Strona 21 z 113 PierwszyPierwszy ... 1119202122233171 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 1126

Wątek: FF vs crop - sample

  1. #201
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Roznica nie jest warta 2500zl:wink:
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  2. #202
    Coś już napisał Awatar LepP
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    47
    Posty
    80

    Domyślnie

    Szkoda, zę tak mało fotek w tym wątku. Jak się dorobię piątki to też coś wrzucę, ale kiedy to będzie.
    Dla mnie różnice są we wszystkich samplach ewidentne.
    Obraz z piątki wydaje się być bardziej "trójwymiarowy", nie wiem czy to zasługa mniejszej go czy większej rozpięości tonalnej. Szczególnie widać to na ostatnim przykładzie.
    LepP
    5D + 7D + Sigma 50 1.4 + EF 24-105 IS USM+ EF 70-300 IS USM

  3. #203
    Początki nałogu Awatar hofi66
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    59
    Posty
    290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez liquidsound Zobacz posta
    Roznica nie jest warta 2500zl:wink:
    Pewnie tak, jak dałbym nawet 3000zł
    Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...

  4. #204
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LepP Zobacz posta
    Obraz z piątki wydaje się być bardziej "trójwymiarowy", nie wiem czy to zasługa mniejszej go czy większej rozpięości tonalnej.
    Bardziej rozmyte tło spowodowane użyciem dłuższej ogniskowej przy tym samym kadrze.
    Jeśli na cropie ustawisz tą samą GO bardziej otwierając obiektyw to i tak nie uzyskasz takiego efektu bo mimo tej samej GO tło będzie z cropa gorzej rozmyte.

  5. #205
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Bardziej rozmyte tło spowodowane użyciem dłuższej ogniskowej przy tym samym kadrze.
    Jeśli na cropie ustawisz tą samą GO bardziej otwierając obiektyw to i tak nie uzyskasz takiego efektu bo mimo tej samej GO tło będzie z cropa gorzej rozmyte.
    dokładnie tak...
    ten trójwymiarowy efekt jest zasługą innego rozkładu GO (czyt mniejszej GO) na ponad dwa razy wiekszej powierzchniowo matrycy 5D (40D - 22.5 x15=337.5 / 5D - 35.8 x 23.9=855.62/ milimetrów kwadratowych)
    w tej kwestii, to prawie tak jak porównywanie małego obrazka do średniego formatu ...

    poniżej obiecane pliki RAW z obu puszek (dla wnikliwych):

    http://rapidshare.com/files/12404983...3.dng.zip.html

    http://rapidshare.com/files/12405120...5.dng.zip.html
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    dalsza bardziej kontrowersyjna cześć testu, jest jeszcze bardziej ciekawa:
    40D został zaopatrzony w Canon 35L a 5D w Canon 50/1.4 ( jak wiadomo obiektywy z różnego przedziału cenowego, ten pierwszy ok $1100, drugi zaledwie $300) trzeba przyznać że efekt jest zupełnie inny niż można by się było spodziewać, oto przykłady, oba obiektyw były ustawione na f/1.4 1/80 s. ISO 400
    góra 40D+35L
    dół 5D+50/1.4

    oraz w powiększeniu
    mydlany 50/1.4 na 5D wydaje się być nawet nieco ostrzejszy, od legendarnego 35L na 40D
    Ostatnio edytowane przez VanMurder ; 21-06-2008 o 19:40 Powód: Automerged Doublepost

  6. #206
    Początki nałogu Awatar don
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    38
    Posty
    252

    Domyślnie

    czyzby z dniem dzisiejszym byl to koniec system xxD Canona ?
    Moja CaroLina

  7. #207
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    mydlany 50/1.4 na 5D wydaje się być nawet nieco ostrzejszy, od legendarnego 35L na 40D
    35L to ostry (na 5D) od pełnej dziury obiektyw ze świetnymi kolorami i kontrastem ale z drugiej strony jest koszmarna winieta, zielono-fioletowy bokeh i powolny AF. Jak dla mnie to niezły obiektyw ale bez zachwytu jak za taką kasę.
    Tak to jest z legendami, wszyscy chcą mieć i powtarzają obiegowe opinie dopóki sami nie przetestują :-).

    Mimo innych obiektywów znowu widać więcej czerwieni na zdjęciach z 40D.

  8. #208
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    507

    Domyślnie

    czerwieni więcej na 40D, albo mniej na 5D.
    6D + 35L + 85f/1.8 + 24-105L

  9. #209
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    46
    Posty
    29

    Domyślnie

    wniosek nr 1 na miniaturkach (w pow. 20-30%) pliki RAW z obu aparatów wyglądają identycznie ...
    To może niech userzy przyznają szczerze,jak często(o ile w ogóle),wywołuja zdjecia w maksymalnej wielkości możliwej do uzyskania?.
    Oraz niech wypowiedzą się też profi:Jak często pokazują klientom cropy 100%(np.ślubne) ?
    Amator martwi się o sprzęt, Profesjonalista o kasę, a Mistrz o światło...
    Mariusz Łanucha
    Moje zdjęcia ślubne, fotografia ślubna.

  10. #210
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bingant Zobacz posta
    czerwieni więcej na 40D, albo mniej na 5D.
    Jak porównywałem 40D z 30D to też wydawało mi się że czterdziestka jakoś bardziej na czerwono rejestruje obraz.

Strona 21 z 113 PierwszyPierwszy ... 1119202122233171 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •