Page 16 of 20 FirstFirst ... 61415161718 ... LastLast
Results 151 to 160 of 193

Thread: [Bangi] Samoloty

  1. #151
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    IL
    Posts
    387

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Quote Originally Posted by pawel.guraj View Post
    Akurat dziś piloci liniowi, którzy latali kiedyś szybowcami są na wagę złota
    Podobno Dreamlinery mają bardzo dobrą doskonałość, więc doświadczenie w szybowcach może się przydać (oby nie). Ale mówiłem o potencjalnych pilotach zaraz po szkółce.


    Quote Originally Posted by pawel.guraj View Post
    Automatyzacja kokpitu prowadzi do patologii - szczególnie objawiającej się w azjatyckich liniach lotniczych, gdzie poza poważnymi problemami z CRM wynikającymi z naleciałości społecznych panuje ogólna tendencja do latania wyłącznie na automacie.
    O ile wiem, piloci załączają automatykę jeszcze w fazie startu.


    Quote Originally Posted by pawel.guraj View Post
    jedyna ofiarą była dziewczynka, która w trakcie katastrofy wypadła z samoloty i przeżyła ale przejechała ją straż pożarna jadąca na ratunek...
    Drastyczne, nie opowiadaj...



    Quote Originally Posted by mazeno View Post
    niedawno gdzies wyczytalem, ze jakies linie chca w ramach oszczednosci wysylac po jednym pilocie zamiast dwoch.
    Na tak, w razie komplikacji stewardesa pomoże...

  2. #152
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Warszawa
    Posts
    1,252

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Byłem nieco zaskoczony, kiedy dowiedziałem się, że dziś można zostać pilotem liniowym w zasadzie odbywając całe szkolenie na symulatorach a w prawdziwym samolocie spędzić dosłownie "kilka" godzin.
    To jest pewne uproszczenie, ale oddaje esencję sytuacji.
    Dziś w wypadku pilota liniowego z nalotem 8000 godzin może okazać się że 7900 spędził na fotelu patrząc jak maszynę prowadzi automat.

    Oczywiście nie chciał bym tu nikogo obrazić - w dalszym ciągu większość załóg to na prawdę profesjonaliści z dużym doświadczeniem.

    p,paw.

    --- Kolejny post ---

    Quote Originally Posted by Ligo View Post
    Podobno Dreamlinery mają bardzo dobrą doskonałość, więc doświadczenie w szybowcach może się przydać (oby nie). Ale mówiłem o potencjalnych pilotach zaraz po szkółce.
    Ogólnie maszyny pasażerskie to nie myśliwce i potrafią całkiem nieźle szybować.
    Ostatnio przy okazji wypadku w Korei sprawdzałem - w zależności od warunków lotność wynosi 1:10 do 1:15 - czyli z kilometra wysokości jesteśmy w stanie przeszybować 10km zanim spotkamy się z ziemią.

    p,paw
    Last edited by pawel.guraj; 09-01-2025 at 10:23 PM.
    https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork

  3. #153
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    IL
    Posts
    387

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Quote Originally Posted by pawel.guraj View Post
    w zależności od warunków lotność wynosi 1:10 do 1:15 - czyli z kilometra wysokości jesteśmy w stanie przeszybować 10km zanim spotkamy się z ziemią.
    Regulaminowo na trasach atlantyckich dwusilnikowe Dreamlinery mają nie oddalać się więcej, niż godzinę od najbliższego lotniska awaryjnego więc ten współczynnik może być nawet większy.

  4. #154
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    IL
    Posts
    387

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Aż sprawdziłem - glide ratio dla Dreamlinera wynosi około 17:1 do 20:1, czyli nawet do 240 km z wysokości przelotowej.
    Dla innych pasażerów może być inne, ale akurat ten mnie interesuje, bo tym najczęściej latam.

  5. #155
    Bywalec Marek Kowal's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Warszawa
    Age
    59
    Posts
    202

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Quote Originally Posted by mystek View Post
    Przecież nie porównuję pokonanych kilometrów, nie przeczytałeś wcześniejszych komentarzy. Chodzi o wygodę.
    czas podróży a komfort, to się nie łączy? a stricte do wygody, jak lecę to "wożą mi dupę" prowadząc pracuje

  6. #156
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Warszawa
    Posts
    1,252

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Quote Originally Posted by Ligo View Post
    Regulaminowo na trasach atlantyckich dwusilnikowe Dreamlinery mają nie oddalać się więcej, niż godzinę od najbliższego lotniska awaryjnego więc ten współczynnik może być nawet większy.
    Wynika to z regulacji ETOPS, która zakłada pożar w luku Cargo.
    Scenariusze awarii obu silników nie są w ogóle brane pod uwagę.
    Samoloty są certyfikowane na lot na 1 silniku.

    p,paw
    https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork

  7. #157
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2012
    Location
    IL
    Posts
    387

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Quote Originally Posted by pawel.guraj View Post
    Scenariusze awarii obu silników nie są w ogóle brane pod uwagę.
    Możesz przekazać kpt. Sullenberger'owi.

  8. #158
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Warszawa
    Posts
    1,252

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Quote Originally Posted by Ligo View Post
    Możesz przekazać kpt. Sullenberger'owi.
    Tak jest. Przy tym wydarzeniu wykazał się sporą pomysłowością (przede wszystkim wpadł na pomysł aby natychmiast po utracie silników włączyć APU - nie ma takiej procedury ani się jej nie ćwiczy) dzięki czemu utrzymał sterowność maszyny oraz pracę systemów FBW, które znacząco ułatwiły posadzenie maszyny na wodzie.

    Jeżeli dobrze pamiętam to awaryjna checkilista dostępna na pokładzie kończy się właśnie na awarii jednego silnika. Ktoś nawet żartował, że tam jest punkt "is the second engine operational, if not then good luck".

    paw.
    https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork

  9. #159
    Dopiero zaczyna
    Join Date
    Nov 2023
    Location
    Gdańsk
    Posts
    22

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    Sorki za konkretny offtop w nie swoim wątku, ale zdjęcie zdecydowanie warte zobaczenia.

    Jedyne w historii zdjęcie Concorde lecącego z prędkością Mach 2 (1350 mph). Wykonane w kwietniu 1985 r. przez Adriana Mereditha z myśliwca szturmowego RAF Tornado, który spotkał się z Concorde tylko na 4 minuty nad Morzem Irlandzkim - Tornado szybko kończyło się paliwo, walcząc o dotrzymanie kroku Concorde z prędkością Mach2.
    Wspaniałe zdjęcie!
    Prawa autorskie - Adrian Meredith
    Click image for larger version. 

Name:	Concorde_Mach2.jpg 
Views:	80 
Size:	26.4 KB 
ID:	19214
    Last edited by Levon; 10-01-2025 at 11:56 PM.

  10. #160
    Moderator Bangi's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Kraków
    Age
    43
    Posts
    5,288

    Default Odp: [Bangi] Samoloty

    A propos Concorde to jeszcze warto znać tę historię


Page 16 of 20 FirstFirst ... 61415161718 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •