Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: ISO 50 w 5D

  1. #11

    Domyślnie

    iso 50 juz mi uratowalo pare razy sytulacje lepsze to i szybsze niz szary filtr

  2. #12

    Domyślnie

    Bardzo mi pomogliście, dziękuje szczególnie za foty.
    Canon 5D + BG-E4 + Ee-S + 580 EX mkII + Gossen + Manfrotto + Elinchrom
    Canon 24-70 f/2.8 L + 85 f/1.2 mkII L + Sigma 150 f/2.8 EX

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Native sensitivity się kłania. Czułość przy, której sensor ma najlepsze parametry rejestrowania światła. Pozostałe czułości to albo wzmacnianie albo obcinanie kosztem jakości i rozpiętości tonalnej. To nie jest film, który można zmienić. To jest wciaż ten sam sensor. Gdyby sensor nie miał całej tej nadbudówki elektroniczno-programowej to miałby jedną czułość w swoich optymalnych ustawieniach, tak jak jedną czułość ma jakiś film założony do analoga. Nie wiem jaką domyślną ma czułość sensor w 5d (pewnie w okolicach iso100), ale skoro iso50 jest tylko jako ekstra opcja to wątpię żeby to było włąśnie iso50...
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  4. #14
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    A ja polecam przedtem udanie sie do okulisty, bo chocby i najlepsza znajomosc jezyka nie pomoze, jak oczy szwankuja ;-) )
    Tak się składa że jestem pod stała kontrolą okulistyczną ... na lewym mam -2.5, prawe -2.0, od kilku lat używana miękkich szkieł kontaktowych do przedłużonego noszenia Focus Night'n'Day ...
    a jeżeli chodzi o waszą interpretację krzywych z dpreview, to jest ona po prostu powierzchowna i zbyt generalizująca... krzywe i wykresy o których mowa, dotyczą automatyki w procesie (jpeg) softu aparatu, gdzie kontrast (krzywa ACR) ma wpływ na zmniejszenie zakresu tonalnego...? natomiast w procesie RAW mamy do dyspozycji ponad 1EV zakresu tonalnego! więc nie suszył bym głowy o ten "clipping" w "highlights" przy ISO 50...

    na koniec polecam książkę

    http://www.amazon.com/Cooter-Flynt-C.../dp/0131135600

    pozdrawiam

  5. #15
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    (...) Nie wiem jaką domyślną ma czułość sensor w 5d (pewnie w okolicach iso100), ale skoro iso50 jest tylko jako ekstra opcja to wątpię żeby to było włąśnie iso50...
    W okolicach iso 250 .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #16

    Domyślnie

    Dobrze ze jest 50 iso !
    ze względu synchronizację przy 1/160s która jest sporym ograniczeniem przy mieszaniu mocnego światła dziennego z błyskowym. ta czułość jest bardzo potrzebna /b.często na niej pracuje + szary ND 4/ ratuje w jasny dzień kiedy EV leci powyżej 12. przy raw'ach z lekkim niedoświetleniem zastanego światła i bardzo silnym błyskiem nie widzę żadnych problemów z rozpiętością...ani z szumami. ..

  7. #17

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    W okolicach iso 250 .
    Masz tą informację z pewnych źródeł? Dla mnie byłoby cenne wiedzieć czy faktycznie istnieje coś takiego jak "natywna" czułość i jaką ona ma wartość w 5D. Po raz pierwszy spotykam się z takim określeniem związanym z czułością matrycy, ale na moje oko jest to jak najbardziej logiczne.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Z tego co ja kojarzę, to "native sensitivity" to taka, przy której sensor pracuje na domyślnych, optymalnych parametrach prądowych (czytaj: tak mało jak się da, ale żeby sensor ciągle działał - bo wtedy jest najlepszy obraz) i jest to u Canona ISO100 (u Nikona 200). Wyższe ISO aż do 1600 (pewnie nie dotyczy Marka3 ;-)) robi się "podkręcając prąd". ISO50 oraz 3200 są dlatego "extended" a nie w normalnym zakresie, że są robione albo przez prześwietlanie ISO100, albo przez niedoświetlanie 1600 i wyciąganie z cieni.

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    Z tego co ja kojarzę, to "native sensitivity" to taka, przy której sensor pracuje na domyślnych, optymalnych parametrach prądowych (czytaj: tak mało jak się da, ale żeby sensor ciągle działał - bo wtedy jest najlepszy obraz) i jest to u Canona ISO100 (u Nikona 200). Wyższe ISO aż do 1600 (pewnie nie dotyczy Marka3 ;-)) robi się "podkręcając prąd". ISO50 oraz 3200 są dlatego "extended" a nie w normalnym zakresie, że są robione albo przez prześwietlanie ISO100, albo przez niedoświetlanie 1600 i wyciąganie z cieni.
    Czyli wniosek z tego taki, że optymalną jakość u Canona uzyskam przy ISO 100?

  10. #20
    Uzależniony Awatar MARANTZ
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    55
    Posty
    928

    Domyślnie

    Z ISO 50 w 5D jest o tyle dziwnie, że jak załącz je w aparacie to ten mi pokazuje dużo mniej zdjęć możliwych do zrobienia (w porównaniu do ISO 100). Podobnie się dzieje przy znacznym podwyższeniu ISO. Normalnie jest tak w Canonie, że im ISO mniejsze tym więcej zdjęć "wchodzi" na kartę. A tutaj przy ISO 50 jest takie UPS, czyli coś jest grzebane ostro w sofcie.


    Muflon, jak rozumiem to ISO 50 nastawiasz przy ostrym panoramowaniu i śmiglakach Mnie też ta opcja w 5D bardzo do gustu przypadła
    FOTOINKWIZYTOR

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •