Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Wątek: uniwersalny, tani na 5d. Nie 24-70/105

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    warszafka
    Wiek
    40
    Posty
    360

    Domyślnie

    miałem przyjemność pracować na 400d z tym szkłem i byłem pozytywnie zaskoczony ale słyszałem,że 5d wymaga dobrych szkieł (cokolwiek to oznacza) i zastanawiałem się czy tamron właśnie spełnia to kryterium

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fahrenheit Zobacz posta
    słyszałem,że 5d wymaga dobrych szkieł (cokolwiek to oznacza)
    To jest tzw. 'urban legends'. 5D ze wzgledu na wieksza matryce wymaga mniejszej rozdzielczosci szkiel niz crop. Nieciekawe szkla okazuja zaskakujaco dobre.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez fahrenheit Zobacz posta
    pytanie do testujących 28-105. Czy był to model usm II czy USM I i czy ktos zauwazyl rożnice przy testowaniu.
    Ja jeszcze wspomne o starszej wersji tego szkla 28-70/3.5-4.5. Porownywalem z 28-105II i optycznie naprawde duzo lepsza zwlaszcza otwarty. Tyle ze ma inne wady, jak: brak USM, gorszy zakres, no i kreci przodem przy AF i wsuwa sie w tubus przy zoomowaniu.
    Ostatnio edytowane przez szwayko ; 13-10-2008 o 09:15 Powód: Automerged Doublepost

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    20

    Domyślnie

    ja miałem na 5d przez pewien czas 28-105 ver. starszą i szczerze mówiąc (pomijając światło) byłem bardzo mile zaskoczony jakością i ostrością zdjęć; teraz mam porównanie z 24-70/2.8 i podtrzymuję twierdzenie o jego bardzo dobrej jakości optycznej;

  4. #4
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez andywarhol Zobacz posta
    ja miałem na 5d przez pewien czas 28-105 ver. starszą i szczerze mówiąc (pomijając światło) byłem bardzo mile zaskoczony jakością i ostrością zdjęć....
    Co prawda używałem tego obiektywu z pełną klatką w wyłącznie w wydaniu analogowym ale do tej beczki miodu muszę dorzucić łyżkę dziegciu. Na @28 szkiełko daje widoczną dystorsję beczkową (na cropowanej matrycy jest już ona, co logiczne, znacznie mniej dokuczliwa). Na zdjęciach Krajobrazowych nie widać jej aż tak bardzo ale już przy architekturze czy innych motywach zawierających linie proste daje się odczuć.
    Pod pozostałymi stwierdzeniami podpisuję się i ja :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Na @28 szkiełko daje widoczną dystorsję beczkową ...
    W zależności czy robisz RAW czy JPG dziś ten problem załatwiasz jednym kliknięciem w DPP lub PTLens.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    Ja jeszcze wspomne o starszej wersji tego szkla 28-70/3.5-4.5. Porownywalem z 28-105II i optycznie naprawde duzo lepsza zwlaszcza otwarty. Tyle ze ma inne wady, jak: brak USM, gorszy zakres, no i kreci przodem przy AF i wsuwa sie w tubus przy zoomowaniu.
    ten model to już trochę prehistoria ;-) i tak daleko wstecz bym nie sięgał.

    Do wspomnianych 28-105/28-135 dorzuciłbym jeszcze 24-85 USM, którego jestem wieloletnim zadowolonym użytkownikiem; dawniej na kliszach, teraz z cyfrą; a ostatnio dostałem jeszcze od Canona darmowy prezent w postaci DPP 3.5 :-)

    Natomiast wracając do 28-105mm należy wystrzegać sie obiektywu ze swiatłem F/4-5.6 bo jest to plastikowy kit od kliszaków i wybierać model f/3.5-4.5 zaś jego wersja I czy II nie ma praktycznie znaczenia.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    warszafka
    Wiek
    40
    Posty
    360

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Do wspomnianych 28-105/28-135 dorzuciłbym jeszcze 24-85 USM, którego jestem wieloletnim zadowolonym użytkownikiem; dawniej na kliszach, teraz z cyfrą; a ostatnio dostałem jeszcze od Canona darmowy prezent w postaci DPP 3.5 :-)
    czy możesz napisać jak się przesłona kształtuje w zakresie 24-85, dokąd jest 3,5. Rozumiem,że DPP ma już zestaw makr to poprawiania niedoskonałości tego słoika

  8. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    warszafka
    Wiek
    40
    Posty
    360

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko Zobacz posta
    To jest tzw. 'urban legends'. 5D ze wzgledu na wieksza matryce wymaga mniejszej rozdzielczosci szkiel niz crop. Nieciekawe szkla okazuja zaskakujaco dobre.
    czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tą rozdzielczością obiektywu. Da sie to jakoś domorośle obliczyć. Co oznacza,że 5d wymaga mniejszej niż crop

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •