Wychodzi na to ,ze ilu fotografow tyle bedzie zdan na temat danego obiektywu i tyle bedzie preferencji kazdego z nich do danego szkla. Poprostu pstrykac pstrykac i wyciagac wnioski ;-)
Wychodzi na to ,ze ilu fotografow tyle bedzie zdan na temat danego obiektywu i tyle bedzie preferencji kazdego z nich do danego szkla. Poprostu pstrykac pstrykac i wyciagac wnioski ;-)
http://www.tomaszgruszecki.com gg:1326595 Pozdrawiam.
Obiektyw ten - 85 mm f/1.8 wyprodukowano w 1992r. i opinie na jego temat są więcej niż bardzo zbieżne - najlepsze w tej cenie, ze świetnym AF i przepięknym, zaprojektowanym wzorcowo bokehem. A problemy z aberacją na pełnej dziurze, w stosunku do zalet i ceny, są raczej pomijane. Wszystkie zapytania na forum na jego temat kończą się zazwyczaj jego zakupem. O ile pamiętam, to nawet w serwisie Żytniej używają go do kalibracji AF w puszkach. 85L jest znakomity ale AF ustępuje wersji bez "L" (przynajmniej w korpusach z wyłączeniem jedynek). W swoim przypadku masz ogólne problemy fotograficzne, wynikające z braku doświadczenia, wiedzy. A sprzedaż i zakup innego nic tu nie wniesie, nie poprawi Twoich zdjęć, problemy ze światłem nie znikną.
1. Bardzo kiepskie - cała twarz w cieniu, szyja i niżej. Dodatkowo oczy wyglądają jakby się zapadały do środka. Ramiona przepalone.
2. Tu całkiem nieźle, choć centralnie, to jest to do przyjęcia ze względu na huśtawkę. Dobra ekspozycja, niezły bokeh i jedyne, co bym zmienił to wyraz twarzy tej dziewczynyi usunął niepotrzebnie wystający element na drugim planie po prawej (przed zrobieniem zdjęcia a w nie PS).
3.3/4 twarzy dziecka jest w cieniu, nic specjalnego.
Ostatnio edytowane przez hofi66 ; 02-07-2008 o 18:11 Powód: Automerged Doublepost
Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...
Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...
Moj znajomy znalazl cos na temat 85 1.8:
Mysle ,ze Vanmurder albo ktos kto zna dobrze angielski przetlumaczy to na potrzeby forum ;-)Actually the CA examples you gave are caused by high contrast photos. CA can be caused two ways. One the lens elements bending different light wavelengths, causing them to shift slightly. Second, Overexposed pixels creep into dark areas next to them. All your photos have the CA at the overexposed highlights with the darkest pixel directly next to it. This is not the fault of the lens as those are extreme cases. The high contrast this lens has will make it prone to this kind of CA. I do not recommend using this lens with high contrast scenes. It is a portrait lens and I also don't recommend it for landscapes wide open. Stopping it down solves the problem. Thats why you don't see this in other lenses that cannot be as wide a aperture
http://www.tomaszgruszecki.com gg:1326595 Pozdrawiam.
I cóż z tego może wynikać? Pisałem wyżej, że można uzyskać "piękne" fioletowe krawędzie nawet ze znakomitej 35L, kiedy skieruje go w stronę np. lamp jarzeniowych lub okien z silnym kontrastem, elementami metalu w ciemnych korytarzu. Jak kupowałem ten obiektyw w Fotoit, a wiele osób z tej grupy zna to miejsce, to właśnie biegałem po budynku i robiłem różne dziwne, skrajne testy na 20D i na 1.4. Oj, gdzie ja nie wlazłem"Postawiłem" to szkło przed trudnym, może zbyt trudnym, skrajnym zadaniem i w tym ustawieniu tak się zachowało. Analogicznie, podobne warunki próbujesz stawiać swojemu obiektywowi a potem się dziwisz, że jest coś z nim nie tak lub zdjęciami. Tomdz dwoma prostymi przykładami (zresztą udanymi) udowadnia, że problem nie stoi po stronie tego obiektywu tylko fotografującego. Udanych zdjęć życzę.
tomdz - 1 - udany portret i podoba się, może kompozycyjnie zmieniłbym ustawienie tej prawej ręki i położyłbym wzdłuż tego balkonu i nie ucinałbym narożnika balustrady? Ale to są detale ...
2 - kot fajnie wygląda w tej zieleni i jego zielone oczy pasują, a Ty zapewne leżałeś w trawie, mz nieco za dużo dołu i przydałoby się trochę bardziej rozmyć drugi plan
Ostatnio edytowane przez hofi66 ; 02-07-2008 o 21:53
Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...
Dzięki za opinię, hofi. Faktycznie, pewnie z ręką ustawioną tak jak piszesz byłoby ciut lepiej. Niestety, nie tyle mogę rozstawiać swoich "modeli" (totalna awersja do obiektywu) co raczej polować na chwile, aż sami się ładnie ustawią i korzystać z okazji. Tu akurat i tak nie było źle, bo chociaż dostałem chwilę na przygotowanie kadru...
Zdjęcie zrobione w kuckach, troszeczkę później ściąłem dołu. Pisząc o większym rozmyciu tła miałeś na myśli postprocess? Bo ze szkła już więcej bym nie wycisnął (pełna dziura).2 - kot fajnie wygląda w tej zieleni i jego zielone oczy pasują, a Ty zapewne leżałeś w trawie, mz nieco za dużo dołu i przydałoby się trochę bardziej rozmyć drugi plan
Body, stałki, zoomik