Strona 22 z 96 PierwszyPierwszy ... 1220212223243272 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 1126

Wątek: FF vs crop - sample

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Wroclaw
    Posty
    141

    Domyślnie

    jak dla mnie foty z 5d pokazane teraz, są takie sobie- rogi=koszmar, pomimo 50ki L- znaczy jaki musi być obiektyw , żeby nie mieć takiej koszmarnej winiety ?
    Oprócz tego, na tych małych fotach- no ja nie za bardzo widzę.
    40D + 17-85 IS USM + 70-300 IS + Metz 58 AF-1 + lowepro fastpack 350 + Velbon Sherpa 600R + monopod Manfrotto i stalki na M42

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Trampek ma racje, zachcialo mi sie policzyc, wrzucilem juz w innym watku ale pokaze tez tu:

    Canon EOS 5D
    4368 x 2912
    35.8 x 23.9 mm
    122.01 x 121.84 pix/mm

    Canon EOS 40D
    3888 x 2592
    22.2 x 14.8 mm
    175.14 x 175.14 pix/mm

    Widac, ze w przypadku cropa poprzeczka rozdzielczosci optycznej obiektywu jest postawiona znacznie wyzej niz na FF (dla tych modeli).

    EDIT: Przyklad z zycia. Rejestrujemy dana scenke. Ma wygladac tak samo z puszki APS-C jak i z FF. Pomijam bokeh, winiete (nie mowie ze nie jest to wazne, czysto technicznie podchodze do sprawy ostrosci). Na APS-C musimy uzyc obiektywu o ogniskowej/1.6 jak na FF i na dodatek, zeby zachowac podobna rozdzielczosc optyczna (ostrosc), musi przeniesc o ok 1.4 raza wiecej linii na mm, jak ten na 5D.
    Ostatnio edytowane przez dr11 ; 23-06-2008 o 18:49
    .

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    To kwestia subiektywna: koszmarna czy pożądana. Fakt, winieta występuje różna, zależnie od obiektywu, ale jest bardziej widoczna tylko w dolnym przedziale ogniskowych. W wielu programach graficznych skompensowanie jej nie robi wielkiego problemu.
    Różnicę osobiście widzę dla każdego z przytoczonych kadrów.
    C-F-K - forever

  4. #4
    Coś już napisał Awatar LepP
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    47
    Posty
    80

    Domyślnie

    Ostatnio jeden znajomy zniechęcał mnie do 5D ze wględu na winietowanie. Sam używa głównie analogów i często rozprawia o ich wyższości nad cyfrą. Wątpię, że miałby jakieś obiekcje gdybym planował przesiadke na analogowego EOSa, mimo, że rozmiar klatki i winieta taka sama.
    LepP
    5D + 7D + Sigma 50 1.4 + EF 24-105 IS USM+ EF 70-300 IS USM

  5. #5
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Winieta na FF jest i to przy jasnych szkłach od szerokiego kąta aż do lekkiego tele zazwyczaj mocno widoczna. Jak pierwszy raz zobaczyłem obrazek z 50/1.4 na pełnej dziurze na 5D to doznałem lekkiego szoku, a są przecież jeszcze gorsze pod tym względem szkła np. 24/1.4L.
    Dla mnie to ewidentna wada a raczej brak korzyści jaką osiąga się z używania na cropie obiektywów do małego obrazka. Pozostałe zalety FF są jednak na tyle duże że jakoś to winietowanie można przeżyć. Zresztą nie ma potrzeby usuwania winiety aż do zera, bo nawet jeśli obiektyw winietuje np. 3 przysłony to zmniejszenie tego efektu o połowę powoduje w zdecydowanej większości przypadków że winieta staje się niewidoczna.

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Wroclaw
    Posty
    141

    Domyślnie

    Zresztą nie ma potrzeby usuwania winiety aż do zera, bo nawet jeśli obiektyw winietuje np. 3 przysłony to zmniejszenie tego efektu o połowę powoduje w zdecydowanej większości przypadków że winieta staje się niewidoczna.
    znaczy strata 3EV czy źle myślę ?
    No ok- efekt artystyczne jest niewątpliwy, ale to podobnie rozumując można dodać przy obróbce, a korzyści pewnie są niewątpliwe, ale na razie nie dla mnie - nie robię jako profi ślubów etc, bawię się i uczę, a jednak ten głupi crop 1.6 w 40d w porównaniu do 5d miewa duże znaczeni- ot złapać wydrę, lub nie- taki fun
    40D + 17-85 IS USM + 70-300 IS + Metz 58 AF-1 + lowepro fastpack 350 + Velbon Sherpa 600R + monopod Manfrotto i stalki na M42

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    50
    Posty
    315

    Domyślnie

    Bez dwóch zdań, w ostatnim przykładzie - zdjęcia na 5D są znacznie bardziej plastyczne. W tych ujęciach, winieta niestety przeszkadza, ale da się to oczywiście software'owo naprawić, więc nie jest żadnym problemem. Trochę bije po oczach brudna matryca w 5D, co wpływa na estetykę zdjęcia - ale też można by to software'owo usunąć... Najlepsze zdjęcie środkowe - te emocje!! Ale to już znacznie poza tematem...

  8. #8

    Domyślnie

    super, nareszcie nie bede musial robic winiety w PSie <LOL>
    5D juz do mnie jedzie
    Dziekuje za ten temat, przekonal mnie, ze warto miec 5D

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar trampek
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Rzeszow, Poland
    Wiek
    43
    Posty
    1 546

    Domyślnie

    wlasnie ze wzgledu na winete 24 uwielbiam to szklo

    zeby nie bylo amerykanskich testow to dam cos swojego
    R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max

  10. #10
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trampek Zobacz posta
    wlasnie ze wzgledu na winete 24 uwielbiam to szklo
    Idealne szkło do krajobrazu, nie trzeba używać filtra szarego

Strona 22 z 96 PierwszyPierwszy ... 1220212223243272 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •