Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 50

Wątek: Canon 17-55 mm F2.8 IS i pewna smutna historia :-(

  1. #41
    Uzależniony Awatar towersivy
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    WLKP-Krotoszyn
    Posty
    992

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Takie rzeczy to normalka, o tym że Canon Polska sprzedaje refurby jako nowe, przekonałem się na własnej skórze. Otóż dostałem od nich "fabrycznie nowy, z magazynu" aparat który jak się szybko okazało był przez kogoś podpisany tzn. w EXIF zdjęcia był zapisany poprzedni właściciel! Dzięki internetowi szybko namierzyłem właściciela którym okazał się ErnestPierwszy z tego forum! Kupił 30D w MediaMarkt który zacinał się co drugą klatkę podczas robienia zdjęć. Oddał do sklepu który zwrócił aparat do CP, a następnie trafił on do serwisu. Podobno to było tylko czyszczenie bo jakiś paproch wleciał do środka i przez to blokował lustro czy jakieś styki. Wyczyścili i jak gdyby nic aparat wrócił do sprzedaży
    Ale cyrk

  2. #42
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Na początku było trochę nieporadnie ale widzę, że teraz pociągnąłeś za właściwe sznurki. Cofam swoje wcześcniejsze wnioski co do kontroli jakości firmy Canon, bo wyobrażam sobie ile szkód może narobić marny serwis nawet tylko dotykając szkła wysokiej jakości a co dopiero "coś w nim naprawiając"... Wiec Canon owszem wciąż winien ale dopiero na poziomie serwisu (to poniegkąd, o zgrozo, trochę lepiej dla ogółu kupujących, bo nie każde szkło trafia do serwisu). Skandalem jest jednak również niedopatrzenie niedociągnięć produktu/opakowania i nieświadomość (lub ukrycie przed klientem), że szkło które powinno pachnieć nowością ma już swoje przejścia, aż strach pomyśleć jakie...

    Słusznie zrobiłeś zakładając taki wątek i wspominając o nim sprzedawcy, bo to dość poważna presja dla dobrego wizerunku sznującego się sklepu - to pewnie stąd wynika nagła zmiana podejścia z ich strony - tak działają media!. Jeśli następne szkło będzie już sprawne i tutaj to potwierdzisz, to jest szansa na pewną rehabilitację skelpu. Ale sam mechanizm upychania złomu po ludziach na zasadzie "a nóż się uda" w całym obrocie handlowym jest chyba już teraz dla wszystkich czytelny, bo tylko naiwny będzie o to winił wyłącznie sklep...
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  3. #43
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    664

    Domyślnie

    @ jsemeniuk & MMM

    Napiszcie może gdzie/od kogo dostaliście ostatecznie to info o fakcie, że szkło było już w sprzedaży/naprawie i jak mniej więcej wyglądała ta informacja / co i na podstawie czego to dokładnie ustalili (o ile oczywiśie dostaliście na tyle szczegółową informację). Może komuś się przyda w podobnej sprawie w przyszłości -będzie wiadomo gdzie w pierwszej kolejności warto uderzeć z takim zapytaniem.

  4. #44
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    43
    Posty
    60

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez APP Zobacz posta
    @ jsemeniuk & MMM

    Napiszcie może gdzie/od kogo dostaliście ostatecznie to info o fakcie, że szkło było już w sprzedaży/naprawie i jak mniej więcej wyglądała ta informacja / co i na podstawie czego to dokładnie ustalili (o ile oczywiśie dostaliście na tyle szczegółową informację). Może komuś się przyda w podobnej sprawie w przyszłości -będzie wiadomo gdzie w pierwszej kolejności warto uderzeć z takim zapytaniem.
    Dużo szczegółów nie mogę zdradzić ale powiem co robić:

    1. Telefon do Serwisu Canona na Zytniej - podajemy numer dowodu zakupu, numer seryjny obiektywu i adres sklepu. Po kilku chwilach mamy info dot. historii naprawy szkła w Polsce / Europie.

