Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: ISO 50 w 5D

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Z tego co ja kojarzę, to "native sensitivity" to taka, przy której sensor pracuje na domyślnych, optymalnych parametrach prądowych (czytaj: tak mało jak się da, ale żeby sensor ciągle działał - bo wtedy jest najlepszy obraz) i jest to u Canona ISO100 (u Nikona 200). Wyższe ISO aż do 1600 (pewnie nie dotyczy Marka3 ;-)) robi się "podkręcając prąd". ISO50 oraz 3200 są dlatego "extended" a nie w normalnym zakresie, że są robione albo przez prześwietlanie ISO100, albo przez niedoświetlanie 1600 i wyciąganie z cieni.

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    Z tego co ja kojarzę, to "native sensitivity" to taka, przy której sensor pracuje na domyślnych, optymalnych parametrach prądowych (czytaj: tak mało jak się da, ale żeby sensor ciągle działał - bo wtedy jest najlepszy obraz) i jest to u Canona ISO100 (u Nikona 200). Wyższe ISO aż do 1600 (pewnie nie dotyczy Marka3 ;-)) robi się "podkręcając prąd". ISO50 oraz 3200 są dlatego "extended" a nie w normalnym zakresie, że są robione albo przez prześwietlanie ISO100, albo przez niedoświetlanie 1600 i wyciąganie z cieni.
    Czyli wniosek z tego taki, że optymalną jakość u Canona uzyskam przy ISO 100?

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slavko Zobacz posta
    Czyli wniosek z tego taki, że optymalną jakość u Canona uzyskam przy ISO 100?
    Zakladajac "zwykle" zdjecie, z rownomiernie rozlozonym zakresem tonalnym, nie bedac ograniczonym swiatlem, ale tez nie majac go za duzo... itp. itd.. no po prostu normalna fotka w sloneczny dzien - to tak.

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    Zakladajac "zwykle" zdjecie, z rownomiernie rozlozonym zakresem tonalnym, nie bedac ograniczonym swiatlem, ale tez nie majac go za duzo... itp. itd.. no po prostu normalna fotka w sloneczny dzien - to tak.
    Podsumowując - lepszej jakości na ISO 50 na pewno nie uzyskam, tak jak można to było przy pewnym uogólnieniu założyć gdy zdjęcie rejestrowane było na negatywie... Poza opisaną więc wcześniej oczywistą sytuacją gdy nie chcemy lub nie możemy na przykład używać filtra szarego, ewentualnie chcąc uzyskać małą głębię używając jednocześnie lampy bez synchronizacji z krótkimi czasami, nie ma więc ta czułość żadnego sensu?

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slavko Zobacz posta
    Poza opisaną więc wcześniej oczywistą sytuacją gdy nie chcemy lub nie możemy na przykład używać filtra szarego, ewentualnie chcąc uzyskać małą głębię używając jednocześnie lampy bez synchronizacji z krótkimi czasami, nie ma więc ta czułość żadnego sensu?
    No ale dlaczego zaraz "nie ma sensu" Ot po prostu parametr jak każdy inny, tyle że dorzucony jest do niego ten kawałek "wiedzy"

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    No ale dlaczego zaraz "nie ma sensu" Ot po prostu parametr jak każdy inny, tyle że dorzucony jest do niego ten kawałek "wiedzy"
    Masz rację. Z tym, że ja "uczony" na negatywach miałem taki "prymityw-odruch" polegający na tym, że im mniejsza czułość tym lepsza jakość - okupiona oczywistymi trudnościami wynikającymi z wykorzystania materiału o mniejszej czułości. A tu tymczasem mały szok - nie tylko, że nie będzie lepiej, ale zgodnie z treścią powyższych postów może być nawet trochę gorzej... To faktycznie przypomina funkcję dodaną trochę na siłę; aby było bardziej "profesjonalnie"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •