Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
Wszystko to prawda ale skoro ono ma być bardziej do studia i do krajobrazu to czemu nie ma iso 50?? A skoro jest matryca która "zaczyna się" od iso 200 to czemu wyższe iso są tak marne?
no własnie się pytam - dla kogo jest to body? Wychodzi na to, że dla nikogo. reporterów sobie mogli z góry odpuścić, ale olali studyjnych i to mając matryce 24 Mpx!?

Cytat Zamieszczone przez KvM Zobacz posta
PRzyznam, że jeśli o studio chodzi to nie jestem fachowcem, ale nie bardzo rozumiem po co w studio ISO100/50. W studio ma się przeca panowanie nad światłem.
W zakresie regulacji mocy lamp błyskowych. Najczęściej mają 1/32 albo 1/64 mocy - to jest pole manewru 5-6 przysłon. Wyobraź sobie, że masz chęc robic fotki czasami na przysłonie 1.4, a czasami na przysłonie 11 - to też 6 przysłon. Musiałbyś byc spasowany z lampami idealnie. Tak nigdy nie jest. Trzeba też na skraju zakresu regulacji ruszać czułością. Filtr szary się nie spisuje, bo przyciemnia to co widzimy w wizjerze, a piloty lamp studyjnych nie świeca jakoś nadzwyczaj jasno, szczególnie włączone na proporcjonalne świecenie i przy jednoczesnym ustawieniu na minimalne moce. Jednym słowem najlepiej pracować na minimalnym ISO (najwyższa jakość), a gdy się chce przymknąć - to najpierw podnosić moc lamp, dopiero potem czułość.