dokładnie tak...
ten trójwymiarowy efekt jest zasługą innego rozkładu GO (czyt mniejszej GO) na ponad dwa razy wiekszej powierzchniowo matrycy 5D (40D - 22.5 x15=337.5 / 5D - 35.8 x 23.9=855.62/ milimetrów kwadratowych)
w tej kwestii, to prawie tak jak porównywanie małego obrazka do średniego formatu ...
poniżej obiecane pliki RAW z obu puszek (dla wnikliwych):
http://rapidshare.com/files/12404983...3.dng.zip.html
http://rapidshare.com/files/12405120...5.dng.zip.html
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
dalsza bardziej kontrowersyjna cześć testu, jest jeszcze bardziej ciekawa:
40D został zaopatrzony w Canon 35L a 5D w Canon 50/1.4 ( jak wiadomo obiektywy z różnego przedziału cenowego, ten pierwszy ok $1100, drugi zaledwie $300) trzeba przyznać że efekt jest zupełnie inny niż można by się było spodziewać, oto przykłady, oba obiektyw były ustawione na f/1.4 1/80 s. ISO 400
góra 40D+35L
dół 5D+50/1.4
oraz w powiększeniu
mydlany 50/1.4 na 5D wydaje się być nawet nieco ostrzejszy, od legendarnego 35L na 40D![]()
Ostatnio edytowane przez VanMurder ; 21-06-2008 o 19:40 Powód: Automerged Doublepost
czyzby z dniem dzisiejszym byl to koniec system xxD Canona ?
Moja CaroLina
35L to ostry (na 5D) od pełnej dziury obiektyw ze świetnymi kolorami i kontrastem ale z drugiej strony jest koszmarna winieta, zielono-fioletowy bokeh i powolny AF. Jak dla mnie to niezły obiektyw ale bez zachwytu jak za taką kasę.
Tak to jest z legendami, wszyscy chcą mieć i powtarzają obiegowe opinie dopóki sami nie przetestują :-).
Mimo innych obiektywów znowu widać więcej czerwieni na zdjęciach z 40D.
Tu bym się spierałja widzę na powiększeniu lepszą ostrość z 35L. Wystarczy spojrzeć na znak "R" ...
A co do powtarzania obiegowych opinii na temat tego obiektywu (MMM) robią to Ci, moim zdaniem, którzy nigdy tego szkła nie mieli i "dużo" się tylko naczytali. Dla mnie nie jest to legenda tylko wyśmienity kawałek szkła, którego używam zarówno na cropie i FF.
Ostatnio edytowane przez hofi66 ; 21-06-2008 o 21:49
Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...