5D+24-70
40D+85/1.8
Jak dla mnie to super zestaw.
W razie czego dokupisz sobie 50/1.8 za 300-350zł i będzie po sprawie.
5D+24-70
40D+85/1.8
Jak dla mnie to super zestaw.
W razie czego dokupisz sobie 50/1.8 za 300-350zł i będzie po sprawie.
kilka osób z forum stosuje oświetlenie studyjne w kościołach i na sali.
Ja zastanawiam się nad trochę innym rozwiązaniem i jestem ciekaw waszego zdania na ten temat.
Otóż myślę czy nie kupić drugiej lampy 580 EX II lub dwóch lamp 430EX i wyzwalać je bezprzewodowo, do tego jakieś w miarę lekkie i mobile statywy aby te lampy na nich zamontować i móc w miarę potrzeb przemieszczać, oczywiście będę unikał światła na wprost i więc będę chciał umieszczać palniki tak aby je odbijać od ścian czy kolumn kościoła i od ścian i sufitu sali, jak sądzicie czy takie rozwiązanie ma sens, ktoś stosować tego typu oświetlenie w praktyce ?
Pozdrawiam
C - lustra, szkła i błysk
Równie dobrze możesz świeczki pozapalać, będziesz miał taki sam efekt i podobną moc. Musiałbyś postawić z 10szt. 580EX, żeby osiągnąć moc zwykłej 100Ws. A gdzie jakieś rozsądne zmiękczenie? Opłaca się?
Jarek
zależy jaki efekt chce się osiągnąć - jak doświetlenie tła, to może poskutkować. poza tym rozstawianie dużych lamp w kościele jest uciążliwe i jakby nie patrzeć zajmuje trochę czasu. no chyba że ma się asystenta, a na takiego mnie nie stać za pieniądze, które ludzie tutaj płacą. małe EXy się dużo szybciej rozstawia i składa.
Dobrze by bylo dokupic cos szerokiego...Sam mam 24-70 i powiem ci ze w malych pokojach (blokowiska) oraz malych kosciolach, czasami jest mi za ciasno. 17-35 mm f/2.8L to bardzo dobre rozwiazanie. Naprawde sie przydaje.
Co do stalek, to sa one rewelacyjne, a sam 24-70 zdecydowanie za drogi.
Wedlug mnie optymalny zestaw zoomowy to:
17-35 mm f/2.8L, 24-70 f/2.8L. oraz 70-200 mm f/2.8L
ale mimo wszystko wybralbym stalki: 35 mm f/1.4L, 50 mm f/1.2L i 85 mm f/1.2L lub 135 mm f/2L
Niestety ale to kosztuje i to nie malo. A jak poczatkujesz i "wbijasz" sie na rynek, to zwrot kosztow szybko nie nastapi.
Ostatnio edytowane przez aNgest ; 02-01-2008 o 17:01
5DmkII | 5D | 40D | 15 2.8 karpik | 35 1.4 L | 50 1.4 | 85 1.2 L | 70-200 2.8 IS L | 580 EX II | blog
17-35 mm f/2.8L? a nie 16-35?![]()
Tyle teorii. W praktyce będziesz miał czasem przepalone jakieś fragmenty tła, bo EXy dają światło ostre i bardzo kierunkowe. Reszta oczywiście nietknięta dodatkowym światłem. A czasem to dlatego, że najczęściej i tak nie odpalają na większych odległościach. Jeszcze jakieś pomysły?
Jarek
5DmkII | 5D | 40D | 15 2.8 karpik | 35 1.4 L | 50 1.4 | 85 1.2 L | 70-200 2.8 IS L | 580 EX II | blog
A niby czemu? Miałem ją przez jeden dzień, bo to było szkło klienta. Ostrzyło pięknie od pełnej dziury, egzemplarz wyglądał, jakby na moje potrzeby wyjęto go z pudełka. Są na tym świecie dziwy, oj są.. A to, że to szkło nie działa z cyframi, to nie do końca prawda, sam mogę o tym świadczyć.
Jarek