miałem przyjemność pracować na 400d z tym szkłem i byłem pozytywnie zaskoczony ale słyszałem,że 5d wymaga dobrych szkieł (cokolwiek to oznacza) i zastanawiałem się czy tamron właśnie spełnia to kryterium
miałem przyjemność pracować na 400d z tym szkłem i byłem pozytywnie zaskoczony ale słyszałem,że 5d wymaga dobrych szkieł (cokolwiek to oznacza) i zastanawiałem się czy tamron właśnie spełnia to kryterium
To jest tzw. 'urban legends'. 5D ze wzgledu na wieksza matryce wymaga mniejszej rozdzielczosci szkiel niz crop. Nieciekawe szkla okazuja zaskakujaco dobre.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ja jeszcze wspomne o starszej wersji tego szkla 28-70/3.5-4.5. Porownywalem z 28-105II i optycznie naprawde duzo lepsza zwlaszcza otwarty. Tyle ze ma inne wady, jak: brak USM, gorszy zakres, no i kreci przodem przy AF i wsuwa sie w tubus przy zoomowaniu.
Ostatnio edytowane przez szwayko ; 13-10-2008 o 09:15 Powód: Automerged Doublepost
ja miałem na 5d przez pewien czas 28-105 ver. starszą i szczerze mówiąc (pomijając światło) byłem bardzo mile zaskoczony jakością i ostrością zdjęć; teraz mam porównanie z 24-70/2.8 i podtrzymuję twierdzenie o jego bardzo dobrej jakości optycznej;
Co prawda używałem tego obiektywu z pełną klatką w wyłącznie w wydaniu analogowym ale do tej beczki miodu muszę dorzucić łyżkę dziegciu. Na @28 szkiełko daje widoczną dystorsję beczkową (na cropowanej matrycy jest już ona, co logiczne, znacznie mniej dokuczliwa). Na zdjęciach Krajobrazowych nie widać jej aż tak bardzo ale już przy architekturze czy innych motywach zawierających linie proste daje się odczuć.
Pod pozostałymi stwierdzeniami podpisuję się i ja :-)
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
ten model to już trochę prehistoria ;-) i tak daleko wstecz bym nie sięgał.
Do wspomnianych 28-105/28-135 dorzuciłbym jeszcze 24-85 USM, którego jestem wieloletnim zadowolonym użytkownikiem; dawniej na kliszach, teraz z cyfrą; a ostatnio dostałem jeszcze od Canona darmowy prezent w postaci DPP 3.5 :-)
Natomiast wracając do 28-105mm należy wystrzegać sie obiektywu ze swiatłem F/4-5.6 bo jest to plastikowy kit od kliszaków i wybierać model f/3.5-4.5 zaś jego wersja I czy II nie ma praktycznie znaczenia.