Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 81

Wątek: Aparat, do reportażu, mały i wydajny.

  1. #51
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    No więc ( ) kitem zwykło się nazywać obiektyw, który Canon dodaje w komplecie (czyli z angielska 'kit') z lustrzanką. Najczęściej jest to obiektyw standardowy (chyba czasem są też dodawane zoomy typu 18-200). Tamron jako kit raczej nie występuje, chyba, że sprzedawany w promocji razem z aparatem (zdarzało się kiedyś w Fotojockerze).

    Twój Tamron pasuje do 33 i 350 bo ma bagnet zgodny ze standardem EF - nawet jeżeli jest dedykowany do aparatu z Cropem. Mam tak z Sigmą 17-70 - można ją podpiąć do pełnej klatki, mechanicznie nie ma problemów, ale optyka nie pokrywa całej klatki 24x36. W drugą stronę nie ma już najmniejszych problemów.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  2. #52
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    tak ,to fajne lustrzanki,ale do fotografi ulicznej przyjeło się ze dalmierze lepiej się nadają,są cichsze i mają migawki centralne,co w połączeniu z jasnym obiektywem daje wieksze możliwości.
    kolego, Ty mi pokaż obiektyw do dalmierza z migawką centralną! ja takiego wynalazku nie spotkałem
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  3. #53
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    yyyy a mój Kitowy Tamron pasuje i do analoga 33 i do cyfry 350 wiec ja nie wiem o co chodzi
    To jeszcze raz i na spokojnie:

    1. System EF - Mocowanie Wszystkich EOSów, niezalezne czy analog, cyfrowy crop, czy FF
    2. System EF-S - szkła skonstruowane pod cyfrowego cropa i dla cropa (przynajmniej teoretycznie, ale zapytaj Miclesa, bo on zdaje się wcisnąl to w FF )


    Więc twój kitowy Tamro to szkło EF, które wciśniesz do każdej lustrzanki canona powstałej po 1990

    edit: no tak, mate00sh mnie ubiegł Tak to jest, jak się nie zauważa ostatniej strony wątku 8)
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  4. #54
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    kolego, Ty mi pokaż obiektyw do dalmierza z migawką centralną! ja takiego wynalazku nie spotkałem
    A choćby Agfa Ambi Silette.

    Pzdr

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  5. #55
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XLesio Zobacz posta
    To jeszcze raz i na spokojnie:

    1. System EF - Mocowanie Wszystkich EOSów, niezalezne czy analog, cyfrowy crop, czy FF
    2. System EF-S - szkła skonstruowane pod cyfrowego cropa i dla cropa (przynajmniej teoretycznie, ale zapytaj Miclesa, bo on zdaje się wcisnąl to w FF )


    Więc twój kitowy Tamro to szkło EF, które wciśniesz do każdej lustrzanki canona powstałej po 1990

    edit: no tak, mate00sh mnie ubiegł Tak to jest, jak się nie zauważa ostatniej strony wątku 8)
    yyyy a kolegi sigme też się przyłączyło do mojego eosa analogowe, tylko, że miałam winietowanie masakryczne
    Tzn. tak teoria mówi o praktykę mnie nie pytajcie;p

    TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się

  6. #56
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Tokiną 12-24 da się nawet robić zdjęcia z aparatem pełnoklatkowym, w zakresie mniej - więcej 19-24 mm. Przy krótszych ogniskowych wychodzi oczywiście czarna obwódka i kołowy obraz na środku.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  7. #57
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    kolego, Ty mi pokaż obiektyw do dalmierza z migawką centralną! ja takiego wynalazku nie spotkałem
    większość ma takie migawki
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  8. #58
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    yyyy a kolegi sigme też się przyłączyło do mojego eosa analogowe, tylko, że miałam winietowanie masakryczne
    O winietowaniu wiem, podobno też jest spory problem z niedomykaniem lustra (uderzaniem o obiektyw) przy małych ogniskowych. Ale tym bezproblemowym podpięciem do naszej pełnej, "negatywowej" klatki mnie pokonałaś.. Zawsze myślałem że EF-S ma dodatkowy ząbek na bagnecie, i że takie proste to nie jest

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Przy krótszych ogniskowych wychodzi oczywiście czarna obwódka i kołowy obraz na środku.
    Widziałem kiedyś kilka zdjęć z taką maxi winietą - swoją drogą można je wykorzystywać jako szkło "efektowe" [Chociaż WY PSujący zdjęcia cyfrowcy nie macie chyba takiej potrzeby ]

    Tokiną 12-24 da się nawet robić zdjęcia z aparatem pełnoklatkowym, w zakresie mniej - więcej 19-24 mm.
    A czy wartość optyczna takiego szkła w tym "używalnym" zakresie jest taka sama jak na cropie? Pytam z ciekawości, bo szukam szerokiego kąta, a do tej tokiny prawdopodobnie miałbym dostęp.
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  9. #59
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Tylko Canon robi obiektywy z bagnetem EF-S. Obiektywy innych producentów mają bagnet EF, więc pasują mechanicznie do pełnoklatkowych EOS'ów. O ile wiem to problem z lustrem dotyczył EF-S, dlatego bagnet jest inny. Myślę, że standard EF uwzględnia także ten aspekt i inni producenci nie przekraczają bezpiecznych wartości. "Bezpieczne" są na pewno Sigma 17-70 (sprawdziłem osobiście) i ktoś na forum pisał także o Sigmie 10-20 i powyższej Tokinie.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  10. #60
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XLesio Zobacz posta
    A czy wartość optyczna takiego szkła w tym "używalnym" zakresie jest taka sama jak na cropie? Pytam z ciekawości, bo szukam szerokiego kąta, a do tej tokiny prawdopodobnie miałbym dostęp.
    Nie może być taka sama bo obiektyw "pracuje bokami" czyli rejestrujesz większy wycinek obrazu tworzonego przez układ optyczny. Spadek jakości obrazu w rogach kadru siłą rzeczy musi być większy.
    Mimo tego foty wychodzą spoko, choć z takiego EF 20-35/3.5-4.5 siłą rzeczy będą lepsze.
    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Tylko Canon robi obiektywy z bagnetem EF-S....
    Uporządkujmy:
    - cropowe obiektywy Sigma, Tokina i Tamron mają normalny bagnet EF. Przykrecanie większości z tych obiektywów do aparatów FF nie ma sensu gdyż całą klatkę pokryją obrazem wyłącznie przy najdłuższych swoich ogniskowych a i to ze znacznym zaciemnieniem i spadkiem jakości w rogach,
    - cropowe obiektywy canona mają bagnet EF-S charakteryzujący się wydłużoną dupką i nie da się ich wkręcić do aparatu z bagnetem EF bez amputacji tejże dupki (znan przeróbka KIT-a, pozwalająca na używanie go z D30, D60 i 10D, które miały bagnet EF a nie EF-S),
    - amputacja dupki w obiektywie Canon EF-S nie umożliwi używania tych obiektywów z analogowym pełnoklatkowcem bo dalej pozostanie wysuwająca się soczewka, która będzie zawadzać o lustro.

    Kwestie zawadzania i niezawadzania o lustro tyczą się zoomów, jak jest ze stałkami to nie wiem.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •