wnioski : 70-200 za długie i za ciemne (około 70% zdjęć na 70mm), 11-16 za szerokie. Konkluzja : nabyć coś co zaklei dziurę w 16-70 (tu jest dużo propozycji od 28-75, 17-40 aż do 24-70, 35L, 16-35), po czym robić na tym co mam aż do następnej kasy na 85 1.8.
    To sie w koncu zdecyduj, bo wyzej pisales ze 17-40 za ciemne.

    Zdjecie ktore zaprezentowales to portet, mozesz pokazac cos z f4 robione na 70mm?
    Najlepiej jakies szerokie ujecie.

  9. #69
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    Czyli jeszcze na dobrym koncercie nie byles Zdjecie ktore zaprezentowales to portet, mozesz pokazac cos z f4 robione na 70mm? Najlepiej jakies szerokie ujecie.
    A może frytki do tego? Nie jestem wielkim fanem muzyki, na koncerty chodziłem głównie w celach fotograficznych + popatrzeć sobie na nowinki techniczne (nagłośnienie, światło, wizualizacje).

    Jak mam 70-200 2.8 ostre od 2.8, to siłą rzeczy używam częściej 2.8 niż 4.0, zawsze jeden EV w ISO niżej. Aczkolwiek może jeszcze coś znajdziesz w którejś z tych starych galerii "koncertowych" :
    http://www.storage1.cba.pl/galeria/hity_na_czasie
    http://www.storage1.cba.pl/galeria/allplayer
    http://www.storage1.cba.pl/galeria/jazz
    http://www.storage1.cba.pl/galeria/de_mono
    http://www.storage1.cba.pl/galeria/ostr_kosheen
    http://www.storage1.cba.pl/galeria/focuspark
    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    To sie w koncu zdecyduj, bo wyzej pisales ze 17-40 za ciemne.
    Za ciemne, ale co zrobić, jak kasy brakuje. Na razie w grę wchodzą warianty :

    1) kupuję T28-75
    2) kupuję jakąś nie-L-stałkę (C28 1.8 C35 2.0 , S30 1.4, S24 1.8, S28 1.8)
    3) To11-16 sprzedaję i kupuję C17-55 (żal kasy na szkło tylko do cropa)/ C17-40 (ciemno)
    4) To11-16 sprzedaję i kupuję 24L/35L i C18-55 (trochę musiałbym jeszcze dozbierać)
    5) To11-16 sprzedaję i kupuję C16-35 (trochę musiałbym jeszcze dozbierać i mam "tylko" 2.8)
    6) To11-16 sprzedaję i kupuję C24-70 i C18-55 (trochę musiałbym jeszcze dozbierać i mam "tylko" 2.8)

    Strasznie problematyczny ten Canon pod cropa. Z pełną klatką decyzje stałyby się o wiele łatwiejsze

  10. #70
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Jak mam 70-200 2.8 ostre od 2.8, to siłą rzeczy używam częściej 2.8 niż 4.0, zawsze jeden EV w ISO niżej.
    Czyli tak oto doszedles do wniosku ze jednak f4 to za ciemno.

    Przez te setki zdjec z linkow trudno przebrnac, sporo z nich poruszonych, ale juz wiesz ze co swiatlo to swiatlo

Strona 7 z 15 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •