Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Wątek: Canon 17-55 mm F2.8 IS i pewna smutna historia :-(

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    43
    Posty
    60

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Zanim sobie wyrobię raczej nienajlepsze zdanie o kontroli jakości w firmie Canon chciałbym dopytać o powyższe sformułowanie - Znaczy ono, że aparat był dostrajany do tych obiektywów w jakimś serwisie, czy po prostu puszka i szkła są zgrane tak jak to powinno być czyli na ustawieniach fabrycznych?
    Sigma była strojona w serwisie Sigmy DO PUSZKI (a nie puszka do sigmy)
    Pozostałe 2 obiektywy (24-105mm i KIT) były idealnie zestrojone od samego początku

    __________________________________________________ _________

    Na szczęście dzisiaj (30.07.2007) oddałem szkło do sklepu z załączonym pismem i opisem problemu. Mają na rozpatrzenie mojej sprawy 14 dni. Załatwiono mnie "w miarę" - szczegółów nie będę opisywał (stałem w sklepie 1 godzinę i 10 minut - to wszystko wyjaśnia)

    Poza tym, rano przed wyjazdem (nota bene mam do sklepie 180 km w dwie strony - nikt mi za paliwo nie odda) dzwoniłem do sklepu czy aby zastanę "serwisanta", który oceni moje szkło (miało być zakwalifikowane właśnie dzisiaj do wymiany). Powiedziano że do 16 będzie w sklepie.

    Po przejechaniu całej trasy i staniu ponad 3 godziny w korkach (remonty w Gdańsku - koszmar - jakby ktoś chciał jechać teraz nad morze - nie polecam - tylko dla cierpliwych ) dotarłem na miejsce, była godzina 14 z minutami.

    Kulturalnie polazłem do sklepu i poprosiłem o tego "serwisanta" - jak się okazało serwisant wyszedł ze sklepu o 12. Moje zdenerwowanie sięgnęło zenitu... Powiedziano mi, że z racji tego iż serwisanta nie ma na miejscu mają na odpowiedź 14 dni. Dodali - "Proszę być cierpliwym"

    Oddając towar do reklamacji i wymianie na nowy, napisałem, iż "towar jest niezgodny z umową" (w tym przypadku brak ostrości, którą zapewnia producent). Mam nadzieję że sklep stanie na wysokości zadania i wymieni mi obiektyw bez odsyłania go na Żytnią.

    __________________________________________________ _______

    Cytat Zamieszczone przez drapolus
    Ja myślę, żę trafiłes na pechowy egzemplarz, wcale bym się nie zdziwił jakby był ze zwrotu z niemiec lub z innych państw europy zachodniej.
    A czy może o tym świadczyć brak kodu kreskowego na opakowaniu obiektywu ? :-D Bo własnie pierwsze co mi się rzuciło w oczy to chamsko wycięty kod kreskowy z pudełka Może rzeczywiście - problem teraz co robić. Ja już powiedziałem że nie wezmę od nich szkła dopóki nie będzie zrobione.

    __________________________________________________ ________


    Chciałbym się Was tylko zapytać co będzie (i co mam w takim wypadku robić) jakby sklep odpowiedział że szkło jest wg nich ostre ?

    Gdy oddawałem szkło od razu sugerowali problemy z FF/BF, ale powiedziałem im, że szkło było testowane na 2 różnych body i problem był identyczny (ba! na 300D była mydlarniqa na skalę przemysłową )

    Jeśli napiszą mi że szkło jest ostre, zlecę na Żytniej ekspertyzę, ażeby mi zrobili wykresy MTF Najwyżej zapłacę. Wtedy już nikt się nie wyprze.

    Pozdrawiam
    Kuba


    P.S.
    Dalszy ciąg tej historii niebawem :-) Może już za kilka dni...

    Na deser 2 fotki - jedna z KITa a jedna z Sigmy :-)

    Malbork - baszty wartownicze, KIT

    Działkowo, kwiatkowo, SIGMA
    Ostatnio edytowane przez jsemeniuk ; 31-07-2007 o 00:22 Powód: zdjątek zapomniałem podpiąć

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    A czy może o tym świadczyć brak kodu kreskowego na opakowaniu obiektywu ? :-D Bo własnie pierwsze co mi się rzuciło w oczy to chamsko wycięty kod kreskowy z pudełka
    Oj, joj joj, to w takim razie nie tylko dostales niezbyt dobra uzywke, ale w dodatku ktos jeszcze otrzymal zwrot z Canona (190PLN). To fatkycznie jakies trefne szklo, ktore ktos oddal pewnie z tego samego powodu. Jezeli to prawda to trzeba omijac cyfrowe.pl z daleka. Czy wiedziales ze to uzywka i ile dales jesli mozna wiedziec?

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    43
    Posty
    60

    Domyślnie

    Jako że dyskusję prowadzę na 2 forach pozwoliłem sobie zamieścić cytaty i tu - są bardzo ciekawe - zapewniam.

    Cytat Zamieszczone przez Czarek
    szefu18,
    Zobacz czemu nie masz kodu kreskowego na opakowaniu:
    http://canon2007promotions.onlinereb...po&view=promos
    Ja na twoim miejscu nie zostawił bym czegoś takiego bez interwencji.
    Czarku co radzisz? Na razie będę czekał te "regulaminowe" 14 dni. Potem jak zwykle się Was, drodzy Forumowicze poradzę co robić.

    Cytat Zamieszczone przez Outsider
    To szkło było już raz komuś sprzedane. Kupiec wyciął sobie kod kreskowy, a że obiektyw produkował mydło to go oddał do cyfrowe.pl.
    To dlaczego czekałem na szkło 4-5 dni? Niby "sprowadzali je z Canon Polska"

    Cytat Zamieszczone przez wulec
    Szefu18, na landszaftach za bardzo się nie znam, ale ten kwiatek to za bardzo mi się nie podoba. Według mnie jakis taki mydlany... I żeby nie było - jestem sigmomaniakiem i posiadam dwa szkła tej firmy (teraz tylko czekam na 100/2,8 Macro Canona).
    P.S. Może Twoja puszka jakaś "cieńsza" jest?
    Puszka cieńsza? Dobre sobie... zrobiłem ponad 3000 zdjęć reklamowych KITem, i jakoś nikt nie miał do mnie pretensji co do ostrości zdjęć. Może kilka razy, z racji używania małej przysłony.
    A kwiatek? W oryginale ostry jak cholera. Może zapomniałem wyostrzyć po zmniejszeniu.

    Cytat Zamieszczone przez Pifko
    Szefu - jakby nie chcieli wymienić to walcz, nie daj się zrobićw konia. To za duża kasa, a nawet jakby byłą to rzecz za paredziesiąt złotych też warto walczyć - dla zasady.
    Oj będę, uwierz mi będę, juz za prawnikiem się rozglądam

    Cytat Zamieszczone przez Chris62
    20D miał same ochy i achy w testach a te załączone fotki wyglądają gorzej niż z mojego starego DSa.
    Coś chyba z tym egzemplem jest nie tak.
    No raczej... na pewno!

    Cytat Zamieszczone przez dog_master
    Czytam i nie wierzę... A ja chciałam u nich szkło kupować i tak myślałam, co, jeżeli będzie nieostre...

    A jak coś, to szkło ma gwarancję, zawsze można odesłać do serwisu, że jest nieostre.
    Tak tylko że po pierwsze po tym co usłyszałem nie chcę mieć PUDEŁKA BEZ KODU KRESKOWEGO. A jak z gwarancją to nie wiem, bo uważam że nie muszę odsyłać tego samego dnia, w którym kupiłem szkła do serwisu.

    Cytat Zamieszczone przez arra
    Oj, joj joj, to w takim razie nie tylko dostales niezbyt dobra uzywke, ale w dodatku ktos jeszcze otrzymal zwrot z Canona (190PLN). To fatkycznie jakies trefne szklo, ktore ktos oddal pewnie z tego samego powodu. Jezeli to prawda to trzeba omijac cyfrowe.pl z daleka. Czy wiedziales ze to uzywka i ile dales jesli mozna wiedziec?
    OBIEKTYW KUPOWAŁEM JAKO CAŁKOWICIE NOWY !
    http://www.cyfrowe.pl/karta_produktu.php?idProdukt=1632

    No to teraz Panowie i Panie to jestem do granic możliwości zdenerwowany.

    Mam nadzieję że wymienią mi na nowe, z kodem kreskowym. Bo jak nie...

    Dzwoniłem przed chwilą do serwisu - jak tylko powiedziałem że obiektyw miał już zwrot - "Wielce Szanowny Pan Serwisant" zamilkł na minutę, po czym odpowiedział, że oni nie mają na to wpływu - sprowadzają to z Canona itd.

    Załatwiono mnie baaardzo niesympatycznie, wręcz chamsko (w przeciwieństwie do mnie - byłem miły i chciałem na spokojnie to załatwić, dopytac się co i jak)

    A teraz słuchajcie jak testują szkło! Będąc tego ciekawym zapytałem się czy mają tablicę do testów MTF ISO 12233, po czym serwisant odpowiedział mi "A CO TO JEST?" Stwierdził, że dotychczas wystarczały mu zdjęcia z 350D balkoników sprzed ich siedziby Na tej podstawie oceniają "ostrość" szkła (przypominam że ostrość szkła może być odczuciem subiektywnym

    A CO ROBIĆ, gdy powiedzą że to ja wysłałem na cashback ten kod ?? Myślę że jak ktoś na cashback odsyła, kod podaje imie i nazwisko oraz swoje dane. Poza tym jeśli ktoś otrzymał zwrot pieniędzy byłoby to PRZED MOIM ZAKUPEM i jakoś to jest udokumentowane w Canon Polska (tudzież Canon Europe) , można dojść po numerze seryjnym!!

    W sumie facet przyjmujący obiektyw na serwis w "zgłoszeniu przyjęcia", które posiadam w domu nie napisał nic o braku kodu na pudełku - czyli na dobrą sprawę nie mam prawa odebrać obiektywu bez kodu kreskowego na pudełku. Tak uważam.

    Nie będę bluzgów rzucał, bo i tak to nic nie da. Jeśli ktokolwiek chciałby pomóc mi w dalszym załatwianiu tej wielce egzotycznej sprawy podaję moje gg 3618366, a dla zainteresowanych podam mój numer telefonu.

    To be continued...
    Ostatnio edytowane przez jsemeniuk ; 31-07-2007 o 14:15 Powód: łączenie podwójnego wpisu

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    A CO ROBIĆ, gdy powiedzą że to ja wysłałem na cashback ten kod ?? :sad: Myślę że jak ktoś na cashback odsyła, kod podaje imie i nazwisko oraz swoje dane.
    Spkojnie, cashback dzialal tylko do konca czerwca z tego co pamietam, wiec nie moga ci wmowic ze to Ty wysyales ten kod, bo i tak bys juz zwrotu nie dostal

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    A teraz słuchajcie jak testują szkło! Będąc tego ciekawym zapytałem się czy mają tablicę do testów MTF ISO 12233, po czym serwisant odpowiedział mi "A CO TO JEST?" Stwierdził, że dotychczas wystarczały mu zdjęcia z 350D balkoników sprzed ich siedziby Na tej podstawie oceniają "ostrość" szkła (przypominam że ostrość szkła może być odczuciem subiektywnym

    ..
    Firma sprzedąjca sprzęt foto wcale nie musi testować obiektywów. Jeśli wyobrażałeś sobie że mają tablicę MTF ISO cośtam to gratuluję wyobraźni. Oni są od tego aby sprzedawać obiektywy a nie analizować ich ostrość. Natomiast to że zdarzają się różne jakościowo egzemplarze to już zupełnie inna bajka. Jedyna rada to przetestowanie sprzętu przez klienta przed zakupem lub zagwarantowanie sobie możliwości wymiany obiektywy. Przy okazji napiszę, że jakiś czas temu gdy kupowałem szkło WSZYSCY sprzedający na allegro jakich zapytałem zagwarantowali mi wymianę obiektywu gdybym miał zastrzeżenia co do ostrości. Dalej uważam, że zaoszczędził byś sobie czasu, nerwów i paliwa wysyłając szkło na żytnią. Po max. dwóch tygodniach dostałbyś ostry egzeplarz.

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Dalej uważam, że zaoszczędził byś sobie czasu, nerwów i paliwa wysyłając szkło na żytnią. Po max. dwóch tygodniach dostałbyś ostry egzeplarz.
    Tak, ale gratisowo dostalby pewnie pare pylkow w srodku i niezly BF. Moim zdaniem nie po to kupuje sie nowe szklo, za prawie cztery patole, zeby od razu wysylac do (niepewnego) serwisu na tak powazna operacje, zwiazana zapewne z rozebraniem szkla na czesci pierwsze i wymiana elementow. Zawsze pozostanie pewien psychologiczny niesmak, ktory bedzie zapewne przyczynkiem do szybkiego pozbycia sie tego szkielka, brak kodu wlasciwie dyskwalifikuje ten zakup i sklep. Natomiast kupujacy, w sumie, jest sam sobie winien, skoro pofatygowal sie osobiscie, PRZETESTOWAL na miejscu i zaakcpetowal to co dostal, mysle ze sklep moglby spokojnie umyc rece, w mysl zasady "widzialy galy co braly"

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    43
    Posty
    60

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    Firma sprzedąjca sprzęt foto wcale nie musi testować obiektywów. Jeśli wyobrażałeś sobie że mają tablicę MTF ISO cośtam to gratuluję wyobraźni. Oni są od tego aby sprzedawać obiektywy a nie analizować ich ostrość. Natomiast to że zdarzają się różne jakościowo egzemplarze to już zupełnie inna bajka. Jedyna rada to przetestowanie sprzętu przez klienta przed zakupem lub zagwarantowanie sobie możliwości wymiany obiektywy. Przy okazji napiszę, że jakiś czas temu gdy kupowałem szkło WSZYSCY sprzedający na allegro jakich zapytałem zagwarantowali mi wymianę obiektywu gdybym miał zastrzeżenia co do ostrości. Dalej uważam, że zaoszczędził byś sobie czasu, nerwów i paliwa wysyłając szkło na żytnią. Po max. dwóch tygodniach dostałbyś ostry egzeplarz.
    Po pierwsze, Panie apturze, my już tu nie mówimy o sklepie, a o SKLEPOWYM SERWISIE (działającym vis a vis sklepu), który nie wiadomo po co określa czy sprzęt ma iść na Żytnią czy wymiana na nowy. Według mnie, "serwis" który sprawdzając jego ostrość powinien oprzeć się na wiarygodnych testach, a nie na - cytuję - "fotografowaniu domu i kwiatków na balkonach naprzeciwko siedziby"

    Po wtóre, Panie apturze, to już nie jest uszkodzony obiektyw, a poważne oszustwo z ich strony - sprawa z brakiem kodu kreskowego.
    Dzisiaj wysłałem faxem request o sprawdzenie w ich bazie danych czy ktokolwiek korzystał z opcji "cashback" (podając numer seryjny obiektywu, dowód zakupu i zgłoszenie reklamacji. Jeśli tak (można domniemywać że zrobił to poprzedni właściciel, który oddał szkło) oznaczałoby to, że w momencie zakupu aparatu przeze mnie obiektywu wprowadzono mnie w błąd i ... zaoferowano nie to co znajdowało się w ofercie.
    "Może być ciekawe (i procesowo nie do podważenia)" jak to powiedział jeden z forumowiczów. Prowadzę podobny wątek również na innym forum.

    Cytat Zamieszczone przez arra
    Natomiast kupujacy, w sumie, jest sam sobie winien, skoro pofatygowal sie osobiscie, PRZETESTOWAL na miejscu i zaakcpetowal to co dostal, mysle ze sklep moglby spokojnie umyc rece, w mysl zasady "widzialy galy co braly"
    Owszem jest w tym trochę mojej winy, ale nie miałem pojęcia że ten egzemplarz obejmuje (tudzież obejmował) program "cashback". Tudzież brak kodu kreskowego nie wydał mi się dziwny. NIKT MNIE NIE POINFORMOWAŁ ŻE DO CASHBACK'a POTRZEBNY JEST KOD. Poza tym, powiedzcie mi szczerze, kto sprawdza PUDEŁKO przy zakupie?
    Ja skupiłem się na stronie technicznej towaru a nie pudełka (co i tak mi - cholera - na dobre nie wyszło )

    Koniec dyskusji, bo mnie krew zalewa jak słyszę takie wypowiedzi, jak Pańskie, Panie apturze - tego samego dnia co zakupiłem mam wysyłać na Żytnią ? Bez przesady...

    Dam znać, jak dostanę odpowiedź z Canon Polska dot. cashbacku dla tegoż szkła.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez jsemeniuk ; 31-07-2007 o 17:37

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    Po pierwsze, Panie apturze, my już tu nie mówimy o sklepie, a o SKLEPOWYM SERWISIE (działającym vis a vis sklepu), który nie wiadomo po co określa czy sprzęt ma iść na Żytnią czy wymiana na nowy. Według mnie, "serwis" który sprawdzając jego ostrość powinien oprzeć się na wiarygodnych testach, a nie na - cytuję - "fotografowaniu domu i kwiatków na balkonach naprzeciwko siedziby"
    Nie zamierzam bronić sprzedawcy. Napiszę więcej - sprzedaż z wyciętym kodem kreskowym uważam za skandal. Nawet jeśli dostali ten towar od Canon Polska to powinni na to zwrócic uwagę i nie sprzedawać Tobie takiego egzeplarza. Z tym sklepowym serisem to mnie zaskoczyłeś. Według mnie oni w ogóle nie powinni się zastanawiać i analizować czy obiektyw jest ostry tylko wymienić go (jeśli są w stanie) lub wysłać od razu na żytnią nie dociekając czy masz rację czy nie.
    Zdaje się, że mają 14 dni na ustosunkowanie się do Twojej reklamacji. Pamiętaj że jesli nie dostaniesz od nich odpowiedzi w tym terminie to oznaczać to będzie że ją uwzględnili.

  9. #9
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    Poza tym, powiedzcie mi szczerze, kto sprawdza PUDEŁKO przy zakupie?
    Szczerze - ja.

    Dlaczego?

    Przypadek szczegolny - gdybym byl swiadom cashbacku (a jestem, czytajac to forum glownie) to bym takiego pudelka nie przyjal.

    Przypadek ogolny - w razie ewentualnej pozniejszej odsprzedazy sprzetu kupujacy chcialby miec wszystko tiptop lacznie z pudelkiem. Jakby on zauwazyl wybrakowane pudelko a ja nie, to ja, a nie sklep z ktorego biore, musialbym sie tlumaczyc.

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    43
    Posty
    60

    Domyślnie

    Witam Serdecznie!

    No, wlazłem w swój wątek aby napisać kolejny rozdział tej powieści.
    Otóż dzisiaj nie powiem że się wyspałem - o godzinie 8:00 dostałem
    telefon ze sklepu od nikogo innego jak od kierownika. Ale po kolei...

    Wczoraj zacząłem drążyć cały ten cashback (wysłałem faxem request o sprawdzenie w bazie danych kto, jak i gdzie chciał pobrać pieniądze - nie mówię co się okazało - bo już jestem wystarczająco zdenerwowany)

    Obdzwoniłem wszystkie serwisy i oddziały Canon w Polsce (prosiłem też o sprawdzenie historii tego obiektywu w Berlinie). Dowiedziałem się zaskakujących informacji! (na dobrą sprawę nie wiem jakim cudem ten obiektyw trafił na rynek Nie będę wnikał kto zawinił - czy Canon czy www.cyfrowe.pl)
    Tak czy inaczej, szkło było już naprawiane.

    Wieczorem moje zdenerwowanie sięgnęło zenitu - chciałem dziś z rana jechać jaknajszybciej odebrać pieniądze - ale powiedziałem sobie że poczekam na rozwój wypadków - chciałem, abyście wiedzieli czy sklep stanie na wysokości zadania.

    Dziś rano, zadzwonił do mnie nie kto inny, jak właściciel sklepu www.cyfrowe.pl - Jarosław Banacki. Był wielce oburzony tą całą sytuacją, przepraszał za zaistniały bałagan (i tu mój domysł - dzisiaj CanonPL prawdopodobnie skontaktował się ze sklepem odnośnie cashbacku).
    Dodał że czytał wątek na forum. Umówiłem się na jutro, na godzinę 15-16 aby odebrać sprawny, w NOWYM PUDEŁKU obiektyw (zamówili 3 sztuki żebym mógł wybrać).

    I teraz prośba do Was, drodzy forumowicze - jeśli ktokolwiek mieszka w Gdańsku i chciałby mi pomóc w wyborze szkła proszę o kontakt pod adresem szefu18@wp.pl. Teraz gdy będe odbierał szkło spędzę 2 godziny zanim wyjdę ze sklepu z nowym towarem.

    Pozdrawiam Serdecznie i dziękuję Wam za wsparcie.

    Ciąg dalszy już jutro

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •