Żarty na bok, ten Tamron i Sigma to są pelnoklatkowe szkła pro niczym Lki, jakie problemy?pisze o tamronie G2 i zoomie sigmy serii art. Miałeś kiedyś Arta w ręku, widziałeś obraz w raw
? Czy tylko opinia z netu? Front i back fokus najwyżej ale to cecha w lustrzankach do kalibracji. Bezlustra pokazały iż są to wady kontrukcji lustrzankowej body niż wada szkła jako takiego.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 08-11-2024 o 17:23
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
https://www.olx.pl/d/oferta/tamron-2...-ID12pbcc.html
Gdybym potrzebował takiego zuma to rozważałbym wyłącznie tego tamrona lub sigme art. Tu trzeba porównywać z drugą wersją a nie pierwszą.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 08-11-2024 o 19:07
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Dziękuję za wszelkie rady raczej się wstrzymam i jak uzbieram na Canon EF 24-70 f2.8 mkII Usm to kupię. MkI jest zbyt ryzykowna z uwagi na brak części.
Ex Nikon, w tym analog.
70D (zestaw APSC do srzedania, korpus 50tys zdjeć) , 10-18, 40/2.8, EFS24/2.8, 55-250 mkII, 18-55/4-5.6, S30/1.4A, T100/2.8.
Mobilnie Olympus EM5 / Lumix z zestawem
40mm bardzo fajny obiektyw faktycznie przydatny na wiele okoliczności. Czasem może brakować szerokości ale przeważnie nie.
Jest po prostu prawie niewidoczny, nie przeciąża aparatu
Tak.
Ale w tym wątku chciałem nie tyle komuś ożenić ten obiektyw, tylko zaakcentować myśl za @akustyk że uniwersalność jak miłość niejedno ma imię.
Na micro 4/3 też mam jako "mój uniwersalny" inny niż powszechnie uważany, wprawdzie zoom ale ciemniejszy niż "powszechnie zalecany" (też mam 20/1.7 czyli "czterdziestkę" i lubię)
Ja się ma przed sobą 500m wysokosci czy 5h z plecakiem inne rzeczy są "uniwersalne".
Ostatnio edytowane przez cosinus ; 10-11-2024 o 11:25
Ex Nikon, w tym analog.
70D (zestaw APSC do srzedania, korpus 50tys zdjeć) , 10-18, 40/2.8, EFS24/2.8, 55-250 mkII, 18-55/4-5.6, S30/1.4A, T100/2.8.
Mobilnie Olympus EM5 / Lumix z zestawem
Są teorie że 40 to ogniskowa na wskroś uniwersalna, uniwersakniejsza niż 35 i 50 razem wzięte.
Przerobiłem kilka 40tek, tą z canona, fujikowe 27 a obecnie 40tka voigtlandera. W sumie jak pomyślę to byłbym w stanie zgodzić się że to jedna z najbardziej uniwersalnych ogniskowych. Druga to chyba 28![]()
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Jeśli jest jakaś proba "naukowego" uzasadnienia jaka to jest ogniskowa standardowa i dlaczego (kto jest największym człowiekiem i dlaczego Lenin) , to mówi się o przekątnej klatki.
A ta wynosi 43 mm
Miałem trzy systemy i na każdym miałem "czterdziestkę"
Zmieniają się, znów będę miał.
Na niewymiennych aparatach było bardzo często 40 (Smiena i rodzina, Canony point & shot), 45 i 50 w kolejnosci
Ostatnio edytowane przez cosinus ; 10-11-2024 o 20:48
Ex Nikon, w tym analog.
70D (zestaw APSC do srzedania, korpus 50tys zdjeć) , 10-18, 40/2.8, EFS24/2.8, 55-250 mkII, 18-55/4-5.6, S30/1.4A, T100/2.8.
Mobilnie Olympus EM5 / Lumix z zestawem