    2. Fax (koniecznie fax) zawierający podanie o udostępnienie danych dot. cashback'u danego egzemplarza. Dołączamy - oryginalny dowód zakupu (ja dołączyłem dokument reklamacyjny - dowód zakupu zostawiłem wraz z gwarancją w sklepie). Po godzince dostałem info odnośnie jego historii.

    Polecam też telefon do Canon Polska (do dystrybutora - nie do serwisu). Oni wszystko powiedzą.

    Już się nie moge doczekać jutra - spotkam się z kierownikiem oko-w-oko. Będę próbował domagać się o zwrot kosztów podróży (mam 3 rachunki - każdy na kwotę 70zł).

    Pozdrawiam

  5. #45
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    Dziś rano, zadzwonił do mnie nie kto inny, jak właściciel sklepu www.cyfrowe.pl - Jarosław Banacki. Był wielce oburzony tą całą sytuacją, przepraszał za zaistniały bałagan (i tu mój domysł - dzisiaj CanonPL prawdopodobnie skontaktował się ze sklepem odnośnie cashbacku).
    Dodał że czytał wątek na forum.
    A to ciekawa informacja i znaczy ze niektore sklepy jednak dbaja o image w internecie i unikaja negatywnego rozglosu.

  6. #46
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    No to sie cyfrowe zrehabilitowalo. Powodzenia w wyborze i daj znac co i jak.

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  7. #47
    Dopiero zaczyna Awatar krzyrog
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Czechowice
    Posty
    24

    Domyślnie

    Ale jazda. O zgrozo, do tej pory żyłem w nieświadomości i nie zdawałem spobie sprawy jak można łatwo klienta wykiwać.
    A co gorsze to planuje zakup tego obiektywu w nalbliższej przyszłości.
    I teraz jedynie co może mnie uchronic przed zakupem wadliwego egzemplarza to dokładne sprawdzenie obiektywu.
    Na forum na pewno już gdziś została opisana procedura testowania obiektywu przed zakupem, jednak coś nie potrafie odnaleźć tego wątku.
    I tu moja prośba do Was.
    Napiszcie proszę na co trzeba zwrócić szczególną uwagę oraz jak sprawdzic czy obiektyw jest git.
    Body też planuje zmienić i przypuszczam, że jak z obiektywami są takie jazdy, to i body nie jest inaczej.
    I tu moja druga prośba podobna do pierwszej, jak body sprawdzić czy jest git.

    Myśle, że problem testowania sprzetu przed zakupem jest na tyle popularny, że zostanie poważnie potraktowany i uchroni w przyszłości wielu forumowiczów przed wkręceniem ich w zakup serwisowanego lub wadliwego egzemplarza.

    Licze na Was ;-)

  8. #48
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    47
    Posty
    31

    Domyślnie

    Witam
    Przeczytałem ten wątek kilka razy. Sprawa koszmarna, "jsemeniuk" musiał sporo powalczyć aby dostać dobry obiektyw. Ja swoją drogą dzwoniłem dziś do serwisu aby sprawdzić czy mój obiektyw (17-55 f/2.8) nie był przypadkiem przywracany do życia. Mogę tylko dodać że serwis na Żytniej może podać tylko informację o tym czy naprawa miała miejsce u nich. W przypadku innych serwisów trzeba dzwonić osobno.

  9. #49
    Coś już napisał Awatar spino
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Ostrów Mazowiecka
    Posty
    80

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    (...) Już się nie moge doczekać jutra - spotkam się z kierownikiem oko-w-oko. Będę próbował domagać się o zwrot kosztów podróży (mam 3 rachunki - każdy na kwotę 70zł).

    Pozdrawiam
    Wprawdzie to "jutro" było ponad pół roku temu, ale jakoś zakończenia tej smutnej opowieście nie ma !.
    Mama nadzieję że to był HAPPY END !

  10. #50
    Bywalec Awatar CFR
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    lazurowe wybrzeze
    Wiek
    50
    Posty
    133

    Domyślnie

    Cos mi sie widzi, ze kierownik przedstawil kupcowi "umowe nie do odrzucenia" i sprawa ucichla

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •